Stránka 1 z 4
Topeni a světla
Napsal: ned led 17, 2010 16:59
od Kefa
Ahojte všichni, mam už dlouho Rover 420 SDi. Jen otazka. Máte všichni problemy s topenim, že vubec pořadně netopi a trva dlouhe než je teplo v autě, ca. po 20 km je trošku teplo a než odmrazim předni okno tak to trva dost dlouho? A ty předni světla stoji absolutně za nic, včetně dalkovych? diky za podporu.
Re: Topeni a světla
Napsal: ned led 17, 2010 17:05
od Tommi_82
Máš dobrej termostat? Vyjeď na nějakej kopec, to se ti motor určitě ohřeje a pak ho sjeď bez plynu dolů a sleduj jestli klesne ručička teploty chladící kapaliny. Jestli klesne, máš špatnej termostat.
Co se týče světel doporučuju koupit pořádný žárovky a ne jen nějaký z hypermarketu.
Re: Topeni a světla
Napsal: ned led 17, 2010 17:39
od rower
Teplota je jinak dobrá? Jestli teploměr ukazuje dobrou teplotu, možná bych se zkusil podívat jestli není problém v přepínači, kterej pouší vodu do topení. U mého bývalého auta byl posunutý, takže i na maximální teplotu moc netopil... nevím ale přesně jak to je řešeno u tuláků. Jinak bych zkusil vrazit kus kartonu nebo koberce (nebo zkrátka co je po ruce) před chladič, aby tolik nechladil a držel větší teplotu vody. Ale bacha na přehřátí
Se světly to může být komlikovanější - výkonné žárovky ti nepomohou, pokud máš vypálené paraboly. Já mám paraboly OK, ale zase mi po letech "zašel" polykarbonátový kryt světel - jsou v něm prasklinky a tak je celkově méně průhledný. Trochu pomohlo když jsem jej očistil zvenčí i zevnitř (tam byl jakýsi šedý povlak) vlažnou vodou, mýdlem a měkknou hadrou. Když budeš mít vyčištěné překrytí a paraboly v pohodě, tak tam můžeš hodit dobré žárovky a bude to určitě svítit líp. Hlavně pozor na rádoby "xenony" a podobně - jsou to pouze žárovky zabarvené do modra, ale se strašně velkým příkonem (tuším sem někde vidět až 100W) - tím by sis ty paraboly vypálil
pokud by se ti dřív neroztekly nebo ti odešly pojistky
Re: Topeni a světla
Napsal: ned led 17, 2010 20:18
od marek420
U topení může být ucpaný pylový filtr, já ho měním vždy před zimou. Je celej plnej včel a listí a pak holt to teplo nefouká. Jinak mě to vlaží hned jak se začne hýbat ručka teploty. Nedávno jsem měnil chladič a rovnou jsem proplách vodní systém. Taky pěknej nepořádek. Některý auta topí víc, ale můj Tulák po těchto úkonech hřeje celkem pěkně.
U těch světel dopuručuju kvalitní žárovky, správně seřídit a hlavně mít originál světla. Repliky prostě nesvítěj.
Re: Topeni a světla
Napsal: ned led 17, 2010 22:16
od Vilém
Se světly jsem se taky dost trápil a pomohlo rozebrat a vyčistit+žárovky osram nightbreaker. Jenže jsou drahý a malá životnost, pak jsem dal na radu philips premium +30% a taky dobrý. Najdi si na netu test žárovek a vyber si sám. Jo to bylo k potkávačkám. Dálkový mám ještě jedny pod maskou. 400 prostě blbě svítí. Když prolezeš fórum, tak se to tu řešilo mockrát.
Re: Topeni a světla
Napsal: pon led 18, 2010 6:16
od Fujitsu
R400 blbě svítí? Já bych řek, že svítí celkem slušně!
Re: Topeni a světla
Napsal: pon led 18, 2010 6:57
od Hombre
Měl jsem Philips Premium za 200Kč a pak jsem stejně přešel na Narvy klasický, obyčejný za 70,-. Zdá se mi, že svítí lépe.
Re: Topeni a světla
Napsal: pon led 18, 2010 8:21
od Kefa
Termostat je dobry. Pylovy filtr je taky novy. A je to druhy rover od novoty a jak ten prvni tak i ten druhy oba špatně topily. U žarovek, měl jsem drahe a levne od Kelly, a vše sviti na nic. A veřim komu se zda že Rover 400 sviti dobře, tak asi nejel třeba v novym meganu. Jen mě zajimalo jestli maji všichni takove problemy.
Re: Topeni a světla
Napsal: pon led 18, 2010 8:38
od Tommi_82
A co je lepší? Svýzt se v novým meganu a být se svým autem nespokojenej, nebo jezdit jen ve svým autu a být spokojenej. To bych mohl i já brečet že xenony svítěj líp, že nový auta jezděj líp a s menší spotřebou, atd... Otázka je co by se tím zlepšilo a proč bych to dělal.
Každopádně náměty na zlepšení tu zazněly tak klidně na tom zapracuj, třeba se to zlepší.
Re: Topeni a světla
Napsal: pon led 18, 2010 10:10
od mixal
Tommi_82 píše:Máš dobrej termostat? Vyjeď na nějakej kopec, to se ti motor určitě ohřeje a pak ho sjeď bez plynu dolů a sleduj jestli klesne ručička teploty chladící kapaliny. Jestli klesne, máš špatnej termostat.
Co se týče světel doporučuju koupit pořádný žárovky a ne jen nějaký z hypermarketu.
Mozem len potvrdit.Ja idem termostat vymenit zajtra.Auto slabsie kuri a motor sa dlhsie zohrieva co ma v zimnom obdoby aj vplyv na spotrebu.
Re: Topeni a světla
Napsal: pon led 18, 2010 21:00
od René
Jezdim se čtyřstovkou druhou zimu a stím topením to není velká sláva, mam i spodní průduch v nárazníku utěsněn filcem,ale není to nijak znát. Masku už se mi zdálo utěsńovat až moc abych to zase nepřehnal. Když už jsem u toho,jak moc vám jde slyšet větráky chladiče?Já abych se přiznal jsem je ještě nikdy neslyšel,přitom u předešlého diesla jsem věděl pokaždé(byl to Golf).
Co se týče světel,taky se mi zdály slabší,dal jsem tam nedávno OSRAMKY, tak je to trošinku lepší,svítí víc do bíla,ale víc už tomu asi nepomůžu,paraboly jsou čisté,nezašlé.
Re: Topeni a světla
Napsal: pon led 18, 2010 23:19
od Vilém
René píše:Jezdim se čtyřstovkou druhou zimu a stím topením to není velká sláva, mam i spodní průduch v nárazníku utěsněn filcem,ale není to nijak znát. Masku už se mi zdálo utěsńovat až moc abych to zase nepřehnal. Když už jsem u toho,jak moc vám jde slyšet větráky chladiče?Já abych se přiznal jsem je ještě nikdy neslyšel,přitom u předešlého diesla jsem věděl pokaždé(byl to Golf).
Co se týče světel,taky se mi zdály slabší,dal jsem tam nedávno OSRAMKY, tak je to trošinku lepší,svítí víc do bíla,ale víc už tomu asi nepomůžu,paraboly jsou čisté,nezašlé.
S tim topením jsem na tom stejně, já mám chladič zakrytej celej a teplota je OK. A kdyby něco, tak ho můžu pohotově vyndat.
Re: Topeni a světla
Napsal: úte led 19, 2010 6:08
od Fujitsu
No tak já nevim, když už i Vilém s benzíňákem si ztěžuje, že mu to netopí, tak to jste buď tak rozmazlení, nebo to máte rozbitý
. Mě to honí horkej vzduch po 3km při těhle teplotách kolem 0. A zhruba po 1,5km už mám vzduch vlažný a teploměr ve čtvrtce. Žádný dekly před chladičem ala škoda 120 se nekonaj!
Re: Topeni a světla
Napsal: úte led 19, 2010 9:27
od René
Fujitsu,já rozhodně rozmazlený nejsu,ale když to topí až po cca.5-7km ato jestě né bůhvíjak,tak se mi to zdá poněkud málo.Pořádně horký vzduch z průduchů jde až tak po 13-15km.Ty km vím,protože jezdím skoro denně tu stejnou trasu.
I když je to diesel,myslim že by měl topit o dost dřív.Honit motor rozhodně nehoním,tak do 2000ot.než se teda ručka na teploměru aspoň maloučko pohne,pak už to pouštím na 2500ot. a pak dál.
Co ty ventilátory chladiče,mate stím zkušenost?
Dík.
Re: Topeni a světla
Napsal: úte led 19, 2010 9:31
od Tommi_82
Moje R75 CDT topí uplně stejně blbě. Akorát můj termostat už není uplně dobrej, vím o tom a mám v plánu ho vyměnit. Podle mě máš blbej termostat.
Edit: a nebo jezdíš jen po rovině. Ono při těch 2000 rpm se ten nafťák moc neohřeje. Chtělo by to nějakej kopeček.