Smrt motoru 1,6
Napsal: pát srp 03, 2012 17:35
Zdravím!
Chci se s vámi podělit o můj smutný zážitek, tedy se smrtí mého rovera 416Si (16K4F). Závada na rozvodech, výsledek potkaný motor. Nevím, zda se to už někomu z vás stalo. Teď se rozhoduju, zda ho ještě vzkřísit, nebo ho pustit na onen svět. Předem musím upozornit, že nejsem mechanik a zatím většinou pouze tlumočím to, co mi řekl člověk, který rovera pitval. Ti, kdož víte, jak je motor udělaný, budete jistě vědět, jaká je skutečnost.
Nedávno jsme s přítelkyní podnikli delší výlet. Po několika hodinách jízdy potřebovala přítelkyně přestávku, zastavili jsme u silnice, šlo jen o moment, takže jsem motor ani nezhasínal. Po chvilce jsme se opět rozjeli, po pár stovkách metrů jsem vyřadil a dojížděl z kopce do obce. V tu chvíli jsem si však všiml, že mi svítí kontrolka baterie. Sakra, co se děje, motor běží, že by nešlo dobíjení? Nejde alternátor a motor běží na baterii? Před obcí jsem tam hodil 3, v první zatáčce už v obci jsem hned poznal, že nejde posilovač a motor netáhne jak má. Takže zastavím, vyřadím, chvíli poslouchám, motor běží, při přidání plynu už ale klepe. Takže ho chcípnu a už cítím spálený plast. Vylezu, zvednu haubnu a čumím na altík - řemenice, jež ho pohání, byla vyvalená, takže už začínám tušit, jaká zkáza rovera potkala. Sáhnu dolů, řemen vyvlíknu, řemenice spadne na zem. Naštěstí to bylo domů už jen pár km, takže mě ségra svou 216kou dotáhla dom. Nechal jsem to u mechanika, který to potom rozebral, já zatím trochu pokecal i s panem Maredou, jehož slova později mechanik víceméně potvrdil. Dole je ozubená řemenice pohánějící rozvodový řemen, za ní je řemenice pohánějící alternátor. Tady už jen říkám to, co jsem se dozvěděl: Ta ozubená řemenice má nějaký jazýček, který ji drží tam, kde má být. U mě se projevila únava materiálu (bůhví kolik měl ten motor už najeto, na tacho má nyní jen 136kkm, ale stál v bazaru s necelými 70kkm, tak co čekat) a ten jazýček se ulomil, ozub. řemenice sklouzla, opřela se do vnější řemenice a šroub, kterým je to zajištěné, se vyšrouboval. Vnější řemenice sklouzla úplně a tu ozubenou držel na místě už jen rozvoďák, který se během chvíle dral skrze plastový kryt ven, zůstala tam vytavená drážka. Řemen poskočil o 3 zuby a motor se potkal. Dva ventily zlomené, v pístu dolík. Oprava motoru by vyšla na víc peněz, než jakou hodnotu má celé auto, navíc s nejistým výsledkem, může být prý i ohnutá ojnice, co já vím... Takže spíš zkusit sehnat jiný, zatím ještě funkční motor, nebo dát roverovi na světla dvě mince pro převozníka a poslat ho na věčnost. Toť vše. S takovou závadou se asi každý setká jen jednou, pak už je pozdě a nedá se tomu asi nijak předejít, nikdo neví, kdy nebo jestli se ten zub na té řemenici ulomí.
Pokud byste někdo měl nebo věděl o někom, kdo má zbytečný funkční motor 16K4F, prosím, ozvěte se mi, zkusíme se dohodnout na rozumné ceně. Vzhledem k celkovému stavu už do auta nechci dávat moc peněz, se všemi opravami by to vyšlo na víc, než kolik dnes stojí mnohé mladší a zachovalejší modely. Jenže teď potřebuju něčím jezdit a peněz zrovna nazbyt nemám, přišlo to v blbou dobu. Tak ať vám to jezdí a nepotká vás nic zlého.
Chci se s vámi podělit o můj smutný zážitek, tedy se smrtí mého rovera 416Si (16K4F). Závada na rozvodech, výsledek potkaný motor. Nevím, zda se to už někomu z vás stalo. Teď se rozhoduju, zda ho ještě vzkřísit, nebo ho pustit na onen svět. Předem musím upozornit, že nejsem mechanik a zatím většinou pouze tlumočím to, co mi řekl člověk, který rovera pitval. Ti, kdož víte, jak je motor udělaný, budete jistě vědět, jaká je skutečnost.
Nedávno jsme s přítelkyní podnikli delší výlet. Po několika hodinách jízdy potřebovala přítelkyně přestávku, zastavili jsme u silnice, šlo jen o moment, takže jsem motor ani nezhasínal. Po chvilce jsme se opět rozjeli, po pár stovkách metrů jsem vyřadil a dojížděl z kopce do obce. V tu chvíli jsem si však všiml, že mi svítí kontrolka baterie. Sakra, co se děje, motor běží, že by nešlo dobíjení? Nejde alternátor a motor běží na baterii? Před obcí jsem tam hodil 3, v první zatáčce už v obci jsem hned poznal, že nejde posilovač a motor netáhne jak má. Takže zastavím, vyřadím, chvíli poslouchám, motor běží, při přidání plynu už ale klepe. Takže ho chcípnu a už cítím spálený plast. Vylezu, zvednu haubnu a čumím na altík - řemenice, jež ho pohání, byla vyvalená, takže už začínám tušit, jaká zkáza rovera potkala. Sáhnu dolů, řemen vyvlíknu, řemenice spadne na zem. Naštěstí to bylo domů už jen pár km, takže mě ségra svou 216kou dotáhla dom. Nechal jsem to u mechanika, který to potom rozebral, já zatím trochu pokecal i s panem Maredou, jehož slova později mechanik víceméně potvrdil. Dole je ozubená řemenice pohánějící rozvodový řemen, za ní je řemenice pohánějící alternátor. Tady už jen říkám to, co jsem se dozvěděl: Ta ozubená řemenice má nějaký jazýček, který ji drží tam, kde má být. U mě se projevila únava materiálu (bůhví kolik měl ten motor už najeto, na tacho má nyní jen 136kkm, ale stál v bazaru s necelými 70kkm, tak co čekat) a ten jazýček se ulomil, ozub. řemenice sklouzla, opřela se do vnější řemenice a šroub, kterým je to zajištěné, se vyšrouboval. Vnější řemenice sklouzla úplně a tu ozubenou držel na místě už jen rozvoďák, který se během chvíle dral skrze plastový kryt ven, zůstala tam vytavená drážka. Řemen poskočil o 3 zuby a motor se potkal. Dva ventily zlomené, v pístu dolík. Oprava motoru by vyšla na víc peněz, než jakou hodnotu má celé auto, navíc s nejistým výsledkem, může být prý i ohnutá ojnice, co já vím... Takže spíš zkusit sehnat jiný, zatím ještě funkční motor, nebo dát roverovi na světla dvě mince pro převozníka a poslat ho na věčnost. Toť vše. S takovou závadou se asi každý setká jen jednou, pak už je pozdě a nedá se tomu asi nijak předejít, nikdo neví, kdy nebo jestli se ten zub na té řemenici ulomí.
Pokud byste někdo měl nebo věděl o někom, kdo má zbytečný funkční motor 16K4F, prosím, ozvěte se mi, zkusíme se dohodnout na rozumné ceně. Vzhledem k celkovému stavu už do auta nechci dávat moc peněz, se všemi opravami by to vyšlo na víc, než kolik dnes stojí mnohé mladší a zachovalejší modely. Jenže teď potřebuju něčím jezdit a peněz zrovna nazbyt nemám, přišlo to v blbou dobu. Tak ať vám to jezdí a nepotká vás nic zlého.