Stránka 1 z 2
Svíčky, palivový filtr
Napsal: sob srp 01, 2009 0:23
od havlasek007
Prosím poraďte, mám rover 400, 1.4 76kW, najeto 200 000 km. Chci ho trošku opečovat a zajímá mě je-li na čase vyměnit svíčky a palivový filtr. Poslední větší servis podle servisky při 140 000 km. Děkuji za rady, tipy a informace.

Re: Svíčky, palivový filtr
Napsal: sob srp 01, 2009 8:29
od Tommi_82
Kurňa málem jsem si uprdl smíchy. To se ptáš vážně? Jestli jo tak nejen svíčky a filtr ale připiš si tam všechny filtry, všechny náplně(olej, servo, brzdovka, chladící), řemeny, kladku a vodní pumpu.
Re: Svíčky, palivový filtr
Napsal: sob srp 01, 2009 12:03
od seba
Do servisky to nikdo nemusel psat takže nevyšiluj...
Re: Svíčky, palivový filtr
Napsal: sob srp 01, 2009 13:01
od Tommi_82
Dík že mě tak pěkně podceňuješ Sebastiánku, to je opravdu to co potřebuji. Opravdu asi nevím jak to na světě chodí. Svoje poznatky o mě si nech pro sebe a raději se snaž mu poradit.
Re: Svíčky, palivový filtr
Napsal: sob srp 01, 2009 18:54
od havlasek007
Tommi_82 píše:Kurňa málem jsem si uprdl smíchy. To se ptáš vážně? Jestli jo tak nejen svíčky a filtr ale připiš si tam všechny filtry, všechny náplně(olej, servo, brzdovka, chladící), řemeny, kladku a vodní pumpu.
ano ptám, auto mám již dva roky. olej, i olej.filtr měním pravidelně, kabinový také mám, rozvody a pumpu plánuji a zajímá mě ten palivový filtr a svíčky. brzdovka taky měněná, chladící směs je ok.
Re: Svíčky, palivový filtr
Napsal: sob srp 01, 2009 19:00
od Roman620ti
No svíčky se měněj myslím kolem 30.000 - 40.000km

Každopádně nová svíčka od NGK vychází MO kolem 100kč, takže to taková suma zase neni, ten palivák bude taky kolem 300kč, tak to klidně můžeš vyměnit vše, zvláště pokud by tam byl více jak těch 60.000km.
Vzduchovej filtr se mění taky kolem 30.000km, kdyby byl hodně zasviněnej, bude to mít vliv na větší spotřebu, ale asi nepatrně

Re: Svíčky, palivový filtr
Napsal: čtv zář 24, 2009 10:03
od havlasek007
Tak jsem dneska vyndal svíčky abych se mrknul v jakém jsou stavu a hlavně co tam teda je a myslím že na 4 válci ( nejdál od setrvačníku ) je nějaký problémek. Po vyndání svíčky jsou elektrody i závit svíčky mokré od oleje, ostatní tři jsou suché. Taky mi trošku kolísají otáčky na volnoběh. Jak poznám že mi auto jede na všechny 4 válce? Když jsem jeden odpojil a jelo to na tři tak zas moc se mi nezdá že by došlo ke změně, zato na dva už to poznám že to nejede. Ale jak zaručeně poznat že jedu na 4 a ne na 3, a hlavně co ten olej na svíčce? Děkuji za radu.
Re: Svíčky, palivový filtr
Napsal: čtv zář 24, 2009 11:06
od Trunda
Chybka... kdyz jsi vyndaval svicky, mel jsi se nejprv podivat do vsech sachticek, jestli tam neni natekly olej... obcas se stava, ze u krajnich sachticek do nich natece olej zpod vika vacek... bylo by pak mozne, ze kdyz jsi tu svicku vysrouboval, tak ten olej ztekl na svicku... pokud to tim neni a jsi si jisty, ze to je mokre od oleje, tak je vadne tesneni... ups... ve 200.000 bych ho asi preventivne vymenil...
Re: Svíčky, palivový filtr
Napsal: čtv zář 24, 2009 11:53
od Hombre
Svíčka od oleje neznamená vadné těsnění hlavy, ale pístní kroužky, nebo vodítka ventilů. Doporučuju změřit kompresní tlaky, případně obsah uhlovodíků v emisích. Žere to olej? Kolik na 1000 km?
Re: Svíčky, palivový filtr
Napsal: čtv zář 24, 2009 13:08
od havlasek007
no právě že od výměny oleje v dubnu tuším při 198 000, ted 202 000 a olej vpořádku. neolívám ho a kontroloval jsem a bylo tam stejně pořád. Jak velká to může být vada, jak drahá oprava? Když je svíčka od oleje, respektive tedy olej ve válci tak by to mělo ten olej žrát ne? a taky asi bude horší hoření co.
Re: Svíčky, palivový filtr
Napsal: čtv zář 24, 2009 13:10
od havlasek007
trunda.raspi píše:Chybka... kdyz jsi vyndaval svicky, mel jsi se nejprv podivat do vsech sachticek, jestli tam neni natekly olej... obcas se stava, ze u krajnich sachticek do nich natece olej zpod vika vacek... bylo by pak mozne, ze kdyz jsi tu svicku vysrouboval, tak ten olej ztekl na svicku... pokud to tim neni a jsi si jisty, ze to je mokre od oleje, tak je vadne tesneni... ups... ve 200.000 bych ho asi preventivne vymenil...
byl mokrej závit a elektrody, ne keramika a vrch svíček. a šachtičky nebo jak tomu říkáš byly suché. kurna zase nějaké vážná zavada co.
Re: Svíčky, palivový filtr
Napsal: čtv zář 24, 2009 20:50
od Vilém
To vypadá spíš, že prochcávaj gufera na ventilech. Jakou ta svíčka měla barvu? Pokud to žere olej, tak by vypadala asi takhle:
http://www.autorevue.cz/default.aspx?se ... rticle=880
Re: Svíčky, palivový filtr
Napsal: čtv zář 24, 2009 21:38
od havlasek007
tak jsem mrknul na ten odkaz a nevypadá jak by podle odkazu měla vypadat. pravda je mokrá od oleje, docela čistého ale žádné usazeniky na elektrodách a tak tam nejsou.
Re: Svíčky, palivový filtr
Napsal: čtv zář 24, 2009 21:54
od Vilém
Bych se přikláněl k tomu, že se tam ten olej dostává zvrchu:těsnění pod víkem nebo mezi hlavou a toho dílu nad ní, kterým jsou uchycený vačky.
Re: Svíčky, palivový filtr
Napsal: čtv zář 24, 2009 22:51
od F.i.s.h.men
ja zas nejsem takovej odbornik, ale tesneni by podle me delalo vetsi paseku nez jen svicka od oleje a jinak nic. Sundej hlavu, vymen pistni krouzky a gufera na ventilech a mozna radeji zmer ovalitu valcu a dalsich 200t km na to nesahnes.
a jo je to celkem velkej zasah do motoru.