Pokud mluvíme o K- serii, 1,4 - 1,6 - 1,8
Dle mě ho nemá. Jelikož ten motor je konstrukčně pradědek.
První byl s obsahem 1,4, 16V 95 Koní v roce 1989 !!
1995 pak přišli 1,6ky, a později 1,8ky, které měla 45ka v roce 2000. A samozřejmě Lotus.
1.8T přišla v roce 2002 s výkonem 150 - 160 koní, a nahradila 2.0 V6.
Jako K-serie motorů rover byla ve své době světovou špičkou. Byli neuvěřitelně lehký a výkoný. A někdy v roce 05 - 06 je měl nahradit novej motor, kterej ventili neovládal vačkou, ale bůh ví jak... detaily neznám.
Například z 1,8 de bez turba vymačkat přez 260 koní. pro zajímavost, se to dělá halvně zvednutím otáček k hranici 8500

.
A do metra, což je něco jako Rover 100, se někdy v 90 letech dával neturbovanej motor, kterej měl přez 600 koní

Tuším že to byl osmi válec cca 4L. A hrdinové těchdejší doby s tím jezdili závody. Nutno podotknout že to auto mělo cca 600 kilo, a z toho byl 100 kilovej motor za řidičem, takže každá havárka byl smrták
Eště mě tak napadá. Rover 400 a 45 se připodobňuje k Hondě. Je to konstručně skoro stejný auto. Ale je dobrý vědět že ty kvalitní a dobře hodnocený Hony Civic, vyráběl právě Rover v Anglii pro Hondu. A proto sou tak dobrý. Ty co vyráběla Honda sama, se lišili interiérem a kvalitou...