Stránka 5 z 7

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Napsal: pon črc 12, 2010 21:12
od hapip
Chtělo by to schéma zapojení řídící jednotky nema nahodou někdo???

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Napsal: pon črc 12, 2010 21:58
od roverix
Nezdá se mi pravděpodobné, že by se dal odpálit tyristor i kdyby cívka byla zapojena naopak. Leda by musel napojit do ŘJ strední kábl , který má vést do rozdělovače. Hapipe nedivoč, nejdřív najdi závadu a až pak sháněj součástky.

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Napsal: úte črc 13, 2010 5:15
od Hombre
Když cívku napojíš naopak, tak to nevadí. Ale když spojíš oba kontakty, pustíš vlastně do tyristoru 12V + z druhé strany. Tyristor pouští minus, takže z něho vlastně uděláš topné tělísko a to ho odpálí spolehlivě. Ale taky bych to pro jistotu zkontroloval aspoň tou žárovkou, než rozkucháš jednotku.
Zkus najít na netu schema tyristorového zapalování, pak už se ten elektrikář snad zorientuje, bude to podobné.

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Napsal: úte črc 13, 2010 6:35
od hapip
Jo s tou žárovkou sem to zkoušel, když nestartuju a zapnu klíček kdy sviti kontrolky žarovka svítí, a když startuju ta svítí o něco min ale neblika

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Napsal: úte črc 13, 2010 7:01
od Hombre
Hm to bude asi ten tyristor. Můžu ti sehnat kontakt na chlápka z Ostravy, který opravuje řídící jednotky. Ale je to s ním prý na dlouhé lokte a navíc jsou teď dovolené.

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Napsal: úte črc 13, 2010 7:12
od hapip
Jo ten kontakt by se hodil........No nevm jestli na tom uštřim řidici jednotka 1000kč + naprogramovani 1500kč,,,musí se určitě naprogramovat ta jednotka???

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Napsal: úte črc 13, 2010 8:06
od Hombre
No jestli stojí ŘJ 1000, tak to asi nemá cenu, protoře výsledek je nejistý. S tím programováním nevím, ale myslím, že se tady kdysi psalo, že se to musí.

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Napsal: úte črc 13, 2010 20:15
od roverix
Našel jsem supr článek. Přečtení mi trvalo 2 hodiny, celkové pochopení však neproběhlo. :mrgreen: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=384

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Napsal: úte črc 13, 2010 20:26
od roverix
Teď už vím, na co slouží snímač polohy vačkové hřídele :idea: viewtopic.php?f=9&t=2630&p=31698&hilit= ... %A9#p31698 Hapipe , potřebuješ na to multimetr.Akorát nevím , jestli je stejné i na R400

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Napsal: sob črc 17, 2010 23:31
od Fred_Fox
Já bych se s dovolením také přidal se svým problémem. Na volnoběh, nebo pod plným plynem mi jde motor normálně, ale při jiné poloze plyn. pedálu (1/4, 1/2, 3/4) se tomu nechce a taky mi to škube. Ale jen když je venku velké teplo!? Dneska večer bylo chladněji a tak jsem ujel asi 300 Km a běželo to krásně.

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Napsal: pon črc 19, 2010 7:32
od sector
Jo ja taky resim problem s cukanim a pridusovanim motoru.

V patek jsem vymenil palec rozdelovace a... trosku, temer nepatrne, se to zmirnilo, nicmene...
Dnes rano jedu a opet motor jako kdyby bezel na tri valce pri volnobehu... (dela takovy to hups, hups, hups na miste... v celem aute z toho je slyset dost dobre vibrace, hupsani motoru)

Docela uz me to nebavi. Menil jsem cidla teploty, svicky, viko rozdelovace, vzduchovy a plynovy filtr, palec rozdelovace...
Jako nevim jestli mi pomuze vymenil zapalovaci kabely. Nechci zbytecne zase investovat...

Diagnostika zadnou chybu nenasla... Proste vse je OK... tak v cem muze byt problem netusim...

Po nekolika minutach nestabilniho behu se pak motor z niceho-nic udela L"vruuuun"... a bezi uplne normalne, jako kdyby se prepnul do nejakeho jineho rezimu :(

Mate nekdo nejake napady ?

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Napsal: pon črc 19, 2010 9:15
od Hombre
Kabely můžeš proměřit multimetrem, nastavíš kolečko multimetru na 200kΩ a vodiče normálně přiložíš na volné konce odpojeného kabelu. Měl bys naměřit mezi 5.-10.kΩ, pokud naměříš více, je kabel vadný a je možné, že při studeném motoru není slabá jiskra schopna zapálit bohatou směs, až se motor přepne do "ohřátého" režimu a směs ve válci je pak chudší, běží motor normálně. To však může způsobit i svíčka. Taky můžeš určit, který válec nejde, a to tak, že budeš za chodu odpojovat a zase zapojovat postupně všechny kabely u svíček. Při odpojení válce, který normálně pracuje se chod motoru změní - zhorší (už jede jen na 2 válce), nebo motor úplně zhasne. Při odpojení kabelu u válce, který nepracuje se nestane nic. Tam pak hledej příčinu - kabel, svíčku, netěsnost ventilů (změřit kompresi všech váců), vstřikovač.

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Napsal: pon črc 19, 2010 9:28
od sector
Doky, kabely promerim.

Tesneni ventilu jsem delal a nic nepomohlo.
Svicky jsem menil uz 3x za posledni 2 roky vcetne NGK, ktere tam momentalne mam.

Kompresi, pravda, jsem nemeril - to same s vstrikovacem.

Opravdu doufam, ze to bude jen kabelem.

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Napsal: pon črc 19, 2010 9:48
od Hombre
Špatně jsi mě pochopil - netěsnost ventilů - laicky řečeno je mezi ventilem a sedlem skulinka, kterou uniká stlačovaná nasátá směsi zpět do sacího, nebo do výfukového potrubí (podle toho, který ventil je netěsný). Při zapálení směsi je tato málo stlačená a proto má i nižší teplotu, než v ostatních válcích a hoření je pak pomalejší.
To co jsi dělal je těsnění víka ventilů, kde se při netěsnosti neděje vůbec nic, kromě toho, že teče olej.

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Napsal: pon črc 19, 2010 13:50
od Keksin
Otci cukal R75 1.8, tak vyměnil svíčky, kabely ke svíčkám, idukční cívky (nebo jak se to jmenuje) a Rover šlape jak novej. Vše bylo podle katalogu na MG/Rover.