Stránka 7 z 8

Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2

Napsal: ned dub 05, 2009 10:39
od rower
To jo :) to já s tím počítal vždycky, jen je škoda, že se to takhle vyvedlo teď před létem - no musel jsem oprášit a namazat kolo a jezdím všude na kole. Je fakt že možná je to lepší než kdybych byl bez auta v zimě :lol: to bych tak jedině mrzl a jezdil v zapařených busech a vlacích (což by mi nevadilo, ale v takovém prostředí člověk hodně rychle chytne nějakého toho bacila), což naproti tomu kdy si člověk může sednout do Rouvříka, vytopit si ho, pustit si oblíbenou hudbu a v klidu jet.. nebo lítat na zasněžených parkovištích :P je něco jiného.. Uvidíme, rád bych dal auto do kupy.

Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2

Napsal: ned dub 05, 2009 11:21
od Trunda
Tak tak.... moje rec ;-) Tak at to dopadne s opravou dobre...

Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2

Napsal: pon kvě 04, 2009 13:02
od rower
Po dvou týdnech v servise mám svého Rouvříka opět doma... Přetěsnění + když sundali hlavu byla "jetá", takže komplet přebroušení vč. ventilů, nová gufera a vodítka ventilů + výměna rozvodů vč. vodní pumpy + nový olej, filtr, svíčky, nemrzka + diagnostika... navíc se ještě dívali na ABS, mám špatné zadní pravé čidlo a bohužel výměna za použité čídlo se nepodařila - budu muset časem koupit nové BOSCH za cca trojku + oprava větráku - první dva stupně se odpálily, bohužel také nic - takže musím zapátrat tady na fóru a nějak si to opravit sám :) A cena? Komplet oprava vyšla na cca 22000,- zatím jezdí svižně "jako zamlada", tak doufám že mi motor nějaký ten kilometr vydrží :)

Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2

Napsal: úte zář 08, 2009 8:19
od eltazar
zdar, nechce se mi kvůli podobnému problému zakládat novej topic, tak to dám sem...

klasický problém :) ubývá voda z chladiče. před týdnem jsem měl rourku na servisu a mechanik mi řekl, že jsem jezdil bez vody :) a ještě k tomu nešlo topení, což jsem v létě jaksi nepozoroval :) takže tam prý dolil vodu, odvzdušnil, všechno "funguje" jak má. (topení dneska ráno bylo OK, už byla docela kosa tak jsem si zatopil a funguje v pohodě)

nicméně voda mizí i nadále. takže pro jistotu vozím flašku s sebou. teplota motoru je OK, ukazatel nijak extrémně nelítá. (lítal, když jsem měl prdlý uchycení chladiče - na dálnici jsem ho málem uvařil). expanzka je neuvěřitelně zasr..., takže ani nepoznám, jestli je či není voda "kapučínovitá" či ne. Zdá se, že v ní cosi plave, ale to už tam prý bylo i předtím, pravděpodobně vzhledem k nečištění těchto částí předchozím (prase) majitelem.

auto má najeto 190.000 a nějaké drobné, já jsem zatím najezdil cca 2.000km. nemáte někdo tucha, co by mohlo způsobovat ten únik? pochopitelně - těsnění, ale vzhledem k tomu, že rozvody jsem právě měnil před týdnem, nechce se mi nechávat to celé rozebírat znovu. neexistuje nějaký způsob jak zjistit jestli to není těsnění jinak než rozebráním?

dík za tipy a rady.

Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2

Napsal: úte zář 08, 2009 8:32
od Tommi_82
Nechej ten chladící okruh několikrát (= asi 3x) vyčistit. Myslím profesionálně. Expanzka musí být čistá, neexistuje důvod proč by se nedala vyčistit, dělal jsem to snad dvacetkrát. Najeď nějaký stovky kilometrů a zkontroluj expanzku. Pokud nebude čistá vyměnit těsnění pod hlavou a to může nastat i horší varianta a to už je pak skoro zralý na novej motor.

Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2

Napsal: úte zář 08, 2009 8:45
od eltazar
Tommi_82 píše:Nechej ten chladící okruh několikrát (= asi 3x) vyčistit. Myslím profesionálně. Expanzka musí být čistá, neexistuje důvod proč by se nedala vyčistit, dělal jsem to snad dvacetkrát. Najeď nějaký stovky kilometrů a zkontroluj expanzku. Pokud nebude čistá vyměnit těsnění pod hlavou a to může nastat i horší varianta a to už je pak skoro zralý na novej motor.
předpokládám, že v to profi čištění udělají někde v origo servisu, nemýlím-li se.. nějaká doporučení?
a co by mohlo být horšího než těsnění? ještě 4 měsíce můžu na auto reklamovat skrytou závadu...

Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2

Napsal: úte zář 08, 2009 8:53
od Tommi_82
Může být prasklina v bloku, nevím přesně kde, měl jsem auto kde i po dvou profesionálních výměnách těsnění se vším všudy olej stále unikal do vody.
To profi čištění udělaj v kterýmkoli zaběhlým servise. Nestačí jen vyměnit vodu, protože to by tam ta mastnota zůstala, musí se to prostě propláchnout pořádně.

Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2

Napsal: úte zář 08, 2009 9:20
od Hombre
Jestli se do toho můžu vmísit, tak bych radil vypustit všechnu chladicí kapalinu a nalít tam vodu, zahřát a trochu projet, topení měj pořád naplno otevřené, pak vodu vypustit a opakovat postup ještě jednou, to by mělo stačit, horká voda všechen olej rozpustí a přemístí do expanzky.Pak odmontuj expanzku a nalej do ní technický benzín, zacpi všechny otvory a třepej, aby se všechen binec rozpustil a smyl, to můžeš taky opakovat 2x, expanzka musí být čistá, zůstane taková zažloutlá, ale není tam ta černá špína. Pak to můžeš napustit slabou nemrznoucí směsí (třeba 1l nemrzky a 3l vody) a jezdit a sledovat.
Taky jsem to takto čistil po výměně těsnění a je to od té doby čisté.

Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2

Napsal: úte zář 08, 2009 9:28
od eltazar
OK díky moc za rady!

ještě jeden drobnej dotázek - projeví se prdlý těsnění i jinak než tím olejem v expanzce?

Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2

Napsal: úte zář 08, 2009 9:58
od Hombre
záleží jak je prdlý, někdy se projeví jen tím olejem - to pokud je vystřelená těsnící hmota kolem mazacího kanálu - typické pro K-series Rover. Klasická závada těsnění je propálený těsnící kroužek kolem vložky a ten se projevuje tak, že to netopí, ztrácí se voda, velký tlak v chladicím systému - natlakované hadice a voda vaří a hrstá ven přes víčko expanzky. Olej v expanzce ani být nemusí, spíš takové jakoby saze. Mrkni se na téma vařící voda v sekci Rover 400, tam je toho dost, i fotky.
viewtopic.php?f=7&t=1123&st=0&sk=t&sd=a

Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2

Napsal: úte zář 08, 2009 10:24
od eltazar
Hombre píše:záleží jak je prdlý, někdy se projeví jen tím olejem - to pokud je vystřelená těsnící hmota kolem mazacího kanálu - typické pro K-series Rover. Klasická závada těsnění je propálený těsnící kroužek kolem vložky a ten se projevuje tak, že to netopí, ztrácí se voda, velký tlak v chladicím systému - natlakované hadice a voda vaří a hrstá ven přes víčko expanzky. Olej v expanzce ani být nemusí, spíš takové jakoby saze. Mrkni se na téma vařící voda v sekci Rover 400, tam je toho dost, i fotky.
viewtopic.php?f=7&t=1123&st=0&sk=t&sd=a
koukal jsem, v posledním příspěvku popisuje cbx naprosto stejné "příznaky" jako má moje Rourka. tak si říkám, že kdyby to bylo tím termostatem, tak jsem za vodou :) zkusím to čištění+výměnu TST a uvidíme

Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2

Napsal: úte zář 08, 2009 22:20
od AnderN
Jeste ta ztracejici se voda muze byt netesnym vodnim cerpadlem. Ale jestli mas v expanzce svincik, tak je to spis tim, co je popsano vyse.

Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2

Napsal: stř zář 09, 2009 20:35
od Trunda
No ja myslim ze je to uplne jednoduche... pokud pod autem nemas louzicku vody, tak je spatne tesneni, proste voda se dostava do jinych prostoru nez kde ma byt. Pokud louzicka je, hledej odkud voda tece... kolik vody po jake dobe dolevas?

Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2

Napsal: čtv zář 10, 2009 6:22
od eltazar
trunda.raspi píše:No ja myslim ze je to uplne jednoduche... pokud pod autem nemas louzicku vody, tak je spatne tesneni, proste voda se dostava do jinych prostoru nez kde ma byt. Pokud louzicka je, hledej odkud voda tece... kolik vody po jake dobe dolevas?
louzička není, dolejvám tak 2 deci cca každý 3-4 dny, podle ježdění.

ještě jedna "zajímavá" věc - když dám ventilátor na polohu "okno/nohy", příp. pouze "okno", tak střední výfukové panely foukají pouze studený vzduch, zatímco boční normálně teplej :D fakt zajímavý...

Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2

Napsal: čtv zář 10, 2009 7:45
od Trunda
Tak pokud louzicka neni,tak je zbytecne vahat a sel bych do vymeny tesneni... Proste udelat celou kontrolni proceduru pri oddelani hlavy... Voda musi mizet nekam,kde nema co pohledavat a tam dela skodu...