Stránka 1 z 1

Výkon

Napsal: stř zář 03, 2008 15:32
od cmoud22
Ahoj všichni, jsem čeststvý majitel Tuláka 420 SDI, s autíčkem jsem velmi, velmi spokojen, ale připadá mi, že auto na to, že má 103 koní nemá až takový odpich jak by mělo mít. Jezdím s ním tak okolo 2000 až 2500 otáček , to si myslím, že pro nafťáka je tak optimum. Ale kolem 90 - 100 km/h mi prijde jako by už auto jakoby nemělo sílu.Ale po čase se rozjede např. na 120 a už nepovolí :) . A pokud chci někoho předjet a jedu cca 90 musím podřazovat a to se mi vůbec nelíbí a autu také. Jinak auto je podle mechanika ve výborném stavu. Jen mě překvapujem že nekteří majitelé 420ítek zde píšou v opovědích týkajících se spotřeby, že se s ním dá jezdit z ostra. Chtěl jsem se zeptat jestli bych měl nechat něco prohlédnout či vyměnit. Děkuji za odpovědi

Re: Výkon

Napsal: stř zář 03, 2008 15:57
od Eny45
105 koníku ve 4200 otáčkách.
210 NM na 2000
1260kg :) To je o 100 víc než benzín...

Nikdy sem to neřídil, no ale zkus to tolik nešetřit a vytočit to přez 4000. protože na 2500 to bude mít tak 50 koní. A pokud má nafta jezdit sportovně, musí se taky točit aspoň 4000, a přesně řadit.

Re: Výkon

Napsal: stř zář 03, 2008 22:48
od Stanik
Je vidět, že kolega Eny v ropákovi nikdy nejezdil. To co tady radí je vražda motoru :!: Ten odpich a tah nedělá výkon, ale krouťák (točivý moment), který vrcholí tuším ve 2200 ot u "L-kového dieselu". Tudíž, když tam mám 5 rychlost a 2200 ot., šlápnu na plyn a jedu. To, co popisuješ je na 99% váha vzduchu. Náprava - vyčistit nebo vyměnit. Ověří se to, když se odpojí její konektor (za vzduchovým filtrem). Jinak točit diesel na max je nechutné a kdo chce závodit, ať jde do benzínu :-D (to neznamená, že by tenhle motor nebyl svižný)

Re: Výkon

Napsal: čtv zář 04, 2008 10:12
od Eny45
Asi bych si to měl někdy vyzkoušet no :)

Jinak následující video je dost prasárna ale názor o výkonu at si udělá každej sám:)
(když tam má trojku, je vidět jak se ručička lehouce spomalí až na 4500 otáčkách)
http://www.youtube.com/watch?v=_1ErnSYN3iA

Re: Výkon

Napsal: čtv zář 04, 2008 15:41
od cmoud22
Dekuju, za odpovědi :wink: , to dpbře vím, že ropák se nesmí točit :) a závodit rozhodně nehodlá, jenom se mi zdá, že opravdu málo táhne. Z tou váhou vzduchu to zkusím díky. Potom napíšu jak jsem dopadl.

Re: Výkon

Napsal: čtv zář 04, 2008 17:25
od Zakar
Svez se v jiné 420 Sdi aby jsi mohl srovnávat. :D

Re: Výkon

Napsal: čtv zář 04, 2008 20:27
od AnderN
Muzes taky zkusit 220SDi nebo 620SDi ... vsechno stejne motory, lisi se velikosti a hmotnosti auta. Kroutici moment (jak psal Eny45) vrcholi hodnotou 210 Nm ve 2000 1/min, takze kolem teto hranice by mel vuz zrychlovat nejlepe ... pokud vim, tak turbo u tohoto motoru zabira od 1800 1/min a z jizdnich zkusenosti bych rekl, ze motor nejlepe tahne prave od cca 1800 do cca 3500 1/min. Nejvyssi vykon motor sice dosahuje az kolem 4200 1/min, ale pri akceleraci na nizsi prevodove stupne nema zadny smysl motor do techto otacek hnat. Vykon se nejvic projevi na dalnici na petku, kdy uz kolem 4000 1/min auto jede kolem 170 km/h a potrebuje ho k dosazeni nejvyssi rychlosti. Akceleraci ma ale na svedomi opravdu spis kroutici moment.

Re: Výkon

Napsal: pát zář 05, 2008 5:34
od Hombre
Moná by vás zajímalo, že výkon je jen teoretická hodnota, která se neměří, ale podle otáček a kroutícího momentu naměřeného na motorové brzdě se vypočítá. Proto je jasné, že vytáčet motor do oblasti nejvyššího výkonu je (zejména u dieselů) zbytečné, protože motor sice udělá nejvíc práce, ale pro pocit zrychlení je rozhodující opravdu kroutící moment, který už v těchto otáčkách klesá. :wink:

Re: Výkon

Napsal: pát zář 05, 2008 12:57
od cmoud22
Je někdo z Vás z Českých budějovic a okolí, třeba by jsme to mohli porovnat :wink: .

Re: Výkon

Napsal: pát zář 05, 2008 18:52
od Kaja
Ahoj, mám přesně tohle auto, takže můžu potvrdit řečené: největší krouťák je kol 2100 ot/min, to znamená na pátý stupeň maliko přes 100km/h, pokud jedeš 90 skutečně tě to moc neodpálí dopředu, je potřeba podřadit, v kopcích mimo dálnici prostě jezdím kol. "stovky", abych nemusel řadit 4. , při předjíždění si ale podřadím. pokud není ale potřeba silný zátah, tak jde řadit 5ka od 70-80 km/hod , a jede to napohodu s min. spotřebou:)
pozn.: když jsem ho kooupil, tak se bránil nízkým otáčkám na všechny stupně, postupně jsem si ho ale zajel na svůj způsob řazení

Re: Výkon

Napsal: sob zář 06, 2008 20:11
od Petr.stefl
A odkud jsi?Já jsem ze Studený u J.Hradce,mám teda R45 iDt,ale myslím,že v tom takvej rozdíl není...
Jinak co psal Kája,že když předjíždí tak musí podřadit se mi zdá divný,protože když předjíždím já a jedu min.80kou tak jedině na pátou...došloupnu až na podlahu :twisted: a to vtažení do sedaček stojí fakt za to,kam se hrabe 110koňová ochcávka ta zase potřebuje otáčky,měl jsem možnost porovnávat

Re: Výkon

Napsal: pon zář 15, 2008 7:13
od cmoud22
Tak, problém je vyřešen :-D , byla to prasklá hadice na turbu, naštěstí oprava za pár korun :wink: , tímto děkuji všem za pomoc při řešení problému.