Stránka 1 z 2

Za studena na tři válce

Napsal: čtv pro 23, 2010 21:01
od Roowi
Zdravím, omlouvám se jestli už tu podobný dotaz je, ale tenhle konkrétní případ jsem tu nenašel (i když podobných tu pár je) :)
Jde o to, že teďka v zimě auto po nastartování chytne jen na tři válce, nebo to tak aspoň zní a hlavně se celý nezdravě otřásá, jak se ohřeje - srovná se to, má kultivovanej projev a ani mi nepříjde, že by nějak ztratilo na výkonu.
Dneska dokonce začlo strašně kouřit a to i při neutrálu a tak nějak divně to smrdí, jako "moc benzínově" :)))... první co mě napadlo, že svíčky, podle toho za studena/za tepla, ale ty letos na jaře v servisu měnili i když se přiznám, že nevím co tam dali.
Nemáte někdo nějaké zkušenosti nebo nápady čím by to mohlo být? Do servisu mezi svátkama je až ta poslední možnost, na kterou bych chtěl přistoupit, jednak mám pro něj nemalé využití a jednak ani nevím jak tam teď jsou (jestli vůbec).
Předem díky za každou radu :)

Auto (Rover 416Si 82kW k.m.: 16K4F)

Re: Za studena na tři válce

Napsal: čtv pro 23, 2010 22:22
od Austin
možná špatný benzin resp voda v nádrži, tím začni, 3x natankuj vervu a dolej velfobin, zkontroluj svíčky a podívej se jakou hážou jiskru.

Re: Za studena na tři válce

Napsal: pát pro 24, 2010 12:41
od mixal
Ked nastartujes a pridas jemne plyn tiez to ide na try valce alebo len na volnobehu?

Re: Za studena na tři válce

Napsal: pát pro 24, 2010 13:41
od Roowi
I když přidám plyn... teda aspoň jemně, do vyšších jsem ho nechtěl trápit za studena :)... stačí ale aby se ručička na teploměru pohla o pár milimetrů a je to dobrý...
Dneska ráno mi to nedalo a ještě jsem zajel na dílnu se na to mrknout... svíčky jsem sice venku neměl - nemám klíč, ale koukal jsem na kabely a ty jsou měněný se svíčkama letos na jaře a ani nevypadaj že by byla někde "prošvihnutá" izolace :)... sundal jsem víčko od rozdělovače očistil kontakty lapovákem a vyfoukal vzduch. filtr (tim končí moje momentální technický znalosti :D)... ale když jsem z dílny odjížděl nepřipadalo mi, že se to zlepšilo..
Stavil jsem se teda na benzínce pro ten Velfobin a hned ho tam nalil (včera jsem tankoval, tak to vyšlo na celou plechovku) a když jsem jel ke známejm, tak po pár málo kilometrech vypadá, že se to zlepšilo :)... Nekvalitní benzín ale netankuju, teda aspoň doufám, za tu cenu co na Shellce maj :) Dřív jsem experimentoval, co kde maj, ale Roveříkovi se benzín z levnejch benzínek moc nezdá a škytá, takže jenom Shellka (je nejblíž a z Benziny a OMV nejlevnější), na ten jezdí krásně :)

Tak děkuju za radu a přeju hezký prožití vánočních svátků :) Roowi

Re: Za studena na tři válce

Napsal: sob pro 25, 2010 17:56
od mcmachy
Ve firme ve ktere pracuju, jsme si nechali udelat nezavisly test kvality benzinu a nafty v nasem meste,a zjistilo se, ze benzin a nafta ze Shellky mely nejhorsi vysledky - nejlip vysla Benzina a jakesi Lexus centrum, takze nezalezi na pumpe ale na pumparovi...

Re: Za studena na tři válce

Napsal: sob pro 25, 2010 19:21
od ALEX
Co kvalita OMW ?

Re: Za studena na tři válce

Napsal: sob pro 25, 2010 21:10
od Tommi_82
OMV

Re: Za studena na tři válce

Napsal: ned pro 26, 2010 6:50
od F.i.s.h.men
To musí být také radost, jezdit jen na benzínky, které “chutnají“ autu. Asi si ten život představuji moc bláhový, když si myslím, že přijedu k benzínce, natankuju, zaplatím a jedu. . . Já to tak vlastně mám. :-D

Re: Za studena na tři válce

Napsal: ned pro 26, 2010 9:44
od Hombre
Jak je na káčkovém motoru skrz sací potrubí ta voda, někdy to teče ven, ale někdy do sacího kanálu 1. nebo 4.válce. Tak kdyby to ještě dělalo, zkus za chodu na volnoběh odpojit a zapojit kabel postupně ze všech svíček a poslouchej motor. Po odpojení kabelu u válce který je v pořádku a pálí se chod motoru výrazně zhorší a jak ho zapojíš zpět tak zase zlepší. Po odpojení toho špatného se to nezhorší. Na tom válci musíš hledat závadu. Nenechávej to dlouho odpojené, škodí to katalyzátoru a pozor na kopance - koncovku kabelu drž kombinačkama a druhou rukou se ničeho nedotýkej :wink:

Re: Za studena na tři válce

Napsal: ned pro 26, 2010 11:34
od mcmachy
ALEX píše:Co kvalita OMW ?
u nas ve meste neni takze tezko rict

Re: Za studena na tři válce

Napsal: ned pro 26, 2010 12:16
od Roowi
mcmachy: Sakra to mi ani neřikej... a já myslel, že kyž už maj benzín dražší skoro o dvě koruny než na ostatních benzínkách tady u nás, tak že to bude aspoň za něco stát :(... I když je fakt že Roveříkovi fakt chutná a to je dost vybíravej :D

F.i.s.h.men: Netušim co mu je, že je tak rozmazlenej :D

Hombre: Díky za radu. Zatím to chytá už pěkně - vypadá to že ten Velfobin pomohl - takže se v tom nebudu moc šťourat, abych to "nepošteloval" ještě víc a auto pak nejelo vůbec :D.. Pozor na kopance? Když bych se nechytnul kostry auta, tak by to nemělo vadit ani kdybych je držel rukou (maj přece izolaci), nebo jo? :))...

Re: Za studena na tři válce

Napsal: ned pro 26, 2010 19:20
od AnderN
Roowi píše:... Pozor na kopance? Když bych se nechytnul kostry auta, tak by to nemělo vadit ani kdybych je držel rukou (maj přece izolaci), nebo jo? :))...
Nech bejt ... je tam nepětí řádově kolem 20 kV, takže to fakt kope, kolikrát i přes tu izolaci. Osobní zkušenost :-)

Re: Za studena na tři válce

Napsal: pon pro 27, 2010 8:27
od Hombre
Ono tě to právě kopne samozřejmě i přes izolaci a jiskra (až 2 cm) ti přeskočí z káblu do prstu a třeba z malíku na kostru, takže je lepší to držet kombinačkama, abys byl rukou aspoň 10 cm od všeho. Ale neboj, jenom to kope, není tam žádný proud, teda je, ale minimální do 5 mA.

Re: Za studena na tři válce

Napsal: pon pro 27, 2010 9:32
od AnderN
Jen technická -- ty kombinačky by taky neměly být obyč. staré ocelové bez izolace, jinak tě to pokope úplně stejně. Osobně jsem to dělal vždycky kombinačkama nebo hasákem zaizolovaným, ten jsem držel v hadru a ještě jsem měl rukavice, jinak jsem dostal pecku :-D

Re: Za studena na tři válce

Napsal: pon pro 27, 2010 9:43
od roverix
Tak, tak, čím víc izolace ta jiskra přeskočí, tím silnější dostaneš ránu. hi: Právě ta hadra pomůže, to je dvojitá izolace. Jiskry prý dvojskoky nedělají.