Stránka 1 z 3

cukani a nastaly beh motoru

Napsal: pát úno 12, 2010 10:46
od rover414si
Zdravim, prvne bych se chtel omluvit zda to tu uz je nekde psano, ja jsem to nenasel.

k problemu, je to typ 400 1,4 SI,asy tyden jsem jezdil na rezervu, pritankovaval jsem jen to nejnutnejsi abych mohl jezdit, a ted sem si natankoval plnou nadrz.
Deje se to ze pri rozjezdu nepravidelne motor prestane jit do otacek pri zmacknutym motoru( vypada to jako kdyz vypadlo lanko od plynu) pak se roztoci, nebo se roztoci a kdyz poustim spojku tak se jakoby udusi na 900 otacek volnobehu a dal se nic nedeje, nez zas trochu uvolnim spojku aby byl bez zateze, kdy se dostana do otacek tak uz to nedela, ale mezi 1000 az 2200 otackami to dela, jeto neprijemny hlavne v situacich kdy potrebujete odjed rychlejc treba z krizovatky.
Prijde mi to jako by nedostaval benzim, pri prazdny nadrzi jsem si myslel ze to je tim ze se prelejva benzin a nasalo si to vzduch, ale pri plny nadrzi me to je uz divny.

tak snad jsem to vysvetlil a pochopil to nekdo a pomuze mi. diky

Re: cukani a nastaly beh motoru

Napsal: pát úno 12, 2010 12:11
od AnderN
Neumim si dost dobre predstavit ten zmacknuty motor, ale pricin cukani muze byt cela rada ... pocinaje nekvalitnim palivem, pres stare svicky, spatne kabely ke svickam, rozdelovac, stary/spinavy/nepruchodny vzduchovy nebo palivovy filtr, az po vazne problemy jako je spatne palivove cerpadlo. Pokud se to dusi jen v nizsich otackach a v tech strednich a vyssich uz to jede dobre, tipoval bych to na ty svicky/kabely/rozdelovac nebo filtry. Koneckoncu je to to nejlevnejsi, od ceho se da zacit ... ale doporucuju spis navstivit servis, kde uz Rovera aspon z rychliku videli.

Re: cukani a nastaly beh motoru

Napsal: pát úno 12, 2010 20:35
od Vilém
AnderN píše:Neumim si dost dobre predstavit ten zmacknuty motor, ale pricin cukani muze byt cela rada ... pocinaje nekvalitnim palivem, pres stare svicky, spatne kabely ke svickam, rozdelovac, stary/spinavy/nepruchodny vzduchovy nebo palivovy filtr, az po vazne problemy jako je spatne palivove cerpadlo. Pokud se to dusi jen v nizsich otackach a v tech strednich a vyssich uz to jede dobre, tipoval bych to na ty svicky/kabely/rozdelovac nebo filtry. Koneckoncu je to to nejlevnejsi, od ceho se da zacit ... ale doporucuju spis navstivit servis, kde uz Rovera aspon z rychliku videli.
Přikláním se k tomu.

Re: cukani a nastaly beh motoru

Napsal: sob úno 13, 2010 21:50
od rover414si
muze to cukani zpusobovat povoleny takovy ten cudlik( plus )na konci toho keramickyho tela svicky?

Re: cukani a nastaly beh motoru

Napsal: sob úno 13, 2010 22:04
od Roman620ti
rover414si píše:muze to cukani zpusobovat povoleny takovy ten cudlik( plus )na konci toho keramickyho tela svicky?
Určitě ne, pod tím válečkem je akorát závit, pro použití na starší zapalovací kabely. Většinou je tam rozklepnutej důlek a tím to nejde lehce povolit, některé svíčky to mají jako celek.
Ale jestli tammáš svíčky dlouho, nebo jsi další majitel a nevíš kdy je někdo naposled měnil, nic nezkazíš nákupem nových. Ona to je zanedbatelná částka, kup úplně obyčejný, jednobodový svíce a uvidíš. Ale to co Ti to dělá zřejmě svícema nebude, to vypadá na něco horšího...nejlépe zajet na originální diagnostiku, těch 500,- se určitě vyplatí a máš velkou šanci, že pokud bude špatné nějaké čidlo, snímač, nebo problém se zapalováním, ukáže se závada. Pokud ne, tak to směřuje zase někam jinam :-D

Re: cukani a nastaly beh motoru

Napsal: ned úno 14, 2010 7:04
od Tommi_82
Klidně to může být svíčkama(už jsem to zažil na fiatu), svíčky by taky měly být první co budeš měnit. Jinak ta rada s tou diagnostikou, já osobně bych o nějaké diagnostice uvažoval až teprve když budou vyměněný věci jako svíčky, palivovej a vzduchovej filtr a zkontrolovaný věci palec a víko rozdělovače, klapka sání (čímž se vlastně stotožňuji se vším tím, co už nade mnou napsal AnderN)...
Jinak ty svíčky, přesně jak píše Roman, ne aby tě napadlo podlehnout reklamě a koupit nějaký vícebodový nebo platinový a podobný sračky. To by pak mohlo být ještě horší. V jednoduchosti je síla, jak se říká.

Re: cukani a nastaly beh motoru

Napsal: ned úno 14, 2010 9:05
od MilanV
A je to stejné u teplého i studeného motoru?

Re: cukani a nastaly beh motoru

Napsal: ned úno 14, 2010 14:13
od rover414si
to sem nejak nepozoroval ale mam pocit ze spis to dela za tepla a hlavne kdyz to dyl beha na volnobeh, a obcas to zdechne uplne.

Re: cukani a nastaly beh motoru

Napsal: ned úno 14, 2010 14:59
od mixal
AnderN píše:Neumim si dost dobre predstavit ten zmacknuty motor, ale pricin cukani muze byt cela rada ... pocinaje nekvalitnim palivem, pres stare svicky, spatne kabely ke svickam, rozdelovac, stary/spinavy/nepruchodny vzduchovy nebo palivovy filtr, az po vazne problemy jako je spatne palivove cerpadlo. Pokud se to dusi jen v nizsich otackach a v tech strednich a vyssich uz to jede dobre, tipoval bych to na ty svicky/kabely/rozdelovac nebo filtry. Koneckoncu je to to nejlevnejsi, od ceho se da zacit ... ale doporucuju spis navstivit servis, kde uz Rovera aspon z rychliku videli.
Netreba zabudat ani na indukcnu ciavku.Na roveroch je to dost casty problem.Viem o com hovorim.Vsetky tieto vymeny uz mam davno za sebou a auto slape ako hodinky.

Re: cukani a nastaly beh motoru

Napsal: ned úno 14, 2010 16:14
od rover414si
tak ta civka me nenapadla ale da se pouzit i civka ze sade. to sem cetl nekde tu v nejakym tematu.

Re: cukani a nastaly beh motoru

Napsal: stř úno 17, 2010 11:00
od rover414si
tak sem vycistil volnobeznou klapku a svicky a zatim dobry, akorad me ted zlobi volnobeh, misto 900 mam 1000 je to na skodu ?? nebo to nicemu nevadi

Re: cukani a nastaly beh motoru

Napsal: stř úno 17, 2010 11:26
od Tommi_82
tohle je drobnost, dej tomu čas, může to být tou klapkou, třeba se to samo dá do cajku. Motoru to podle mě nevadí.

Re: cukani a nastaly beh motoru

Napsal: stř úno 17, 2010 12:46
od seba
rover414si píše:tak sem vycistil volnobeznou klapku a svicky a zatim dobry, akorad me ted zlobi volnobeh, misto 900 mam 1000 je to na skodu ?? nebo to nicemu nevadi
A nemel si odpojeny lanko plynu?Zkus ho vypojit a pak nastartovat jestli to bude 900 tak to mas pritahly

Re: cukani a nastaly beh motoru

Napsal: stř úno 17, 2010 15:47
od F.i.s.h.men
900 je stejne hodne na zahratej motor ne? na nezahratej zase malo.

Re: cukani a nastaly beh motoru

Napsal: stř úno 17, 2010 15:53
od Roman620ti
rover414si píše:tak sem vycistil volnobeznou klapku a svicky a zatim dobry, akorad me ted zlobi volnobeh, misto 900 mam 1000 je to na skodu ?? nebo to nicemu nevadi
Tohle by mohlo bejt v pořádku, když sem čistil celou klapku na silveru, tak sem první desítky kilometrů jezdil na volnoběh 1500ot/min. Pak se to najetýma kilometrama stále snižovalo a nižovalo až to bylo jako dříve. Ale taky je možný, že jsi třeba pootočil tím šroubkem a proto to máš o trochu jinak.