Stránka 1 z 3

Leštěnka

Napsal: ned úno 10, 2008 19:26
od Fujitsu
Jelikož je teď Roverek v lakovně, tak pomalu začínám uvažovat, čím nakonzervuji karoserii. Protože je to auto z roku 97 tak bych chtěl spíš něco univerzálnějšího, co zakryje drobné skrábance, oživí lesk a ochrání lak před nepříznivými vlivy. Dost jsem uvažoval o značce Turtle Wax nebo Sonax, ale nemám moc zkušeností s tím co použít na metalízu (stříbrná).

Včera jsem zkoušel na Felicii použít Tempo a docela mne zklamalo :( . Pořád jsou na laku taková kolečka v průměru asi 1cm, a vytváří takové hnusné mapky. Je to jen na tech místech, kde stojí voda (střecha a kapota) a netuším od čeho to může být, jestli od kyselých dešťů?? Je teda fakt že je to od té doby co auto stálo asi půl roku mimo garáž a nejhorší na tom je, že to nejde ničím dolů, i lak je o poznání matnější. Tempo je dobré maximálně na konzervaci a lesk, ale že by obnovilo lak a zmizly ty šmouhy, to ne.

Co tedy používáte za kosmetiku? Nejlépe na metalízu?

Napsal: ned úno 10, 2008 19:45
od max80
.

Napsal: ned úno 10, 2008 22:00
od Fujitsu
max80 píše:...teda az na tu Spolchemii, co vyrabi to Tempo. Na to si davej velkyho bacha, presne jak pises, dela to mapy jako kraaava a ty tam jsou pak na veky veku....
Ale ty skvrny tam nejsou od toho Tempa, ikdyž některý možná taky :). Spíš mi de o ta kolečka od kyselých dešťů, ta tam byla před i po leštění a nevím čím to sundat dolu...

Re: Leštěnka

Napsal: ned úno 10, 2008 22:27
od Zakar
Fujitsu píše:Jelikož je teď Roverek v lakovně, tak pomalu začínám uvažovat, čím nakonzervuji karoserii. Protože je to auto z roku 97 tak bych chtěl spíš něco univerzálnějšího, co zakryje drobné skrábance, oživí lesk a ochrání lak před nepříznivými vlivy. Dost jsem uvažoval o značce Turtle Wax nebo Sonax, ale nemám moc zkušeností s tím co použít na metalízu (stříbrná).

Včera jsem zkoušel na Felicii použít Tempo a docela mne zklamalo :( . Pořád jsou na laku taková kolečka v průměru asi 1cm, a vytváří takové hnusné mapky. Je to jen na tech místech, kde stojí voda (střecha a kapota) a netuším od čeho to může být, jestli od kyselých dešťů?? Je teda fakt že je to od té doby co auto stálo asi půl roku mimo garáž a nejhorší na tom je, že to nejde ničím dolů, i lak je o poznání matnější. Tempo je dobré maximálně na konzervaci a lesk, ale že by obnovilo lak a zmizly ty šmouhy, to ne.

Co tedy používáte za kosmetiku? Nejlépe na metalízu?

Je nesmysl čerstvě nalakované auto nějak ošetřovat.Ten lak nech nějaký čas vyzrát.Jinak mu spíše ublížíš.

Re: Leštěnka

Napsal: ned úno 10, 2008 22:32
od Fujitsu
Ale on se nově lakuje jenom nárazník a blatník....zbytek je původní. To jsem zapoměl dodat. :)

Napsal: pon úno 11, 2008 6:50
od max80
.

Napsal: pon úno 11, 2008 7:57
od Roman620ti
max80 píše:Kazdopadne ten dryjaaak, Tempo, nebrat !!!
Udela ti tam teda jeste vetsi fleky nez tam jsou. Vyber od jineho vyrobce neco na zasly, stary laky a uvidis... :wink:
Tempo nemaj rádi ani ti, co auta lakujou. Prej to pak nejde přelakovat a vystupujou na novém laku mapy. Musí se pak původní barvu dostat dolů. To jsme slyšel hned od několika lidí. A co si pamatuji na starejch Škodovkách to bylo k hov*u. Matnej lak to trochu rozleštilo, ale byly tam strašný stopy po leštění. Loni jsem rozlešťoval svýho Formana a použil jsem na něj nějaký jemný rozlešťovací prostředek přímo od Škodaauto a bylo to rozhodně lepší. Ale stejně jde z blízka vidět, že je to rozlešťovaný... ale na druhou stranu se leskne ještě teď a z dálky byl jak "novej" :lol: Letos to zopakuji...jestli se teda někde nerozpadne :lol:

Napsal: pon úno 11, 2008 8:48
od Tommi_82
Tempo používám pravidelně už od léta a žádnej problém nevidím, nutno dodat že nepostupuju podle návodu, ale pouze jej nastříkávám ředěný vodou. Prostě to nerozlešťuju. Sice se to neleskne jak když to hodinu šmudláš, ale rozdíl oproti tomu když nepoužiju nic tam je. V řadě aut u mě pod kanclem vypadá stejně ze všech aut nejhezčí (pokud tam nestojí nějaká funglovka).

Napsal: pon úno 11, 2008 10:40
od Eny45
Já používám tohle. http://www.sonax.cz/web/view.php?cisloc ... vyrobek=16

Je to špička.
Umejt dokonale auto, jinak ho špína poškrábe. Usušit, dát do stínu, na chladnej povrch nanést houbičkou tuhej vosk. Poté vzít hadřík a pomalu vosk rozleštit. když se to dělá pořádně, je to práce na 4-5 hodin.

Jenže ten výsledek stojí zato.
- ten vosk má minimální spotřebu, ta pixla vydrží tak na osm deset použití. Takže aspoň na tři roky.

- použít se má 3x ročně. Ale i když to 6 měsíců nenaleštíte, tak ta vrstva tam porád drží, a voda z auta stejká prostě jak z vosku :)

Napsal: pon úno 11, 2008 11:24
od Fujitsu
Ale koukám, že to je spíš na nové laky, což se podle mě o 10let starém laku říct nedá :D Pravda zase je, že na Tvojí 45ce ten lak bude o poznání mladší....

Napsal: pon úno 11, 2008 11:46
od max80
.

Napsal: pon úno 11, 2008 11:54
od Eny45
max80 píše:@Eny: Dobra volba :!: Joooo, holt tyhle lestenky (2. misto meeting Trutnov 2006 !!!, zeeeeeee :wink: ) potrebujou nalezitou peci. :)
:lol: :lol:
No tenkrát sem to naleštil den předem, dalo mi to asi 6 hodin :) Přez noc sem to hodil do garáže, a ráno pak jel 3Km na sraz. To auto bylo jak nový... Tak eště abych nedostal druhé místo :wink:

jinak tyhle tuhý vosky sou asi všeobecně lepší. Akorád že použití je pracnejší.

Napsal: pon úno 11, 2008 19:20
od Roman620ti
To zní dobře... A nenecháto na laku ty kola po rozlešťování? Něco bych mu dopřál, ale bojím se, že pak budu mít z blízka auto samé kolo. A ty drobné "pavučinky" na laku to zakryje? Líbí se mi, že to je na nové auta, tedy žádná brusná pasta :lol:

Napsal: úte úno 12, 2008 7:04
od tobias
Tak já sem použil mě neznámou pastu/vosk z Halfords. Prostě sem si jí nechal doporučit prodavačem :) a nemůžu si to vynachválit. Vypadá to super, akorát se na to chytá prach...ale to je asi tím, že jak se mi to krásně blískalo, tak je to velký rozdíl...ale fakt to chce s tím strávit tak 2-3 hodiny a udělat to pořádně.
Vydrží to potom hodně dlouho...plánuju znova voskovat až před srazem :D

Napsal: úte úno 12, 2008 10:41
od Eny45
pro - Roman620ti

No je to apsolutně bez koleček :)
Ten vosk se nanáší houbyčkou, která je součástí balení. A naníší se tenkou vrstvou. Naneseš tak na půl auta, a pak zozleštíš, a pak druhou půlku. Jediné co je vidět, při pohledu zbízka, jsou ty mikrošrábance na laku. Které jsou asi od mytí auta... u mě na tmavě modré je to zvlášť vidět. Na stříbrné, nebo světlejších barvách, to asi je lepší. každopádně i tyhle "škrábance" ten vosk zminimalizuje.
Odstranit by asi šli nějakým voskem s přísadou brusné látky... Ale to dělat nebudu.