Stránka 4 z 6

Re: Vařící voda

Napsal: čtv srp 21, 2008 9:18
od max80
.

Re: Vařící voda

Napsal: čtv srp 21, 2008 9:21
od Fujitsu
max: Předpokládám, že jsi žil celou dobu v omylu, že máš pod kapotou 1.4ku a až při rozborce jsi zjistil, že je tam o pár koníků víc, tak jsi honem běžel do krámu pro "silnější" těsnění a to staré už ti zůstalo doma. :lol: :-D :wink:

Re: Vařící voda

Napsal: čtv srp 21, 2008 9:28
od max80
.

Re: Vařící voda

Napsal: čtv srp 21, 2008 9:49
od Fujitsu
Nemáš tam rovnou celou sadu? :lol: Každopádně až se ujistíš tak se domluvíme dál.

Re: Vařící voda

Napsal: čtv srp 21, 2008 9:54
od R4ms3S
bude to sedět je to totožný motor ;)
Už se to tady někde řešilo.

Re: Vařící voda

Napsal: ned srp 24, 2008 17:04
od radim
[quote="Vilém"]Nevím jak to má 1,6, ale u 1,4 je odvzdušňovací šroub na trubce z chladiče na termostat. Kdyby to bylo termostatem, tak ti vyletí teplota. Topí ti to?[/quote]

Takže nový termostat již mám namontovaný. Pokud někdo bude měnit termostat jako já, tak ať si předem zakoupí 2x O kroužek těsnící vnitřní průměr 32mm, síla 3mm. S termostatem se dodává těsnění na něj, ale termostat je zašrubován v plastové schránce kde z jedné strany přichází voda z chladiče, a z druhé strany odchází na vodní čerpadlo - a na těchto otvorech musí být nové těsnění, staré je vytahané a nejde tam. Já jsem to zkoušel nasadit včera až do večera, a dnes od rána probíha Barum Rallye přes naši vesnici, tudíž se nikam nedostanu. Tak na kole přes pole hurá do obchodu (v neděli! bylo otevřeno!).
A zatěžkávací test: opět všechno v pořádku, nový termostat, odvzdušněno. Nastartuju, zahřívám, ukazatel teploty drží 1/3, voda v nádržce se zdvihá až po uzávěr, a najednou z horní hadičky přitéká vzduch, hladina klesá, a zůstává v polovině mezi max. a stropem. A ventilátor se netočí... a voda je vřelá... Může někdo poradit jak je napájený ventilátor, na čem je závislý? Napětí jde z pojistky "K", ale kam dále?
A ještě Viléme, jak se pracuje s tím odvzdušňovacím šroubem? Má být nastartováno? jaká teplota?...
Pro ty z nás co se nevyznají v těchle věcech aspoň obrázek jak funguje termostat. http://www.vernet.fr/page.aspx?pa=218

Re: Vařící voda

Napsal: ned srp 24, 2008 17:28
od Vilém
Necháš běhat motor, zavřená nádobka, až budeš mít otevřený termostat, to znamená, že trubka do něj bude teplá, tak povolíš ten šroub. Necháš ho tak dlouho, až z něj poteče jen voda bez vzduchu. Je to opruz, střídavě ho pak zavírám a otevírám a přidávám si plyn na klapce, aby se ten vzduch vytlačil. Když budeš dolejvat vodu, tak ten šroub zavři. Dělal jsem to pak ještě jednou, třeba druhý den po najetí pár km. Ventilátor spíná až když je ručička na 3/4. Vyzkoušíš ho tím, že odpojíš hnědou zásuvku na tom hliníkovým téčku co z něj vede hadice no chladič a tenká do topení. Pak se rozeběhne. Musíš mít nastartováno. Spíná to nejspíš přes počítač.

Re: Vařící voda

Napsal: čtv zář 18, 2008 17:18
od Buba
ahoj, tak ted poprve mne taky zacla trosku trapit teplota u R400, zacne se zvedat pouze kdyz stojim na miste nebo popojizdim v kolone apod. , voda v nadobce je cista, ani naznak oleje, ventilator se spousti ,ale vetsinou to v kabine netopi- resp. nekdy jo , nekdy trochu , nekdy moc, i kdyz ukazatel ukazuje porad stejne!nejak jsem si nevsiml , ze by byla pod autem kaluz vody ,ale byva ted horsi pocasi , tak se to spatne sleduje.Pokud jedu normalnim tempem (vyssi nebo nizsi otacky - to je jedno), tak ukazatel je normalne v jedne tretine a ventilator se nespousti, to moc na tesneni nevypada nebo jo?

Re: Vařící voda

Napsal: čtv zář 18, 2008 17:25
od Fujitsu
Promačkej hadice od chladiče, pokud jsou tvrdé, systém je natlakovaný a nejspíš to bude těsnění. Kolik máš najeto?

Re: Vařící voda

Napsal: čtv zář 18, 2008 20:36
od Vilém
Olej ve vodě být nemusí a těsnění může být v háji-tlak z válce jde do vody a pak se to zavzdušňuje a tlakuje. Nepozoruješ úbytek výkonu? Zkus to odvzdušnit a pokud to bude stejný, tak je to asi jasný, ale chce to, aby to někdo viděl, kdo tomu rozumí, takhle po netu nic moc radit.

Re: Vařící voda

Napsal: pát zář 19, 2008 18:07
od Buba
praveze vsechno tomu naznacuje, najeto neco malo pres 100 (doufam, po zenske z Nemecka i s papirama, stocit se da ale vsechno ze), rok 98, takze by to odpovidalo ))) Praveze s tim vykonem jsem to nejak nepocitil ,ale podle znameho mechosa /info z dneska/ - jeste to nemel rozebrane jde voda nekde jakkdyby od saciho potrubi - z toho smeru,az se to rozebere , tak se uvidi, myslel jsem,ze uz tam je kovovy tesneni a to by melo vydrzet (.Treba tam jen nekde tece prave chladici kap. nekam ven , ted zalezi odkud a nebo standart tesneni pod hlavou , nevim.

Re: Vařící voda

Napsal: pát zář 19, 2008 18:42
od Vilém
Může bejt vadný těsnění pod sáním, tam taky voda prochází. Jinak pod hlavou odchází právě okolo 100 tis.

Re: Vařící voda

Napsal: stř říj 01, 2008 18:22
od Fujitsu
Takže jsem se dočkal, těsnění pod hlavou a rozvody vyměněny. Na těsnění jsem na první pohled neviděl žádné proražené místo, kudy by se olej dostal do vody, ale zítra to prozkoumám pořádně. Mechanik nechal i malinko zbrousit hlavu, olej mi tekl ven i guferama u vaček, takže vyměnil všechny 4.... zatím jsem spokojený, motor je o něco tižší (správně napnutý řemen) a je připraven na další pořádnou porci km, a cena za práci mne taky příjemně překvapila.

Re: Vařící voda

Napsal: stř říj 01, 2008 18:38
od Vilém
Fujitsu píše:Takže jsem se dočkal, těsnění pod hlavou a rozvody vyměněny. Na těsnění jsem na první pohled neviděl žádné proražené místo, kudy by se olej dostal do vody, ale zítra to prozkoumám pořádně. Mechanik nechal i malinko zbrousit hlavu, olej mi tekl ven i guferama u vaček, takže vyměnil všechny 4.... zatím jsem spokojený, motor je o něco tižší (správně napnutý řemen) a je připraven na další pořádnou porci km, a cena za práci mne taky příjemně překvapila.
Pochlub se kolik?

Re: Vařící voda

Napsal: stř říj 01, 2008 18:48
od Fujitsu
Když vemu jen to co má napsané čistě za práci, ne za díly, tak je to 1950,-. Je to sice bez dokladu - ten nepotřebujeme ani já ani on, ale záruku na to mám. Příště až něco budu potřebovat, jedu zase tam.