Stránka 1 z 3
Lambda sonda
Napsal: pon říj 29, 2007 17:58
od hasaaak
Prosim vas, jak zjistim, zda mam v poradku lambda sondu, nebo jak se projevuje kdyz je spatna... 416 Sli 1.6 16V 82 kw rv.94
Lambda
Napsal: pon říj 29, 2007 20:17
od Došek
No když jsme měli špatnou lambdu,tak auto žralo jak tank.A že je špatná nám zjistili při měření emisí.

Re: Lambda
Napsal: pon říj 29, 2007 21:59
od hasaaak
Došek píše:No když jsme měli špatnou lambdu,tak auto žralo jak tank.A že je špatná nám zjistili při měření emisí.

a nebyl taky spatny vykon motoru? zere mi to celkem dost ....
Lambda
Napsal: pon říj 29, 2007 22:02
od Došek
Motor běžel uplně normálně,akorát ty emise byly hodně v červenejch hodnotách.
Re: Lambda sonda
Napsal: stř dub 09, 2008 17:15
od Dawe
Co se stane když odpojím lambdu sondu?Nemůžu nějak ublížit motoru?
Re: Lambda sonda
Napsal: stř dub 09, 2008 20:53
od Roman620ti
No motoru se nestane nic, ale závada se uloží do řídící jednotky a bude potřeba ji nechat na diagnostice vymazat.
Re: Lambda sonda
Napsal: čtv dub 10, 2008 6:09
od Hombre
hasaaak píše:Prosim vas, jak zjistim, zda mam v poradku lambda sondu, nebo jak se projevuje kdyz je spatna... 416 Sli 1.6 16V 82 kw rv.94
Lambda sonda se dá vyzkoušet multimetrem: napřed je třeba změřit odpor topného členu v lamda sondě, to znamená odpojit zásuvku sondy, která je těsně za motorem zhruba na úrovni setrvačníku a změřit odpor mezi dvěma kontakty, ke kterým jsou připojeny bílé vodiče. Odpor by měl být 3-15 ohmů (zastudena). Pak je třeba zásuvku zapojit, zapnout zapalování a na těchto kontaktech by mělo být palubní napětí, tzn kolem 12 V. Pak ještě změřit odpor mezi kostrou sondy (šedý vodič) a minus pólem akumulátoru, měl by být méně než 1 ohm. A nakkonec to nejdůležitější - jestli sonda pracuje: Nastartuj a zahřej motor, multimetr připoj k černému vodiči sondy a druhý konec k minus pólu akumulátoru a měř napětí, mělo by kolísat od 0,2 do 0,8V (přibližně)v intervalech zhruba 1 sekudu. (Je to jen orientační měření, lepší je to na osciloskopu, kde se dá i porovnat doba s nízkým a vysokým napětím, které by měly být zhruba stejné, to se však multimetrem těžko odhadne). Měření se provádí při volnoběhu. Jo a ty barvy drátů jsou myšleny od sondy k zásuvce, dále už pokračují jiné.
Špatná sonda se projevuje tak, že dává toto napětí trvale nízké - tzn dává řídící jednotce info, že je ve výfukových plynech moc kyslíku, že je směs chudá a je třeba přikrmit. ŘJ prodlouží tedy dobu vstřiku paliva - pak je směs bohatá ale sonda to nepozná, protože je špatná. Zvýší se spotřeba paliva. Podobně se chová, když nefunguje to vyhřívání. Sonda má životnost asi 180 000 km.
P.S. Ještě jsem zapoměl dodat, že starší vozy mohou mít sondu s jedním, dvěma, nebo třemi vodiči, barvy vodičů by ale měly souhlasit. Takže jedno a dvouvývodová nemá vyhřívání, ohřívá se jen výfukovými plyny a její životnost je jen 80 000 km. Zkouší se stejně, kromě toho ohřevu

Re: Lambda sonda
Napsal: čtv dub 10, 2008 16:16
od Dawe
Díky díky díky za tu vyčerpávající zprávu, super popsané, když to pochopím i já trubec.Moje spotřeba je šíleně veliká.Jezdím 10km do práce a 10km z práce, 7km tvoří okresky a 3km město, když natankuju za 200 (6,47l) ,tak druhý den odpoledne, kdy se vracím z práce svítí hladový okno a to tankuju hned jak se rozsvíti hladovka.Jinak ve městě stojím na 4 semaforech

a jezdím okolo 2500 otáček, ještě do toho ty vysoký otáčky na volnoběh a moje spořeba šplhá nad průměrnou spotřebu amerického tanku M1A2 Abrams

Re: Lambda sonda
Napsal: čtv kvě 29, 2008 17:21
od cbx
Dawe píše:Díky díky díky za tu vyčerpávající zprávu, super popsané, když to pochopím i já trubec.Moje spotřeba je šíleně veliká.Jezdím 10km do práce a 10km z práce, 7km tvoří okresky a 3km město, když natankuju za 200 (6,47l) ,tak druhý den odpoledne, kdy se vracím z práce svítí hladový okno a to tankuju hned jak se rozsvíti hladovka.Jinak ve městě stojím na 4 semaforech

a jezdím okolo 2500 otáček, ještě do toho ty vysoký otáčky na volnoběh a moje spořeba šplhá nad průměrnou spotřebu amerického tanku M1A2 Abrams

Neproplývá ti spíš někde benzín, resp. necítíš ho? Co loužičky pod autem? Vadná lambda sice může způsobit vysokou spotřebu, ale určitě ne přes 30 litrů...
Re: Lambda sonda
Napsal: úte čer 03, 2008 7:46
od Dawe
Benzín cítit je, ale loužičky se nedělají.Teď budu měnit střední a zadní díl výfuku tak uvidíme.Jinak Lambdu jsem soudil podle spotřeby a vysokých otáček na volnoběh.
Re: Lambda sonda
Napsal: úte čer 03, 2008 10:11
od Tommi_82
Dawe píše:Dkdyž natankuju za 200 (6,47l) ,tak druhý den odpoledne, kdy se vracím z práce svítí hladový okno a to tankuju hned jak se rozsvíti hladovka.
Tak takovýhle měření ti asi o spotřebě nic moc neřekne. Chtělo by to natankovat plnou a zjistit si při příštím tankování plné kolik jsi spotřeboval . Takový hladový oko to není vůbec žádná míra. Zvlášť když vůbec netušíš jestli v nádrži před tankováním bylo 15 nebo 20 litrů a přitankuješ 6 litrů.
Chce to do toho jednou zainvestovat, natočit plnou , pak tam těch pár litrů dotankovat, spočítat si spotřebu a pak jezdit dva měsíce bez tankování, třeba ti ten systém bude vyhovovat víc. Teda pokud nemáte na benzínce nějakou hodně příjemnou obsluhu
Jinak deset km to není žádná dlouhá cesta, to bude spotřeba kolem těch deseti i se zdravým autem, protože ty tři kilometry se studeným motorem popojíždění ve městě není pro auto nic příjemnýho.
Re: Lambda sonda
Napsal: úte čer 03, 2008 11:53
od Hombre
Dawe píše:Benzín cítit je, ale loužičky se nedělají.Teď budu měnit střední a zadní díl výfuku tak uvidíme.Jinak Lambdu jsem soudil podle spotřeby a vysokých otáček na volnoběh.
Jak je cítit benzin, tak to je celkem jasné, ne? Někde teče, a to způsobuje vysokou spotřebu a může to zbůsobit i něco horšího. Loužičky benzin nedělá, jednak proto, že teče především za chodu motoru - tedy za jízdy, a pak je to benzin - odpaří se bez zbytku a nic nenajdeš. Z takového auta nesmí být cítit benzin, je vybaveno rekuperací výparů z nádrže.
Re: Lambda sonda
Napsal: úte čer 03, 2008 12:30
od Dawe
V kabině to cítit není, ale když zastavím a vylezu, tak ta vůně benzínu jde cítit opravdu hodně, občas si připadám jak v ráji

,když na to pořádně šlápnu a potom vystoupím z auta tak slyším jakoby skvaření z výfuku ale to má za následek asi dírky ve výfuku.
Re: Lambda sonda
Napsal: úte čer 03, 2008 18:34
od Hombre
tak to by bylo nejlepší nechat běžet na kanále a zespodu čenichat, kde to páchne. Jestli z výfuku, tak jseš tam, kdes byl - vadné je řízení motoru, ale může to opravdu být nějaká netěsnost kolem nádrže nebo u motoru.
Re: Lambda sonda
Napsal: pon dub 20, 2009 22:51
od stepan.korba
odhalí takto vadnou lambda sondu diagnostika?