Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
Zdravim,
po nekolika mesicich jsem vytahl sveho rovera 416Si a poradne jsem ho protahl po rychlostni silnici.
Do rychlosti 100-110km/h auto jede perfektne avsak pri vyssi rychlosti nad 120km/h pocituji citelne vibrace ve volantu... pokud letim 140-150 tak uz je to vazne docela neprijemne a nebezpecne.
Mate nekdo zkusenosti co by to mohlo zpusobovat ?
Pred rokem jsem si menil čep rizeni, manzety poloos, menil jsem si predni čepy, vymenil jsem i zadni silentbloky, geometrie byla udelana dobre.
Pred 2 tydny jsem si nechal vymenit predni brz. desticky a byly procistene brzdove třmeny - takze pri brzdeni zadna vibrace a byrzdi vse OK.
Problem je prave v te vyssi rychlosti kdy mi neuveritelne vibruje volant.
Nedoplnil jsem si jeste kapalinu do posilovace rizeni... je tam skoro na rysce "minimum" - tim doufam, ze toto nebude delat.
Diky za tip nebo radu.
po nekolika mesicich jsem vytahl sveho rovera 416Si a poradne jsem ho protahl po rychlostni silnici.
Do rychlosti 100-110km/h auto jede perfektne avsak pri vyssi rychlosti nad 120km/h pocituji citelne vibrace ve volantu... pokud letim 140-150 tak uz je to vazne docela neprijemne a nebezpecne.
Mate nekdo zkusenosti co by to mohlo zpusobovat ?
Pred rokem jsem si menil čep rizeni, manzety poloos, menil jsem si predni čepy, vymenil jsem i zadni silentbloky, geometrie byla udelana dobre.
Pred 2 tydny jsem si nechal vymenit predni brz. desticky a byly procistene brzdove třmeny - takze pri brzdeni zadna vibrace a byrzdi vse OK.
Problem je prave v te vyssi rychlosti kdy mi neuveritelne vibruje volant.
Nedoplnil jsem si jeste kapalinu do posilovace rizeni... je tam skoro na rysce "minimum" - tim doufam, ze toto nebude delat.
Diky za tip nebo radu.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
dělalo mi to kdysi na dvoustovce, když jsem se zajímal co to je tak mi jedny paní povídaly že:
a) auto bylo bouraný
b) je tam rozbitej nějakej čep na řízení nebo co
Myslím že o tom bude někde tady na fóru nějaká zmínka nebo něco.
a) auto bylo bouraný
b) je tam rozbitej nějakej čep na řízení nebo co
Myslím že o tom bude někde tady na fóru nějaká zmínka nebo něco.
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
zkontroluj pneu jestli nemaj bouli.
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
No to uplne klidne muze byt spatne vyvazene kolo..... resp. upadle zavazicko 
Ja mam treba mnohem podivnejsi problem... me to vibruje jen kdyz brzdim.... Napravou to neni, protoze kdyz jsem to kolo mel vzadu, tak to delalo to same... brzdama taky ne, protoze mam nove kotouce i desticky... takze mozna treba take divne vyvazene a nebo spis krive pneu... mam je uz dost sjete a tak bych se nedivil.... Divne ale je to, ze pri normalni jizde je to ok... dokonce i pri 200km/h

Ja mam treba mnohem podivnejsi problem... me to vibruje jen kdyz brzdim.... Napravou to neni, protoze kdyz jsem to kolo mel vzadu, tak to delalo to same... brzdama taky ne, protoze mam nove kotouce i desticky... takze mozna treba take divne vyvazene a nebo spis krive pneu... mam je uz dost sjete a tak bych se nedivil.... Divne ale je to, ze pri normalni jizde je to ok... dokonce i pri 200km/h

-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
to bych trundo neřešil, to dělá spousta aut že při brždění jsou cítit drobný vibrace do volantu. Člověk zas tak často nebrzdí, když to vibruje při normální jízdě tak je to podle mě o dost nepříjemnější.
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2288
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
Stává se, že
1. OBSLUHA BĚŽNÉHO SERVISU NEUMÍ POŘÁDNĚ S VYVAŽOVAČKOU !!! často
2. mají starou vyvažovačku, 3 x stěhovanou, ....blbě vyvažuje
3. došlo k najetí na obrubník/příčný práh a je rozhozený kord/vyvážení pneu
závěrem = nechat převážit všechny 4, nejlépe ne tam kde předtím vyvažovali.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Pro ostatní - pneu se má převažovat po 10 tkm,
no ale reálně po 20 tkm začínají být rozhozené zcela jistě....
1. OBSLUHA BĚŽNÉHO SERVISU NEUMÍ POŘÁDNĚ S VYVAŽOVAČKOU !!! často
2. mají starou vyvažovačku, 3 x stěhovanou, ....blbě vyvažuje
3. došlo k najetí na obrubník/příčný práh a je rozhozený kord/vyvážení pneu
závěrem = nechat převážit všechny 4, nejlépe ne tam kde předtím vyvažovali.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Pro ostatní - pneu se má převažovat po 10 tkm,

Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
pneu mam nove docela,
auto nebylo bourane
cep rizeni mam pomerne novy.
jak se da zjistit zda opravdu to je spatne vyvazenym kolem ?
auto nebylo bourane
cep rizeni mam pomerne novy.
jak se da zjistit zda opravdu to je spatne vyvazenym kolem ?
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2288
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
jen vyvážením jinde - mám vlastní zkušenost, že i nová pneu může být vadná,
nebo že vyvažovačka ukazuje vše dobře a stejně blbě vyvažuje /typicky Opel VMeziříčí/
protože jinde mají obočí nahoru a ptají se si děláte legraci, to včera někdo vyvažoval??
v Německu mívají dobré servisy rentgen na pneu, umí ti v PC ukázat kord pneu a jak vypadá
a zda kord není zborcený - takové stroje do CZ nedorazily ani po 15 letech
Rover service v Berlíně ho měl a po zkušební jízdě po opravě mi řekl ta pravá přední je nějaká divná, bezplatně se na ni podíváme -
a pak jsem uviděl zborcený kord na obrazovce - bohužel na vychvalované české notoricky známé pneu a tak už je nekupuji - a dozvěděl jsem se,
že je v Otrokovicích stejně vůbec nedělají , jsou z Rumunska. Prý. Nevím.
nebo že vyvažovačka ukazuje vše dobře a stejně blbě vyvažuje /typicky Opel VMeziříčí/
protože jinde mají obočí nahoru a ptají se si děláte legraci, to včera někdo vyvažoval??
v Německu mívají dobré servisy rentgen na pneu, umí ti v PC ukázat kord pneu a jak vypadá
a zda kord není zborcený - takové stroje do CZ nedorazily ani po 15 letech
Rover service v Berlíně ho měl a po zkušební jízdě po opravě mi řekl ta pravá přední je nějaká divná, bezplatně se na ni podíváme -
a pak jsem uviděl zborcený kord na obrazovce - bohužel na vychvalované české notoricky známé pneu a tak už je nekupuji - a dozvěděl jsem se,
že je v Otrokovicích stejně vůbec nedělají , jsou z Rumunska. Prý. Nevím.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
No ja to resit musim, protoze sice ty vibrace jsou tak od 80 km/h, ale kdyz zacnu brzdit na dalnici, tak volant se mnou smejka od skla ke sklu
S tim prevazenim naprosto souhlasim... Ja mam takovy pocit, ze mi to zaclo delat od urcite doby a mam takovy pocit, ze se mi zdalo, jak kdyby na jednom kole byly zavazicka upadeny, kdyz jsem ho na jare montoval na auto...

- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2288
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech


Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
Trundo, mě to loni dělalo taky, někdy na podzim, od jara nové pneu a poctivě vyvážené. Měl jsem strach, že budu muset letos na jaře měnit kotouče a už jsem se na to pomalu chystal. No a přez tu zimu to tak nějak přestalo, takže ani vlastně nevím, čím to bylo. Už tam mám zase dávno letní kola, a pozoruji ty vibrace minimální. Je sice pravda, že už jsem dlouho nebrzdil z nějakých 130km/hod, ale předtím se mi klepal volant i při 60km/hod. Ale pouze při brždění...!
Taky jsem někde četl, že to může být intenzivním a dlouhým bržděním - nárazovým, a destičky se nerovnoměrně sjednou, případně i mírně kotouče. A pokud se k tomu budeš chovat slušně, tak si ty destičky zase časem sednou a je to OK. To ale nebude tvůj případ. Pokud ti to dělá až s novými kotouči a destičkama, tak ty si musí taky sednou...tak to chvíli zajížděj a uvidíš...prej se daj nový kotouče nesprávným bržděním celkem rychle sprasit....
Taky jsem někde četl, že to může být intenzivním a dlouhým bržděním - nárazovým, a destičky se nerovnoměrně sjednou, případně i mírně kotouče. A pokud se k tomu budeš chovat slušně, tak si ty destičky zase časem sednou a je to OK. To ale nebude tvůj případ. Pokud ti to dělá až s novými kotouči a destičkama, tak ty si musí taky sednou...tak to chvíli zajížděj a uvidíš...prej se daj nový kotouče nesprávným bržděním celkem rychle sprasit....
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
Fujitsu píše:Trundo, mě to loni dělalo taky, někdy na podzim, od jara nové pneu a poctivě vyvážené. Měl jsem strach, že budu muset letos na jaře měnit kotouče a už jsem se na to pomalu chystal. No a přez tu zimu to tak nějak přestalo, takže ani vlastně nevím, čím to bylo. Už tam mám zase dávno letní kola, a pozoruji ty vibrace minimální. Je sice pravda, že už jsem dlouho nebrzdil z nějakých 130km/hod, ale předtím se mi klepal volant i při 60km/hod. Ale pouze při brždění...!
Taky jsem někde četl, že to může být intenzivním a dlouhým bržděním - nárazovým, a destičky se nerovnoměrně sjednou, případně i mírně kotouče. A pokud se k tomu budeš chovat slušně, tak si ty destičky zase časem sednou a je to OK. To ale nebude tvůj případ. Pokud ti to dělá až s novými kotouči a destičkama, tak ty si musí taky sednou...tak to chvíli zajížděj a uvidíš...prej se daj nový kotouče nesprávným bržděním celkem rychle sprasit....
ono jde o to, ze jsem mel problem pri brzdeni kdy mi volant taky vibroval - bylo to vsak tim, ze jsem uz mel uplne sjete desticky a tak pred cca mesicem jsem si je vymenil. Jsou poctive udelane. Kotouce mam stare asi rok a pul a jsou naprosto ok a jsou rovne.
takze pri brzdeni uz i v 100km/h se volant necuka.
Dela to prave jen pri te rychle jizde kdy zacinam presahovat 120km/h a volant zacne vibrovat.
Takze bud nejsou vyvazena kola nebo nevim co jete - to je hrozne, protoze kdyz prijdu do servisu tak mi muzou poradit menit cep rizeni a buh vi jeste neco, kdyz potrebuji vydlat penize (v krizi

Zkusim tedy jeste aby mi znovu vyvazeli kola - snad to bude opravdu tim nespravnym vyvazenim.
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
Ty vibrace při brzdění je celkem běžná věc po výměně kotoučů. Jde o to, že v případě nesprávné volby kotoučů a nebo špatné kombinace kotouč-deska (Každý výrobce kotoučů má doporučené desky a opačně) někdy dochází při větší zátěži brzd k přehřátí a zvlnění kotoučů. Je třeba je vymontovat a dát stočit soustružníkovi. A jistě bude vše fajn. Vyvážením gum to není, vibrovalo by to i při jízdě bez brzdění. A příště kupovat značkové komponenty brzd!!
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
Opet... Upozornuji, ze brzdama to neni! Delalo to pred vymenou, tesne po vymene a i po cca 1000 km....
Navic je evidentni, ze je to kolem, protoze minuly rok mi to delalo na zadni naprave (pri brzdeni bylo slyset, ze brzda tre kotouc nepravidelne) a po prohozeni kol to ted dela na predni naprave...
Abych tedy udelal jasno... Pujdu sundat kolo... Prohlednu ho, jak vypada pneu, zavazicka, disk... Pripadne zkusim nasadit na zadni napravu... A pak s tim zajedu do servisu... ...

Abych tedy udelal jasno... Pujdu sundat kolo... Prohlednu ho, jak vypada pneu, zavazicka, disk... Pripadne zkusim nasadit na zadni napravu... A pak s tim zajedu do servisu... ...
