Olej v převodovce

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej v převodovce

Příspěvek od Tommi_82 » úte čer 15, 2010 17:49

Tohle bejvá právě a zejména špatným olejem.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Komi
Příspěvky: 174
Registrován: pon zář 24, 2007 15:23
Bydliště: Most

Re: Olej v převodovce

Příspěvek od Komi » úte čer 15, 2010 18:23

V převodovce mám už třetí olej.U prvního origo byl náznak zhoršení proto jsem ho nechal vyměnit za total transmission BV(který jsem koupil a doufám,že ho tam dali)= zhoršení. Tak jsem nechal udělat výměnu u které jsem asistoval. Za BP olej pro typ převodovky R65 specifikace si nepamatuju jestli to byl 75W80 nebo 90. Dokonce jsem si nechal nalít do převodovky půlku Militecu-1 za pětikilo a žádná velká změna dokonce když je vedro tak je to ještě horší. Zkusím tam osobně nalít ještě ten Total ale myslím si,že porucha bude spíše mechanického rázu.Ty klouby zkusim prověřit,nebo spíš nechám prověřit. Škoda,že nemám ještě na chalupě udělanou jámu ani rampu :cry: omrknul bych to sám

berryj
Příspěvky: 343
Registrován: pát říj 31, 2008 18:04

Re: Olej v převodovce

Příspěvek od berryj » úte čer 15, 2010 21:09

dobrá, takže po zahřátí to špatně řadí, ale jak? Při podřazování? Nebo i když řadíš nahoru 2-3-4-5.
A co když zkusíš řadit s meziplynem? Je to lepší? Třeba to jsou synchrony.

Uživatelský avatar
Komi
Příspěvky: 174
Registrován: pon zář 24, 2007 15:23
Bydliště: Most

Re: Olej v převodovce

Příspěvek od Komi » stř čer 16, 2010 15:17

Bohužel to nemá vliv na styl řazení.Prostě to po pár minutách zatuhne a už potom pohnout s pákou je problém.Je to fakt divný,buď to bude uplná banalita někde v páce nebo je převodovka uplně v pytli,ale jak říkám za studena pohoda.Jako bych tam měl mezi kloubama hadr :shock:

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej v převodovce

Příspěvek od AnderN » stř čer 16, 2010 21:49

Není jen vychozené táhlo řazení?
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Komi
Příspěvky: 174
Registrován: pon zář 24, 2007 15:23
Bydliště: Most

Re: Olej v převodovce

Příspěvek od Komi » čtv čer 17, 2010 16:10

To mě napadlo a někdo mi to i říkal,ale nebyl jsem si jistej jestli se mi to nezdálo:)Nějaká tyčka nebo táhlo před motorem.Teď ještě vědět kde to najít. Nemůžu najít žádné schéma dílů od řadící páky až po motor abych identifikoval ten předmět.Máte někdo nějaký nápad kde bych to našel na jakém místě?Pokud bude lehce přístupné tak se do toho pustím sám.

berryj
Příspěvky: 343
Registrován: pát říj 31, 2008 18:04

Re: Olej v převodovce

Příspěvek od berryj » čtv čer 17, 2010 19:40

Ze spodu auta je k táhlům dobrý přístup, ale nenapadá mně o co by to tam mohlo dřít, je fakt že relativně blízko jde trubka druhého dílu výfuku
Při řazení 3-4 pracuje jen táhlo napojené na takovou tu větší páku na převodovce.
Při řazení na 1,2 ,5,R, kdy musíš vychýlit řadící páku do strany se používá současně ještě druhé táhlo na převodovce.
Nezbývá než, projet auto, zahřát a zespodu se podívat jak se pohybují táhla a páky na převodovce.
Jinak pokud bys v motorovým prostoru zkoušel rukou vzít za tu větší páku na převodovce sem a tam (z neutrálu na rychlost 3 a 4) tak by to mělo jít celkem snadno.

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: Olej v převodovce

Příspěvek od René » čtv čer 17, 2010 21:44

berryj píše:Ze spodu auta je k táhlům dobrý přístup, ale nenapadá mně o co by to tam mohlo dřít, je fakt že relativně blízko jde trubka druhého dílu výfuku
Při řazení 3-4 pracuje jen táhlo napojené na takovou tu větší páku na převodovce.
Při řazení na 1,2 ,5,R, kdy musíš vychýlit řadící páku do strany se používá současně ještě druhé táhlo na převodovce.
Nezbývá než, projet auto, zahřát a zespodu se podívat jak se pohybují táhla a páky na převodovce.
Jinak pokud bys v motorovým prostoru zkoušel rukou vzít za tu větší páku na převodovce sem a tam (z neutrálu na rychlost 3 a 4) tak by to mělo jít celkem snadno.
Kdyby to mělo někde dřít,tak by to bylo i někde vidět,si myslím a i tak,to nebude klást takový odpor aby šlo špatně řadit,na druhou stranu kdyby to tak bylo,tak by to byla výhra.
R 400 SDI 99

Uživatelský avatar
Komi
Příspěvky: 174
Registrován: pon zář 24, 2007 15:23
Bydliště: Most

Re: Olej v převodovce

Příspěvek od Komi » čtv čer 17, 2010 21:51

Díky za podrobný popis :) Pokud tam jsou dvě táhla tak musejí být obě špatný nebo je závada na cestě před táhlama.Dnes jsem najel asi 100km a řadící páka skřípala jak rozvrzaná židle. Ach jo,budu si muset udělat chvilku a mrknout na to. Pravačku už mám naběhlou z tý řadící páky jak kulturista a začínám se bát abych brzy nevypadal jak nějakej hrdina z komiksu :D A nebo jako chlap,kterej je dlouho bez baby :D

Uživatelský avatar
Komi
Příspěvky: 174
Registrován: pon zář 24, 2007 15:23
Bydliště: Most

Re: Olej v převodovce

Příspěvek od Komi » čtv čer 17, 2010 21:54

Ještě jsem zapoměl. Už v neutrálu je cítit odpor a kolikrát si nejsem jistej jestli ho tam opravdu mám.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej v převodovce

Příspěvek od AnderN » pát čer 18, 2010 18:09

Já mám k neutrálu taky trochu odpor ... raději kvalt a plyn :!: :mrgreen:
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Komi
Příspěvky: 174
Registrován: pon zář 24, 2007 15:23
Bydliště: Most

Re: Olej v převodovce

Příspěvek od Komi » pát čer 18, 2010 20:24

Čoveče to mi věř,to mi taky schází :mrgreen: Prohnat pořádně ty dlouhodobě šlechtěný koně.

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: Olej v převodovce

Příspěvek od René » čtv lis 11, 2010 13:48

Zdravím, chci si vyměnit olej a chci tam org.MTF 94, v blízkém okolí žádný servis Land Rover není,tak musím objednat
http://www.elandrover.cz/
http://www.znackoveoleje.cz/
má někdo zkušenost, s těmito, nebo tip, odkud opravdu pošlou MTF 94? Děkuji.
R 400 SDI 99

J0hny
Příspěvky: 2121
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej v převodovce

Příspěvek od J0hny » úte lis 16, 2010 21:50

Já jsem teda měnil olej v převodovkách u svých aut jenom dvakrát a pokaždý sem tam lil Castrol SMX S 75w-85, nikdy nebyl žádnej problém ani nic nezačlo téct, nevím jestli to bylo spíš pocitem ale u 114GTi se mi zdálo, že se řazení zlepšilo - zařadilo to vždycky za neuvěřitelně krátkou dobu i po vytočení do 7000 otáček, klidně z 1ky na 2ku, jo a ten sem měnil vlastně protože mi kvílela na pětku jak když letíš letadlem, ale po výměně to nepřestalo :) Jinak pokaždý co sem dělal třeba spojku nebo měnil převodovku tak sem lil zpátky ten co tam byl v domění, že je tam originál - taky nikdy žádnej problém chlat:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2281
Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej v převodovce

Příspěvek od Austin » úte lis 16, 2010 23:13

Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Odpovědět