Stránka 1 z 2

Opet cukani motoru 416Si :(

Napsal: pon čer 01, 2009 10:45
od sector
Zdravim,

opet mi zacal pocukavat motor kdyz je studeny a obcas cuka i kdyz je rozehraty.

Vymenen byl:

pred rokem palivovy filtr a cidla teploty motoru / kapaliny (dva se menili)
ted jsem menil: svicky na NGK
Vycistil jsem viko rozdelovace + kontakty
Vycistil jsem klapku sani - ta byla skoro cista
Zapalovaci kabely jsou OK (resp. jaky by meli presne davat odpor ?)
Vzduchovy filtr je OK

Lambda je asi taky OK - jinak by se to projevilo na spotrebe nebo mylim se ?

Napada Vas jeste neco Cim by mohlo byt zapricineno pocukavani motoru a beh studeneho motoru jakoby na 3 valce ?
Kdyz se motor zahreje tak bezi OK - ale pri konstantnich rychlostech na prevodu 1-3 a obcas i 4 motor jakoby prokluzne, cukne.


Nic jineho me nenapada v cem muze byt vada.

Re: Opet cukani motoru 416Si :(

Napsal: pon čer 01, 2009 13:28
od Hombre
Zkus ještě vyčistit + prostříknout kontakty v zásuvce indukční cívky, tam mi to nedávno blbnulo a úplně stejně jak tobě - při rozjezdu to skákalo jak klokan a potom za jízdy to tak trochu obča vynechalo - cuklo, asi nějaká vlhkost, nebo co.
Zapalovací kabely při měření multimetrem mají odpor asi od 3 do 8 kiloohmů - podle délky.

Re: Opet cukani motoru 416Si :(

Napsal: úte čer 02, 2009 22:48
od NoobszDJ
ten istý problém som mal aj ja...neskôr to prerástlo do ešte väčšieho problému...keď som auto naštartoval a motor bol ešte "studený" tak mi to hneď skapalo..musel som hneď po štarte poriadne vystreliť aby to zasa neskapalo...a vždy mi to skapalo keď sa otáčky dostali pod hranicu cca 1500ot./min...keď bol motor zohriaty tak auto neskapávalo...hneď v ten deň som s kolegom našiel aj problém...nejaká hadička čo ide od neviem odkiaľ do motora mala prasknutú takú gumenú obímku...zrejme to bol nejaký podtlak...dal som tam inú gumenú obímku aby ta hadička držala tam kde má, vymenil zapaľovacie káble a sviečky a doteraz jazdím bez jediného trhnutia...ak budeš mať záujem spravím zajtra foto a upnem to na fórum...aby si vedel ktorá hadička mi spravila ten problém...

Re: Opet cukani motoru 416Si :(

Napsal: čtv čer 04, 2009 14:06
od sector
NoobszDJ píše:ten istý problém som mal aj ja...neskôr to prerástlo do ešte väčšieho problému...keď som auto naštartoval a motor bol ešte "studený" tak mi to hneď skapalo..musel som hneď po štarte poriadne vystreliť aby to zasa neskapalo...a vždy mi to skapalo keď sa otáčky dostali pod hranicu cca 1500ot./min...keď bol motor zohriaty tak auto neskapávalo...hneď v ten deň som s kolegom našiel aj problém...nejaká hadička čo ide od neviem odkiaľ do motora mala prasknutú takú gumenú obímku...zrejme to bol nejaký podtlak...dal som tam inú gumenú obímku aby ta hadička držala tam kde má, vymenil zapaľovacie káble a sviečky a doteraz jazdím bez jediného trhnutia...ak budeš mať záujem spravím zajtra foto a upnem to na fórum...aby si vedel ktorá hadička mi spravila ten problém...
byl bych Ti strasne vdecny... o vikendu se chci na to vse podivat.

predem diky za fotky ;)

Re: Opet cukani motoru 416Si :(

Napsal: stř čer 24, 2009 11:56
od sector
Tak auto je porad tam, s cukanim, kde bylo pred 2 mesici :(
Porad pocukava.

Vcera jsem se byl projet na delsi trasu:

Start z jednicky a vytoceni motoru do 5,5 tisic otacek - relativne klid - jedu asi 50kmh
Prerazeni na dvojku a vytoceni motoru do 5,5 tisic otacek - relativne klid - jedu asi 90kmh
Prerazeni na trojku - to uz jedu skoro 110-120 - motor se pridusi a netahne jak ma, plyn jakoby prokluzaval a motor poskubava.

Pojdme popremyslet co by toto mohlo zpusobovat?

palivovy filtr? - menen pred 2 lety
filtr sani ? - neni tolik spinavy
muze to delat palivove cerpadlo ? - pri otoceni klickem, obcas, kdyz funguje cerpado je ho slyset vice nez obvykle
Je vadny nejaky vstrik ?

Na co se jeste mam podivat ?

Re: Opet cukani motoru 416Si :(

Napsal: stř čer 24, 2009 12:31
od Hombre
A když jedeš normálně, tím myslím, že řadíš už při 3500 otáček, tak to jede normálně bez škubání? V takovém vysokootáčkovém režimu je možné, že to dělá to čerpadlo (nestíhá) pokud je nějaké vadné, nebo i ten palivový filtr. i když jsi ho měnil před 2. lety, může být ucpaný nějakým svivstvem z nádrže. Asi by to chtělo změřit tlak v potrubí u vstřikovačů.

Re: Opet cukani motoru 416Si :(

Napsal: stř čer 24, 2009 12:46
od Morte
přesně tak...to čerpadlo nebo filtr sou dost reálný...
takže zjisti, jakej má být tlak na liště, vem si kyblík a připrav se na zábavu... :wink:

Re: Opet cukani motoru 416Si :(

Napsal: stř čer 24, 2009 23:26
od sector
Hombre píše:A když jedeš normálně, tím myslím, že řadíš už při 3500 otáček, tak to jede normálně bez škubání? V takovém vysokootáčkovém režimu je možné, že to dělá to čerpadlo (nestíhá) pokud je nějaké vadné, nebo i ten palivový filtr. i když jsi ho měnil před 2. lety, může být ucpaný nějakým svivstvem z nádrže. Asi by to chtělo změřit tlak v potrubí u vstřikovačů.
jak jsem psal uplne v prvnim prispevku: Kdyz se motor zahreje tak bezi OK - ale pri konstantnich rychlostech na prevodu 1-3 a obcas i 4 motor jakoby prokluzne, cukne.

Takze to je obcas znat i pri nizsich otackach a rychlostech.
Tim ze jsem to chtel protahnout jsem zjistil, ze v pripade potreby predjizdet - auto nebude/nema takovy zatah jako mivalo kdysi.
Proste podle me ten vykon je ted dosti nizky a misto toho abych plynule a bezproblemu zrychloval na 3 prevodovem stupni tak motor se dusi a pocukavat, jakoby prokluzovat.

Cerpadlo do delsim stani - pokud pootocim klickem (jak je vetsinou slyset) tak dela jakoby takovy zadreny zvuk, vetsi nez normalni - ne takovy jemny.
Tak se obavam, jestli to neni tim cerpadlem (filtr je malickost vymenit).

jeste se zeptam - jak jinak se projevuje spatna lambda krome toho, ze se zvysuje spotreba ? Asi jen tou spotrebou ?

A jinak - kolik stoji takove palivove cerpadlo, kde se da najit v 416Si r.v. 98 82kW sedanu ? Je jeho vymena narocna a vyzaduje servis ?

Diky

Re: Opet cukani motoru 416Si :(

Napsal: čtv čer 25, 2009 6:03
od Hombre
Špatná lambda se subjektivně neprojevuje, jen tou spotřebou a emisema.
A už jsi kontorloval tu zásuvku na indukční cívce? Tam když je kapička vody, tak to dělá něco podobného a naše auta mají cívku na fakt blbém místě. Já osobně už ji mám předělanou nahoru na levý držák tlumiče.

Re: Opet cukani motoru 416Si :(

Napsal: čtv čer 25, 2009 6:46
od Morte
Hombre píše:Špatná lambda se subjektivně neprojevuje, jen tou spotřebou a emisema.
Tak to se pleteš Hombre... :wink:
už z toho principu, že řídí bohatost směsi může dělat různý zázraky...nejednou jsem třeba viděl, že auto kvůli špatné lambdě nebylo schopný udržet volnoběžný otáčky..."zakuckávání" způsobený lambdou jsem taky viděl...

pokud to dělá vyloženě při zátěži, tak je to čerpadlo/filtr dost pravděpodobný, ale zkusil bych to předtím změřit, ať nekupuješ zbytečně nový čerpadlo...jinak podle zvuku čerpadla se neřiď, to že začne čarpadlo být výraznějc slyšet znamená, že se "přidírá", ve většině servisů Ti řeknou, že je to zralý na výměnu, ale známej s tím "čerpadlem zralým na výměnu" jezdil pět let, pak šlo auto z domu...já osobně s dost výrazně bzučícím čerpadlem "zvuk byl výraznější než volnoběh okolních aut" jezdil dva roky a bez problému...samozřejmě je to případ od případu...

Re: Opet cukani motoru 416Si :(

Napsal: čtv čer 25, 2009 7:02
od Hombre
Já to teda na lambdu netipuju, ale možné je všechno, třeba je uvnitř zase upálená ta krytka a sonda se moc ochlazuje a zase zahřívá, hlavně jsem chtěl, aby kolega napřed zkontroloval, jestli to není nějaká banalita a pak teprve kupoval sondy a čerpadla za tisíce korun.
Kdyžtak můžeš sondu taky vyzkoušet, najdi zásuvku od sondy a napoj multimetr (digitální voltmetr) na černý a šedý drát, po nastartování studeného auta by mělo být napětí do 0,5V, po minutě až dvou musí začít kolísat od 0,2 do 0,8V (asi) a to zhruba 2x za vteřinu. jestli nezačne, je sonda vadná.

Re: Opet cukani motoru 416Si :(

Napsal: čtv čer 25, 2009 9:31
od sector
zasuvku jsem nekontroloval a delalo to prave predevcirem kdy venku bylo skoro 25°C a neprselo - bylo proste sucho nejakou dobu.

Zapomel jsem zminit, ze na volnobeh - tak 50%50 , kdyz se auto zachce, tak motor bezi jakoby na tri valce,
poskakujici auto - znat je nejvice na semaforech nebo kdyz stojim na miste a nejedu. Otacky pritom jsou normalni cca 980ot.

Dela to jak za studeneho motoru tak i za ohrateho, klidne i po ujeti 50kmh - ale jak rikam - neni to pravidelny.

Prekontroloval jsem snad kazdou hadicku, vymenil jsem svicky na NGK, kabely zapalovaci jsou OK, viko rozdelovace vycisteno atd. :evil:

Co se tyce tlaku - to pravdepodobne sam nezmerim nebo ano ?

Zeptam se kde je ta zasuvka indukcni civky ? prohlednu to a kdyztak prosrikam to necim.
Zasuvku na lambdu se pokusim najit tez :)

Dekuji za jakykoliv tip, protoze opravdu uz nevim co s tim a davat do servisu aby mi tam
auto ponechali na nekolik dni a zaplatil jsem za kontroly nekolik tisic - nechce se mi proste :(

Re: Opet cukani motoru 416Si :(

Napsal: čtv čer 25, 2009 9:39
od Morte
lambdu multimetrem nezměříš...

nicméně podle toho, co´s teď dopsal to může být plno věcí...zkus kdyžtak proměřit čidla...jestli jsou všechny ok...
ty co se dají odpojit (řj si dosazuje náhradní údaj místo nich sama) odpoj a zkus jet bez nich...

Re: Opet cukani motoru 416Si :(

Napsal: čtv čer 25, 2009 10:00
od Hombre
Zásuvka je přímo na cívce, cívka je dole na motoru mezi motorem a kabinou, najdeš ji snadno, vede k ní ten prostřední kabel z rozdělovače. A pak k ní vedou 2 tenké drátky připojené zásuvkou. Ta má i gumové těsnění, takže pokud se tam dostala nebo zkondenzovala nějaká voda, vydrží tam dlouho.
Jinak můžeš rozpojit a prostříkat všechny zásuvky co najdeš v motorovém prostoru, od lambdy je někde poblíž čidel na teplotu, myslím, zásuvky těch čidel taky, pak zásuvku u krokového motorku na sání a u škrtící klapky, a i ten tlustej kabel do cívky.
Na prostříknutí doporučuju WD40
No a pak to bude buď dobré, nebo budeš muset hledat dále.

Re: Opet cukani motoru 416Si :(

Napsal: ned čer 28, 2009 18:12
od sector
Hombre píše:Zásuvka je přímo na cívce, cívka je dole na motoru mezi motorem a kabinou, najdeš ji snadno, vede k ní ten prostřední kabel z rozdělovače. A pak k ní vedou 2 tenké drátky připojené zásuvkou. Ta má i gumové těsnění, takže pokud se tam dostala nebo zkondenzovala nějaká voda, vydrží tam dlouho.
Jinak můžeš rozpojit a prostříkat všechny zásuvky co najdeš v motorovém prostoru, od lambdy je někde poblíž čidel na teplotu, myslím, zásuvky těch čidel taky, pak zásuvku u krokového motorku na sání a u škrtící klapky, a i ten tlustej kabel do cívky.
Na prostříknutí doporučuju WD40
No a pak to bude buď dobré, nebo budeš muset hledat dále.

vcera jsem si udelal cas a peclive jsem procistil a prostrikal vsechny mozny zasuvky a kabely cidel :)
vcera vecer i dnes jsem zatim jezdil bezvadne :)

nemuzu tomu uverit, ale motor pracuje bezvadne a jemne :) zatim zadne skubnuti nebylo zaznamenano
pokud skubani zmizelo, tak tento topic dopurucuji precist vsem kdo ma problem se skubanim.

Na prostriknuti jsem pouzil WD-40 - bohate staci 100ml spray za 95,-

Jeste auto samozrejme budu sledovat a pokud behem tydne zadne skubani nebude - tak to je jedine dobre :) jeste auto musi projit destem :)


Diky Hombre :wink: