Stránka 1 z 2

Nestartuje R 416 16V 82kW r.v 97

Napsal: ned srp 07, 2011 17:49
od tomfm
Ahoj utrhl se mi rozvodový řemen,nechal jsem udělat hlavu,bylo ohnutých 8 ventilů,dal jsem nové těsnení pod hlavu,no prostě udělal všechno jako už asi 100x u jiných podobných oprav,ale auto mi nastartovat nejde.
Měřil jsem i tlaky -na všech válcích mám 11,ale nejsem si jistý rozvody.Myslím si ,že je to špatně načasované.Když odpojím kable svíček při startování točí bez problémů,ale když je nasadím točí to jako by se něco zadrhávalo.
Nemáte někdo schéma rozvodů nebo nejlépe fotky nastavených rozvodových kol a natočení vaček?
Díky za pomoc.
Může tomu vadit že nemám nalitou vodu?

Tom

Re: Nestartuje R 4016 16V 82kW r.v 97

Napsal: ned srp 07, 2011 17:54
od F.i.s.h.men
Tady si dovolím citaci od Hombre. Ten se vyzná.
Hombre píše:Sundej horní kryt rozvodů a pootáčením motoru za šroub v hlavní řemenici (klíč 22) ve směru hod. ručiček nastav motor, aby vačky byly jako na fotografii - rysky na kolech v jedné vodorovné rovině , nápisy exhaust k výfuku a in k sání:
Obrázek
Potom zkontroluj, jestli je zářez na hlavní řemenici přesně naproti rysky na dolním plastovém víku jako na obrázku ta ryska vpravo (ne ty rysky s číslama a nápisem vlevo). Je tam blbě vidět, je to pod držákem motoru, zkus zrcátko, vyplatí se sundat pravé kolo a plastový kryt pod motorem
Obrázek
Jestli není naproti, nebo jestli nejdou rysky na vačkových kolech nastavit do roviny, je řemen přeskočený nebo špatně nastavený.

Re: Nestartuje R 416 16V 82kW r.v 97

Napsal: ned srp 07, 2011 18:01
od tomfm
Aha,tady mám menší rozdíl na spodní řemenici,zářez jsem nastavoval na rysky vlevo s čísly ale ten zářez mám na straně řemenice ,která je blíže krytu.
Pod šrouby kterými jsou přišroubované řemenice jsou dvě drážky,na kterou se to natáčí mám to správně tak, že na sacím to mám do drážky I a na výfukovém do drážky ex?

Re: Nestartuje R 416 16V 82kW r.v 97

Napsal: ned srp 07, 2011 22:23
od tomfm
F.I.S.H. mene -díky Ti za foto,
Nastavil jsem to podle toho a už to jede,jen jsem musel přeházet káble od rozdělovače.
Při tomto nastavení rozvodů nesedí označení 1.válce na rozdělovači

T

Re: Nestartuje R 416 16V 82kW r.v 97

Napsal: ned srp 07, 2011 22:26
od F.i.s.h.men
Tak hlavně že to jede. drive:

Re: Nestartuje R 416 16V 82kW r.v 97

Napsal: pon srp 08, 2011 6:21
od Hombre
tomfm píše:F.I.S.H. mene -díky Ti za foto,
Nastavil jsem to podle toho a už to jede,jen jsem musel přeházet káble od rozdělovače.
Při tomto nastavení rozvodů nesedí označení 1.válce na rozdělovači

T
:D
To by mělo být jedno, vstřikování funguje současně u 1.a 4 válce a u 2.a 3. válce
Ještě vkládám fotku, jak mají při tomto nastavení být postavené vačky, jestli nemáš opačně ty vačkové kola.
Obrázek

Re: Nestartuje R 416 16V 82kW r.v 97

Napsal: ned pro 23, 2012 18:52
od ALEX
Zdravim všechni mam problem se startovanim,
při otočeni kličku se rosviti kontrolky,točim kličkem nadoraz a nic, neslyšim starter,tak par krat zkoušim
a nahle naskoči - bud to dela občas nebo za sebou nekolik krat.
Co to muže byt že by odchazela spinaci skříňka ? dekuji .

Re: Nestartuje R 416 16V 82kW r.v 97

Napsal: pon pro 24, 2012 21:39
od AnderN
Spíš startér ... odešlo mi na něm kdysi jedno relé a mělo to stejné symptomy.

Re: Nestartuje R 416 16V 82kW r.v 97

Napsal: úte pro 25, 2012 11:20
od Hombre
Jak dáš ten klíček do té startovací polohy, mělo by se ozvat takové tiché cvaknutí, jestli ne, je to asi spínací skřínka, jestli to cvaká, je to asi startér.

Re: Nestartuje R 416 16V 82kW r.v 97

Napsal: úte pro 25, 2012 17:27
od ALEX
Tak jsem dal kliček do te startovaco polohy kontrolky se rozsvitili ale cvaknuti jsem neslyšel jen v mot.prostoru dlouhy hukot a zanim cvaknuti asi to bylo benzinove rele,par krat jsem chtel nastartovat a marně,po 3 to naskočilo nechal jsem chvili motor bežet pak jsem vypnul a hned nastartoval.Takže slabe ckaknuti jsem nezpozoroval.
Mam dotaz kde se nachazi spinaci rele starteru,je přimo ve starteru nebo nekde jinde?

Re: Nestartuje R 416 16V 82kW r.v 97

Napsal: úte pro 25, 2012 20:21
od Hombre
Ze spínací skřínky jde proud do relé startéru, které je někde v některé pojistkové skřínce, to pak pustí proud do spínače startéru, to je ta tlustá cívka na startéru, která vtažením jádra zasune pastorek startéru do ozubení věnce setrvačníku a současně pustí proud do elektromotoru startéru, který se už se zasunutým pastorkem roztočí. Takže pokud se v té startovací pozici neozývá vůbec nic a pak to zase nastartuje, je to pravděpodobně ta spínací skřínka.
Dalo by se to zjistit přesně, že bys měřil nějakou zkoušečkou u zásuvky spínací skřínky, ale do rave se ti podívám až ve čtvrtek, abys věděl, který dát a jakou má barvu.
Řešili jsme to už na R 200, tady:
http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.p ... %AD#p85689

Re: Nestartuje R 416 16V 82kW r.v 97

Napsal: čtv pro 27, 2012 10:52
od Hombre
Tak ze spínačky vede (zásuvka C55, konektor č 3 - na obrázku 1)černý drát s bílým proužkem k pojistce č 18 - 7.5A a pokračuje dál do zásuvky C162 č 14 - obrázek 2, za ní pokračuje jako bílý drát s červeným proužkem do relé modulu v motor. prostoru za řídící jednotkou, kde je relé startéru. Z něj vede (C157 č 5 - obrázek 3) hnědý s červeným proužkem přímo do startéru. Takže když to budeš měřit někde v prvních dvou umístěních, mělo by se po otočení klíčku objevit napětí +12V, pokud ne, je špatná spínačka, pokud ano a přesto to nebude startovat, zkus ještě tu třetí pozici za relém, pokud bude napětí i tam a nestartuje, je špatný startér.
Obrázek

Re: Nestartuje R 416 16V 82kW r.v 97

Napsal: čtv pro 27, 2012 21:02
od ALEX
Diky moc

Re: Nestartuje R 416 16V 82kW r.v 97

Napsal: pát led 11, 2013 22:34
od ALEX
takže meřil jsem proud v te zasuvce C-55 černy drat s bilym proužkem vubec tam nic neukazalo jen 0.6 v meřil jsem taky v mot.prostoru zasuvka C-162 pin 14 bily drat s červenym proužkem taky nic,prozvanel jsem multimetrem od zas c-55 až ke řid.jednotce signal jde,takže se rozsviti kontrolky auto sice nastartuje a taky občas ne.

Re: Nestartuje R 416 16V 82kW r.v 97

Napsal: ned led 13, 2013 16:09
od Hombre
Tak to je spínačka, pokud jsi to měřil s klíčkem otočeným v poslední poloze - startování. Sežeň si jen ten spodek spínačky s kontakty a vyměň, nebo nechej vyměnit. elý zámek s klíčem měnit nemusíš.