Stránka 1 z 3

Netopí-- Opraveno

Napsal: sob pro 06, 2008 8:56
od Radicalist
Mám problém s roverem 416si. Nejde mi topení. Ventilátor funguje normálně jen vzduch jde stále studený i kdyz by mel topit, nevím si rady. Děkuju za pomoc. :D opraveno: Byl to ucpaný radiátor.... Diky všem za rady!!

Re: Netopí

Napsal: sob pro 06, 2008 12:01
od Tommi_82
Dolej si chladící kapalinu do expanzní nádržky v motorovém prostoru a od teď ji začni pravidelně každých třeba 500 najetých kilometrů kontrolovat. Pokud by se ztrácela, můžeš se začít strachovat.

Re: Netopí

Napsal: sob pro 06, 2008 12:41
od Roman620ti
A zkouknul bych táhla k ventilu topepení, je v motorovém prostoru na trubkách k radiátoru. Jestli se ti vůbec otevírá...

Re: Netopí

Napsal: sob pro 06, 2008 14:14
od Dawe
A co termostat?Jestli ho máš otevřený bude ti foukat studený vzduch.Podívej se na na budík, kde máš ručičku teploměru.

Re: Netopí

Napsal: sob pro 06, 2008 23:01
od Vilém
To přestalo samo od sebe nebo to je delší dobu? Může to bejt zavzdušněný, pokud z toho někdo vypouštěl vodu, zavřenej kohout na hadici vstupu do topení v motorovým prostoru nebo těsnění pod hlavou či prasklá hlava- ale to si nemyslím, protože to tu ještě nebylo. Mimo jiné v topení je ještě klapka na teplý a studený vzduch. Termostat nesmysl, protože to by akorát trvalo dýl, než by to začlo topit, ale topilo by to.

Re: Netopí

Napsal: ned pro 07, 2008 11:47
od KDB
Termostat, (pokud by zůstal otevřený) způsobí, že za jízdy se motor neohřeje(40-60°c) a tudíž ani netopí.
Pouze, když budeš stát, tak se to ohřeje.

Re: Netopí

Napsal: ned pro 07, 2008 12:03
od KDB
Jak říká Tommi..začni tím, že zkontroluj hladinu v nádobce.

Bude-li chybět, dolej- možná bude nutno odvzdušnit a sleduj hladinu, nebo louže pod autem aby jsi zjistil, kde to uniká.

Nebude-li louže pod, pravděpodobně bude špatné těsnění pod hlavou (může unikat voda do oleje-hnědošedá emulze na měrce, voda do spalováků-pára z výfuku až potíže ze startem a riziko např. ohnutí ojnice, olej do vody-duhová kolečka a hnědošedá emulze v nádobce chlazení).
U Roverů stačí jen výměna těsnění, většinou to neprovází jiný komplikace zkroucená, prasklá hlava apod.

Pokud máš vody dost a teploměr ti za jízdy (po 2-4km) neukazuje provozní teplotu, je to na 99% termostatem.

Re: Netopí

Napsal: úte pro 16, 2008 17:41
od moucha
Mám 414 mě taky zničeho nic prestalo topit nakones to bylo vodní pumpou uvolněná vrtulka na hřídely :lol:

Re: Netopí

Napsal: úte pro 16, 2008 17:47
od Tommi_82
jojo, správně se musí měnit s rozvodama ale lidi na to ..... Pak to dopadá jak to dopadá a to ti dopadlo ještě dobře.

Re: Netopí

Napsal: čtv pro 18, 2008 17:53
od Dawe
Hello, mám takový dotaz, taky mi netopí topení ( jenom 1 a 2 netopí - teda vůbec nefouká ), někde jsem tady četl, že tam mají být nějaký odporový dráty, které budou spálené a že stačí je jenom spojit čokoládou.Nevím ale kde hledat, tady je nějaký foto:
1.Focené z pohledu spolujezdce
Obrázek

2.Focené od spodu/nahoru
Obrázek

Re: Netopí

Napsal: pát pro 19, 2008 6:32
od Hombre
No na té horní fotce ty kabely se zásuvkou co vedou shora, jsou zapojeny do takového obdélníkového dílu - odpojíš, odšroubuješ dva vruty a vytáhneš ten obdélník, zespod jsou na něm takové spirály z odpor.drátu, jedna z těch dvou tenčích je pravděpodobně přepálená.
Taky zbývá odstranit příčinu - vyměnit pylový filt a vyčistit ventilátor od listí - spodní fotka (odpoj zásuvku a odšroubuj tři šroubky po obvodu ventilátoru a ventilátor vytáhneš směrem dolů). V kole ventilátoru bývá plno drobného listí, které snižuje jeho účinek a ten pak nestíhá chladit ty spirály, které se přepálí. Pak vysaj vysavačem prostor vevnitř i šuplík na pylový filtr.

Re: Netopí

Napsal: sob led 03, 2009 19:29
od tomino
Roman620ti píše:A zkouknul bych táhla k ventilu topepení, je v motorovém prostoru na trubkách k radiátoru. Jestli se ti vůbec otevírá...
Nevíš, kde je najdu? řeším teď taky problém s topením

Re: Netopí-- Opraveno

Napsal: sob led 03, 2009 19:36
od Ptech
To, ze to netopi, z 99procent tipuju na ventil horke vody, je na hadici co vede do radiatoru, je ovladany strunou v bowdenu, obvykle je zarezlej. vymenit, pro zrucne, rozebrat a rozchodit a vycistit :P

Re: Netopí-- Opraveno

Napsal: sob led 03, 2009 19:43
od tomino
Jo? takže když se dostanu k ventilátoru od spolujezdce, najdu tam i ventil a tu strunu?

Re: Netopí-- Opraveno

Napsal: sob led 03, 2009 19:51
od Ptech
tomino píše:Jo? takže když se dostanu k ventilátoru od spolujezdce, najdu tam i ventil a tu strunu?
ne, ventil je pod kapotou, ovlada ho ten knoflik na pristrojovce co ma cervenomodre symboly (tepla-studena). kdyz ti s nim nekdo bude tocit, uvidis, jestli ten ventil otevira nebo zavira