Palubní počítač
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Palubní počítač
Neuvažoval někdo nad dodatečnou instalací PP? Jedná se o tzv. univerzální PP, který se připojí ke vsřikům a k čidlu tachometru. Prolez jsem už několik stránek s návody, ale vždy to na něčem ztroskotalo. Nemá s tím někdo zkušenosti, případně tip? V souvilosti s tím se chci zeptat, jestli ty naše stroje mají servisní (diagnostickou) zásuvku typu OBD?
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
-
- Příspěvky: 1496
- Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
- Bydliště: Brno / Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
mají servisni diagnostiku je někde na za středovým panelem samotnej kabel se dá koupit cca za 2000,- ale software nevím kde sehnat
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
To vím, že mají diagnostickou zásuvku, ale jestli je ta zásuvka typu OBD, nejlépe OBD 2, na tu se dají připojit některé PP, je to nejjednodušší způsob připojení. Ale obávám se, že ty naše stroje ji ještě nemají.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
-
- Příspěvky: 1496
- Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
- Bydliště: Brno / Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Tak to nevim
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Re: Palubní počítač
Nejlepší bude zeptat se v nějakém servise, kde diagnostiku mají. Já byl třeba s autem před měsícem v Autoservise DS v Brně a tam mi to projeli diagnostikou, takže předpokládám že ji mají Nějak sem se o tom moc nezajímal, ale kdybyste někdo něco zjistili - budu rád když to sem napíšete Vždycky jsem chtěl auto napojit na počítač
Rover 416 // časem snad opět 75
Re: Palubní počítač
Zásuvku mají, ale OBD to není. Zásuvka je klasická 16ti pinová, umístěna pod přístrojovou deskou přístup je po vytažení odkládací přihrádky (tam co jsou pojistky). Připojit lze na jakoukoliv čtečku závad (Bosch KTS500 atd), kterou mají všechny stanice měření emisí v ČR, lze vyčíst a vymazat paměť závad a sledovat skutečné hodnoty snímačů: otáčky, teplota motoru, teplota nasávaného vzduchu, napětí potenciometru škrtící klapky, palubní napětí, podtlak v sání,atd. Bohužel nelze vyčíst servisní kód pro nouzové odemykání auta. To musí být origo testbook Rover.
-
- Příspěvky: 1496
- Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
- Bydliště: Brno / Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
takže říkáš že jde přes to za jízdy číst základní informace o autě?
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Re: Palubní počítač
Za chodu motoru, nebo i jen se zapnutým klíčkem, ukazuje to 4 hodnoty, které si zvolíš, třeba palubní napětí, otáčky, teplota motoru a napětí škr. klapky, tak to ukazuje 12,5 V, 0 otáček, 20stupńů celsia a 4,7V, pak nastaruješ a napětí se zvedne na 14,1, otáčky 800, teplota celkem rychle stoupá na 90 stupńů Napětí na klapce by mělo při přidávání plynule zvyšovat až na 5,7V atd. za jízdy by to mělo fugovat taky, samozřejmě s přenosným modulem čtečky, ale jak se to dá využít pro pal.počítač, to netuším.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
No tak zrovna tyhle hodnoty nám moc k PP nepomůžou, je potřeba pouze rychlost, ta se snímá od tachometru nebo přímo z čidla na převodovce, snímá se počet pulzů za určitý čas, a potom je potřba snímat množství vstříknutého paliva, to se dělá tak, že se PP napojí na jeden nebo všechny 4 vstřiky a podle doby otevření vstřiků se přez konstantu, kterou mají různá auta různou, spočítá množství benzínu vstříknutého do válců. Celkem slušný návod na PP jsem našel tady,
http://www.jelineklu.wz.cz/Elektronika.htm
bohužel ten je naprogramovaný přímo pro Fiat Marea a po konzultaci s panem Jelínkem jsem byl nemile překvapen složitostí programu a neochotou z jeho strany jej poupravit pro jiné vozidlo, nebo nechat proměnné konstanty uživatelsky měnitelné. Bylo mi řečeno, že ikdyby to tak udělal, strávil bych nemálo času s nastavováním a kalibrací PP.
Další návod co jsem našel byl na stránkách A-radia v roce 2002, celkem slušné zapojení, například i s automatickou regulací teploty uvnitř vozu, bohužel tento PP umí počítat pouze aktuální spotřebu, nikoliv průměrnou, což mne dost odradilo.
Kdysi jsem ještě někde viděl odkaz na nějaký polský PP, bohužel to teď nemohu najít.
Shrnu to asi tak, hledám něco podobného, jako stavěl pan Jelínek, jen lépe odladěné a univerzálnější, zatím bez výsledku.
http://www.jelineklu.wz.cz/Elektronika.htm
bohužel ten je naprogramovaný přímo pro Fiat Marea a po konzultaci s panem Jelínkem jsem byl nemile překvapen složitostí programu a neochotou z jeho strany jej poupravit pro jiné vozidlo, nebo nechat proměnné konstanty uživatelsky měnitelné. Bylo mi řečeno, že ikdyby to tak udělal, strávil bych nemálo času s nastavováním a kalibrací PP.
Další návod co jsem našel byl na stránkách A-radia v roce 2002, celkem slušné zapojení, například i s automatickou regulací teploty uvnitř vozu, bohužel tento PP umí počítat pouze aktuální spotřebu, nikoliv průměrnou, což mne dost odradilo.
Kdysi jsem ještě někde viděl odkaz na nějaký polský PP, bohužel to teď nemohu najít.
Shrnu to asi tak, hledám něco podobného, jako stavěl pan Jelínek, jen lépe odladěné a univerzálnější, zatím bez výsledku.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Palubní počítač
Třeba Vám to pomůže: http://www.roverki.pl/article.php?sid=446
Re: Palubní počítač
Tak to by mohlo jít připojit rovnou k zástrčce u ŘJ, tam by mělo být všechno. Popis té zásuvky by měl být v RAVE, nebo jestli ne tak ho zkusím sehnat.
Re: Palubní počítač
To zní fakt dobře. něco takového bych si nechal líbit.
Ale dle toho co Fuji sám píšeš, bude nemožné to nastavit přesně. Jako kde zjistit ty hodnoty vstřikování to nevím... Defakto i kdyby se to povedlo rozchodit, budem to rok štelovat, než jednou ta spotřeba sedne s tím co naberu u stojanu...
Ale i tak si vem že tyhle hodnoty sou orientační, dyt třeba ani origoš PC v Oktávce to neumí přesně spočítat, a když pak tankuješ u stojanu, tak sou tam rozdíli, a né zrovna malé
Ale ona i ta teplota motoru, nebo teplota nasávaného vzduchu, a podtlak v sání... to by mě hodně zajímalo.
Ale dle toho co Fuji sám píšeš, bude nemožné to nastavit přesně. Jako kde zjistit ty hodnoty vstřikování to nevím... Defakto i kdyby se to povedlo rozchodit, budem to rok štelovat, než jednou ta spotřeba sedne s tím co naberu u stojanu...
Ale i tak si vem že tyhle hodnoty sou orientační, dyt třeba ani origoš PC v Oktávce to neumí přesně spočítat, a když pak tankuješ u stojanu, tak sou tam rozdíli, a né zrovna malé
Ale ona i ta teplota motoru, nebo teplota nasávaného vzduchu, a podtlak v sání... to by mě hodně zajímalo.
Re: Palubní počítač
Keksin: ty jo...tak to se mi líbí opravdu hodně moc!!! Není v čechách někdo, kdo by to dělal? Jel bych tam hnedka
prodany Rover 620ti
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den
Re: Palubní počítač
to bych tam jel taky, ale nenapada me zrovne kde by se to dalo namontovat v 416Si proste tam na to neni misto. a rezat diru nekam to bych se neodvazil
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
To je zajímavé, když jsem hledal info o PP před časem, nemohl jsem nic pořádného najít a teď hned celkem dva relativně schůdné návrhy, a to jsem pořád v čechách. Oba PP už nejsou řešeny tak krkolomě jako ten pana Jelínka, místo obvodu kola a množství impulsů od převodovky za jedno otočení kol je zadán přímo počet impůlsů za 1km jízdy, což je v dnešní době GPS navigací mnohem přesněji měřitelná hodnota. První je tady, návod na instalaci:
http://vita-v.blog.cz/0708/montaz-palubniho-pocitace
dole je kontakt, bylo mi odpovězeno, že cena za celé zařízení je 2500Kč + byl přiložen návod na instalaci, stačí zapojit ony dva dráty + napájení a ovládání (1 tlačítkem!) a nastavit ony dvě konstanty (impulsy od převodovky a konstantu pro průtok benzínu ventilem za jednotku času). V tomto případě jsem zatím ve fázi, že si nejsem uplně jistý, jestli má program dostatečnou rezervu u obou konstant, aby bylo možné PP použít i na jiném motoru. Zatím čekám na odpověď, uvidíme co napíše.
Druhé řešení se mi líbí ještě víc, pán by byl snad i ochotný předělat program na můj motor, s tím, že mu dodám ony hodnoty, konstanty, ty se tam musí zadat natvrdo v programu a nelze je uživatelsky měnit. Počet impulsů za 1km lze jednoduše změřit čítačem, myslím, že bych ho možná mohl i někde půjčit. Dále to vypadalo, že bude problém zjistit (změřit) množství benzínu vstříknutého vstřikem za jednotku času při určitém tlaku. Pán mi poradil, že lze takovéto informace s trochou štěstí dohledat na netu a není potřeba nic měřit - ani nevím jak bych to měřil! Dle Rave jsem si zjistil tlak benzínu na liště, označení vstřikovače, z něj potom výrobce a typ a nakonec průtok vstřikovače. Průtok mám v jednotkách libra/hodinu a potřebuji to převést na litry/hodinu, případně mililitry/sekundu, nedaří se mi to najít, ale předpokládám, že mi s tím pán pomůže. Dle jeho slov mu při podobném postupu fungoval PP hned na poprvé s přesností asi 2% (nevím s čím to srovnával), v konečné fázi pak asi o 1% konstantu snižoval. Tato varianta se mi jeví jako nejschůdnější, nehledě na to, že to bude i za menší peníz.... tak trošku jsem mu slíbil, že pokud by se PP realizoval na moje auto a vše fungovalo, dohodil bych mu i někoho z vás, komu by čip taktéž naprogramoval za nějakou tu stokorunu, tak doufám, že mne nesklamete! Ŕíkám naprogramuje, protože zbylá konstrukce je na nás, k dispozici je pouze schéma, seznam součástek a možná se mi podaří sehnat i návrh DPS - desky plošných spojů.
Mohl bych zde zveřejnit i jeho stránky, mám ale trochu strach, aby to co jsem teď napsal nebylo použito proti mě, nerad bych s pánem ztratil celkem dobrý kontakt a celou věc tímto ztratil! Proto, kdo si to najde, ať prosím jedná sám za sebe a výše popsané informace si nebere ani do pusy! Děkuji za respektování
http://vita-v.blog.cz/0708/montaz-palubniho-pocitace
dole je kontakt, bylo mi odpovězeno, že cena za celé zařízení je 2500Kč + byl přiložen návod na instalaci, stačí zapojit ony dva dráty + napájení a ovládání (1 tlačítkem!) a nastavit ony dvě konstanty (impulsy od převodovky a konstantu pro průtok benzínu ventilem za jednotku času). V tomto případě jsem zatím ve fázi, že si nejsem uplně jistý, jestli má program dostatečnou rezervu u obou konstant, aby bylo možné PP použít i na jiném motoru. Zatím čekám na odpověď, uvidíme co napíše.
Druhé řešení se mi líbí ještě víc, pán by byl snad i ochotný předělat program na můj motor, s tím, že mu dodám ony hodnoty, konstanty, ty se tam musí zadat natvrdo v programu a nelze je uživatelsky měnit. Počet impulsů za 1km lze jednoduše změřit čítačem, myslím, že bych ho možná mohl i někde půjčit. Dále to vypadalo, že bude problém zjistit (změřit) množství benzínu vstříknutého vstřikem za jednotku času při určitém tlaku. Pán mi poradil, že lze takovéto informace s trochou štěstí dohledat na netu a není potřeba nic měřit - ani nevím jak bych to měřil! Dle Rave jsem si zjistil tlak benzínu na liště, označení vstřikovače, z něj potom výrobce a typ a nakonec průtok vstřikovače. Průtok mám v jednotkách libra/hodinu a potřebuji to převést na litry/hodinu, případně mililitry/sekundu, nedaří se mi to najít, ale předpokládám, že mi s tím pán pomůže. Dle jeho slov mu při podobném postupu fungoval PP hned na poprvé s přesností asi 2% (nevím s čím to srovnával), v konečné fázi pak asi o 1% konstantu snižoval. Tato varianta se mi jeví jako nejschůdnější, nehledě na to, že to bude i za menší peníz.... tak trošku jsem mu slíbil, že pokud by se PP realizoval na moje auto a vše fungovalo, dohodil bych mu i někoho z vás, komu by čip taktéž naprogramoval za nějakou tu stokorunu, tak doufám, že mne nesklamete! Ŕíkám naprogramuje, protože zbylá konstrukce je na nás, k dispozici je pouze schéma, seznam součástek a možná se mi podaří sehnat i návrh DPS - desky plošných spojů.
Mohl bych zde zveřejnit i jeho stránky, mám ale trochu strach, aby to co jsem teď napsal nebylo použito proti mě, nerad bych s pánem ztratil celkem dobrý kontakt a celou věc tímto ztratil! Proto, kdo si to najde, ať prosím jedná sám za sebe a výše popsané informace si nebere ani do pusy! Děkuji za respektování
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz