Stránka 3 z 3

Re: Jaký motor

Napsal: pon čer 28, 2010 9:56
od Eny45
Tak já bych jenom poznamenal že nové oktávky cca 2007+ v naftě topěj, a to skoro hned...
Co se týče motoru nafta vs benzín, sice doporučujete motor dle toho jak se s autem jezdí, ale zapomínáte nato jak s tím chce jezdit řidič. Někdo prostě neumí a nechce vytáčet motor, nechce ten hluk při 4000 otáčkách a víc. A když najezdí 10 000km ročně, prostě mu vyhovuje "šlapnout a jet" Já jsem byl dycky zastánce benzínu a říkal jsem jak je ta 1,6 v R45ce svižná a jak to jede... Jenže to bych se nesměl povozit v 100Kw TDI, v nové Oktávce i v Pasatu. A vůbec by mě nezajímala spotřeba a udržba, to prostě jede, pekelně a tiše. Pravda že r45 v naftě sem nikdy neoskoušel :/

jinak i na tip cars je ted asi dvanáct r45, a z toho sou tři 1,8.

Re: Jaký motor

Napsal: pon čer 28, 2010 10:37
od Hombre
Možná by ale bylo spravedlivý porovnávat auta stejně stará. A co se týče nových dieselů, jako služební auto bych to bral, nebo koupit nové a za čtyři roky prodat, ale tak bohatý (a marnotratný) nikdy nebudu. Ale nechci vidět ty náklady na opravy za deset let - ty desítky tisíc za nové turbodmychadla, dvouhmotnostní setrvačníky, vyhřívané vstřikovače, vstřikování močoviny, čerpadla co tlačí 1200 atmosfér a podobné věci co musí diesel mít, aby splnil Euro 5.

Re: Jaký motor

Napsal: pon čer 28, 2010 11:05
od Eny45
No, to je taky informace k zamyšlení. Nadtím běžný člověk neuvažuje, protože ho to nenapadne. Ono se vlastně říká že ty euro normy tlačej ceny motorů nahoru, takže máš určitě pravdu. Ale když by sme to stovnali s dneštníma benzínama, tak to je asi najedo brdo. bez turba ani ránu a nejlíp ty turba hned dvě. Malej obsah, obrovské tlaky, ty motory sou dneska hodně namáhaný.

Re: Jaký motor

Napsal: pon čer 28, 2010 11:44
od Trunda
No tak jako ale ty vsemozne preplnovany benziny jsou taky pekna ptakovina... sice lakaj lidi na velky vykon a malou spotrebu, ale lidi vubec nepremysli nad tim, ze o to vic zaplati, az se jim na tom neco po... Aneb, cim slozitejsi motory, tim vic trapeni... vzpomente na to, kolik vydrzely treba takovy osmiventylovy motory ve favoritech a felckach... kastla zrezla na troud, ale motor i s 350000 kilometrama jezdil jak zamlada i bez vymeny tesneni atd...

Re: Jaký motor

Napsal: pon čer 28, 2010 15:50
od KDB
...přesně tak, vše je naprojektováno u dnešní většinové produkce na životnost 150-200.000 km. Poté náklady stoupnou tak razantně, že prodej a koupě nového bude vysvobozením. Ano, i dnes se nám stane, že nám motor klekne v podobných kilometrech....ale jdeš na vrakoviště a za pár tisíc pořídíš jiný. V případě dnešních motorů to tak prosté a levné nebude - samotný motor a další nezbytné příslušenství, jak zmínil Hombre. Prostě doba přemisťovadel na jedno použití je tady.
Už i rádci pro koupi ojetin upozorňují na zmenšující se množství dobrých ojetin, v bazarech se objevují ve stále větším množství tyhle vykostěná auta, kterých se majitelé zbavili těsně před velkými servisními úkony. Už přestalo platit, že auto je ve 150.000km sotva zajeté a po výměně nepříliš nákladných spotřebních dílů stejně lehce najede dalších 150.000.Dnes je to past.
Politika turbomotorů - koncernové TSI...ano, má to papírové kw, ale .....

Klady - spodek (2000-3500) táhne líp než Káčko.

Zápory - opravdově táhne jen od cca 3500 do 5000, poté už jen setrvačností doběhne k 6000, kde ho utne omezovač.
- je to turbo, takže než se z vedlejší odpíchnete, vezete se na čumáku 815, co jela po té hlavní....
- longlife údržba - první výměna oleje po 30000km (včetně záběhu!!), v 17.000km se dolil první litr oleje (á 1000kč....mě výměna oleje vyjde na necelých 500,- Kč - Texaco olej, Champion filtr).
- v zimě to má problém po městě udržet provozní teplotu .


To je dnešní, velmi promyšleně a do důsledku prováděná politika "levného" nového, nelevných garančních "prohlídek" a velmi, velmi drahé pozáruční údržby. Prostor pro garážové opravy se rapidně zmenšuje....továrny mají co vyrábět a stát se pakuje na DPH, protože vše běží v legálních kolejích.

Re: Jaký motor

Napsal: pon čer 28, 2010 16:20
od F.i.s.h.men
trunda.raspi píše:No tak jako ale ty vsemozne preplnovany benziny jsou taky pekna ptakovina... sice lakaj lidi na velky vykon a malou spotrebu, ale lidi vubec nepremysli nad tim, ze o to vic zaplati, az se jim na tom neco po... Aneb, cim slozitejsi motory, tim vic trapeni... vzpomente na to, kolik vydrzely treba takovy osmiventylovy motory ve favoritech a felckach... kastla zrezla na troud, ale motor i s 350000 kilometrama jezdil jak zamlada i bez vymeny tesneni atd...

nebo amerika V8, ted najeto 360 a motor jak za mlada, ale ta kastle - na zadnich dverich sou prorezle diry a na prednim blatniku taky - na deset let je to strasny oproti memu 20let staremu Roverkovi.

Re: Jaký motor

Napsal: čtv úno 13, 2014 21:58
od Austin
Má někdo v R45 motor KV6 ? ideálně Praha

Re: Jaký motor

Napsal: pát úno 14, 2014 13:05
od berryj
mám ale na moravě, o co jde?

Re: Jaký motor

Napsal: čtv dub 17, 2014 22:03
od revor
Ještě slovo do pranice - LPG mám 7 let v 400/1,6 - když se to dá udělat tam kde to umí, není nic lepšího. Auto mělo 137000, nyní má 365000 a pořád jede v pohodě. Minulý rok jsem pořídil 45 1,8 a už skoro rok tam mám LPG. Nějaké cukání, zvuky a jiné nesmysly - to nevím o čem je řeč. Je pravdou, že se ale ty dva motory nedají tak úplně srovnat protože mají každý jinou převodovku. 1,8 je taková limuzína i když taky umí zrychlit, to 1,6 je takový dravec.
Tolik z mých čerstvých dojmů.... :-)

Rovříkům zdar

Re: Jaký motor

Napsal: čtv dub 17, 2014 22:04
od revor
jo a taky mám v garáži 2,0 l / 100 KW i s převodovkou - kdyby měl někdo zájem :lol:
Najeto 90000 mil