Topeni a světla

Kefa
Příspěvky: 2
Registrován: ned led 17, 2010 16:45

Topeni a světla

Příspěvek od Kefa » ned led 17, 2010 16:59

Ahojte všichni, mam už dlouho Rover 420 SDi. Jen otazka. Máte všichni problemy s topenim, že vubec pořadně netopi a trva dlouhe než je teplo v autě, ca. po 20 km je trošku teplo a než odmrazim předni okno tak to trva dost dlouho? A ty předni světla stoji absolutně za nic, včetně dalkovych? diky za podporu.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Topeni a světla

Příspěvek od Tommi_82 » ned led 17, 2010 17:05

Máš dobrej termostat? Vyjeď na nějakej kopec, to se ti motor určitě ohřeje a pak ho sjeď bez plynu dolů a sleduj jestli klesne ručička teploty chladící kapaliny. Jestli klesne, máš špatnej termostat.

Co se týče světel doporučuju koupit pořádný žárovky a ne jen nějaký z hypermarketu.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

rower
Příspěvky: 152
Registrován: ned úno 10, 2008 21:08
Bydliště: Prostějov

Re: Topeni a světla

Příspěvek od rower » ned led 17, 2010 17:39

Teplota je jinak dobrá? Jestli teploměr ukazuje dobrou teplotu, možná bych se zkusil podívat jestli není problém v přepínači, kterej pouší vodu do topení. U mého bývalého auta byl posunutý, takže i na maximální teplotu moc netopil... nevím ale přesně jak to je řešeno u tuláků. Jinak bych zkusil vrazit kus kartonu nebo koberce (nebo zkrátka co je po ruce) před chladič, aby tolik nechladil a držel větší teplotu vody. Ale bacha na přehřátí ;)

Se světly to může být komlikovanější - výkonné žárovky ti nepomohou, pokud máš vypálené paraboly. Já mám paraboly OK, ale zase mi po letech "zašel" polykarbonátový kryt světel - jsou v něm prasklinky a tak je celkově méně průhledný. Trochu pomohlo když jsem jej očistil zvenčí i zevnitř (tam byl jakýsi šedý povlak) vlažnou vodou, mýdlem a měkknou hadrou. Když budeš mít vyčištěné překrytí a paraboly v pohodě, tak tam můžeš hodit dobré žárovky a bude to určitě svítit líp. Hlavně pozor na rádoby "xenony" a podobně - jsou to pouze žárovky zabarvené do modra, ale se strašně velkým příkonem (tuším sem někde vidět až 100W) - tím by sis ty paraboly vypálil :wink: pokud by se ti dřív neroztekly nebo ti odešly pojistky :lol:
Rover 416 // časem snad opět 75 :)

marek420
Příspěvky: 25
Registrován: ned úno 17, 2008 17:37
Bydliště: Kostelec nad Labem 277 13

Re: Topeni a světla

Příspěvek od marek420 » ned led 17, 2010 20:18

U topení může být ucpaný pylový filtr, já ho měním vždy před zimou. Je celej plnej včel a listí a pak holt to teplo nefouká. Jinak mě to vlaží hned jak se začne hýbat ručka teploty. Nedávno jsem měnil chladič a rovnou jsem proplách vodní systém. Taky pěknej nepořádek. Některý auta topí víc, ale můj Tulák po těchto úkonech hřeje celkem pěkně.
U těch světel dopuručuju kvalitní žárovky, správně seřídit a hlavně mít originál světla. Repliky prostě nesvítěj.

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: ned srp 03, 2008 0:15
Bydliště: U Kolína

Re: Topeni a světla

Příspěvek od Vilém » ned led 17, 2010 22:16

Se světly jsem se taky dost trápil a pomohlo rozebrat a vyčistit+žárovky osram nightbreaker. Jenže jsou drahý a malá životnost, pak jsem dal na radu philips premium +30% a taky dobrý. Najdi si na netu test žárovek a vyber si sám. Jo to bylo k potkávačkám. Dálkový mám ještě jedny pod maskou. 400 prostě blbě svítí. Když prolezeš fórum, tak se to tu řešilo mockrát.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Topeni a světla

Příspěvek od Fujitsu » pon led 18, 2010 6:16

R400 blbě svítí? Já bych řek, že svítí celkem slušně!
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Topeni a světla

Příspěvek od Hombre » pon led 18, 2010 6:57

Měl jsem Philips Premium za 200Kč a pak jsem stejně přešel na Narvy klasický, obyčejný za 70,-. Zdá se mi, že svítí lépe.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Kefa
Příspěvky: 2
Registrován: ned led 17, 2010 16:45

Re: Topeni a světla

Příspěvek od Kefa » pon led 18, 2010 8:21

Termostat je dobry. Pylovy filtr je taky novy. A je to druhy rover od novoty a jak ten prvni tak i ten druhy oba špatně topily. U žarovek, měl jsem drahe a levne od Kelly, a vše sviti na nic. A veřim komu se zda že Rover 400 sviti dobře, tak asi nejel třeba v novym meganu. Jen mě zajimalo jestli maji všichni takove problemy.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Topeni a světla

Příspěvek od Tommi_82 » pon led 18, 2010 8:38

A co je lepší? Svýzt se v novým meganu a být se svým autem nespokojenej, nebo jezdit jen ve svým autu a být spokojenej. To bych mohl i já brečet že xenony svítěj líp, že nový auta jezděj líp a s menší spotřebou, atd... Otázka je co by se tím zlepšilo a proč bych to dělal. :D
Každopádně náměty na zlepšení tu zazněly tak klidně na tom zapracuj, třeba se to zlepší.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

mixal
Příspěvky: 189
Registrován: ned led 25, 2009 19:16
Bydliště: Vrable SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Topeni a světla

Příspěvek od mixal » pon led 18, 2010 10:10

Tommi_82 píše:Máš dobrej termostat? Vyjeď na nějakej kopec, to se ti motor určitě ohřeje a pak ho sjeď bez plynu dolů a sleduj jestli klesne ručička teploty chladící kapaliny. Jestli klesne, máš špatnej termostat.

Co se týče světel doporučuju koupit pořádný žárovky a ne jen nějaký z hypermarketu.
Mozem len potvrdit.Ja idem termostat vymenit zajtra.Auto slabsie kuri a motor sa dlhsie zohrieva co ma v zimnom obdoby aj vplyv na spotrebu. :roll:

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: Topeni a světla

Příspěvek od René » pon led 18, 2010 21:00

Jezdim se čtyřstovkou druhou zimu a stím topením to není velká sláva, mam i spodní průduch v nárazníku utěsněn filcem,ale není to nijak znát. Masku už se mi zdálo utěsńovat až moc abych to zase nepřehnal. Když už jsem u toho,jak moc vám jde slyšet větráky chladiče?Já abych se přiznal jsem je ještě nikdy neslyšel,přitom u předešlého diesla jsem věděl pokaždé(byl to Golf).
Co se týče světel,taky se mi zdály slabší,dal jsem tam nedávno OSRAMKY, tak je to trošinku lepší,svítí víc do bíla,ale víc už tomu asi nepomůžu,paraboly jsou čisté,nezašlé.
R 400 SDI 99

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: ned srp 03, 2008 0:15
Bydliště: U Kolína

Re: Topeni a světla

Příspěvek od Vilém » pon led 18, 2010 23:19

René píše:Jezdim se čtyřstovkou druhou zimu a stím topením to není velká sláva, mam i spodní průduch v nárazníku utěsněn filcem,ale není to nijak znát. Masku už se mi zdálo utěsńovat až moc abych to zase nepřehnal. Když už jsem u toho,jak moc vám jde slyšet větráky chladiče?Já abych se přiznal jsem je ještě nikdy neslyšel,přitom u předešlého diesla jsem věděl pokaždé(byl to Golf).
Co se týče světel,taky se mi zdály slabší,dal jsem tam nedávno OSRAMKY, tak je to trošinku lepší,svítí víc do bíla,ale víc už tomu asi nepomůžu,paraboly jsou čisté,nezašlé.
S tim topením jsem na tom stejně, já mám chladič zakrytej celej a teplota je OK. A kdyby něco, tak ho můžu pohotově vyndat.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Topeni a světla

Příspěvek od Fujitsu » úte led 19, 2010 6:08

No tak já nevim, když už i Vilém s benzíňákem si ztěžuje, že mu to netopí, tak to jste buď tak rozmazlení, nebo to máte rozbitý :). Mě to honí horkej vzduch po 3km při těhle teplotách kolem 0. A zhruba po 1,5km už mám vzduch vlažný a teploměr ve čtvrtce. Žádný dekly před chladičem ala škoda 120 se nekonaj!
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: Topeni a světla

Příspěvek od René » úte led 19, 2010 9:27

Fujitsu,já rozhodně rozmazlený nejsu,ale když to topí až po cca.5-7km ato jestě né bůhvíjak,tak se mi to zdá poněkud málo.Pořádně horký vzduch z průduchů jde až tak po 13-15km.Ty km vím,protože jezdím skoro denně tu stejnou trasu.
I když je to diesel,myslim že by měl topit o dost dřív.Honit motor rozhodně nehoním,tak do 2000ot.než se teda ručka na teploměru aspoň maloučko pohne,pak už to pouštím na 2500ot. a pak dál.
Co ty ventilátory chladiče,mate stím zkušenost?
Dík.
Naposledy upravil(a) Tommi_82 dne úte led 19, 2010 9:30, celkem upraveno 1 x.
Důvod: V čem to píšeš že ti to tak divně zalamuje řádky? (opraveno)
R 400 SDI 99

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Topeni a světla

Příspěvek od Tommi_82 » úte led 19, 2010 9:31

Moje R75 CDT topí uplně stejně blbě. Akorát můj termostat už není uplně dobrej, vím o tom a mám v plánu ho vyměnit. Podle mě máš blbej termostat.

Edit: a nebo jezdíš jen po rovině. Ono při těch 2000 rpm se ten nafťák moc neohřeje. Chtělo by to nějakej kopeček.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Odpovědět