Velká spotřeba Rover 416si
Velká spotřeba Rover 416si
Zdarec. Zdá se mě to nebo mám hodně velkou spotřebu? Momentálně jezdim za cca 10L/100km a to je dle mého hodně. Nevíte čím by to mohlo být? Díky za info.
Re: Velká spotřeba Rover 416si
Záleží kolik a kde a jak jezdíš. Ale nějaké cajdačky po městě v té kose, co byla, by klidně takovou spotřebu dělat mohly. Jinak by to mohlo být třeba nefunkčním čidlem teploty motoru (pozná se podle toho, že po zahřátí jsou volnoběžné otáčky na cca 1200. Nebo špatné čidlo teploty nasávaného vzduchu, ale klidně i špatnou lambdou a kde čím okolo.
Re: Velká spotřeba Rover 416si
Otáčky po zahřátí jsou ok. Teplotu motoru mě palubka ukazuje. Jezdím tak smíšené vzdálenosti cca 10 km...
Re: Velká spotřeba Rover 416si
Jsou tam dvě čidla a to, které ukazuje teplotu na palubce není to, které je pro řídící jednotku (tedy teď doufám, že nekecám
).
10 km při tom mrazu je nic moc. Skoro celou dobu se to bude zahřívat.

10 km při tom mrazu je nic moc. Skoro celou dobu se to bude zahřívat.
Re: Velká spotřeba Rover 416si
Pokud jedeš 10 km všechno funguje jak má, zahřeje se motor zhruba po 3.km jízdy, ty 3 km je průměrná spotřeba okolo 10l/100km, spotřebuje se tedy 0.3l benzínu, zbylých 7 km je průměrná spotřeba 7l/100 km, spotřebuje se tedy 0.49l benzínu, dohromady 0.79/10km, tj 7.9/100. Spotřebu tu může dost zvýšit zahřívání na volnoběh (když si ráno nastartuješ, mezi tím čistíš auto od sněhu a ledu a ono žere asi 2.5 l/h a nikam nejede) takže když před každou 10.km jízdou budeš 5 minut zahřívat, přibude k této spotřebě 0.2l a najednou je spotřeba 9.9l/100.
Zvýšení spotřeby tedy může být způsobeno nestandartním chováním řidiče v mrazech, které teď trvaly 14 dní v kuse.
Druhá věc - v mrazech to více žere i když to na volnoběh nezahříváš (mně asi o 0.5l/100km), protože dýl trvá to zahřívání jízdou a projevuje se zvýšený odpor studené převodovky, ložisek atd.
Zkusil bych tedy počkat na další tankování a pokud se to nezlepší, hledat příčinu. Kromě závad na motormanagementu je častá závada zvyšující spotřebu váznoucí brzda na některém kole.
Zvýšení spotřeby tedy může být způsobeno nestandartním chováním řidiče v mrazech, které teď trvaly 14 dní v kuse.
Druhá věc - v mrazech to více žere i když to na volnoběh nezahříváš (mně asi o 0.5l/100km), protože dýl trvá to zahřívání jízdou a projevuje se zvýšený odpor studené převodovky, ložisek atd.
Zkusil bych tedy počkat na další tankování a pokud se to nezlepší, hledat příčinu. Kromě závad na motormanagementu je častá závada zvyšující spotřebu váznoucí brzda na některém kole.
Re: Velká spotřeba Rover 416si
Tak ráno nezahřívám, sednu a jedu. Klidnou jízdou. Je to už druhá nádrž. Před tím auto dlouho stálo. Brzdy ok je to po STK. Možná to čidlo nasávání vzduchu, nebo čidlo teploty. Kde ho hledat? Lambda bude snad ok když na emisích to bylo taky ok.
Re: Velká spotřeba Rover 416si
Jestli to dlouho stálo, tak tipuju spíše tu zarezlou brzdu. Zkus zvednout všechny kola jedno po druhém a zatoč, jestli jde točit lehce rukou.
Čidlo teploty je na hliníkovém kolenu u výfukového sběrného porubí na straně 4. válce (u spojky). Jsou tam dvě, jednovodičové na teploměr v palubovce a dvouvodičové pro řídící jednotku. Dá se to vyzkoušet ohmmetrem, nebo je dneska spoustu diagnostik, co zapojíš do OBD zásuvky a ukáže ti to naměřenou teplotu motoru.
Čidlo teploty je na hliníkovém kolenu u výfukového sběrného porubí na straně 4. válce (u spojky). Jsou tam dvě, jednovodičové na teploměr v palubovce a dvouvodičové pro řídící jednotku. Dá se to vyzkoušet ohmmetrem, nebo je dneska spoustu diagnostik, co zapojíš do OBD zásuvky a ukáže ti to naměřenou teplotu motoru.