Ahoj, o víkendu jsem se pustil do výměny šteftu - neúspěšně. Situace se má následovně: od koupi auta je na pravém předním kole šteft který tam nepatří. Vypadá vzhledově jinak, má malý průměr vroubení - protáčí se. Sehnal jsem nový šteft který by měl pasovat. Oddělal jsem brzdič, kotouč s tím že budu moct špatný šteft vyklepnout/ vysunout, ale to byl omyl. Na vysunutí tam není prostor.
Pak zbývá podle mě jediný řešení: povolit tu středovou matici(32) a vydělat celý náboj a z něj šteft vyklepnout. Jediný co me zabránilo to uělat už o víkendu je to že ta 32ka matice má "zajištění" proti pootočení udělané tak že v závitu je drážka a konec matky je do ní rozklepnutý. Jak se přes to mám dostat? A co při smontování? Půjde použít ta stejná matice? A je můj postup vůbec správnej? Nejsem mechanik a nechtěl bych to zprasit jak můj předchůdce.
výměna šteftu
výměna šteftu
Rover 45, 1 796 ccm, 86 kW (117 PS) při 5500 ot./min.,160 Nm 2750 otáčky/min , Manual, 2001
-
- Příspěvky: 1103
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: výměna šteftu
Na to zajištění nekoukej,normálně to povol. Musíš demontovat celý Mc Pherson aby jsi mohl vylisovat náboj kola z ložiska a vyměnit ten svorník. Ložisko se ti rozpadne a musíš počítat s tím,že už ho třeba nedáš dohromady a budeš ho muset měnit.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
Re: výměna šteftu
fuuuuu.... no teda. Teď to asi už nechám být a pustím se do toho až na jaře. Nemyslel jsem si že kvůli takové prkotině bude takovej problém. Jaká má ta matice závit? pravý nebo levý?
Rover 45, 1 796 ccm, 86 kW (117 PS) při 5500 ot./min.,160 Nm 2750 otáčky/min , Manual, 2001
-
- Příspěvky: 1103
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz