Stránka 1 z 3

Životnost auta: Rover 400

Napsal: pon čer 07, 2010 13:52
od potrus
Zdravím,
jsem hrdým majitelem Rovera 400, rok výroby 1999, motor 1.6 benzín. Na tachometru 190 tisíc (a to nemám iluze, že bych ho kupoval nepřetočený - při koupi měl 130, kupováno v AAA). Jezdí stále skvěle, je úžasně pohodlný, ale přijde mi, že každým rokem se pomaličku hromadí malé drobnosti, které je potřeba opravit a k tomu se sem tam přidají větší drobnosti - teď řeším jestli nechat vyměnit stabilizátory i s rameny (ramenem?). K tomu lehce narezlé oba zadní blatníky (k naštvání, že jeden jsem za težké peníze nechával celý vyměnit). Navíc bych chtěl do auta LPG protože nalítám cca. 12-15 tisíc ročně. K tomu všemu mi už od začátku problikává kontrolka airbagu, což mě v servisu řekli že není chyba kontaktu pod sedadlem, ale ve věnci řízení, což je prý dost drahá sranda ;(
No a teď mé dilema. Kolik to auto vydrží? Kolik vydrží motor? Co by mě čekalo, kdybych na něm chtěl lítat dalších třeba 5 roků (klidně i víc). nechce se mi ho totiž moc měnit, když se v něm tak parádně jezdí (navíc i poměrně levně - cca. 6.2l na 100km). A kdybych se přece jen rozhodl ho vyměnit - moc se mi líbí 75ka. Jenže nejnovější jsou tak z cca 2002, takže taky nic nového ;( Jsou 75 stejně odolné a neporuchové jako 400? Kolik vydrží jejich motory - nejlíp 1.8?
Díky za jakékoli postřehy a informace.

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: pon čer 07, 2010 14:08
od Tommi_82
Nejnovější 75 jsou z roku 2005.

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: pon čer 07, 2010 14:11
od Trunda
Hmmm.... 190000 km uz je celkem slusny cislo na K-series motor... ale vzhledem k tomu, ze mas 400 tak bych uz asi do nejakych rozsahlejsich oprav typu vymeny ramen (divil bych se, kdyby to bylo vubec nutne) ci snad instalace plynu (osobne bych teda u K-series motoru bez repase a upravy termostatu nedelal... kor u tak stareho motoru). Obzvlaste kdyz u Tveho milacka vypukl "oranzovy mor"... Myslim, ze lepsi variantou by pro Tebe bylo jit spis do Rovera 45, coz je novejsi varianta 400ky... mela by mit lepsi antikorozni ochranu a vychytane nektere slabiny... a pohodlnost zustane... navic se daji sehnat relativne mlade kusy (2004, dokonce snad i 2005...)...
S petasedmou opatrne... evidentne chces setrit, kdyz premyslis o plynu a co se tyka investic, 75ka je o tridu vyssi auto... tudiz o tridu vyssi financni naroky na udrzbu... o kvalite 75ky Ti rekne vice spis nekdo, kdo se v ni vozi, coz ja nejsem :-)

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: pon čer 07, 2010 14:36
od AnderN
Začnu otázkami -- člověče, ty jezdíš se spotřebou benzínu 6.2 l/100 km a přemýšlíš nad LPG :?: Při tomhle nájezdu :?: Zkusil sis to spočítat :?: :shock:

Jen tak odhadem -- ta úspora na palivu může dělat cca 10-11 tisíc, a to nepočítám povinné revize. Další nevýhody -- nemožnost vjet do spousty krytých parkovišť, omezený kufr apod. Tzn., že investice do kvalitního LPG by se ti začala vracet teprve za další nejméně 3 roky :!: Člověk musí najezdit sakra hodně, aby se mu LPG vyplatilo.

K té výdrži -- před pár lety jsem viděl v Brně zaparkovanou stříbrnou 416Si ... koukal jsem dovnitř a měla na tachometru natočeno 380 tisíc km 8) Naše auta se pomalu blíží do věku, kdy spíš než na roku výroby nebo najetých km záleží na celkovém stavu. Je pravda, že novější R45 jsou na tom lépe co se týká koroze. Taky můžeš sehnat kus ve výborném stavu. Na druhou stranu pokud už své auto nějakou dobu opravuješ, alespoň víš, co máš doma. Může se stát, že si s na pohled pěknou R45 projdeš taky pěkné servisní martyrium.

Jinak u R75 s motorem 1.8 počítej se spotřebou kolem 9 l/100 km, s hodně lehkou nohou možná o litr méně. Tož tak :wink:

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: pon čer 07, 2010 14:42
od potrus
Tak to je to, co sem asi slyšet nechtěl, i když musím říct, že sem s tím víceméně počítal :| Takže na tom autě asi dojezdím a pomalu začnu hledat něco novějšího. Jinak ohledně nákladů - šetřit chci na palivu - cca. 10-20 tisíc ročně (záleží jak se daří nejezdit ;)) je myslím větší úspora, než pár tisíc navíc vražených do servisu dražšího auta (zvlášť, když by drželo a platil bych jen klasické výměny náplní ;)). Ale možná se mýlím a pak to opravdu není pro mě. Nerad bych veškerou úsporu na palivu vrazil právě do servisu.
No nic, Rovřík je sice úžasný, ale 45tka už na řadu nepřijde, neb bych chtěl něco většího, aby se do toho vlezla pohodlně i případná rodina se psem ;) Je to smutné, ale další na řadu přijde asi C5 ;/
Každopádně díky moc za radu.

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: pon čer 07, 2010 14:55
od Trunda
Jj, Ander ma velkou pravdu s tim, ze rozhodne se plyn nevyplati u auta s tak malou spotrebou jakou mas ty, pokud nenajezdis aspon 20000 rocne... petasedma v kombiku by pro tebe byla asi vhodna varianta co se tyka pozadavku na velikost a pohodlnost auta, ale kvuli spotrebe rozhodne jedine diesel... ma to motor z BMW, takze motorova spolehlivost je tutova... jde o to, ze takove auto ma vysoke naklada uz jen na ty spotrebni veci (naplne, brzdy, pneumatiky, vyfuk,... ) proste vetsi auto, vetsi naklady... pokud najezdis tak malo km, tak holt luxusnejsi auto neni ekonomicka varianta. Pro tenhle ucel byl stvoren Rover 400 Tourer ... mnohem vetsi prostor jak 75ka, spotreba mala, ale je to uz relativne stare auto (1998) a tak neni treba tak pohodlne, jak nove modely (hlucnost, bezpecnost, kvalita interieru, ...)... na druhou stranu, auto je to celkove kvalitni a opravdu hodne prakticke... podminkou v dnesni dobe ale je to, ze se musi natrefit na dobry kus... rozhodne ale tolik netrpi korozema, jako dvoustovky a ostatni ctyrstovky...

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: pon čer 07, 2010 16:01
od AnderN
Já bych naopak řekl, že při tak malém nájezdu si může dovolit klidně i luxusnější auto s dražším servisem nebo auto s vyšší spotřebou. Rozdíl bude vždy poloviční, než při dvojnásobném nájezdu, třetinový oproti trojnásobnému nájezdu atp. Mám to prakticky stejně.

K tomu dieselu v R75 -- neříkám, že je to nějaká sebevražda, ale už když si člověk uvědomí, že to má 8.2 litru oleje a neleje se tam žádné paramo za babku, tak je jasné, že jen ta výměna oleje poleze kapku do peněz. A tak je to se vším.

Btw -- chtěl bych vidět auto, u kterého se dlouhodobě jen mění náplně ... ono každé auto je totiž poměrně sofistikované mechanické zařízení pracující za vysokých rozdílů rychlostí, tlaků a teplot a přirozeně se opotřebovává, takže každé auto potřebuje čas od času opravit brzdy, spojku, výfuk, vyměnit žárovky atd. Ale pro rodinu se psem by zrovna R75 Tourer nebo ZT-T nebylo úplně od věci ;) Bez psa stačí klidně limuzínka ...

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: úte čer 08, 2010 12:31
od potrus
AnderN píše:Začnu otázkami -- člověče, ty jezdíš se spotřebou benzínu 6.2 l/100 km a přemýšlíš nad LPG :?: Při tomhle nájezdu :?: Zkusil sis to spočítat :?: :shock:

Jen tak odhadem -- ta úspora na palivu může dělat cca 10-11 tisíc, a to nepočítám povinné revize. Další nevýhody -- nemožnost vjet do spousty krytých parkovišť, omezený kufr apod. Tzn., že investice do kvalitního LPG by se ti začala vracet teprve za další nejméně 3 roky :!: Člověk musí najezdit sakra hodně, aby se mu LPG vyplatilo.
Uvažuju, protože cena benzinu, alespoň u nás ;), pořád jen roste, a také nekupuji auto na 3 roky ale spíš 5 a víc - dokud je spolehlivé a dobře jezdí. Pak nevidím problém s návratností do tří let. Co se parkovišť týká, je to sice omezení, ale mě to moc nepostihuje (v Brně jich moc není a do Prahy nejezdím), takže to neřeším.

Každopádně je mi jasné, že další větší investice do mého Vikinga jsou zbytečné a začínám uvažovat o náhradě.

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: úte čer 08, 2010 12:32
od sector
AnderN píše: Btw -- chtěl bych vidět auto, u kterého se dlouhodobě jen mění náplně ... ono každé auto je totiž poměrně sofistikované mechanické zařízení pracující za vysokých rozdílů rychlostí, tlaků a teplot a přirozeně se opotřebovává, takže každé auto potřebuje čas od času opravit brzdy, spojku, výfuk, vyměnit žárovky atd. Ale pro rodinu se psem by zrovna R75 Tourer nebo ZT-T nebylo úplně od věci ;) Bez psa stačí klidně limuzínka ...
Je to Toyota Avensis - same naplni klidne i nekolik let v kuse.

K zivotnosti 400:

ja mam 416Si z 1998 roku - motor ma nalitano temer 175 000km - vymenil jsem dva homoklouby ve predu, rozvody, termostat, pumpa vodni, brzdy a kotouce ve predu, nespocet čepů, silentbloku. Ted jsem vymenil zadni podbehy, ktere reznou - lak me bude stat cca 5 tisic, musim jeste vymenit kabely zapalovani, palec rozdelovace, na podzim zas rozvody a klinovy remen, filtry, svody vyfuku a vzadu se mi zacinaji sjizdet pneu z vnitrni strany - predpokladam ze naprava bude ok a ze se jedna jen o spatne silentbloky... vymenen byl i vyfuk zadni dil a stredni.

proste za cca 4 roky jsem do nej nacpal minimalne 50-60 tisic - a to se, panove, vubec nevyplati.
modlim se aby se nesli nejake volne finance a pristi auto bude maximalne 2-3 roky stare - nikdy vice stare sunky uz kupovat nebudu.

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: úte čer 08, 2010 12:42
od Trunda
Sectore, ale to co jsi tu vsechno vyjmenoval neni nic extra... temer vse to jsou "spotrebni" zalezitosti, ktere budes menit temer na kazdem aute a to at je nove, nebo stare... omyl je to, pokud si nekdo mysli, ze kdyz si poridi nove auto, ze do neho nebude muset investovat ;-)

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: úte čer 08, 2010 13:00
od F.i.s.h.men
Nebo hodne stare jako mam ja, na kterem te nebude srat, ze se ti sjizdi pneu bo co

U noveho to asi nebude tak horky jako tady psal

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: úte čer 08, 2010 14:00
od mixal
Ja mam 400 cca 3 roky a vrazil som do nej asi 30 tis.Ale do toho je samozrejme zapocitana vymena tesnenia pod hlavou a veci s tym suvisiace.Urcite sa najde este zopar veci ktore by sa mali vymenit ale po tichto investiciach by som auto urcite nepredal.Proste by som prerobil a na druhom aute by ma cakalo to iste!Je pravda ze dnes by som pri vybere auta postupoval uplne inak ale vobec mi nevadi ze som kupil to co som kupil.Podla mna je to fajn auto.

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: stř čer 09, 2010 10:30
od sector
trunda.raspi píše:Sectore, ale to co jsi tu vsechno vyjmenoval neni nic extra... temer vse to jsou "spotrebni" zalezitosti, ktere budes menit temer na kazdem aute a to at je nove, nebo stare... omyl je to, pokud si nekdo mysli, ze kdyz si poridi nove auto, ze do neho nebude muset investovat ;-)
ano, v necem mas pravdu, nicmene u noveho auta mas alespon nejake zaruky at uz na ujete KM nebo na nekolik let.
to ale samozrejme neplati, ze v zaruce ti zdarma vymeni brzdove desticky nebo cepy nebo silentbloky. nicmene nove auto je mnohonasobne stabilnejsi, kde klidne cep vydrzi i bezproblemu 3-4 roky - opet zalei kolik nazejdis a kde najezdis - je jasne ze nekdo najezdi 150 tisic KM rocne a nekdo jen 30 tisic - tady je rozdil taky astronomicky co se tyce zivotnosti nahradnich dilu.


no proste nemuzeme srovnavat rok vyroby 1998 s nejakym modernejsim autem z roku 2007 - je to nekde jinde vsechno.
a moje investice podle me jsou do R416Si moc velke a nevyplaci se to auto... jen naprovoz (rozpocetana suma za nahradni dily auta a to co me jeste ceka vymenit) vychazi na 2-2,5 tisice mesicne. samozrejme nemuzu prodat auto za 35 tisic, je to kontraproduktivni a nevyhodne v zhledem k tomu kolik stalo pri koupi a kolik jsem do nej investoval a kolik jsem na nem najezdil

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: stř čer 09, 2010 10:47
od AnderN
sector píše:no proste nemuzeme srovnavat rok vyroby 1998 s nejakym modernejsim autem z roku 2007 - je to nekde jinde vsechno.
Ano, v autě z roku 2007 je každý šroubek, čudlík, ložisko nebo těsnění mnohem dokonaleji spočítáno, aby vydrželo přesně záruku a den, popř. přesně stanovené km a "kousek". To v roce 1998 počítače ještě tak dobře neuměly :(

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: stř čer 09, 2010 11:32
od seba
AnderN píše:Ano, v autě z roku 2007 je každý šroubek, čudlík, ložisko nebo těsnění mnohem dokonaleji spočítáno, aby vydrželo přesně záruku a den, popř. přesně stanovené km a "kousek". To v roce 1998 počítače ještě tak dobře neuměly :(
Přesně tak.Už vidim dnešní auta za 13 let provozu. :-D :-D :-D