Stránka 1 z 2

416

Napsal: stř úno 03, 2010 20:01
od rezna
Ahoj. Chtěl jsem se zeptat, jak vám jede motor 1,6 82 kW. Mám ho totiž měněný a ten původní (rok 97) byl podle mého živější. Do nějakých 4000 otáček to jelo, ale po 4000 se změnil zvuk a motor neskutečně táhnul. Měl najeto něco kolem 150 000 km. Ten nový (rok 99) má najeto 80 000 a jeho charakteristika je jiná. při 4000 otáčkách sice změní zvuk, ale na zátahu to nejde nijak poznat. prostě si jede své. Může to být třeba řídící jednotkou? Nebo je ten motor nějak jiný?

Re: 416

Napsal: sob bře 13, 2010 10:56
od Solomon
Zdravím :)

Sem čerstvým majitelem R 416 a taky čerstvým členem fora :)

Koupil jsem si Rovera, ale jak to tak bývá, co se nestalo ... těsnění pod hlavou, komplet výměna těsnění a pod. ...
V servise sem nechal pěknou pálku, ale co už ...
Všiml jsem si ale jedne věci, před opravou se mi motor choval stejně ... Když sem nechal jet dvojku od dvou tisic, při čtyřech motor změnil zvuk a začal opravdu více tahat ... Po opravě sice jezdi dobře, ale taky se mi zdá trochu linější a ve čtyřech tisících už zvuk nemění ... Zajel jsem proto zpět do servisu, kde mi ho zpravovali, provedena diagnostika ŘJ, ovšem bez závad. Jedina věc tam ale mohla být špatně. Při prohlížení aktuálních hodnot ŘJ /tlak nasavaného vzduchu, teplota motoru, teplota nasavaneho vzduchu atd./ si mechanik všiml jedne věci. SPínač volnoběhu byl sepnutý i při přidávání plynu.
Tak se tedy ptám, nevíte, jak to má správně fungovat? Proč motor od 4 tis mění zvuk i zátah? Muže mít výpis spínače volnoběhu vliv na funkci?
Auto jinak jezdí bez problému, měněny filtry, kabely od svíček, svíčky, ...
Motor 1.6 82 KW r. 99

Dík za reakce :)

Re: 416

Napsal: sob bře 13, 2010 20:40
od Vilém
Je to nejspíš v tom, že tyhle motory tahaj až ve vyšších otáčkách. Musí se točit, aby jel.

Re: 416

Napsal: sob bře 13, 2010 20:42
od rezna
Asi na tom budeme stejně. Já se ale na ty svíčky chystám tento měsíc. Na diagnostice jsem to zatím neměl, protože ještě hledám DO, a pak to udělám najednou. Třeba někdo bude vědět, co s tím máme.

Re: 416

Napsal: pon bře 15, 2010 8:51
od rower
Mě zatím (musím zaklepat..) motor také táhne skvěle, a je pravda že potřebuje otáčky :P holt ta 1.6tka není nafta - nadruhou stranu na to rád šlapu :D a motor i při čtvrt milionu kilometrů jede OKi

Re: 416

Napsal: pon bře 15, 2010 11:45
od rezna
Tomu věřím, že jedou dobře. Tady jde ale o to, že po výměně jedou hůř, než původní.

Re: 416

Napsal: pon bře 15, 2010 14:10
od rower
Ten můj je z 96 roku, takže těžko posoudím ty novější motory :oops:

Re: 416

Napsal: stř bře 17, 2010 16:33
od Solomon
Tak jestli 96 nebo 99 jako mám třeba já, to bych řekl, že je jedno ...

rezna: Když jsi tam daval ten jiný motor, hadam jsi měnil i rozvody atd, že? A dělal jsi to v autorizovanem servisu?
Trošku kdyžtak zkus napsat, co vše jsi na tom novém motoru dělal ...

Re: 416

Napsal: stř bře 17, 2010 16:56
od rezna
Na novém motoru jsem nedělal zatím nic. Byly jiné potřebné věci jako výfuk a tak. Ale na rozvody a těsnění pod hlavou se už střádá. Kamarád je bez papírů a do práce to mám 25km, tak si nemůžu dovolit odstavit auto na delší domu.
A pokud jde o ty motory, taky si myslím, že by to mělo být jedno. Podle mého tam bude zlobit něco okolo. Nějaké čidlo, nebo s čím se nedokáže řídící jednotka poprat.
Zatím jezdím. Tak jsem rád alespoň za to.

Re: 416

Napsal: čtv bře 18, 2010 10:11
od dogman
jasne...staci, ze to jezdi!
ja mam 1.4...a jezdim chopper styl...v Roveru me bavi jezdit relativne pomalu...uzivam si ten podvozek, kterej nevnima diry a nerovnosti
taky mam rad klid na muziku.))
tesneni pod hlavou a rozvody me cekaj taky
trochu se toho bojim..ale nemuzu to moc odkladat
zatim cau...dgmn

Re: 416

Napsal: čtv bře 18, 2010 18:02
od AnderN
Doufám, že ten chopper style moc nepřeháníš. Ten vysokootáčkový motor K-series potřebuje čas od času trochu prohnat ;)

Re: 416

Napsal: čtv bře 18, 2010 20:37
od rezna
To já jezdím tak nějak normálně. :-D Jen před kolegy z práce vypadám asi poněkud divně, když před jízdou otevřu kapotu a koukám na chladící kapalinu, jestli je v pořádku. ;)
To vedle ve firmě má nějaký klučina taky Rover 416, a jeho chování k autu je malinko jiné. Nasedne do auta, nastartuje, zařadí za jedna, hezky si za studena zahrabe a žene si to domů.
No jo. Toho asi nějaké těsnění pod hlavou netíží. :cry:

Re: 416

Napsal: čtv bře 18, 2010 20:43
od max80
.

Re: 416

Napsal: čtv bře 18, 2010 20:47
od rezna
Asi bych to tomu Rovříkovi nepřál. Pochybuji totiž, že by se dočkal opravy. :|

Re: 416

Napsal: čtv bře 18, 2010 21:10
od dogman
jezdim normalne...nejsem zadnej dedula v karovany bekovce ...ale proste nad 4000 ot.jdu malokdy
hele chlapi...mam dotaz mimo tema..v TP na R 400 mam povoleny rafky 15" x 5,5 J...kdyz tam dam 6J (alu z R45)...co se stane?
Muzou na to prijit na STK nejak jednoduse? Na tech kolech to je nekde viditelne vyrazeny?
na aute by to zadnej problem delat nemelo, si myslim....
Dik za poradu!
dgmn