Baterka

mixal
Příspěvky: 189
Registrován: ned led 25, 2009 19:16
Bydliště: Vrable SK
Kontaktovat uživatele:

Baterka

Příspěvek od mixal » úte lis 23, 2010 7:12

Caute.Potreboval by som poradit aku baterku kupit do 1.6 16v?Minuli rok som kupoval Banner 44Ah a ako prislo chladne pocasie zacinam mat problemi so startovanim.44 je asi slaba ked je auto v elektrike a subweoofer k tomu.Vcera ma auto nechalo trcat motor ledva prekrutilo.Prisiel kamos zapojili sme kable a auto chytilo na brnk.
:x

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Baterka

Příspěvek od Hombre » úte lis 23, 2010 7:22

Zkus, jestli tam vleze 55Ah, ale 44Ah by měla stačit - změř napětí při nastartovaném motoru - mělo by být 13,9-14,2V, jestli je nižší, málo ti to dobíjí. Jestli to dobíjí dobře, změř odběr při zhasnutém motoru a zamknutém autě: Multimetr si nastav na měření stejnosměrného proudu z rozsahem do 200mA, otevři kapotu a povol jednu ze svorek akumulátoru, ale nesundávej, Pak nějakým šroubovákem zacvakni zámek kapoty, aby byla jako zavřená. Zamkni auto pomocí DO, počjek tak minutu a pak k povolenému kontaktu připoj kablíky multimetru - jeden na kabel, druhý na kontakt baterky a opatrně sundej kontakt z baterky tak, aby to zůstalo propojené přes ten multimetr. Pak se podívej na displej. Normální hodnota je kolem 20-30 mA, vyšší hodnoty znamenají nějaký odběr, který vybíjí baterku, může to dělat alternátor, autorádio, světlo v kufru atd.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

mixal
Příspěvky: 189
Registrován: ned led 25, 2009 19:16
Bydliště: Vrable SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterka

Příspěvek od mixal » úte lis 23, 2010 10:29

Ok Po praci idem na to.Som elektrikar takze no problemo.Ale aj tak si myslim ze to bude v slabej baterke.Dam vediet ako som dopadol

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Baterka

Příspěvek od Hombre » úte lis 23, 2010 10:35

Měl jsem totiž podobný problém - odběr okolo 120mA způsobovaly nečistoty (prach z uhlíků, olej a měděný otěr ze zběrných kroužků) v alternátoru. Po vyčištění je to OK a baterka 44Ah (Varta) v pohodě stíhá - jo málem bych zapoměl: vyměnil jsem hlavní kabely ke startéru a ke kostře (staré byly na upadnutí se zoxidovanými konci), což startování hooodně zlepšilo.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

mixal
Příspěvky: 189
Registrován: ned led 25, 2009 19:16
Bydliště: Vrable SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterka

Příspěvek od mixal » úte lis 23, 2010 10:37

Ano rozmyslal som aj nad tym ze tie kable maju uz velky odpor a baterku to cuca viac ako by malo.Su zaoxidovane to je pravda.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Baterka

Příspěvek od Trunda » úte lis 23, 2010 10:42

Nooooo.... kdyz to tak ctu, tak mne asi ceka podobna peripetie...
Mel jsem tam shitovskou Starline baterku, ktera uz totalne nedrzela... a vsiml jsem si, ze kdyz klesl vykon baterky, tak se z motoru s otackama ozyval zajimavy piskot... koupil jsem stribrnou Vartu 52Ah a bylo to ok... no ale ted, po cca mesici a pul se mi to piskani zacalo ozyvat zas... kazdopadne jsem premyslel, ze bych altik rozdelal a vycistil a kabely by se taky siklo vymenit... proste udelat revizi elektriky, pac neco v poradku neni. Vcera dokonce pri prepnuti na dalkovy mi jaksi zajimave chcipl motor...
Akorat nevim kdy a kde to budu delat, kdyz nemam garaz :-(
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

mixal
Příspěvky: 189
Registrován: ned led 25, 2009 19:16
Bydliště: Vrable SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterka

Příspěvek od mixal » úte lis 23, 2010 11:35

Trundo som na tom podobne.Premerat sa to da kdekolvek ale s rozoberanim to bude horsie. :?

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Baterka

Příspěvek od KDB » úte lis 23, 2010 19:50

Spíš jestli není načatý altík - ložiska, nebo prasklý obal. Minimálně shodit řemen a zkusit, jak jde točit řemenicí.
U baterky koukám hlavně na značku a startovací proud. Při denním provozu kapacita v Ah není zásadní, spotřeba zamčeného auta baterku nestačí vybít.
Měl jsem ve Freelandru s KV6 nějaký čas jen malou 45Ah a bez potíží, přitom po měsíci stání s originální 80Ah baterkou jsem už nenastartoval...
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

mixal
Příspěvky: 189
Registrován: ned led 25, 2009 19:16
Bydliště: Vrable SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterka

Příspěvek od mixal » stř lis 24, 2010 7:48

Startovaci prud na baterke je 420A co by podla mna malo stacit.Altik je tiez ok.Dobijanie 14.2 V.Odber ri zamknutom aute 22mA.Tiez ok.Vcera som precistoval kontakty na startery a tiez svorky na baterke.Zda sa ze to pomohlo lebo motor pekne natocilo.Uvidime co to povie dnes poobede ale kazdopadne musim vymetit kable.Za rady velmi pekne dakujem. :) .Blbe je za sa mi nepodarilo povolit matku pre minus na startery.Oxidacia funguje :D

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Baterka

Příspěvek od Trunda » stř lis 24, 2010 7:53

No tak je to fakt v pr... vcera kdyz jsem dojel z prace, tak jsem eliminoval vsechny potencialni nocni zrouty elektriny, jako kunoplasic, vyndal jsem servo ze svetla, pac jezdilo furt sem tam, a nechtelo se usadit (doma jsem ho vycistil a promazal a uz je to snad ok)... ale tedka rano, chtel jsem nastartovat a namontovat to servo zpet... no nastartuju, ale jak jsem zapl svetla, chciplo to... jinak to piskani jde fakt z altiku... kurna draaaat! No snad to do vikendu prezije, kdyz baterku nabiju a v sobotu to budu muset kuchnout...
Da se ten alternator nejak snadno rozdelat? Hlavne ze jsem to ted v sobotu mel u kamose v dilne, mohl jsem to kuchnout u neho v teple... :-(

Mixal... aspon nejaka pozitivni zprava po ranu... doufam, ze mi tenhle postup taky pomuze...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

mixal
Příspěvky: 189
Registrován: ned led 25, 2009 19:16
Bydliště: Vrable SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterka

Příspěvek od mixal » stř lis 24, 2010 7:59

Kazdopadne drzim palce!!

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Baterka

Příspěvek od Hombre » stř lis 24, 2010 8:54

Trundo a není volný řemen? Když má altík větší odběr proudu, klade i větší odpor, takže řemen začne prokluzovat. To by mohlo i znamenat, že ta baterka je tak špatná (zkrat ve článku), že jak rozsvítíš světla, napětí tak klesne, že zhasne motor. Ale v tom případě je divné, že to nastartuje.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Baterka

Příspěvek od Trunda » stř lis 24, 2010 9:05

Baterka je uplne nova a stejny problem byl i se starou... mimochodem sehnal jsem Vartu Silver 54Ah za 1650,- i s dovozem ;-)
Remen si myslim ze je napnuty akorat... kdyby prokluzoval, tak by to pistelo, ne? Jako kabely fakt nemam v moc dobrem stavu... kostra z baterky je uz skoro uklepana a dole kabely i altik jsou od oleje z doby, kdy mi chlejstl olej do vody a nasledoval kapucinovy gejzir a tez po te, co mi prosakoval ojel zpod vika...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Baterka

Příspěvek od Hombre » stř lis 24, 2010 9:28

Vždyť si psal, že to píská, ale asi jinak než volný řemen. A co napětí při nabíjení? To chcipání potom může snad být tou špatnou kostrou. Pískání z altíku můžou být ty ložiska, ale s rozděláváním altíku je problém - všechno bývá hodně zarezlé a zoxidované, uvidíš, jestli půjde odmontovat aspoň ten plastový kryt a pod ním regulátor s uhlíkama. Pak by musely jít povolit šrouby na obalu po obvodě. A ještě je většinou nějak přišroubované (nebo přinýtované) ložisko u řemenice takovým víčkem. S matkou v řemenici problém není, horší to je se stáhnutím řemenice s hřídele. Doma v kuchyni to rozhodně nejde, musíš mít minimálně stůl a větší svěrák.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Baterka

Příspěvek od Trunda » stř lis 24, 2010 9:54

... promin, to piskani neni remenice... je to slyset i uvnitr auta, ale jde to urcite z altiku... ton se zvysuje s otackama, ale kdyz byla baterka ok, tak to nepiskalo vubec... takze to zalezi asi i na zatezi... chjo... no kdyz to tak popisujes, tak komplet ten altik asi rozdelavat nebudu, ale aspon k tem uhlikum bych se dostat mohl, trosku to procistim, profoukam, prosplejchnu WDckem a uvidim... Ono kdyz tedka dobiju baterku, tak to poznam az za delsi dobu, jestli to je ok... promerit to teprv musim... kazdopadne klidovy odber merit nemusim, protoze je evidentni, ze to spatne dobiji...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět