Stránka 1 z 3

Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh - VYŘEŠENO

Napsal: pon led 05, 2009 8:09
od michal.lom
Zdarec, zbláznilo se mi auto (45, 1,4). poslední tejden mi to udělalo několikrát - po studeným startu po ujetí 3-4 km se motor na volnoběh roztočí na 5000 ot. Seklý lanko od plynu to není, myslím že ani čidlo polohy škrtící klapky to nebude.

Pomohlo když jsem vytáh konektor na čidlu na levý straně zvrchu na sání, na straně u rozvodů. Netuším co to je za čidlo, ale když jsem ho odpojil a zapojil zpátky, tak bylo vše OK, celej den v pohodě, ale druhej den to udělalo znova. Kontakty na čidlu i na kabelu nejsou zoxidovaný, otázka jestli je chyba v tom čidlu, nebo jestli jsem jeho odpojením ovlivnil něco jinýho...

Nemá někdo podobnej problém, nebo nápak kde hledat chybu? Díky za rady.

Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh

Napsal: pon led 05, 2009 10:18
od sector
pred rokem se mi to stalo v praze, jak jsem popojizdl a stal pul hodiny ve fronte... vyradil jsem po dojeti na neutral a otacko stoupaly na cca 3500-4000

pak se mi to stale take minule leto vyradil jsem na neutral a stejny pribeh... taky jsem myslel, ze je zaseknuty lanko, ale nebylo - tak na pricinu jsem neprisel. pak to prestalo delat. do servisu jsem nesel.


pokud zjistis v cem je problem, dej mi prosim vedet.

mam 416Si

Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh

Napsal: pon led 05, 2009 11:29
od Hombre
To byl asi krokovej motorek (to čidlo) co reguluje otáčky volnoběhu, vypadá to, že se otevřel, ale proč, to nevím. Zkus ho vymontovat a na vymontovaný nasadit ten konektor. Při zapnutí klíčku by se mělzasunout - vysunout ten kužel, co z něj trčí. Jde o to, aby chodil plynule, jestli není nějak zaseklej, zašpiněnej a nedrhne.

Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh

Napsal: pon led 05, 2009 14:00
od Ptech
Hombre píše:To byl asi krokovej motorek (to čidlo) co reguluje otáčky volnoběhu, vypadá to, že se otevřel, ale proč, to nevím. Zkus ho vymontovat a na vymontovaný nasadit ten konektor. Při zapnutí klíčku by se mělzasunout - vysunout ten kužel, co z něj trčí. Jde o to, aby chodil plynule, jestli není nějak zaseklej, zašpiněnej a nedrhne.
Vypoj konektor z ECU a nech ji 5minut bez stavy, pak zapoj a rekni. Netvrdim, ze je to ono, ale uz jsem to videl. Hlavne neodpojuj baterku :!:

Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh

Napsal: pon led 05, 2009 14:20
od Fujitsu
Ptech: co by se mohlo stát, kdyby předtím tu baterku odpojil? Tipuju že maximálně nic....

Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh

Napsal: pon led 05, 2009 14:23
od Ptech
Fujitsu píše:Ptech: co by se mohlo stát, kdyby předtím tu baterku odpojil, tipuju že maximálně nic....
...no kdyz myslis :D :D ty tomu rozumis

Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh

Napsal: pon led 05, 2009 14:24
od Fujitsu
Proto se ptám, ne? Když tomu nerozumím, nemusíš tu z nás dělat debily, prostě se slušně ptám...?

Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh

Napsal: pon led 05, 2009 14:27
od Ptech
Fujitsu píše:Proto se ptám, ne? Když tomu nerozumím, nemusíš tu z nás dělat debily, prostě se slušně ptám...?
pribrzdi....nikdo z vas debily nedela, nez kdo ho udela sam ze sebe. Pod pojmem slusne se ptat si predstavuju neco jineho, a tipovat muzes v Tipsportu, to te vyjde levneji. :admin:

Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh

Napsal: pon led 05, 2009 14:30
od Fujitsu
Nerad plácám nesmysly do placu a ještě mimo téma, a nerad se hádám, takže pokud nechceš odpovídat, tak nemusíš. Uznávám, že mi tam chybí otazník, dopíšu ho tam.

Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh

Napsal: pon led 05, 2009 14:46
od Ptech
Fujitsu píše:Nerad plácám nesmysly do placu a ještě mimo téma, a nerad se hádám, takže pokud nechceš odpovídat, tak nemusíš. Uznávám, že mi tam chybí otazník, dopíšu ho tam.
Dobra, chces li:
Na roverech jsem 3x zazil odpojeni baterie a nasledne zablokovai immobiliser ECI, cili neslo nastartovat. V jednom pripade uz ani nekomunikovala ECU se scannerem, menil se set ECU/IMMO/key fob

Na spouste dalsich aut byly problemy, at jiz malichernosti ve smyslu ztraty kodu autoradia anebo vtipneho samozamceni s klici uvnitr vozu (Renault) :D
Kazdeho mechanika vec, jak to dela. Ja kdyz menim baterii, necham auto nastartovane, kdyz menim starter/alternator, prvne oddelam silovy kontakt a natahnu na nej silikonovou izolaci. Je to zdanlive pitomost, ale usetri spoustu nepredvidatelnych problemu, jsou to jen auta, nikdo nevi, co na nich kdo delal a upravoval predtim.......stejne jakoze kdyz najedu s autem do dilny, automaticky otevru okno, nez z nej vysednu. Zazil jsem moc pripadu, ze z neho mechanik vylezl a auto se samo zamcelo...
P.S. na podzim si u me kamarad sam delal na svem aute servis brzd, sundal kola, auto na zvedaku, a ze si pusti radio a zapnul klicky. Stalo to 4x65 liber........vis za co? :D :D :D

Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh

Napsal: pon led 05, 2009 15:06
od Hombre
Baterku vytahuju z auta každou chvilku, třeba dneska ji vytáhnu určitě, protože jedu až v pátek a má teď být 4 dny minus 20, takže když ji tam nechám, v pátek to bude 50:50. Ještě se mi nikdy nestalo, aby něco nešlo, tipuju, že byla venku tak 10x :lol:
Mimochodem, už na učňáku v elektrotechnice jsme se učili, že když odpojíš aku. a motor běží, tak odpálíš diody v usměrňovači alternátoru. Takže abys to s tou opatrností nepřehnal :wink:

Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh

Napsal: pon led 05, 2009 15:14
od Ptech
Hombre píše:Baterku vytahuju z auta každou chvilku, třeba dneska ji vytáhnu určitě, protože jedu až v pátek a má teď být 4 dny minus 20, takže když ji tam nechám, v pátek to bude 50:50. Ještě se mi nikdy nestalo, aby něco nešlo, tipuju, že byla venku tak 10x :lol:
Mimochodem, už na učňáku v elektrotechnice jsme se učili, že když odpojíš aku. a motor běží, tak odpálíš diody v usměrňovači alternátoru. Takže abys to s tou opatrností nepřehnal :wink:
No, vytahuj baterku kolikrat chces.
Mohl bys nam vysvetlit, kdyz vas to na ucnaku ucili, jak to teda je, proc se ty diody spali? To by me fakticky docela dost zajimalo. Prosil bych to dopodrobna vysvetlit
(btw me na skole ucili, ze Hard disk pracuje na principu feritovych pameti, o tocicich se plotnach nemel paru, byl to pan Ing dr csc a ja nevim co jeste) :-D :-D :-D

Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh

Napsal: pon led 05, 2009 16:06
od Hombre
Při odpojení akumulátoru dojde k prudkým proudovým změnám, které mohou diody poškodit.
Je to tak všeobecně známé pravidlo, že nechápu. proč tady o tom máme diskutovat.

Je vidět, že máš ještě nudli u nosu, když já byl ny učňáku, tak ještě nikdo nevěděl, co je to harddisk. Ale jsme opravdu rádi, že tu máme takového chytrého odborníka na Rovery, který odpojuje baterku na nastartovaném autě :D :D :D

Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh

Napsal: pon led 05, 2009 16:20
od Hombre
http://www.fiattipo.net/download/navody/alternator.pdf

V tomto článku je to docena pěkně popsané, zejména pak poslední odstavec na straně 3.
Doufám, že to pro doplnění tvých znalostí bude stačit.

Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh

Napsal: pon led 05, 2009 16:42
od Ptech
Hombre píše:Při odpojení akumulátoru dojde k prudkým proudovým změnám, které mohou diody poškodit.
Je to tak všeobecně známé pravidlo, že nechápu. proč tady o tom máme diskutovat.

Je vidět, že máš ještě nudli u nosu, když já byl ny učňáku, tak ještě nikdo nevěděl, co je to harddisk. Ale jsme opravdu rádi, že tu máme takového chytrého odborníka na Rovery, který odpojuje baterku na nastartovaném autě :D :D :D
Hombre, myslim ze z nas dvou mas nudli u nosu ty. Debata byla ze pokud odpojim baterku u nastartovaneho auta, odpalim alternator. To si mozna myslis ty, nebo ti to nakukal. Ale vezmeme to do detailu, konkterne, ostatni se aspon neco hezkeho dozvi.
Dam-li do auta napul nabitou baterku a nastartuju, bude se dobijet proudem mezi 15-20A. Cili kdyz ji odpojim, ulevim alternatoru 20A, cili proudovy skok cca20A. Diody v Alternatoru maji maximalni nedestruktivni proud 180A. Nebavim se tady o alternatoru PAL Magneton z r. 1975 s ruskoceskymi diodami KYZ, i dkyz i ty mely 140 A a pred dvaceti lety jsem mel se dvema udelanou svarecku, diody na kravskem chladici, a svarecka jede dodnes.
Takze ty diody muze oddelat tak maximalne napetova spicka opacne polarity (v zavernem smeru, jestli vis, co to je :D ), a ta je u techto dnesnich diod az 1700V, coz se tam nenaindujuje ani kdybys prosil.

Tak nam zde napis pekne, jak pokles proudu o klidne 50A znici diody, prosil bych pekne dopodrobna (on totiz pokles/zvyseni i o tech 50A se deje v aute bezne, a neargumentuj nam tu ze se to krmi z baterky, ze tu funguje jako kondenzator.

Jinak pokud odpojim baterii, nezapomen, ze je v aute spousta spotrebicu, od ridici jednotky, civky az po nevim co, takze vystup alternatoru neni nezapojen

A jeste, co se tyka te odbornosti, z toho co pises, troufnu si zde napsat, ze jsem odbornik mnohem vetsi nez ty (ctenari necht odpusti moji nerozvaznost :D )

Takze, come on, boy :admin: