Teplotní čidlo
Napsal: sob úno 19, 2011 10:53
Ahoj,
po pěti letech celkem bezproblémového ježdění se náš Rovřík rozhodl stávkovat. Nejdřív začala někde unikat chladicí kapalina. Pak začal startovat jen na tři válce (čtvrtý se rozjede do deseti-dvaceti vteřin). Takhle to pár měsíců vydrželo. Pak se začal z motoru ozývat dost nezdravý zvuk, který mechanik identifikoval jako špatnou vodní pumpu. Měl jsem najeto cca. 70t, tak jsem si řekl, že rovnou vyměním komplet rozvody. Asi 14 dní po téhle výměně a zároveň neježdění odmítl rovřík nastartovat. Startér se točil, ale motor ani neškytl. I odtáhl jsem ho opět do servisu, kde vyměnili kabely od rozdělovače a nějaký kryt rozdělovače (nebo co), s tím, že jiskra byla slabá. Od té chvíle to odmítalo startovat způsobem, že při otočení klíčku se startér neotočil ani jednou - prostě jen takové "hz" a nic. Musel jsemt o zkusit párkrát, pak chvíli počkat a pak se to (dost rozvážně) nahodilo. I v servisu radili vyměnit baterku, což ale nepomohlo - hned odpoledne po odjezdu ze servisu opět odmítal startovat. Zpět stará baterka a odjezd 160km na víkend. Už po pár kilometrech dost silné cukání za jízdy, které tady někdo kdysi probíral, ale řešení nenapsal. V jednu chvíli to vypadalo že se rovřík ve stovce skoro zastaví, jak silně to "cukalo", tak jsem zastavil na benzině a v motoru potahal za kabely doufajíc v malý zázrak. Nějaký anděl měl asi chvíli volna a dobrou vůli - od té chvíle cukání skoro ustalo, případně bylo dost slabé, nebo stačilo na chvíli vyřadit (nebo jen vyšlápnout spojku), motor se uklidnil a zase se jelo dál.
A teď k poslednímu zjištění - na diagnostice (kterou nechal udělat až známý skorotchána - na víkend jsme jeli k přítelkyni domů) to hlásilo vadné teplotní čidlo. Jenže tohle čidlo nikde nejde objednat ;(
Proto se obracím na vás - poradíte kde sehnat dvoubodové (nebo dvoukontaktní) teplotní čidlo na R400 1.6, rv99 motor rover 105 koní? V nabídce dodavatelů je totiž jen jednobodové (jednokontaktní - fakt nevím co přesně říkal mechanik, ale znalí věci snad budou vědět o čem mluvím).
A když už su u věcí, které můj mechanik nedokáže sehnat - poradíte i kde sehnat olejovou vanu? Klidně jetou, pokud bude aspoň trochu použitelná.
Případně mě ještě napadá - měl někdo podobné problémy jako já? Jaké bylo řešení? Například ona mizející chladící kapalina mizí pořád ;( V oleji voda není, ale blok motoru jen od té modré sr... Mechanik uznal, že to _možná_ bude špatnou hlavou motoru, která bude potřeba přetěsnit.
Už z toho začínám být docela znechucený a i když mám našeho Vikinga moc rád, tak začínám seriózně uvažovat o výměně ;(
Díky za každou radu
po pěti letech celkem bezproblémového ježdění se náš Rovřík rozhodl stávkovat. Nejdřív začala někde unikat chladicí kapalina. Pak začal startovat jen na tři válce (čtvrtý se rozjede do deseti-dvaceti vteřin). Takhle to pár měsíců vydrželo. Pak se začal z motoru ozývat dost nezdravý zvuk, který mechanik identifikoval jako špatnou vodní pumpu. Měl jsem najeto cca. 70t, tak jsem si řekl, že rovnou vyměním komplet rozvody. Asi 14 dní po téhle výměně a zároveň neježdění odmítl rovřík nastartovat. Startér se točil, ale motor ani neškytl. I odtáhl jsem ho opět do servisu, kde vyměnili kabely od rozdělovače a nějaký kryt rozdělovače (nebo co), s tím, že jiskra byla slabá. Od té chvíle to odmítalo startovat způsobem, že při otočení klíčku se startér neotočil ani jednou - prostě jen takové "hz" a nic. Musel jsemt o zkusit párkrát, pak chvíli počkat a pak se to (dost rozvážně) nahodilo. I v servisu radili vyměnit baterku, což ale nepomohlo - hned odpoledne po odjezdu ze servisu opět odmítal startovat. Zpět stará baterka a odjezd 160km na víkend. Už po pár kilometrech dost silné cukání za jízdy, které tady někdo kdysi probíral, ale řešení nenapsal. V jednu chvíli to vypadalo že se rovřík ve stovce skoro zastaví, jak silně to "cukalo", tak jsem zastavil na benzině a v motoru potahal za kabely doufajíc v malý zázrak. Nějaký anděl měl asi chvíli volna a dobrou vůli - od té chvíle cukání skoro ustalo, případně bylo dost slabé, nebo stačilo na chvíli vyřadit (nebo jen vyšlápnout spojku), motor se uklidnil a zase se jelo dál.
A teď k poslednímu zjištění - na diagnostice (kterou nechal udělat až známý skorotchána - na víkend jsme jeli k přítelkyni domů) to hlásilo vadné teplotní čidlo. Jenže tohle čidlo nikde nejde objednat ;(
Proto se obracím na vás - poradíte kde sehnat dvoubodové (nebo dvoukontaktní) teplotní čidlo na R400 1.6, rv99 motor rover 105 koní? V nabídce dodavatelů je totiž jen jednobodové (jednokontaktní - fakt nevím co přesně říkal mechanik, ale znalí věci snad budou vědět o čem mluvím).
A když už su u věcí, které můj mechanik nedokáže sehnat - poradíte i kde sehnat olejovou vanu? Klidně jetou, pokud bude aspoň trochu použitelná.
Případně mě ještě napadá - měl někdo podobné problémy jako já? Jaké bylo řešení? Například ona mizející chladící kapalina mizí pořád ;( V oleji voda není, ale blok motoru jen od té modré sr... Mechanik uznal, že to _možná_ bude špatnou hlavou motoru, která bude potřeba přetěsnit.
Už z toho začínám být docela znechucený a i když mám našeho Vikinga moc rád, tak začínám seriózně uvažovat o výměně ;(
Díky za každou radu