Stránka 1 z 1

Klepání v kole

Napsal: pát srp 29, 2008 8:03
od kocickam
Ahoj, jsem čerstvý majitel Rovera 45 (1.6 16V r.v. 05/2001 najeto 75 tis., třetí majitel) a po pár desítkách ujetých kilometrů jsem objevil první problém který jsem při koupi neodhalil, protože autobazar podhustil všechny kola na 1.7 bar.
Po dofouknutí 195/55 R15 na 2.1 bar při nerovnosti klepe, zdá se, přední levé kolo. Na rovné cestě nic, pouze nahodile i při drobné nerovnosti i když jedu rovně, nebo zatáčím na obě strany. Zkoušel jsem jezdit v kruhu, pomalu, rychle, nic až jsem srovnal kola přišlápnul brzdu, kolo zaklepalo.
Nejsem žádný odborník, nýbrž laik. Může mi někdo poradit, čím vším by to mohlo být?
Druhá věc je zařazení zpátečky. Je normální, že ji tam musím dávat téměř vždy až napodruhé?
Třetí věc, nevím jestli jsem nenechal něco zapnuto, nejsem si vědomý, ale vybila se mi úplně baterka (auto stálo týden) tak, že nešlo nastartovat. Baterku jsem dobil a vše je v pořádku. Dávám si pozor, abych úplně vše vždy vypnul. (klimatizaci, větrák, vyhřívání, rádio, ...)
Díky za jaké koli nakopnutí.
Milan

Re: Klepání v kole

Napsal: pát srp 29, 2008 8:37
od Fujitsu
1. problém: se 75tis km je to docela brzo, aby na podvozku něco mlátilo, taky mi tam vzadu něco klepe, ale to spíš vypadá na něco v interiéru, prohrabal jsem snad celé auto, na nic jsem nepřišel, ťukne to vždycky při přejezdu nerovností... u tebe bych asi auto nechal zvednout a zkontroloval vůle v zavěšení, klouby, čepy, ...

2. problém: vpodstatě to normální je, dělá nám to snad všem... pokud to nechceš pokaždé řešit a zkoumat jestli ti tam opravdu zapadla, stačí když budeš pomalu pouštět spojku a !zlehka! tlačit na řadící páku, ona tam zaskočí sama. Časem až v tom budeš mít cvik, už přesně budeš vědět v kterém místě musíš mít spojku a budeš to dělat automaticky při řazení zpátečky....posádka si ničeho nevšimne. :wink:

3. problém: pokud vždy vypneš zapalování a vytáhneš klíček - automaticky se všechny spotřebiče vypnou, takže nemusíš vůbec nic hlídat (mě teda zlobí vyhřívání zadního okna, občas se při vypnutí zapalování samo zapne, ale to si všimnu na kontrolce - tento problém asi nemáš). Jediné kde by ti mohl téct proud je vnitřní světlo při nedovření dveří, ale i to myslím po určité době zhasíná, takže to lze taky vloučit. Poslední co mě napadá, pokud máš sedana, kdosi řešil, že mu nezhasínalo osvětlení v kufru, poznáš to tak, že zabouchneš kufr, odklopíš zadní sedačky a podíváš se, jestli světlo svítí. Jinak týden je dost dlouhá doba a pokud baterka není v kondici, je normální že za tu dobu se ti vybila.

Re: Klepání v kole

Napsal: pát srp 29, 2008 20:22
od Vilém
Zkus přehodit přední kola za zadní a nech si je vyvážit. Občas se stane, že jsou gumy špatný i když nevypadaj a dělaj takovýhle věci s autem i když jsou vyvážený. Jinak souhlas s tím co popsal Fujitsu. Zátečka mi jde taky blbě, řeším to u 2krát za sebou prošlápnu spojku.

Re: Klepání v kole

Napsal: pon zář 01, 2008 6:09
od Hombre
Mě baterku vybíjel alternátor - měl odběr asi 150mA i při vypnutém zapalování - byl vevnitř zasviněnej směsí oleje a měděných pilin. Chce to změřit odběr přímo na baterce.

Re: Klepání v kole

Napsal: stř zář 03, 2008 7:41
od kocickam
Díky, vyzkouším, proměřím.
M.

Re: Klepání v kole

Napsal: stř zář 03, 2008 9:32
od Stanik
Ke kolu - pokud je to takový "kovový" zvuk, mohl by to být s největší pravděpodobností čep horního ramene. Když jsem měl 45, měl jsem ten samý problém. Dá se to poznat, když auto zvedneš a vezmeš za kolo. Správně by se nemělo ani hnout. Pokud se hýbne, je špatný některý čep.