Stránka 1 z 2

jizda na neutral ano/ne?

Napsal: pon zář 29, 2008 10:51
od sector
zdravim,

mam 416Si 82kW r.v. 98 chci se zeptat kdyz brzdim motorem (s zarazenou rychlosti) jaka je spotreba nebo je nulova?
Vyplati se jezdit na neutralu nebo ne?

Re: jizda na neutral ano/ne?

Napsal: pon zář 29, 2008 11:06
od eltazar
Myslím, že tohle nezáleží na typu motoru, mělo by to fungovat v podstatě všude stejně.

Pokud jedete z kopce a máte zařazenou rychlost, můžou nastat dva stavy:
a)zrychlujete, nebo si držíte konstatní rychlost - v obou případech noha úplně z plynu => 0l/h spotřeba
b)udržujete rychlost přišlápnutím plyn. pedálu (bez plynu auto zpomaluje) - spotřeba se pohybuje dle otáček motoru (tzn. při 2500rpm cca 5l/100km - orientačně)

tzn. že v případě b) je lepší vyřazovat a nechat auto jet na neutrál, budete mít spotřebu cca 1l/hod., což je množství potřebné pro udržení motoru v chodu, které je určitě menší, než při jízdě "na plyn".

Re: jizda na neutral ano/ne?

Napsal: pon zář 29, 2008 13:34
od Hombre
Touto otázkou jsme se podrobně zabývali při každodenním společném dojíždění do práce (80km) a dospěli jsme k základnímu pravidlu - pokud víš, že budeš muset zpomalit (třeba při dojíždění k zatáčce, křižovatce, nebo při jízdě z kopce, kde není dobré moc zvyšovat rychlost kvůli zatáčkám) tak je ekonomičtější brzdit motorem - spotřeba je 0, motor auto zpomalí, šetříš brzdy. Jsou však případy, kdy je lepší zařadit neutrál, třeba jízda z mírnějšího kopce bez zatáček. Spotřeba je sice 1-1,5l/hodinu, (to znamená při rychlosti 100km/h je to 1-1,5l/100km, při padesátce by spotřeba byla dvojnásobná), ale motor nebrzdí a tak auto díky své kynetické energii dojede dále a beze ztrát.
Obecně také platí, že nejvíc zvyšuje spotřebu brzdění provozní brzdou (pedálem), protože je takto nevratně přeměněna zpět na teplo energie získaná spálením benzínu. Sportovní jízda má také na spotřebu vliv, ale ne takový - otevřená škrtící klapka v sacím potrubí sice způsobí vstřikování většího množství paliva, ale zároveň ušetří překvapivě velké množství energie, kterou motor potřebuje při sání vzduchu do válce přes zavřenou klapku.A pokud dodržíš zásadu nebrzdit, spotřeba se nezvedne, což jste už určitě někdo kdo sleduje spotřebu zjistil - při dálkové ostřejší jízdě spotřeba klesne.
Takže: jezdi tak, abys nemusel brzdit :wink:

Re: jizda na neutral ano/ne?

Napsal: úte zář 30, 2008 8:53
od eltazar
Hombre píše: Takže: jezdi tak, abys nemusel brzdit :wink:
jenom bych dodal - jezdi tak, abys nemusel ZBYTEČNĚ brzdit.. to je tam docela důležité :D

Re: jizda na neutral ano/ne?

Napsal: úte zář 30, 2008 9:13
od Hombre
No samozřejmě, nakonec je vždycky levnější zabrzdit než nabourat. Děkuji za opravu :D

Re: jizda na neutral ano/ne?

Napsal: úte zář 30, 2008 10:58
od tobias
Jakmile máš novější motor s elektronickým vstřikováním, tak když jedeš z kopce, máš víc než cca 1800 otáček a brzdíš motorem, tak spotřeba motoru je 0. Takže se vyplatí brzdit, když jedeš z kopce a víš, že budeš muset stejně brzdit...

Re: jizda na neutral ano/ne?

Napsal: úte zář 30, 2008 18:42
od rower
Zdravím, jen bych dodal, že teď na zimu bych doporučoval nevyřazovat. Teda pokud nám napadne nějaký ten sníh a bude námraza :wink: Jinak se může stát že při opětovném zařazení nebude kolo a motor naprosto v synchru a kola s náhonem se protočí nebo zbrzdí... na námraze / sněhu je to pak dost nebezpečné. Už se mi to stalo pár let zpátky a od té doby nevyřazuji vůbec. Možná je lepší mít o nějaké to deci větší spotřebu, ale jet "bezpečněji". Navíc při vyřazení (zařazení) a brždění brzdama se opotřebovává jak převodovka, brzdy, tak spojka. Takže to ve výsledku vyjde "šulnul" :-D Na zimu z důvodu bezpečnosti doporučuji mít trvale zařazeno, když to jde. Přes léto to vyzkoušej a uvidíš kolik PHM ušetříš :wink:

Re: jizda na neutral ano/ne?

Napsal: úte zář 30, 2008 19:12
od Fujitsu
Osobně nevyřazuji vůbec, navíc teď když se musí svítit celý den, je to docela zátěž pro baterku a na volnoběh se moc nedobíjí, ikdyž už to určitě není tak hrozné jako u starých škodovek...raději šetřím baterku a když delší dobu stojím, všechny velké žrouty energie vypínám. Ale schválně ve sporných - výše popsaných situacích zkusím jednu nádrž vyřazovat, když si na to vzpomenu :)

Re: jizda na neutral ano/ne?

Napsal: úte zář 30, 2008 19:17
od Vilém
rower píše:Zdravím, jen bych dodal, že teď na zimu bych doporučoval nevyřazovat. Teda pokud nám napadne nějaký ten sníh a bude námraza :wink: Jinak se může stát že při opětovném zařazení nebude kolo a motor naprosto v synchru a kola s náhonem se protočí nebo zbrzdí... na námraze / sněhu je to pak dost nebezpečné. Už se mi to stalo pár let zpátky a od té doby nevyřazuji vůbec. Možná je lepší mít o nějaké to deci větší spotřebu, ale jet "bezpečněji". Navíc při vyřazení (zařazení) a brždění brzdama se opotřebovává jak převodovka, brzdy, tak spojka. Takže to ve výsledku vyjde "šulnul" :-D Na zimu z důvodu bezpečnosti doporučuji mít trvale zařazeno, když to jde. Přes léto to vyzkoušej a uvidíš kolik PHM ušetříš :wink:
S tou námrazou máš i nemáš pravdu. Když pojedeš zatáčku a budeš mít zařazeno, kola jsou v tahu a může se to smeknout. Když při průjezdu zatáčkou vyšlápneš spojku, tak auto spíš udrží stopu. A kdo má ABS tak je na tom ještě líp.

Re: jizda na neutral ano/ne?

Napsal: úte zář 30, 2008 20:06
od Karel G.
Stím vyšlápnutím spojky bych u našich předokolek dost polemizoval.Mírně pod plynem jim bude svědčit líp,samozřejmě na patřičný převodový stupen. :roll: :lol:

Re: jizda na neutral ano/ne?

Napsal: úte zář 30, 2008 20:26
od Vilém
Jsem to jednou viděl v TV a vyzkoušel, fakt je to lepší.

Re: jizda na neutral ano/ne?

Napsal: stř říj 01, 2008 12:41
od tobias
Vilem: v tomhle s tebou souhlasim. U predokolky se v zatacce vyplati mit neutral. Protoze jakmile mas zarazeno, tak na predni kola je vzdy vetsi tlak a je vyssi riziko nedotaciveho smyku...takze proste projedes zatacku rovne :) nebo to brat pod plynem pres rucku, to te potom muze vytahnout...
chybi mi omega-zadni nahon, kde se vsechno dalo brat bokem :((

Re: jizda na neutral ano/ne?

Napsal: stř říj 01, 2008 17:47
od Roman620ti
Ani mi o tom zadním náhonu nemluv, ale buď rád, bys pořád scháněl na vrakáči zadní dveře a blatníky :lol:

Re: jizda na neutral ano/ne?

Napsal: pát říj 03, 2008 10:14
od Eny45
Přez ručku sem to vzal předešlou zimu, pak jen vím že točím doleva, doprava, doleva, a najendou mám čumák auta v závějích na kraji silnice. (naštěstí měkej čerstvej sních. :wink:

Re: jizda na neutral ano/ne?

Napsal: ned říj 05, 2008 9:28
od TommyLee
ručka je na sněhu pěkná potvora...