Přehlášení z něměckých dokladů
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Přehlášení z něměckých dokladů
Zdravim,
byl bych rád, kdyby mi někdo mohl osvětlit situaci, jak je to se zlegalizováním auta, co má německé doklady, tady u nás v čechách. Na kolik to zhruba přijde a co všechno to obnáší? Auto je 11 let staré a již je dovezené do ČR.
Díky za informace
byl bych rád, kdyby mi někdo mohl osvětlit situaci, jak je to se zlegalizováním auta, co má německé doklady, tady u nás v čechách. Na kolik to zhruba přijde a co všechno to obnáší? Auto je 11 let staré a již je dovezené do ČR.
Díky za informace
Ahoj
Jelikoz mi privezl Rovera 416 z Nemecka znamy a vyrizoval taky on tak ti to zkusim trochu popsat.S vozem musis jit na technickou.POZOR na technicky by ti meli vyfotit VIN auta ktere by ti meli take vytisknout,ale myslim ze je to za nejaky poplatek.Ja osobne jsem si to fotil doma upravil jsem si to do cernobileho formatu A4 a vytiskl,musi jit hlavne zretelne videt ta cedulka.Cedulka se nachazi mezi dverma ridice a zadnich dveri.Pote pujdes na Mestsky Urad tam pozadas o formular ten vyplnis,dolozis technicak,VIN, pojistovnu(Povinne ruceni),ja sem zvolil Generali myslim ze je to solidni pojistovna a platim 4200 rocne za moji 1.6.Ja jsem osobne nic neplatil protoze jsem to kupoval za cenu ve ktere bylo uz vse zapocteno.Myslim ze na tu registraci budes cekat tak 14 dni.Snad ti to trochu pomuze.Cau
Jelikoz mi privezl Rovera 416 z Nemecka znamy a vyrizoval taky on tak ti to zkusim trochu popsat.S vozem musis jit na technickou.POZOR na technicky by ti meli vyfotit VIN auta ktere by ti meli take vytisknout,ale myslim ze je to za nejaky poplatek.Ja osobne jsem si to fotil doma upravil jsem si to do cernobileho formatu A4 a vytiskl,musi jit hlavne zretelne videt ta cedulka.Cedulka se nachazi mezi dverma ridice a zadnich dveri.Pote pujdes na Mestsky Urad tam pozadas o formular ten vyplnis,dolozis technicak,VIN, pojistovnu(Povinne ruceni),ja sem zvolil Generali myslim ze je to solidni pojistovna a platim 4200 rocne za moji 1.6.Ja jsem osobne nic neplatil protoze jsem to kupoval za cenu ve ktere bylo uz vse zapocteno.Myslim ze na tu registraci budes cekat tak 14 dni.Snad ti to trochu pomuze.Cau
No tak s tim dovezenim a vyrizenim je to asi tak. Zadne clo se neplati pokud bylo vozidlo privezene ze zeme unie pouze pokud bylo koupeno bez dane tak se doplaci zbytek u nas. S originalen nebo kopiji technicaku se udela technicka, emise a evidencni prohlitka. Se vsema papirama na dopravku k technikum podat zadost na prihlaseni. Vybrat si SPZ a nechat si rict cislo velkeho TP. Uzavrit pojistku na zjistenou SPZ a cislo TP kterou pak predlozis pri prebirani dokladu a SPZ. Takhle to chodi u nas ale muze se to kraj od kraje lisit. Vsechno to stoji do 5000,-
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
A co všechno je potřeba za doklady pro přihlášení v ČR? Slyšel jsem, že je potřeba německý velký TP, kupní smlouva a doklad o odhlášení. A s tím dokladem je právě problém, protože když původní majitel auto odhlašoval tak mu ho nedali a ujistili ho, že u nás v ČR to půjde normálně přihlásit. Tak kde je potom pravda??
11 let satré auto, dovezené z členské země EU lze přihlásit, pokud je v zemi původu (v Německu) typově schváleno a v dokladech a na výrobním štítku je zapsáno čislo typového schválení. Pokud máš starý německý TP , je to číslo na té poslední půlstránce zhruba uprostřed v kolonce označené jako "für den die Allgemeine Betriebserlaubnis unter Nr.", v novém je to pak kolonka K. Na štítku je to nad číslem VIN. Pokud auto nemá tohle čslo v dokladech, nebo není ze země eu, musí být staré max. 8 let. Originál TP z německa je nutný
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Čas se naplnil a dneska jde auto na STK + ME. Postupuji podle tohoto návodu: http://www.honda-club.cz/view.php?id=149, bod 2. Chápu to teda tak, že po STK + ME zajdu s vyplněnou žádostí ke schválení tech. způsobilosti na inspektorát, na ono schválení budu několik dní čekat, mezi tím si tedy nechám auto pojistit na VIN, a nakonec zajdu podruhé na inspektorát s přihláškou k registraci vozidla. Je to tak? Nebo můžu vše spojit do jedné návštvěvy inspektorátu a předložit jim tam jak žádost k tech. způsobilosti, tak přihlášku k registraci vozidla včetně dokladu o povinném ručení?
Doporučuji postup označený číslem 2. A pokud nebude k dispozici ZTP, pak je to v případě dovozu z německa možné dořešit pomocí návodu k obsluze. (stačí německý originál) V německém TP jsou totiž všechny údaje, povinně vyplňované do českého TP kromě spotřeby paliva a rozvoru, které však Rover uvádí v tom návodu. Jo a taky si myslím, že pojistku musíš předložit zároveň se žádostí. Pojišťovna ji sjedná i bez SPZ. Pak už si jenom dojdeš pro značky s nálepkama (vylepí úřad) a české doklady.