Čidlo sahary

s0p3l
Příspěvky: 59
Registrován: pát úno 29, 2008 16:12

Čidlo sahary

Příspěvek od s0p3l » ned kvě 08, 2011 19:33

Zdarec všichni.
Mám problém. Nejde mi sahara. Zkoušel jsem ji přímo na baterku a motor šlape,i pojistky jsou v pohodě. Problém je v tom,že na Roveru jsou dvě čidla u motoru na chladící soustavě. K jedné vedou dva dráty a k druhému jeden.Který čidlo je to správné na saharu? Dík moc za radu.

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Čidlo sahary

Příspěvek od Hombre » ned kvě 08, 2011 20:13

Jestli máš K-series, tak ventilátor sahary pouští řídící jednotka. Ty čidla jsou pro řídící jednotku (2 vodiče) a pro teploměr na přístrojovce (1 vodič), Pojistky pro ventilátor jsou dvoje, pojistka "K" 30A v motorovém prostoru a pojistka "13"7,5A pod volantem. Pak je tam ještě relé v pojistkové skřínce v motorovém prostoru, nebo ten větrák pouští relé v modulu klimatizace (černá krabička na levém podběhu) Jak jsi přišel na to, že to nefunguje? Má to běžet jen při přehřátí, nebo pokud je puštěná klimatizace.
Pokud nemáš K-series, je spínač na chladiči.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

s0p3l
Příspěvky: 59
Registrován: pát úno 29, 2008 16:12

Re: Čidlo sahary

Příspěvek od s0p3l » ned kvě 08, 2011 20:43

Mám K serii a při přehřátí mi krásně vybublá voda přes nádržku.Takže vím že to nefunguje. Malá pojistka je v poho,a na tu velkou 30A se mrknu ráno. Klimu mám ale nefunguje.Takže když zapnu klimu,tak by se měl točit? Vždycky jsem to zkoušel na místě a turoval jsem ho tak dlouho,dokud nebublala nádržka... :lol: :oops:

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Čidlo sahary

Příspěvek od Hombre » pon kvě 09, 2011 5:20

Když zapneš klimu, měly by se točit oba ventilátory pomalu (modul klimatizace je napřed zapne do série, později je zapne paralelně, takže se roztočí rychle), pokud je to přehřáté, měl by se točit jen ten vnitřní rychle - sepne ho řídící jednotka. Jak ti může vybublat voda přes nádržku, zkoušíš to bez víčka? Pokud není v systému tlak, voda začne vřít normálně při 100 stupních, proto je tam víčko, aby udržovalo tlak kolem 1 bar a pak je bod varu někde kolem 110-120 stupňů. Není tam jiná porucha - těsnění pod hlavou nebo vzduch v chladicím systému (může způsobit vření i když není systém celý prohřátý)?
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

s0p3l
Příspěvky: 59
Registrován: pát úno 29, 2008 16:12

Re: Čidlo sahary

Příspěvek od s0p3l » pon kvě 09, 2011 8:56

No,zkouším to s víčkem. Těsnění pod hlavou je v poho a když mačkám hadici od chladiče,tak nějaké výraznější zvuky (bublinky) že by byl zavzdušněný systém jsem taky neslyšel. Mrknu an tu velkou pojistku a pak na tu další krabičku,jestli ji tam někde najdu a uvidím. Zatím díky moc za rady,moc jsi mi pomohl.

s0p3l
Příspěvky: 59
Registrován: pát úno 29, 2008 16:12

Re: Čidlo sahary

Příspěvek od s0p3l » pon kvě 09, 2011 10:05

Takže teď jsem zkusil zapnout klimu a ani jeden ventilátior se neroztočil. Ta černá krabička.... není to ta vedle baterky co do ní vedou dva konektory? Jeden velký a druhý menší? Co mám zkusit dál?

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Čidlo sahary

Příspěvek od Hombre » pon kvě 09, 2011 11:11

Jestli ti nejde klima, protože je prázdná, tak se to samozřejmě neroztočí, ani spojka kompresoru nesepne. Jo, ten relé modul klimatizace je ta krabička vedle baterky se dvěma konektory. Ale bez naplněné klimatizace nefunguje.

Co ta druhá pojistka? Jestli je dobrá tak zespodu pojistkové skřínky v motorovém prostoru je konektor se 7. vývody (na obrázku, číslo C450), odpoj ho najdi černý drát se žlutým proužkem č 6 (pozor, jsou tam dva stejné) a přiveď k němu +, ventilátor by se měl rozběhnout, tím je zkontrolované vedení od pojistky k ventilátoru, pak najdi žlutý č 4 a černý se žlutým proužkem č 1, do zásuvky v té pojistkové skřínce místo žlutého č4 připoj minus a místo černého s žlutým proužkem č1 plus, tím sepneš relé ventilátoru, na pozici č 6, kde byl ten černo-žlutý co vede do ventilátoru by se mělo objevit napětí 12V +. Pokud ne, je vadné relé ventilátoru.
Obrázek
tady je nakreslené, jak je to zapojeno:
Obrázek
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

s0p3l
Příspěvky: 59
Registrován: pát úno 29, 2008 16:12

Re: Čidlo sahary

Příspěvek od s0p3l » pon kvě 09, 2011 21:39

Ty brďo. To chceš po mě moc. Elektrika v autě je nad moje síly.Kdyby to byl komp,tak je to brnkačka,ale díky moc za návod. Určitě to ráno vyzkouším a pak dám vědět. Jsi fakt machr.

s0p3l
Příspěvky: 59
Registrován: pát úno 29, 2008 16:12

Re: Čidlo sahary

Příspěvek od s0p3l » úte kvě 10, 2011 10:17

Tak jsem se na to díval a mám to tam nějak jinak.
Č.1-žlutočerný slabý č.2- černý slabý č.3- žlutomodrý silný č.4-nic č.5- bílomodrý silný č.6- fialovomodrý silný č.7- žlutomodrý slabý. Silné dráty budou asi od napájení a slabé k pojistkám či co.
Tak včiljsem z toho v pasti ještě víc. Asi to nikdy nedám dokupy a dám to na knoflík a budu si to zapínat sám...

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Čidlo sahary

Příspěvek od Hombre » úte kvě 10, 2011 12:03

Hm, takže plánky jsou částečně k ničemu, ale nevěš hlavu, musíme se tím nějak prokousat, když jsme to načli.
Akorát budem na to muset jít trochu jinak. Napřed zkus za běhu motoru odpojit obě čidla teploty, jestli se ventilátor rozběhne.
Jestli ne, je třeba v prvé řadě zkontorlovat přívodní vodiče k tomu ventilátoru.
Tak napřed se podívej na ventilátor, jakou barvu mají vodiče, co k němu vedou. Jeden bude předpokládám fialovošedý, druhý by měl být modrošedý. Teď je třeba najít jejich druhé konce, bude asi jedné z těch zástrček na té krabičce u baterky Takže odpoj ventilátor i tu zásuvku z té krabičky a ohmmetrem proměř odpor mezi oběma konci těch drátů - rozsahem kolem 200Ω a měl by ukazovat maximálně 1Ω. Pak ještě mezi jedním koncem každého drátu a kostrou rozsahem 200kΩ, měl by být neprůchozí, připomínám, že obě zástrčky by měly být rozpojené.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

s0p3l
Příspěvky: 59
Registrován: pát úno 29, 2008 16:12

Re: Čidlo sahary

Příspěvek od s0p3l » stř kvě 11, 2011 8:51

Klobouk dolu,že máš se mnou trpělivost. Dneska auto nemám,moja si ho musela vzít,takže v nejbližší době to provedu podle Tvého návodu a pak dám vědět jak jsem dopadl. Zatim MOC díky.

s0p3l
Příspěvky: 59
Registrován: pát úno 29, 2008 16:12

Re: Čidlo sahary

Příspěvek od s0p3l » čtv kvě 12, 2011 9:17

Ahoj. Tak jsem za běhu motoru odpojil čidla a ventilátory (oba) se rozběhly. Takže k druhému kroku proměřování drátů jsem ani nemusel jít. Co dál?

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Čidlo sahary

Příspěvek od Hombre » čtv kvě 12, 2011 9:45

Takže vedení k ventilátoru i všechna relé jsou OK. Pak jsou dvě možnosti, buď je vadné čidlo teploty motoru - to s dvěma drátama, můžeš proměřit jeho odpor při různých teplotách:
-10°C = 8,1-9,9 kΩ
0°C = 5,4-6,6 kΩ
20°C = 2,2-2,8 kΩ
50°C = 760-920 Ω
80°C = 290-350 Ω
No a nebo nebo prostě není s ventilátorem problém, a problém bude spíš v tom, že to vře i když to ještě nemá tu teplotu, při které řídící jednotka zapne ventilátory. Může to být jen vadné víčko na expanzce, které neudrží potřebný tlak, nebo něco vážnějšího - těsnění pod hlavou, vodní pumpa (kdyby voda v okruhu kvůli nefunkční vodn pumpě nekolovala, voda začne v hlavě vařit a vychrstá z expanzky, ale k čidlu se ta vařící voda nedostane). Jak to topí? Jde teplý vzduch hned, jak se zvedne ručička na teploměru?
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

s0p3l
Příspěvky: 59
Registrován: pát úno 29, 2008 16:12

Re: Čidlo sahary

Příspěvek od s0p3l » čtv kvě 12, 2011 22:22

No,právě že jsem myslel že je vadné teplotní čidlo,tak jsem koupil nové a když jsem Rouru turoval na místě,tak voda začala vařit a šla pára od víčka expanzky a ventilátor se ani nepohnul. Jinak to topí dobře. Hned jak se ručička zvedne asi do jedné třetiny budíku,tak to topí. A topí to slušně... Jinak mě tvé znalosti s autoelektrikou hodně překvapily. Živíš se jako automechanik,nebo to máš jako koníček?

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: Čidlo sahary

Příspěvek od René » pát kvě 13, 2011 2:08

mě tvé znalosti s autoelektrikou hodně překvapily

A to není všechno :) ;)...
R 400 SDI 99

Odpovědět