Stránka 1 z 1

auto sa "šklbe"

Napsal: úte říj 07, 2008 11:43
od hotrods2222
Mám Rover 414Si a od istého času pri pohýnaní sa autom šklbe ,ako keby som mal kockovaný benzín - po rozbehnutí už to nerobí...

Re: auto sa "šklbe"

Napsal: úte říj 07, 2008 12:12
od Keksin
Kvalita benzínu?

Re: auto sa "šklbe"

Napsal: úte říj 07, 2008 14:18
od Tommi_82
často to dělá když někdo experimentuje se svíčkama a kupuje platinový a podobný sračky, přitom Roveru nejvíc seděj obyčejný NGKčka ža 100 korun/kus.

Re: auto sa "šklbe"

Napsal: úte říj 07, 2008 14:37
od hotrods2222
benzín je štandardný 95 oktánový ( tankujem na shell ) - a sviečky sú pôvodné

Re: auto sa "šklbe"

Napsal: úte říj 07, 2008 16:36
od R4ms3S
no zkus je vytáhnout ;)
Já měl svíčky orezlý a byly to ještě orig. měli nalítáno přes 130 000Km
Vyměnil na NGK a jezdím znatelně lépe ;)

Re: auto sa "šklbe"

Napsal: úte říj 07, 2008 17:48
od Tommi_82
no 130k se obávám že by snad ani žádný nevydržely, kor ty vobyčejný co má dvoustovka/čtyřstovka ráda. Každopádně když jsem koupil rover tak mi škubal i když jsem třeba za jízdy trošku povolil plyn, měl jsem problémy se rozjet a když jsem tam dal ty NGK tak okamžitě po všech problémech.

Re: auto sa "šklbe"

Napsal: úte říj 07, 2008 19:53
od Vilém
Jojo, taky bych zkusil svíčky a palivový filtr, není to zas taková investice.

Re: auto sa "šklbe"

Napsal: úte říj 21, 2008 10:44
od hotrods2222
Dal som sviečky a vyčistil rozdelovač , vyzerá , že to pomohlo :P ,dúfam , že to nezakríknem , ale DÍKY za rady...

Re: auto sa "šklbe"

Napsal: úte říj 21, 2008 11:25
od sector
mel jsem podobny problem a navic pri nastartovani rano mi vzdy po 300m se dusil motor... mohl jsem mackat plyn az nadoraz a auto jelo tak 5km/h... musel jsem dat neutral a prodadne to proslapnout a zas jednicku... pak az se rozehral tak jel ok...

menil jsem svicky, viko rozdelovace, palivovy filtr a cidlo teploty motoru... nevim co pomohlo ale auto uz jezdi jak ma a nikdy nezradilo

Re: auto sa "šklbe"

Napsal: úte lis 25, 2008 17:19
od jirika
Hledám zkušené konzultanty podobné závady. Od letošního léta, kdy jsem auto trochu uhnal, ne že bych vařil nebo mu něco proved, ale asi hodinu jsem sním letěl mezi 5 - 6 tis. otáčkami. Závada se projevuje nahodile. 14 dní to jezdí, pak je to týden stále. Při plném plynu se občas projevují záškuby, ale po brzdění motorem - noha z plynu v otáčkách, auto po přidání úplně ztratí zážeh. Pokud mám štěstí že je trasa ještě z kopce, tak se to po chvíli chytí, ale nesmím hned rychleji ťuknout do plynu, jinak to zase chcípe, jako by počítač nesimuloval akcelerační obohacení směsi v závislosti na rychlostní konstantě otevírání škrtící klapky, jako je v karburátorech akcelerační pumpička. Vně tuto činnost do ECU zadává throttle potenciometr na škrtící klapce, ale ten jsem měřil a dělá to nakonec jen někdy. Pokud je horší situace, že se mi to stane někde na rovině, tak je konečná. Ani to nenatočím a následuje lano… Uvažuji čistě technicky, dělal jsem léta zkušebního technika v ÚVMV či technika na autodílně, do Roverů přes MiniCoopery dělám už přes dvacet let, ale tam kde začínají ECU počítače s deseti čidly, já končím. Tak se pokouším pouze analyzovat:
svíčky - NGK nové
kabely? - ztratil bych výkon, ale 2-3 válce by šly
špatné palivo? - faktem je že mám podezření, tak jsem tam dal 2x za sebou Velfobin
lambda sonda - ECU má nouzový program, auto žere, škube, ale musí jet i bez O2 senzoru, vždyť jde přece nastartovat studené!
ECU - jednotka byla resetována odpojením baterie
palivová pumpa - že by dávala malý tlak po brzdění motorem? nesmysl
regulátor tlaku paliva - viz brzdění motorem? nesmysl
snímač impulzů ze setrvačníku pro řízení zážehu ECU? proč po brzdění motorem?

Tak nevím, faktem je že při brzdění motorem je v sacím potrubí a rozvaděči za škrticí klapkou delší dobu velký podtlak. A teď se něco děje co nevím. Z tohoto prostoru je vyvedeno mnoho hadic pro různé odvětrání olejových par, benzinových par nádrže atd. Ovlivňuje toto nějak regulaci tlaku benzínu v rozvaděči před tryskami, že by směs najednou nebyla schopná zažehnutí nevhodným směšovacím poměrem? Nebo vysadí najednou ECU, třeba kvůli kontaktům elektrokonektorů?

Tak asi proto nemám rád počítače v autě, hlavně v noci, v dešti, daleko od domova…. Starý dobrý karburátor SU nebo Weber 40DCOE!!! :-(

Re: auto sa "šklbe"

Napsal: stř lis 26, 2008 6:28
od Hombre
Nemůže zůstávat přilepený kužel krokového motorku, co řídí volnoběh? Jako že se při brzdění motorem ten obtok zavře, ale při vyšlápnutí spojky zůstane zaseklej, bývá tam špína. A ty záškuby - zkontroloval bych(nebo radši zkusil vyměnit)ten palec a víko rozdělovače, je to dost častá závada.

Re: auto sa "šklbe"

Napsal: stř lis 26, 2008 9:14
od jirika
To zní rozumně. Faktem je, kdyby závada byla ve víčku nebo někde poškozeném centrálním kabelu do rozdělovače, tak by motor vypínal najednou jako mi to dělá. S tím obtokovým ventilem vzduchu vím, že bývají problémy, ale cuká to i při plném plynu a tehdy by měl být obtok vzduchu sice v nějakém nastavení, ale v klidu. V neděli se na to kouknu, doufám, že něco objevím.

Re: auto sa "šklbe"

Napsal: pon led 26, 2009 10:15
od mixal
Mal som nedavno ten isty problem a menil som sviecky a kable.auto jazdi neporovnatelne lepsie!