Stránka 1 z 2

Vysoká spotřeba paliva

Napsal: sob pro 18, 2010 19:59
od Weckl
Mám Rovera 400, r.v. 1997. Mám ho teprve od 1.listopadu, ale spotřeba mě tedy nemile překvapila. Když vezmu 20 l benzínu, tak na to ujedu nějakých 120 km a už mi svítí kontrolka. Nemám tedy špatný styl jízdy? Nebo nemůže někdě něco téct? Ale rano pod autem fleky nemám. Na co se mám zaměřit při kontrole? Není to znamení, že je nejvyšší čas udělat rozvody? Díky všem za rady. V zimě auta mají větší spotřebu, ale tohle mi přijde trochu divný.

Re: Vysoká spotřeba paliva

Napsal: sob pro 18, 2010 20:37
od René
Nejspíš asi záleží, kolik paliva v nádrži zůstává při rozsvícení kontrolky, takže nejlíp spotřebu zjistíš, když se plácneš přes kapsu :-D , natankuješ plnou, ujedeš určitý počet kilometrů a znova dotankuješ do plných, spotřebu takhle spočítáš nejjednodušeji :wink:

Re: Vysoká spotřeba paliva

Napsal: sob pro 18, 2010 20:55
od Weckl
O.K. :-) Jo a nejdou mi odstřikovače. Ale divný je,že ani přední ani zadní. A to bývají přece dva motůrky,ne? Jako jeden pro zadní a jeden pro přední. A z ničeho nic přestaly jít oba. Nemrznoucí kap. tam je :D :D

Re: Vysoká spotřeba paliva

Napsal: sob pro 18, 2010 21:32
od AnderN
Co pojistky?

Re: Vysoká spotřeba paliva

Napsal: sob pro 18, 2010 22:25
od Roman620ti
a nezamrzlo to? ...jestlis kupoval nemrzku -20, nebo -15 někde po obchoďákách, tak bych jí moc nevěřil...

Spotřebu mám taky KUR*EVSKOU, asi 15l/100km možná víc, možná míň ale žere to jak tank, jenže je hrozná zima a jezdím 6ti kilometrové trasy vždy na ledovej motor a s tím topením se to déle zahřívá, takže záleží jaké trasy jezdíš. Chce to měřit s plnou nádrží a opět do plné

Re: Vysoká spotřeba paliva

Napsal: sob pro 18, 2010 23:38
od Austin
jo v mrazech mi stoupla spotřeba o více jak litr :(

Re: Vysoká spotřeba paliva

Napsal: ned pro 19, 2010 9:18
od Weckl
A kdyby to byla pojistka, tak by nešli jenom odstřikovače nebo i něco jinýho? A která to je ta pojistka? :D

Re: Vysoká spotřeba paliva

Napsal: ned pro 19, 2010 13:22
od AnderN
Tady si stáhni manuál pro R400: http://andern.mg-rover.cz/index.php?opt ... 9&Itemid=1

Nalistuj strany 109-113, které se týkají pojistek a zjistíš, která pojistka je pro ostřikovač (washer).

Re: Vysoká spotřeba paliva

Napsal: ned pro 19, 2010 22:08
od Mazik
Čaute měl bych dotaz. Mám taky motor 1.4 76 KW a zajímalo by mě zda už je to jako u novějších motorů zda z kopce, když brzdim motorem tak je spotřeba 0 L ?

Re: Vysoká spotřeba paliva

Napsal: ned pro 19, 2010 22:23
od Austin
asi ne, jistej si nejsem. zas tolik tý elektroniky tam není
toto funguje až od roku cca 2004

Re: Vysoká spotřeba paliva

Napsal: pon pro 20, 2010 1:25
od AnderN
Tohle přece funguje u každého motoru, který má vstřikování paliva a lambda sondu, a to tyhle stroje mají, jen je potřeba mít určité otáčky. Třeba v 1500 rpm tohle nefunguje, ale ve 3000 rpm určitě ano.

Re: Vysoká spotřeba paliva

Napsal: pon pro 20, 2010 6:27
od Tommi_82
Přesně jak říká AnderN, platí tam myslím pravidlo mít otáčky minimálně dvojnásobek volnoběžnejch, pak tam je čistá nula, mezi dvojnánobkem volnoběžnejch a volnoběžnejma to jednotka přikrmuje, ale není to nic tragickýho, a jak by to mělo spadnout pod volnoběh tak to jednotka začne krmit normálně.

Jinak tohle pravidlo neplatí úplně vždy, ti co mají na autech palubák(domontovanej) jako Fujitsu a spol. By vám nejspíš potvrdili že situace je ještě pozitivnější v závislosti i na dynamice. Takže se klidně může stát že mám 1000 rpm, ale tím že auto jede z velkýho kopce a zrychluje tak jedu za 0 atd.

Re: Vysoká spotřeba paliva

Napsal: pon pro 20, 2010 14:20
od Hombre
Ano ano, já mám Fujiho palubní počítač a mohu potvrdit, že při brzdění motorem je spotřeba 0 (jako u včech řízených vstřikování) až do asi 1200 ot/min, ale musí to naklesat z vyšších otáček - takže nebude tam 0 pokud zařadíš v 50km/h čtverku a pustíš spojku. Taky pokud je zapnutá klima, je nulová spotřeba jen při vyšších otáčkách kolem 3000.
Jo a ta kontrolka rezervy mně konkrétně svítí, pokud je v nádrži 10 litrů. Pokud je v nádrži 15 l nesvítí, ale ručička je přesně na nule, ručička na 1/2 znamená 35 l benzínu a 1/1=55 litrů.
A spotřeba v tomto počasí mi vyskočila až na 8 l/100, což je dost, když v létě jezdím v pohodě za 7. Velký vliv na spotřebu kromě počasí, zimních pneu a způsobu jízdy mohou mít staré svíčky, nefunkční-přiucpaný katalyzátor, podhuštěné pneumatiky, vadné čidlo teploty chladicí kapaliny nebo netěsnost sacího potrubí (poslední dvě jmenované závady způsobují vysoké volnoběžné otáčky). Starý rozvodový řemen na spotřebu vliv nemá, ale může se přetrhnout (nebo se přepálit o stojící napínací kladku, ve které odešlo ložisko, protože je taky stará), a to je potom šrumec, a většinou to končí sháněním nové hlavy, v horším případě celého motoru.

Re: Vysoká spotřeba paliva

Napsal: pon pro 20, 2010 14:56
od Trunda
No ja mam paradoxne v zime spotrebu cca stejnou, ne-li mensi :-) Mozna to bude tim, ze musim jezdit s mensi dynamikou... a taky tim, ze za tech tricet km se to stihne dobre zahrat, takze chladne pocasi ma na motor minimalni vliv....

Re: Vysoká spotřeba paliva

Napsal: pon pro 20, 2010 20:51
od AnderN
Tommi, nedá se říct, že je to přesně dvojnásobek volnoběhu, to se liší motor od motoru ... ani při 1000 rpm to už nebude brát 0, ta hranice bývá u zážehových motorů někde kolem 1200-1500 rpm, ale jak napsal Hombre, musí to klesat z vyšších ... mohl bych dát příklady z Feldy, kde mám BC od české firmy APRI z Rožnova p. Radhoštěm (originál prvovýroba) a ten má funkcí, že jsem čučel :shock: takový palubák angláni nedávali do žádného Rovera ani MG. Ve zkratce -- nulu ukazuje zhruba od 2500 rpm (volnoběh cca 700 rpm).