Stránka 1 z 6

Vařící voda

Napsal: čtv srp 14, 2008 9:25
od radim
Zdar kolegové, občas mám problém s vyvřením vody. Při standartní cestě do práce 15km po dojetí občas vyteče voda z nádržky přes uzávěr. Na originál diagnostice měnili čidlo, teplota na přístrojovce po ujetí kilometru se ustálí před polovinou rozsahu a zůstává, vodní pumpa je měněna před 10tis.km, kapalina nová 1rok. I když voda už přetíká, tak ventilátor na chladiču se netočí. Pojistka "K" je dobrá, je na ní napětí. Ventilátor je dobrý, občas ho vidím i slyším jak se točí. Děje se to celoročně, od výměny vody (bylo odvzdušněno) jsem dolil už víc jak 2 litry. Voda vyvře i bez stání v kolonách. Připadá mi to jakoby ventilátor občas zapomněl sepnout. Neměl by někdo radu na co se mrknout? Rover 416 bez klimatizace.

Re: Vařící voda

Napsal: čtv srp 14, 2008 9:35
od cbx
Vadný termostat? IMHO nepřepíná

Re: Vařící voda

Napsal: čtv srp 14, 2008 9:47
od radim
Děkuji za rychlou odpověď. Odhalila by termostat diagnostika?

Re: Vařící voda

Napsal: čtv srp 14, 2008 19:59
od Tommi_82
Já když nezavřu pořádně expanzku tak mi to taky vyvře. Jakmile je tlakuvzdorně zavřená, tak voda nevaří. Nemáš třeba jen špatný víčko?

Re: Vařící voda

Napsal: čtv srp 14, 2008 20:01
od Tommi_82
Jo a jinak to vypadá že tam máš někde bublinu, nech si to odvzdušnit od někoho kdo dělá do Rouvrů.

Re: Vařící voda

Napsal: čtv srp 14, 2008 22:10
od Vilém
Přes uzávěr by neměla vytéct, jak je na tom teplota když ti to vyteče? Vypadá to, že máš vadný víčko, to musí těsnit. Ale když to nevidím, těžko poradím. Pokud by ti nespínal ventilátor, tak ti vyletí teplota. A je to nejspíš potřeba odvzdušnit. U mé 414 je to celkem operace dostat všechen vzduch ven.

Re: Vařící voda

Napsal: pát srp 15, 2008 8:13
od radim
Teplota při vytečení je pořád stejná - 1/3 ukazatele. Odvzdušňoval jsem dle návodu na RC CZ - nalít kapalinu do nádržky, vytáhnout z nádržky tu tenkou hadičku a foukat do vzniklého otvoru v nádržce až z hadičky začne vytíkat kapalina (ta v nádržce samozřejmě musí být pořád). Připojit hadičku, dolít a je hotovo. Pokud je jinačí postup, rád se přiučím. Předtím tam byla jen voda, a při odvzdušňování vytekla už moje červená kapalina. Jinak uzávěr od expanzky mám samozřejmě uzavřený pořádně, ale těsnění na uzávěru je takové zvlněné. Včera jsem opravdu zjistil že hadice před termostatem (vedoucí z chladiče odspodu) je vřelá, a hadice za termostatem je chladnější - takže asi fakt to bude termostat. Neviděl jsem na něj žádné dráty, takže diagnostika tohle samozřejmě nemohla zachytit. Jak seženu nový termostat (v Kroměříži bude asi problém) tak dám vědět jestli to pomohlo. Zatím díky za všechny rady.

Re: Vařící voda

Napsal: pát srp 15, 2008 8:29
od Vilém
Nevím jak to má 1,6, ale u 1,4 je odvzdušňovací šroub na trubce z chladiče na termostat. Kdyby to bylo termostatem, tak ti vyletí teplota. Topí ti to?

Re: Vařící voda

Napsal: pon srp 18, 2008 5:14
od Hombre
Nechcu malovat čerta, ale to Radimovo auto vypadá na těsnění pod hlavou. Když je to zahřáté a běží to, zkus jestli jsou tvrdé až nafouklé hadice. Jestli ne může to ještě být vadné víčko expanzky.

Re: Vařící voda

Napsal: pon srp 18, 2008 10:13
od R4ms3S
Tak se pdoívej do chaldící kapaliny zda tam máš takovou mazlavou bílou hmotu?
Pokud ano tak ti tam postupně fouká olej přes těsnění ;)

Re: Vařící voda

Napsal: pon srp 18, 2008 10:23
od Fujitsu
R4ms3S: Tak moment.... přesně takovou hmotu tam mám, a když jsem se na to ptal v servise, tak mi řekli, že to je způsobené jízdami na krátké vzdálenosti, že je to normální a starší auta to mívají. Tak bych docela rád znal opravdovou pravdu :?

Re: Vařící voda

Napsal: pon srp 18, 2008 11:11
od Hombre
Fujitsu píše:R4ms3S: Tak moment.... přesně takovou hmotu tam mám, a když jsem se na to ptal v servise, tak mi řekli, že to je způsobené jízdami na krátké vzdálenosti, že je to normální a starší auta to mívají. Tak bych docela rád znal opravdovou pravdu :?
V nádobce chladicí kapaliny musí být jen čistá chladicí kapalina, jestli tam je jen stopa po oleji, tak je vadné těsnění pod hlavou (pravděpodobně, ještě to může být pár horších věcí).
Takže zádné mastné oka natož nějaká emulze(kapučino). Pravděpodobně se jedná o závadu většiny těchto motorů, kdy olej z tlakového kanálu uteče do prostoru pro chladicí kapalinu a to v místě těsnění pod hlavou. Tato závada se nijak jinak neprojevuje, jen je v expanzce olej a pokud se to tak nechá, může se vzniklou emulzí něco ucpat, popřípadě to začne pěnit vlivem změny bodu varu. Ale pokud těsnění podfoukne kolem vložky, tvoří se v chladicím okruhu tlak (při expanzi se tam dostává část spalin) a nemusí tam ani být moc oleje.

Re: Vařící voda

Napsal: pon srp 18, 2008 11:22
od Fujitsu
No tak to je super..... dokázal by mi někdo říct o kolik se prodraží i výměna těsnění pod hlavou včetně šroubů, když se budou dělat rozvody? V září by mi je měli dělat tak bych to vzal najednou při jednom rozdělávání.

Re: Vařící voda

Napsal: pon srp 18, 2008 11:50
od Hombre
Těsnění a šrouby stojí nějak do 5.tisíc a mechanik si ušetří práci s rozděláváním rozvodů zvlášť, záleží na ceně práce, ale neznačkový mechanik by si víc jak 2000 za tu práci navíc vzít neměl, ale to je jen můj odhad - nabízel mi jeden udělat těsnění i s rozvodama za 3 tisíce.

Re: Vařící voda

Napsal: pon srp 18, 2008 11:55
od Fujitsu
Tak těsnění a šrouby jsem si našel za cca 3000,- rozvodová sada cca 2000,- vodní pumpa 1000,- a ještě je tam to těsnění víka ventilů, to je kolem 500,- celkem je to za materiál 6-7tis. O rozvodech jsme se bavili tak před měsícem a to mi říkal orientačně za práci tak 800,- tak snad by ta práce za těsnění mohla být v podobném duchu.