Stránka 1 z 3
ČIDLO TEPLOTY
Napsal: úte zář 18, 2007 10:01
od Došek
Chtěl bych se zeptat,jesli po výměně čidla teploty k řídící jednotce musím na diagnostiku.Mám Rover 416 Tourer combi 1,6 16v r.v.98

Napsal: stř zář 19, 2007 13:04
od Hombre
Myslím, že by bylo dobré zajít do servisu kde mají čtečku závad řídící jednotky, nebo na kteroukoliv stanici měření emisí (tam ji musí mít ze zákona) a nechat vymazat paměť závad ŘJ. Pokud si totiž ŘJ pamatuje závadu - vadné čidlo teploty, řídí se vstřikování benzínu náhradním režimem bez ohledu na teplotu chladicí kapaliny až dokud není paměť vymazána. A to by mohlo mít vlv na spotřebu.

ČIDLO TEPLOTY
Napsal: stř zář 19, 2007 18:11
od Došek
Díky za radu.

Re: ČIDLO TEPLOTY
Napsal: stř zář 19, 2007 20:18
od Angličan
Došek píše:Chtěl bych se zeptat,jesli po výměně čidla teploty k řídící jednotce musím na diagnostiku.Mám Rover 416 Tourer combi 1,6 16v r.v.98

Ne, po výměně čidla na diagnostiku nemusíte... jen to zůstane zapsaný v historii závad - ale fungovat to bude správně...

Napsal: stř zář 19, 2007 20:20
od Angličan
Hombre píše:Myslím, že by bylo dobré zajít do servisu kde mají čtečku závad řídící jednotky, nebo na kteroukoliv stanici měření emisí (tam ji musí mít ze zákona) a nechat vymazat paměť závad ŘJ. Pokud si totiž ŘJ pamatuje závadu - vadné čidlo teploty, řídí se vstřikování benzínu náhradním režimem bez ohledu na teplotu chladicí kapaliny až dokud není paměť vymazána. A to by mohlo mít vlv na spotřebu.

Hombre kdes na to přišel?

Jednotka čte čidlo a do "nouzového režimu" přechází jen, pkud načtená hodnota je mimo povolený tolerance... a na žádným STK "četčku závad" teda fakt nemají...

)
Napsal: čtv zář 20, 2007 6:03
od Hombre
Na STK sice ne ale na stanicích měření emisí, kde měří řízené systémy ji mít musí a taky mají. To by s nima pánové ze státního odborného dozoru z Ministerstva dopravy totiž celkem rychle vyběhli a stanici jim zavřeli. To že ji nepoužívají je věc druhá, ale opravdu ji mají. (vyhl 302/2001 Sb. §2 odst.1f) a při každém měření emisí se musí spojit s ŘJ a vyčíst paměť závad (§1, odst.2b). Divím se, že tady pořád dokola řešíte kde mají testbook a kde ne, když je jich v každém městě několik

Většinou používají starou KTS500 od BOSCHe, a ta umí zjistit kromě paměti závad skutečné hodnoty čidla teploty vody, chladicí kapaliny, otáčky, napětí na potenciometru škrticí klapky. Odemykací kód se mi tam zjistit nepodařilo ale aspoň něco. A to s tou pamětí a náhradním režimem jsem fakt nevěděl, jen jsem si myslel, že když je v paměti závada, je jednodušší ji nechat vymazat.

Napsal: čtv zář 20, 2007 9:29
od hasaaak
Hombre píše:Na STK sice ne ale na stanicích měření emisí, kde měří řízené systémy ji mít musí a taky mají. To by s nima pánové ze státního odborného dozoru z Ministerstva dopravy totiž celkem rychle vyběhli a stanici jim zavřeli. To že ji nepoužívají je věc druhá, ale opravdu ji mají. (vyhl 302/2001 Sb. §2 odst.1f) a při každém měření emisí se musí spojit s ŘJ a vyčíst paměť závad (§1, odst.2b). Divím se, že tady pořád dokola řešíte kde mají testbook a kde ne, když je jich v každém městě několik

Většinou používají starou KTS500 od BOSCHe, a ta umí zjistit kromě paměti závad skutečné hodnoty čidla teploty vody, chladicí kapaliny, otáčky, napětí na potenciometru škrticí klapky. Odemykací kód se mi tam zjistit nepodařilo ale aspoň něco. A to s tou pamětí a náhradním režimem jsem fakt nevěděl, jen jsem si myslel, že když je v paměti závada, je jednodušší ji nechat vymazat.

Prosim vas, kde bych nasel cele zneni zakona o testbooku na ME? zkusil bych bych to tam, ale chci mit neco v ruce kdyz mi budou tlacit do hlavy,ze nic takoveho nemaji...... diky
Napsal: čtv zář 20, 2007 9:46
od Hombre
Zkuste třeba
http://www.sagit.cz/pages/sbirkatxt.asp ... d=76&typ=r
Nebo na stránkách
http://www.mdcr.cz
Hlavně se nenechte odbýt, oni třeba Rovera ještě napojit nezkoušeli, takže nevědí, že s tím není problém. A než se ohánět vyhláškou, tak bych raději zkusil se s technikem domluvit podobrém, on to totiž musí dělat jen pří měření emisí, ale kde je dobrá vůle...

Čidlo teploty
Napsal: stř zář 26, 2007 20:10
od Došek
Čidlo je vyměněný,a auto šlape jak má.Díky za rady.

Re: ČIDLO TEPLOTY
Napsal: pon říj 29, 2007 15:16
od hasaaak
Došek píše:Chtěl bych se zeptat,jesli po výměně čidla teploty k řídící jednotce musím na diagnostiku.Mám Rover 416 Tourer combi 1,6 16v r.v.98

Co vám to delalo kdyz bylo cidlo spatne? resim problem s otackama vylucovaci metodou, viz. Rover 400-45/Kolisani otacek motoru.
Napsal: pon říj 29, 2007 15:43
od Zakar
Hombre píše:Na STK sice ne ale na stanicích měření emisí, kde měří řízené systémy ji mít musí a taky mají. To by s nima pánové ze státního odborného dozoru z Ministerstva dopravy totiž celkem rychle vyběhli a stanici jim zavřeli. To že ji nepoužívají je věc druhá, ale opravdu ji mají. (vyhl 302/2001 Sb. §2 odst.1f) a při každém měření emisí se musí spojit s ŘJ a vyčíst paměť závad (§1, odst.2b). Divím se, že tady pořád dokola řešíte kde mají testbook a kde ne, když je jich v každém městě několik

Většinou používají starou KTS500 od BOSCHe, a ta umí zjistit kromě paměti závad skutečné hodnoty čidla teploty vody, chladicí kapaliny, otáčky, napětí na potenciometru škrticí klapky. Odemykací kód se mi tam zjistit nepodařilo ale aspoň něco. A to s tou pamětí a náhradním režimem jsem fakt nevěděl, jen jsem si myslel, že když je v paměti závada, je jednodušší ji nechat vymazat.

No,Hombre a už jsi to někdy zkoušel připojit Rovera na KTS ? Já ano a bez úspěchu.Dostal jsem se pouze ke vstřikování a to bylo všechno.Ale Rover má i jiné elektronické systémy.Imobilizace motoru,dálkové ovladače,klimatizace,centrální zamykání atd.atd.A toto dokáže vyřešit jenom testbook.Proto ho tady pořád řešíme.
čidlo
Napsal: pon říj 29, 2007 19:32
od Došek
No dělalo to tohle.Ráno jsem normálně nastartoval a rozjel se,asi po minutě motor stratil otáčky a musel jsem vyšlápnout spojku,trochu protočit motor,a pak se to chytilo a jelo to v pohodě.Prostě jak už se motor ohřál,všechno bylo v pohodě.Dělalo to vždycky když motor vychladnul.
Napsal: úte říj 30, 2007 6:35
od Hombre
Samozřejmě zkoušel, je tam opravdu jenom to vstřikování, teda řídící jednotka motoru a skutečné hodnoty snímačů, které k ní náleží, taky mi tam chybělo ABS, alarm, airbagy a hlavně kód na odemykání, klimatizace si myslím, že žádnou jednotku nemá - samozřejmě ta manuální. Já jen že se tady většinou řeší ten motor a úplně nejčastěji čidlo teploty, jehož skutečné hodnoty a případná závada tam jsou, a pak to skákání a škubání a to je pravděpodobně MAP senzor, a ten jde na KTS vyčíst taky.
Napsal: pon lis 12, 2007 14:56
od Dawe
Ahoj prosim Vás, které čidlo je které

Mám v tom hrozný zmatek, jestli to čidlo nahoře je pro řídící jednotku a to čidlo dole pro budík v palubni desce, nebo naopak :oops:A kde to po výměně odvzdušnit.Děkuji
Rover 416 Si,82kW
Napsal: pon lis 12, 2007 16:12
od Hombre
Dawe píše:Ahoj prosim Vás, které čidlo je které

Mám v tom hrozný zmatek, jestli to čidlo nahoře je pro řídící jednotku a to čidlo dole pro budík v palubni desce, nebo naopak :oops:A kde to po výměně odvzdušnit.Děkuji
Rover 416 Si,82kW
Ahoj, k čidlu pro jednotku vedou 2 dráty a k čidlu pro teploměr jen jeden. Já mám to čidlo k jednotce zepředu a k teploměru zespodu.
Já to odvzdušňuju tak, že naleju chladicí kapalinu co se vejde a pak odpojím hadičku co vede do nádobky zepředu, namířím ji do nějaké lahve a fouknutím pusou přes kousek hadičky natlakuju nádobku přes ten odpojený vývod. Nádobka musí být samozřejmě zavřená a ventil topení otevřený - topení na max doprava. A pak foukám tak dlouho, až z té hadičky do lahve teče chl.kapalina bez vzduchových bublin. Kdyby během toho náhodou klesla hladina v nádobce až na dno, je třeba dolít a pak pokračovat. (To foukání trvá asi jen 10-15 vteřin.) Pak se to připojí zpátky, dolije po rysku, nastartuje, zahřeje, po nějaké jízdě a vychladnutí se to musí znova dolít. Trochu vzduchu totiž zůstane v chladiči, ale ten se po otevření termostatu dostane do nádobky. Pokud to po zahřátí topí, je to odvzdušněno.