ČIDLO TEPLOTY
ČIDLO TEPLOTY
Chtěl bych se zeptat,jesli po výměně čidla teploty k řídící jednotce musím na diagnostiku.Mám Rover 416 Tourer combi 1,6 16v r.v.98
Myslím, že by bylo dobré zajít do servisu kde mají čtečku závad řídící jednotky, nebo na kteroukoliv stanici měření emisí (tam ji musí mít ze zákona) a nechat vymazat paměť závad ŘJ. Pokud si totiž ŘJ pamatuje závadu - vadné čidlo teploty, řídí se vstřikování benzínu náhradním režimem bez ohledu na teplotu chladicí kapaliny až dokud není paměť vymazána. A to by mohlo mít vlv na spotřebu.
ČIDLO TEPLOTY
Díky za radu.
ROVER 416 Tourer combi 1,6i 16v r.v.98
http://radek4044.rajce.idnes.cz/Muj_Rov ... _r.v.1998/
http://radek4044.rajce.idnes.cz/Muj_Rov ... _r.v.1998/
-
- Příspěvky: 219
- Registrován: úte zář 18, 2007 18:01
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: ČIDLO TEPLOTY
Ne, po výměně čidla na diagnostiku nemusíte... jen to zůstane zapsaný v historii závad - ale fungovat to bude správně...Došek píše:Chtěl bych se zeptat,jesli po výměně čidla teploty k řídící jednotce musím na diagnostiku.Mám Rover 416 Tourer combi 1,6 16v r.v.98
-
- Příspěvky: 219
- Registrován: úte zář 18, 2007 18:01
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Hombre kdes na to přišel? Jednotka čte čidlo a do "nouzového režimu" přechází jen, pkud načtená hodnota je mimo povolený tolerance... a na žádným STK "četčku závad" teda fakt nemají... )Hombre píše:Myslím, že by bylo dobré zajít do servisu kde mají čtečku závad řídící jednotky, nebo na kteroukoliv stanici měření emisí (tam ji musí mít ze zákona) a nechat vymazat paměť závad ŘJ. Pokud si totiž ŘJ pamatuje závadu - vadné čidlo teploty, řídí se vstřikování benzínu náhradním režimem bez ohledu na teplotu chladicí kapaliny až dokud není paměť vymazána. A to by mohlo mít vlv na spotřebu.
Na STK sice ne ale na stanicích měření emisí, kde měří řízené systémy ji mít musí a taky mají. To by s nima pánové ze státního odborného dozoru z Ministerstva dopravy totiž celkem rychle vyběhli a stanici jim zavřeli. To že ji nepoužívají je věc druhá, ale opravdu ji mají. (vyhl 302/2001 Sb. §2 odst.1f) a při každém měření emisí se musí spojit s ŘJ a vyčíst paměť závad (§1, odst.2b). Divím se, že tady pořád dokola řešíte kde mají testbook a kde ne, když je jich v každém městě několik Většinou používají starou KTS500 od BOSCHe, a ta umí zjistit kromě paměti závad skutečné hodnoty čidla teploty vody, chladicí kapaliny, otáčky, napětí na potenciometru škrticí klapky. Odemykací kód se mi tam zjistit nepodařilo ale aspoň něco. A to s tou pamětí a náhradním režimem jsem fakt nevěděl, jen jsem si myslel, že když je v paměti závada, je jednodušší ji nechat vymazat.
Prosim vas, kde bych nasel cele zneni zakona o testbooku na ME? zkusil bych bych to tam, ale chci mit neco v ruce kdyz mi budou tlacit do hlavy,ze nic takoveho nemaji...... dikyHombre píše:Na STK sice ne ale na stanicích měření emisí, kde měří řízené systémy ji mít musí a taky mají. To by s nima pánové ze státního odborného dozoru z Ministerstva dopravy totiž celkem rychle vyběhli a stanici jim zavřeli. To že ji nepoužívají je věc druhá, ale opravdu ji mají. (vyhl 302/2001 Sb. §2 odst.1f) a při každém měření emisí se musí spojit s ŘJ a vyčíst paměť závad (§1, odst.2b). Divím se, že tady pořád dokola řešíte kde mají testbook a kde ne, když je jich v každém městě několik Většinou používají starou KTS500 od BOSCHe, a ta umí zjistit kromě paměti závad skutečné hodnoty čidla teploty vody, chladicí kapaliny, otáčky, napětí na potenciometru škrticí klapky. Odemykací kód se mi tam zjistit nepodařilo ale aspoň něco. A to s tou pamětí a náhradním režimem jsem fakt nevěděl, jen jsem si myslel, že když je v paměti závada, je jednodušší ji nechat vymazat.
Zkuste třeba http://www.sagit.cz/pages/sbirkatxt.asp ... d=76&typ=r
Nebo na stránkách http://www.mdcr.cz
Hlavně se nenechte odbýt, oni třeba Rovera ještě napojit nezkoušeli, takže nevědí, že s tím není problém. A než se ohánět vyhláškou, tak bych raději zkusil se s technikem domluvit podobrém, on to totiž musí dělat jen pří měření emisí, ale kde je dobrá vůle...
Nebo na stránkách http://www.mdcr.cz
Hlavně se nenechte odbýt, oni třeba Rovera ještě napojit nezkoušeli, takže nevědí, že s tím není problém. A než se ohánět vyhláškou, tak bych raději zkusil se s technikem domluvit podobrém, on to totiž musí dělat jen pří měření emisí, ale kde je dobrá vůle...
Čidlo teploty
Čidlo je vyměněný,a auto šlape jak má.Díky za rady.
ROVER 416 Tourer combi 1,6i 16v r.v.98
http://radek4044.rajce.idnes.cz/Muj_Rov ... _r.v.1998/
http://radek4044.rajce.idnes.cz/Muj_Rov ... _r.v.1998/
Re: ČIDLO TEPLOTY
Co vám to delalo kdyz bylo cidlo spatne? resim problem s otackama vylucovaci metodou, viz. Rover 400-45/Kolisani otacek motoru.Došek píše:Chtěl bych se zeptat,jesli po výměně čidla teploty k řídící jednotce musím na diagnostiku.Mám Rover 416 Tourer combi 1,6 16v r.v.98
-
- Příspěvky: 1103
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
No,Hombre a už jsi to někdy zkoušel připojit Rovera na KTS ? Já ano a bez úspěchu.Dostal jsem se pouze ke vstřikování a to bylo všechno.Ale Rover má i jiné elektronické systémy.Imobilizace motoru,dálkové ovladače,klimatizace,centrální zamykání atd.atd.A toto dokáže vyřešit jenom testbook.Proto ho tady pořád řešíme.Hombre píše:Na STK sice ne ale na stanicích měření emisí, kde měří řízené systémy ji mít musí a taky mají. To by s nima pánové ze státního odborného dozoru z Ministerstva dopravy totiž celkem rychle vyběhli a stanici jim zavřeli. To že ji nepoužívají je věc druhá, ale opravdu ji mají. (vyhl 302/2001 Sb. §2 odst.1f) a při každém měření emisí se musí spojit s ŘJ a vyčíst paměť závad (§1, odst.2b). Divím se, že tady pořád dokola řešíte kde mají testbook a kde ne, když je jich v každém městě několik Většinou používají starou KTS500 od BOSCHe, a ta umí zjistit kromě paměti závad skutečné hodnoty čidla teploty vody, chladicí kapaliny, otáčky, napětí na potenciometru škrticí klapky. Odemykací kód se mi tam zjistit nepodařilo ale aspoň něco. A to s tou pamětí a náhradním režimem jsem fakt nevěděl, jen jsem si myslel, že když je v paměti závada, je jednodušší ji nechat vymazat.
čidlo
No dělalo to tohle.Ráno jsem normálně nastartoval a rozjel se,asi po minutě motor stratil otáčky a musel jsem vyšlápnout spojku,trochu protočit motor,a pak se to chytilo a jelo to v pohodě.Prostě jak už se motor ohřál,všechno bylo v pohodě.Dělalo to vždycky když motor vychladnul.
ROVER 416 Tourer combi 1,6i 16v r.v.98
http://radek4044.rajce.idnes.cz/Muj_Rov ... _r.v.1998/
http://radek4044.rajce.idnes.cz/Muj_Rov ... _r.v.1998/
Samozřejmě zkoušel, je tam opravdu jenom to vstřikování, teda řídící jednotka motoru a skutečné hodnoty snímačů, které k ní náleží, taky mi tam chybělo ABS, alarm, airbagy a hlavně kód na odemykání, klimatizace si myslím, že žádnou jednotku nemá - samozřejmě ta manuální. Já jen že se tady většinou řeší ten motor a úplně nejčastěji čidlo teploty, jehož skutečné hodnoty a případná závada tam jsou, a pak to skákání a škubání a to je pravděpodobně MAP senzor, a ten jde na KTS vyčíst taky.
Ahoj, k čidlu pro jednotku vedou 2 dráty a k čidlu pro teploměr jen jeden. Já mám to čidlo k jednotce zepředu a k teploměru zespodu.Dawe píše:Ahoj prosim Vás, které čidlo je které Mám v tom hrozný zmatek, jestli to čidlo nahoře je pro řídící jednotku a to čidlo dole pro budík v palubni desce, nebo naopak :oops:A kde to po výměně odvzdušnit.Děkuji
Rover 416 Si,82kW
Já to odvzdušňuju tak, že naleju chladicí kapalinu co se vejde a pak odpojím hadičku co vede do nádobky zepředu, namířím ji do nějaké lahve a fouknutím pusou přes kousek hadičky natlakuju nádobku přes ten odpojený vývod. Nádobka musí být samozřejmě zavřená a ventil topení otevřený - topení na max doprava. A pak foukám tak dlouho, až z té hadičky do lahve teče chl.kapalina bez vzduchových bublin. Kdyby během toho náhodou klesla hladina v nádobce až na dno, je třeba dolít a pak pokračovat. (To foukání trvá asi jen 10-15 vteřin.) Pak se to připojí zpátky, dolije po rysku, nastartuje, zahřeje, po nějaké jízdě a vychladnutí se to musí znova dolít. Trochu vzduchu totiž zůstane v chladiči, ale ten se po otevření termostatu dostane do nádobky. Pokud to po zahřátí topí, je to odvzdušněno.