Stránka 1 z 1
Kolísání otáček motoru
Napsal: stř zář 19, 2007 16:12
od hasaaak
Zdravím, mám Rovera 416 SLI 1,6 16V 82kw rv. 94 . Mel jsem nejake problemy s motorem,dal jsem ho tedy na diagnostiku servisu,kde mi pozdeji rekli,ze diagnostika neni mozna,pry to auto nema konektor na testbook.Nechal jsem tedy alespon vycistit motor.Na druhy den si vsimam ze pri zahratem motoru a volnobehu mi neustale skacou otacky asi z 1300 na 900 ot/min a porad dokola. Jel jsem tedy zpet do servisu,kde mi rekl,ze s tim uz nemuze nic udelat,kdyz nemuze udelat diagnostiku tak ze nevi. At zkusim nejaky autorizovany servis,Hondu nebo Rover... nevim co s tim, uz na to auto zacinam mit nervy. Nekdy mi vyskakuje kontrolka Check Engine a nikdo neni schopny s tim nic udelat....
kolisani otacek
Napsal: stř zář 26, 2007 19:39
od dados
ahoj, delalo mi to taky, a prisel jsme na to ze jsem mel poskozene kabely u konektoru na snimaci otacek. Zkus skontrolovat kabely v motoru. Pri nastartovanem motoru zkus s nema hyybat a uvidis, ja to objevil a uz jezdim v pohode.
Napsal: pát říj 19, 2007 15:17
od Michal Blaho
Zdravim, mal som podobny problem. Tiez mi skakali volnobezne otacky, ked som to dal na diagnostiku a tam mi povedali, ze je to cidlom teploty chladiacej kvapaliny. Mechanik asi o 10 min. chcel spravit kontrolu spravnosti a opet to napojil na diagnostiku a neukazalo mu nic. Nespomenul som, ze predtim vytocil motor do 5500 otacok. Odvtedy mi to uz nerobi.
Napsal: pát říj 19, 2007 21:26
od Dawe
Ahoj mel jsem stejny problem ale za zahadnych okolnosti nevim jak to prestalo

Asi pred 2 mesicema jsem varil tak Rovik sel na brouseni hlavy to v te dobe jsem mel otacky pri studenem motoru 1300 a pri zahratem dokonce 1500.Ale od te doby to prestalo.Ale muze to delat take cidlo teploty chladici kapaliny ktere stoji cca. 500Kc
Napsal: úte lis 06, 2007 14:43
od hasaaak
Napsal: úte lis 06, 2007 17:23
od hasaaak
uz vim proc mi to kolisa ty otacky,mam spatny MAP senzor,nevite kde bych ho sehnal? Ten co tam mam tedka je nejaky Japonsky Denso 079800-1080 PS11 na 5V
Napsal: úte lis 06, 2007 21:19
od Zakar
hasaaak píše:uz vim proc mi to kolisa ty otacky,mam spatny MAP senzor,nevite kde bych ho sehnal? Ten co tam mam tedka je nejaky Japonsky Denso 079800-1080 PS11 na 5V
Objednej ho nový orig. Rover.Ale myslím,že půjde objednat i v Hondě.
Napsal: úte lis 06, 2007 21:29
od hasaaak
Zakar píše:
Objednej ho nový orig. Rover.Ale myslím,že půjde objednat i v Hondě.
V te Honde by to melo jit, dival jsem se a uplne identicky je v Civicu/CRX rv 91,zitra tam zajedu,snad se zadari

Napsal: pát lis 09, 2007 19:48
od hasaaak
hmm,tak MAP sensor to neni,ten je v poradku, dale mam zalusk na krokovy motorek

jo jinak pro potencialni zajemce, MAP sensor stoji v Honde 10 800 Kc bez dane

ten chlap me opravdu rozesmal
Napsal: pát lis 16, 2007 14:46
od hasaaak
Dámy a pánové, stal se zázrak, nebyt stránek Honda Clubu,asi nikdy bych nepřišel proč to kolísá. Jelikož mám v autě Honda motor,dočetl jsem se, že pod kobercem spolujezdcovych nohou je umístěne ECU, která má na sobě LED diodu, ta po zapnutí zapalovaní jednou problikne a poté začne blikat kod zavady, což je počet bliknutí. Mě to bliká 14krát což podle tabulky znamená CHYBA U VENTILU REGULACE NASÁVANÉHO VZDUCHU. Zajímavé na tom je akorát to, že mi nikdo o tomhle neřekl, ani v Honde,ani v žádném servise o tom nikdo neví. Opravdu asi platí, že co si člověk neudělá sám, to nemá.

Potrřebuju teď akorát poradit, kde bych tento ventil měl zhruba hledat. Diky za připadné informace
Napsal: sob lis 17, 2007 21:55
od Zakar
hasaaak píše:Dámy a pánové, stal se zázrak, nebyt stránek Honda Clubu,asi nikdy bych nepřišel proč to kolísá. Jelikož mám v autě Honda motor,dočetl jsem se, že pod kobercem spolujezdcovych nohou je umístěne ECU, která má na sobě LED diodu, ta po zapnutí zapalovaní jednou problikne a poté začne blikat kod zavady, což je počet bliknutí. Mě to bliká 14krát což podle tabulky znamená CHYBA U VENTILU REGULACE NASÁVANÉHO VZDUCHU. Zajímavé na tom je akorát to, že mi nikdo o tomhle neřekl, ani v Honde,ani v žádném servise o tom nikdo neví. Opravdu asi platí, že co si člověk neudělá sám, to nemá.

Potrřebuju teď akorát poradit, kde bych tento ventil měl zhruba hledat. Diky za připadné informace
VENTIL REGULACE NASÁVANÉHO VZDUCHU=MAP SENZOR

Napsal: ned lis 18, 2007 14:21
od hasaaak
Zakar píše:
VENTIL REGULACE NASÁVANÉHO VZDUCHU=MAP SENZOR

nene MAP to neni. Nasel jsem kompletni opravarenske manualy na tenhle Honda motor a Ventil regulace nasavaneho vzduchu nebo li Elektronic Air Control Valve (EACV) je krokovy motorek

Napsal: pon lis 19, 2007 6:20
od Hombre
Ventil regulace nasávaného vzduchu je podle mě ventil, který pomocí krokového motorku řídí množství nasávaného vzduchu když je klapka zavřená (volnoběh a podobně). MAP senzor je snímač podtlaku v sacím potrubí a je u K motorů v řídící jednotce (vede k němu hadička), u Hondy nevím
nove fakta
Napsal: pát pro 07, 2007 20:24
od hasaaak
2 zavady jsem ted vyresil jednou ranou (výkon a chybu lambdy). Za to vsechno mohl poloucpany katalyzator, po prorazeni filtru uz motor pekne taha a leti do otacek,chyba lambdy uz nevyskakuje...... Jeste porad mi zbyva vyresit ten skakajici volnobeh.. Posledni fakta,na ktere jsem ruznym testovanim a zkousenim prisel jsou ty, ze po zahrati motoru na pracovni teplotu by ridici jednotka mela vypnout napajeni do krokoveho motorku a tim zmensit pruchod vzduchu mirnym privrenim toho ventilu v nem. Problem je v tom,ze ona to neudela a necha ho porad z nepochopitelnych duvodu otevreny na plno,což se projevuje jako falešně saný vzduch a skace to. Takze bud je spatne cidlo teploty chladici kapaliny a v horsim pripade cela ECU, jedine,ze by mi ji nekdo preprogramoval na jine hodnoty...