Alternativní paliva
Alternativní paliva
Zdravím, přátelé. Zkoušel jsem tu někde najít nějaké informace, rady a zkušenosti s alternativními palivy - neúspěšně, proto zakládám nové téma, abychom měli vše hezky pohromadě. Doba je zlá a asi nejen já přemýšlím, zda by se nedalo úspěšně a bez následků používat jiné palivo. U nafty je to jasné, tam moc na výběr není. Buď nafta, nebo si vozit z mekáče přepálenej olej z friťáku, přelít přes punčochu, příležitostně sníst zbylé hranolky a může se jezdit. To ale moc komfortu nepřinese. Pro benzínový motor se dají kromě benzínu použít LPG, CNG a Ethanol E85. CNG bych asi moc nerozebíral, jelikož je to podobné jako klasické LPG s tím rozdílem, že stanic, kde se dá čerpat CNG je v naší zemi jen málo, tudíž to pro většinu moc zajímavé nebude. Osobně nemám zkušenosti s žádným alternativním palivem, ale chystám se pustit do laborování, jelikož můj starý 416Si už mechanicky dosluhuje, navíc ho trápí koroze, takže se pravděpodobně dalšího prodloužení STK v roce 2013 nedočká. Motor však stále šlape jako hodinky. Než se rozhodnu použít nějaké alternativní palivo pro jeho nástupce (nejspíš rover 45 1,8), rád bych ho vyzkoušel právě na svém 416Si.
Nedávno jsem se začal zajímat o možnost použití paliva Ethanol E85. Dá se ředit v libovolném poměru s benzínem. Snad mě pravověrní naturalisté nezačnou kamenovat, co že to do auta chcu lít za svinstvo. Nebojte se nic, všichni si to lejeme do aut, dnes je v běžném naturalu N95 5% podíl E85 a uvažuje se o zvýšení. V E85 je zase 15% naturalu. Zatím jsem to do auta nenalil ani z části, sice by to asi jelo, ale přijde mi zbytečné to takto zkoušet, jelikož pokud řídicí jednotka neví, že jede na E85, spotřeba se dost zvýší, takže úspora prakticky žádná, s možností poškození motoru. Přestavba spočívá v montáži přídavné ŘJ mezi ECU motoru a vstřiky. Díky tomu auto pozná, že jede na E85, popř. směs s N95 a podle toho upraví množství paliva, resp. délku vstřiku. Nevím přesně, jak to funguje. Pravděpodobně tak, že bez této přídavné jednotky si ECU motoru dle lambda sondy myslí, že je příliš chudá směs, jelikož spalováním E85 jakožto alkoholu vzniká pouze vodní pára a CO2, proto zvyšuje dávkování paliva. Což musí upravit právě přídavná ŘJ, protože E85 má jiný stechiometrický poměr. V praxi to asi nějak funguje, ale vyplatí se to? Spotřeba je o něco vyšší, díky nižší výhřevnosti E85, výkon se však nesníží, naopak se dokonce zvýší díky vyššímu oktanovému číslu (109). SAAB uvádí zvýšení výkonu oproti N95 až o 20% Automobilky jsou dnes schopny nabídnout auto s motorem schopným spalovat jak běžný N95, tak i E85, případně směs v libovolném poměru, avšak moc se k tomu nemají, v ceníku se motory flexifuel někdy ani neobjevují. Automobilky nemají zájem prodávat motory flexifuel. Proč? Možná mají dohodu s ropnými kartely, ale konspirační teorie nechme stranou, víme dobře, že nežijeme ve světě, kde se vůdcové snaží o blaho lidstva, nýbrž ve světě, kde vládne jediný Bůh - prachy! Stejně tak nechme stranou dopad na životní prostředí. Jak již bylo řečeno, spalováním E85 vzniká vodní pára a CO2, emise jsou tak "čisté", že bych emise udělal i já se svým vyhořelým katalyzátorem (díky TANK ONO), takže prakticky čisté palivo, avšak nikdo z nás nemá primárně zájem na tom, abychom ušetřili matku přírodu, potažmo vlastní zdraví a zdraví našich dětí. Jezdíme na to, co je a pokud možno na to, co je výhodnější. Proto taky jezdíme na naftu a denně se krmíme rakovinotvornými zplodinami - protože se to přece vyplatí! Takže koho zajímají nějaké obnovitelné zdroje, dokud ropa prýští... E85 je dneska cca o 10Kč levnější než N95 (a do léta se dostaneme jistě přes 40Kč/l N95). Osobně bych byl PRO toto palivo zkusit, jen nějak nemůžu uvěřit zázračným účinkům oné přídavné krabičky za cca 10 tisíc Kč. Taky dobrej business, když podobnou krabičku jako třeba set top box dneska koupím za pár stovek, ale čemu se divím. Má E85 nějaké negativní vlivy na chod motoru? Motor údajně stárne pomaleji díky tomu, že se při spalování E85 netvoří karbonové usazeniny. Koroze? Když auto jezdí každý den, nemusela by být. Nižší mazivost E85? Teplota hoření? Jaký vliv má E85, tedy ethanol, tedy líh na palivovou soustavu starších vozů? Četl jsem spoustu panikou nasáklých příspěvků, že to může rozežrat všeliká těsnění, ba i samotné palivové čerpadlo. Není líh konzervant? Nejsem chemik jako Kalousek (ten je zase ekonom jako třeba já chemik). Jak působí líh na kovy? Osobně si myslím, že je málo větších sajrajtů než je benzín, když jsem si čistil benálem a kartáčkem na zuby přehazovačku na kole, kartáček to neustál a rozpustil se, takže nevěřím tomu, že je líh horší, když ho v trochu nižší koncentraci dokonce chlastáme. Ale nechci být jako typický český Honza, co všechno zná, všude byl a od všeho má klíče. Net je plnej zbytečných diskuzí, které můžete číst celé hodiny i dny, protože potřebujete najít nějaké informace, místo nich ale čtete jen hromadu sraček, kde se jeden Honza hádá s druhým o něčem, o čem oba vědí kulový, jen si něco myslí a snaží se přesvědčit ostatní o té svojí pravdě. Ono je tak těžký uvědomit si, že když něco nevim, je lepší držet hubu. Věřím, že se toto téma neubere podobným směrem.
Pokud jde o LPG, jistě se zde najde větší počet lidí, kteří už mají svoje zkušenosti s tímto palivem. Já jsem zase ovlivněn právě těmi poplašnými zprávami o tom, jak LPG ničí motor, jak se podpalují ventily a zaklepávají ventilová sedla, pokud nepoužíváte jediný zaručeně zázračný přípravek Flashlube. A někdo zase říká, že Flashlube je na prd, akorát zas někdo tahá z lidí prachy, prej prostě některý motory to snesou, jiný ne. Prý musí mít motor tvrzená ventilová sedla, aby se nezaklepala. A někdo zase říká, že Stig ví o kachnách jen dvě věci a obě jsou špatně. Mně zajímá to, jestli tu na LPG někdo jezdí, jak dlouho a jestli nemá problémy. LPG asi vychází nejvýhodněji, sice je přestavba nákladnější, ale zase je rychlejší návratnost díky ceně LPG a pak i následný provoz, pokud ovšem není potřeba speciální servis a kýbl Flashlube týdně.
A včíl mudrujte Omlouvám se za tak dlouhý příspěvek, doufám, že vás neodradí od čtení a od případných reakcí. Napsal jsem vše, co jsem chtěl, dál už budu stručnější, spíš už budu jen čekat, že se něco dozvím - a nejen já. Nechť je toto téma přínosem. Díky
Nedávno jsem se začal zajímat o možnost použití paliva Ethanol E85. Dá se ředit v libovolném poměru s benzínem. Snad mě pravověrní naturalisté nezačnou kamenovat, co že to do auta chcu lít za svinstvo. Nebojte se nic, všichni si to lejeme do aut, dnes je v běžném naturalu N95 5% podíl E85 a uvažuje se o zvýšení. V E85 je zase 15% naturalu. Zatím jsem to do auta nenalil ani z části, sice by to asi jelo, ale přijde mi zbytečné to takto zkoušet, jelikož pokud řídicí jednotka neví, že jede na E85, spotřeba se dost zvýší, takže úspora prakticky žádná, s možností poškození motoru. Přestavba spočívá v montáži přídavné ŘJ mezi ECU motoru a vstřiky. Díky tomu auto pozná, že jede na E85, popř. směs s N95 a podle toho upraví množství paliva, resp. délku vstřiku. Nevím přesně, jak to funguje. Pravděpodobně tak, že bez této přídavné jednotky si ECU motoru dle lambda sondy myslí, že je příliš chudá směs, jelikož spalováním E85 jakožto alkoholu vzniká pouze vodní pára a CO2, proto zvyšuje dávkování paliva. Což musí upravit právě přídavná ŘJ, protože E85 má jiný stechiometrický poměr. V praxi to asi nějak funguje, ale vyplatí se to? Spotřeba je o něco vyšší, díky nižší výhřevnosti E85, výkon se však nesníží, naopak se dokonce zvýší díky vyššímu oktanovému číslu (109). SAAB uvádí zvýšení výkonu oproti N95 až o 20% Automobilky jsou dnes schopny nabídnout auto s motorem schopným spalovat jak běžný N95, tak i E85, případně směs v libovolném poměru, avšak moc se k tomu nemají, v ceníku se motory flexifuel někdy ani neobjevují. Automobilky nemají zájem prodávat motory flexifuel. Proč? Možná mají dohodu s ropnými kartely, ale konspirační teorie nechme stranou, víme dobře, že nežijeme ve světě, kde se vůdcové snaží o blaho lidstva, nýbrž ve světě, kde vládne jediný Bůh - prachy! Stejně tak nechme stranou dopad na životní prostředí. Jak již bylo řečeno, spalováním E85 vzniká vodní pára a CO2, emise jsou tak "čisté", že bych emise udělal i já se svým vyhořelým katalyzátorem (díky TANK ONO), takže prakticky čisté palivo, avšak nikdo z nás nemá primárně zájem na tom, abychom ušetřili matku přírodu, potažmo vlastní zdraví a zdraví našich dětí. Jezdíme na to, co je a pokud možno na to, co je výhodnější. Proto taky jezdíme na naftu a denně se krmíme rakovinotvornými zplodinami - protože se to přece vyplatí! Takže koho zajímají nějaké obnovitelné zdroje, dokud ropa prýští... E85 je dneska cca o 10Kč levnější než N95 (a do léta se dostaneme jistě přes 40Kč/l N95). Osobně bych byl PRO toto palivo zkusit, jen nějak nemůžu uvěřit zázračným účinkům oné přídavné krabičky za cca 10 tisíc Kč. Taky dobrej business, když podobnou krabičku jako třeba set top box dneska koupím za pár stovek, ale čemu se divím. Má E85 nějaké negativní vlivy na chod motoru? Motor údajně stárne pomaleji díky tomu, že se při spalování E85 netvoří karbonové usazeniny. Koroze? Když auto jezdí každý den, nemusela by být. Nižší mazivost E85? Teplota hoření? Jaký vliv má E85, tedy ethanol, tedy líh na palivovou soustavu starších vozů? Četl jsem spoustu panikou nasáklých příspěvků, že to může rozežrat všeliká těsnění, ba i samotné palivové čerpadlo. Není líh konzervant? Nejsem chemik jako Kalousek (ten je zase ekonom jako třeba já chemik). Jak působí líh na kovy? Osobně si myslím, že je málo větších sajrajtů než je benzín, když jsem si čistil benálem a kartáčkem na zuby přehazovačku na kole, kartáček to neustál a rozpustil se, takže nevěřím tomu, že je líh horší, když ho v trochu nižší koncentraci dokonce chlastáme. Ale nechci být jako typický český Honza, co všechno zná, všude byl a od všeho má klíče. Net je plnej zbytečných diskuzí, které můžete číst celé hodiny i dny, protože potřebujete najít nějaké informace, místo nich ale čtete jen hromadu sraček, kde se jeden Honza hádá s druhým o něčem, o čem oba vědí kulový, jen si něco myslí a snaží se přesvědčit ostatní o té svojí pravdě. Ono je tak těžký uvědomit si, že když něco nevim, je lepší držet hubu. Věřím, že se toto téma neubere podobným směrem.
Pokud jde o LPG, jistě se zde najde větší počet lidí, kteří už mají svoje zkušenosti s tímto palivem. Já jsem zase ovlivněn právě těmi poplašnými zprávami o tom, jak LPG ničí motor, jak se podpalují ventily a zaklepávají ventilová sedla, pokud nepoužíváte jediný zaručeně zázračný přípravek Flashlube. A někdo zase říká, že Flashlube je na prd, akorát zas někdo tahá z lidí prachy, prej prostě některý motory to snesou, jiný ne. Prý musí mít motor tvrzená ventilová sedla, aby se nezaklepala. A někdo zase říká, že Stig ví o kachnách jen dvě věci a obě jsou špatně. Mně zajímá to, jestli tu na LPG někdo jezdí, jak dlouho a jestli nemá problémy. LPG asi vychází nejvýhodněji, sice je přestavba nákladnější, ale zase je rychlejší návratnost díky ceně LPG a pak i následný provoz, pokud ovšem není potřeba speciální servis a kýbl Flashlube týdně.
A včíl mudrujte Omlouvám se za tak dlouhý příspěvek, doufám, že vás neodradí od čtení a od případných reakcí. Napsal jsem vše, co jsem chtěl, dál už budu stručnější, spíš už budu jen čekat, že se něco dozvím - a nejen já. Nechť je toto téma přínosem. Díky
Je: Rover 45, 1,4 2001
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997
Re: Alternativní paliva
Uf.... Kdo to ma cist ..... Ja o techto vecech vim prd.... Jen dodam, ze vykon diky oktanovemu cislu to muze zvednout u preplnovanych motoru - proto prave Saab mozna vetsi vykon ma.... U atmosfery, pokud se nemeni kompresni pomer, ma oktanove cislo zanedbatelny vliv....
... A pak jeste muzu dodat, ze me ty ceny benalu taky fest vytaci.... Ale patrim k zaprisahlym naturalistum, takze spis nez bych zacal jezdit na ethanol, to budu driv mit na zahrade ropny vrt
... A pak jeste muzu dodat, ze me ty ceny benalu taky fest vytaci.... Ale patrim k zaprisahlym naturalistum, takze spis nez bych zacal jezdit na ethanol, to budu driv mit na zahrade ropny vrt
Re: Alternativní paliva
Tak jsem se prokousal tvým příspěvkem a myslím si toto:
- CNG bych úplně nezavrhoval, spotřeba paliva je o 19% nižší než při provozu na benzin (na rozdíl od LPG, kde je zase o 20%vyšší), CNG nesmrdí jako LPG, je lehčí než vzduch, takže odpadá nebezpečí hromadění a výbuchu, cena provozu je okolo 0,8 Kč/Km. Samozřejmě je tu obrovská nevýhoda - málo čerpacích stanic. Dále pak objemné a těžké nádrže, jejich cena, dlouhá doba tankování.
- E85, tedy 85% etanolu a 15% benzínu způsobuje zvýšení spotřeby paliva až o 40%, ekologický přínos je nulový, protože při jeho výrobě se spálí dost nafty. Důkazem toho je, že cena E85 roste společně s cenou benzinu a nafty, aniž by zdánlivě souvisela s cenou ropy na burze, nebo s kurzem dolaru. S tím řízením množství paliva je to jinak - lambda sonda neměří množství škodlivin, ale množství zbytkového (nespáleného) kyslíku ve spalinách a podle toho určuje, jestli je směs, která shořela be válci chudá, nebo bohatá. při ideálním hoření uhlovodíkového paliva, tedy i etanolu, nebo benzinu vzniká vodní pára a CO2, ostatní složky jsou přítomny jen díky nedokonalosti motoru (HC), nebo špatného spalování (CO). Správně, E85 má ale jiný stechiometrický poměr, nutný k tomu, aby takto dokonale shořel. Takže můžeš jezdit místo za 7 litrů benzinu (2,6 Kč/Km) za 9,5 litrů E85 (2,55 Kč/Km), netřeba dodávat, že návratnost investice do přestavby je nikde.
A ještě poznámka k vlivu E85 na životnost motoru - všechny součásti použité v našich autech byly konstruovány pro provoz na benzín a byly použity takové materiály, které jsou pro benzín vhodné. Líh je sice konzervant, ale to platí jen pro organickou hmotu, na kovy působí spíše opačně. A co udělá několikaleté používání etanolu s potrubím (které je ocelové), s čerpadlem, se všemi těsněními, hadičkami atd nikdo neví.
Poznámka: údaje o zvýšení či snížení spotřeby na různá paliva jsem si nevycucal z prstu, přednášel nám je na školení pracovník VÚMV, myslím, že se jmenoval Ing. Říha, jelikož se tam používáním jiných paliv dost zabývají ale stejně zjišťují, že to nemá cenu.
- CNG bych úplně nezavrhoval, spotřeba paliva je o 19% nižší než při provozu na benzin (na rozdíl od LPG, kde je zase o 20%vyšší), CNG nesmrdí jako LPG, je lehčí než vzduch, takže odpadá nebezpečí hromadění a výbuchu, cena provozu je okolo 0,8 Kč/Km. Samozřejmě je tu obrovská nevýhoda - málo čerpacích stanic. Dále pak objemné a těžké nádrže, jejich cena, dlouhá doba tankování.
- E85, tedy 85% etanolu a 15% benzínu způsobuje zvýšení spotřeby paliva až o 40%, ekologický přínos je nulový, protože při jeho výrobě se spálí dost nafty. Důkazem toho je, že cena E85 roste společně s cenou benzinu a nafty, aniž by zdánlivě souvisela s cenou ropy na burze, nebo s kurzem dolaru. S tím řízením množství paliva je to jinak - lambda sonda neměří množství škodlivin, ale množství zbytkového (nespáleného) kyslíku ve spalinách a podle toho určuje, jestli je směs, která shořela be válci chudá, nebo bohatá. při ideálním hoření uhlovodíkového paliva, tedy i etanolu, nebo benzinu vzniká vodní pára a CO2, ostatní složky jsou přítomny jen díky nedokonalosti motoru (HC), nebo špatného spalování (CO). Správně, E85 má ale jiný stechiometrický poměr, nutný k tomu, aby takto dokonale shořel. Takže můžeš jezdit místo za 7 litrů benzinu (2,6 Kč/Km) za 9,5 litrů E85 (2,55 Kč/Km), netřeba dodávat, že návratnost investice do přestavby je nikde.
A ještě poznámka k vlivu E85 na životnost motoru - všechny součásti použité v našich autech byly konstruovány pro provoz na benzín a byly použity takové materiály, které jsou pro benzín vhodné. Líh je sice konzervant, ale to platí jen pro organickou hmotu, na kovy působí spíše opačně. A co udělá několikaleté používání etanolu s potrubím (které je ocelové), s čerpadlem, se všemi těsněními, hadičkami atd nikdo neví.
Poznámka: údaje o zvýšení či snížení spotřeby na různá paliva jsem si nevycucal z prstu, přednášel nám je na školení pracovník VÚMV, myslím, že se jmenoval Ing. Říha, jelikož se tam používáním jiných paliv dost zabývají ale stejně zjišťují, že to nemá cenu.
Re: Alternativní paliva
Zapřísáhlý naturalista. To já bych jezdil na cokoliv, kdybych věděl, že se to vyplatí. Je to svinstvo, sprosťárna a zlodějina nejvyššího kalibru. Ropu nikdo nevymyslel, je to přírodní zdroj. Místo aby to nějak dejme tomu sloužilo lidem, je to prostředek ke zlodějině nadpozemských rozměrů.
Já věděl, že se spotřeba na E85 zvýší, ale že by až o tolik, tomu se mi zase taky nechce věřit. Ale co mi zbývá, že jo. Takže veškerá energie vynaložená na výrobu E85, celá jeho distribuce a výzkum automobilek, všechno je vlastně zbytečný a jedno velký divadlo. A celé Švédsko, kde se palivem E85 zabývají už roky a jezdí na něj, je banda blbců. A všichni, kteří deklarují návratnost investice do přestavby, jsou taky jenom lháři. Ještě že máme pana Říhu, který nám to tak pěkně vysvětlil. Jen jestli to taky netestoval v neupraveným autě, to je pak jasný, že to žere jako kráva. Nebo že by ho sponzoroval nějaký ropný kartel? A co LPG, to se taky nevyplatí? Ti, co na LPG jezdí, neumějí počítat? Jen aby pan Říha nakonec neřekl, že Rudolf Diesel byl taky úplnej blb, když svůj motor poprvý nakopnul na rostlinnej olej. Docela rád bych slyšel názor někoho, kdo na to jezdí (v upraveným) autě. Nebo aspoň jezdil, ale asi když někdo vyhodí 10 litrů za přestavbu a pak zjistí, že to byly vyhozený prachy, tak se s tím nikde chlubit nebude.
Já věděl, že se spotřeba na E85 zvýší, ale že by až o tolik, tomu se mi zase taky nechce věřit. Ale co mi zbývá, že jo. Takže veškerá energie vynaložená na výrobu E85, celá jeho distribuce a výzkum automobilek, všechno je vlastně zbytečný a jedno velký divadlo. A celé Švédsko, kde se palivem E85 zabývají už roky a jezdí na něj, je banda blbců. A všichni, kteří deklarují návratnost investice do přestavby, jsou taky jenom lháři. Ještě že máme pana Říhu, který nám to tak pěkně vysvětlil. Jen jestli to taky netestoval v neupraveným autě, to je pak jasný, že to žere jako kráva. Nebo že by ho sponzoroval nějaký ropný kartel? A co LPG, to se taky nevyplatí? Ti, co na LPG jezdí, neumějí počítat? Jen aby pan Říha nakonec neřekl, že Rudolf Diesel byl taky úplnej blb, když svůj motor poprvý nakopnul na rostlinnej olej. Docela rád bych slyšel názor někoho, kdo na to jezdí (v upraveným) autě. Nebo aspoň jezdil, ale asi když někdo vyhodí 10 litrů za přestavbu a pak zjistí, že to byly vyhozený prachy, tak se s tím nikde chlubit nebude.
Je: Rover 45, 1,4 2001
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997
- slavomir25
- Příspěvky: 78
- Registrován: ned bře 18, 2012 17:30
- Bydliště: slovensko vranov
Re: Alternativní paliva
poviem to takto . mna neserie to ze auto ma vyšiu spotrebu ale to že oficialne si technologiu na vyrobu etanolu nekupite nikde.lebo vyrobna cena 1L etanolu je 30 centov. tak nech to žere ako krava ked ma to stoji prd . takže by sme spotrebu ani neriešili keby mal každy technologiu doma. v USA si už mošte kupit automat na vlasnu vyrobu etanolu.takže im stači 10kg brambor a maju 3 litre 100% etanolu .niekde som čital že farmariv Polsku si kupili na čierno technologiu a predavaju etanol na čierno. verim tomu že keby bol zaujem aj predajca by sa našiel
ROVER45
Re: Alternativní paliva
Myslím, že ve výzkumáku to testujou na upravených autech. nejsou zas tak hloupí. A LPG se opravdu vyplatí, ale jen proto, že v jeho ceně není 12,84 Kč spotřební daně. Ale klidně si to přestavěj a tankuj E85, mě to je jedno, myslel jsem, že chceš znát názor ostatních a ne jim ho vyvracet.
Re: Alternativní paliva
Moje čtyřstovka má LPG už od roku 98 kdy byla vyrobena. obsah 1,6 najeto přes 200tis. Žádný Flashlube nebo jiný sračky nepoužívám, zbytečný.
Problémy se sedly ventilů měli staré motory stavěné na olovnatý benzín, ale prodejci FLASHLUBE vám samozřejmě vysvětlí, jak se bez toho neobejdete.
Problémy se sedly ventilů měli staré motory stavěné na olovnatý benzín, ale prodejci FLASHLUBE vám samozřejmě vysvětlí, jak se bez toho neobejdete.
-
- Příspěvky: 76
- Registrován: čtv dub 29, 2010 18:13
- Bydliště: Semanín - u České Třebové, okres Ústí nad Orlicí
Re: Alternativní paliva
Taky se tak koukám po alternativních palivech. V ČR je nejjednodušší cestou přestavba na LPG, ale mě osobně se více líbí forma CNG - studuji v HK a tam čerpací stanice je, takže s tankováním by problém nebyl. 45 tisíc na přestavbu 4 válce s vícebodovým vstřikováním asi nikdy mít nebudu, ale těch 26 do auta s karburátorem už vypadá dobře . Tak kluci kdo by mi prodal za slušné peníze takový MG MGB . Aktuálně mé vysněné auto.
Rover 400, 16K4F, 82KW, 1998, stříbrná...
Re: Alternativní paliva
co se tyce nafty tak to jde i tak ze kdo to ma blyzko do rakouska tak muze brat i topnou naftu..jaky je v ni rozdil??? v rakousku je na ni mensi dan takze ji tankuji zemedelci proto je obarvena na cerveno u nas mame chytre politiky a pro to u nas tankujou obycejnou naftu kterou pak pisou do papiru a pak se jim dane vraci..pokud vas chytnout v rakousku s topnou naftou tak mate brutalni flastr ... jeden pumpar mi rekl ze kdyz do toho nalijete urcite mnozstvi letniho aditiva nejlepe vif tak z toho mate upa stejnou naftu akorat bude cervena
-
- Příspěvky: 1103
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: Alternativní paliva
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
Re: Alternativní paliva
Nevim.... Ale ten E85 na me pusobi podezrele, jakoze to je takova nejaka medialni bublina.... Uz jen to ohaneni se ekologicnosti, coz je posledni ryk bublina nejtezsiho kalibru.... Vsechno to je sproste lobby a dul na prachy.... Vcetne modernich super ekonimicky, ekologickych a uzasne levnych aut....
- slavomir25
- Příspěvky: 78
- Registrován: ned bře 18, 2012 17:30
- Bydliště: slovensko vranov
Re: Alternativní paliva
prepač tak potom cela amerika jazdi na medialnu bublynu treba vyskušat ked nič tak si aspon prečistite palivove čerpadlo a vstreky
ROVER45
- slavomir25
- Příspěvky: 78
- Registrován: ned bře 18, 2012 17:30
- Bydliště: slovensko vranov
Re: Alternativní paliva
to maš pravdu ale vyhrevnost nieje taka podstatna pretože az 50% tepla sa chladi cez chladič takže to nieje take podstatne skor by som povedal že je potrebny večši kompresny tlak vo valci pozri si motor u Chryslera tam je to už prisposobene od vyroby škoda že nedavaly do rovera
ROVER45
Re: Alternativní paliva
Psal jsem, že výhřevnost benzinu je 32MJ/kg a etanolu 22 MJ/kg, nějak to zmizelo.
Účinnost benzinového motoru je opravdu jen okolo 35%, ale pochybuju, že na etanol by se nějak moc zvýšila. Ta spotřeba paliva se zvedne každopádně. Ve Švédsku a v Americe možná mají rozum a tak nastavili cenu paliva tak, aby se to vyplatilo, což samozřejmě podpoří i další vývoj a výzkum, ale u nás, kde cena E85 zvýšila za poslední rok z 23 na 28 Kč to prostě nemá smysl.
Účinnost benzinového motoru je opravdu jen okolo 35%, ale pochybuju, že na etanol by se nějak moc zvýšila. Ta spotřeba paliva se zvedne každopádně. Ve Švédsku a v Americe možná mají rozum a tak nastavili cenu paliva tak, aby se to vyplatilo, což samozřejmě podpoří i další vývoj a výzkum, ale u nás, kde cena E85 zvýšila za poslední rok z 23 na 28 Kč to prostě nemá smysl.
Re: Alternativní paliva
byl jsi v Americe??? já tam nějaký čas strávil a z mého laického hlediska je amerika jeden OBROVSKÝ BENZÍNOVÝ VÍR a jen tak brzy se to nezměníslavomir25 píše:prepač tak potom cela amerika jazdi na medialnu bublynu treba vyskušat ked nič tak si aspon prečistite palivove čerpadlo a vstreky
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná