Stránka 1 z 1
Rover 416,1999, nižší výkon po výměně těsnění hlavy
Napsal: čtv srp 22, 2013 18:34
od stalky
Zdravím,
Prasklo mi těsnění pod hlavou, takže bylo vyměněno, vše se zdálo a zdá v pořádku, nicméně auto má ( při stejné spotřebě) menší výkon, zátah. Netáhne tolik jako předtím. Byl jsem např. zvyklý, že pokud jsem potřeboval, zařadil jsem za 2, plný plyn a auto vystřelilo z místa, teď se jen vlažně rozjede. Má někdo nějaký nápad, co se mohlo stát? Předem mnohokrát děkuji za odpověď.
Martin
Re: Rover 416,1999, nižší výkon po výměně těsnění hlavy
Napsal: čtv srp 22, 2013 19:34
od Jenda
možná ouplně blbě, ale když mi mechanik špatně seštěloval kdysi vačkové hřídele proti sobě, tak to také jelo, ale nemělo to ten švih.
Re: Rover 416,1999, nižší výkon po výměně těsnění hlavy
Napsal: čtv srp 22, 2013 20:19
od stalky
Tak vačky byly samozřejmě dole...takže např. o zub přeskočené řemenice? Dá se to nějak odhalit? =/
Jenda píše:možná ouplně blbě, ale když mi mechanik špatně seštěloval kdysi vačkové hřídele proti sobě, tak to také jelo, ale nemělo to ten švih.
Re: Rover 416,1999, nižší výkon po výměně těsnění hlavy
Napsal: čtv srp 22, 2013 22:32
od Trunda
Sundas kryty rozvodu a zkontrolujes.... Je to tu popsane stokrat

..... Nejlepe si stahnout RAVE manual....
Re: Rover 416,1999, nižší výkon po výměně těsnění hlavy
Napsal: pát srp 23, 2013 7:31
od Jenda
jak říká trunda
sundat kryt
a tu je odkaz na místo kde jsem to řešil na mém autě

Hombre to má krásně nafocené
http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.p ... 6&start=60
Re: Rover 416,1999, nižší výkon po výměně těsnění hlavy
Napsal: pát srp 23, 2013 9:24
od Hombre
Možná dal mechanik některé vačkové kolo obráceně, v tom případě se ti nepodaří dát ty rysky na kolech do lajny, aby obě EX mířily k výfuku a IN k sání. Nebo je prostě jedno (taky to nepůjde do lajny) nebo obě kola (půjde to do lajny, ale na dolní řemenici to nebude přesně ryska na rysku) o zub pootočené. V obou případech mechanika zastřel a najdi si lepšího.
Re: Rover 416,1999, nižší výkon po výměně těsnění hlavy
Napsal: pát srp 23, 2013 9:38
od Jenda
já minule svého mechanika nezastřelil... žije... jiný tu není

ale pravda že od té doby nic.
mám pocit, že jak jsem nad tim tehdá přemejšlel tak kdyby je otočil, tak by se mu to už potkalo, ne? nezkusíte to někdo prakticky na odstaveném motoru?

Re: Rover 416,1999, nižší výkon po výměně těsnění hlavy
Napsal: pát srp 23, 2013 9:44
od Trunda
nezkusíte to někdo prakticky na odstaveném motoru?

To je narážka na mě?

Re: Rover 416,1999, nižší výkon po výměně těsnění hlavy
Napsal: pát srp 23, 2013 10:43
od Hombre
Kdyby je otočil a dal to na rysky, ventily se budou otevírat zhruba ve stejné poloze pístu, ale v jiné době (o 1 otáčku motoru), takže se to nepotká, ale nenastartuje, někdo už to tu tak měl viz
viewtopic.php?f=7&t=3838&p=44079#p44079
Ale existují i ještě šikovnější mechanici, kteří sice vačkové kolo otočí, ale po vzoru rozvodů z motorů Škoda 1000 - Favorit si spočítají zuby a dílky na řemenu, a podle toho to nastaví takže to běží, jen je to trochu rozladěné, no.
Re: Rover 416,1999, nižší výkon po výměně těsnění hlavy
Napsal: pát srp 23, 2013 11:00
od Jenda
Trunda:

jasně

Re: Rover 416,1999, nižší výkon po výměně těsnění hlavy
Napsal: ned srp 25, 2013 11:18
od seba
nebo nechal nekde srovnat hlavu tam ji vzali o hodne a pak muzes delat co chces a stejne ti to nepojede
Re: Rover 416,1999, nižší výkon po výměně těsnění hlavy
Napsal: ned srp 25, 2013 11:53
od J0hny
Jestli jí sundali o hodně tak to je pak problém nastavit rozvody, protože napínačka řemen a vačky vždycky stáhne na jednu stranu, takže to může bejt skoro o zub jinde, ale zas by měla bejt znát velká komprese
