Stránka 1 z 2

Topení R416 - Akutní!

Napsal: pon led 27, 2014 10:41
od stalky
Zdravím, mám, zvlášť v těhle dnech dost akutní problém. Najednou mi přestalo topit topení, resp, když motor hodně točím, fouká celkem vlažný až teplý vzduch, ale to mám otáčky kolem 4000, což není příliš ekonomické =/ když přestanu točit, vyřadím, nebo netočím, fouká studený ( klapka pro přepínání horký-studený je ok). Zkoušel jsem u expanzky odpojit hadičku a foukat, hned na druhé straně tekla voda, takže zavzdušněný asi není. Prosím Vás, máte nějaký nápad? Děkuji moc předem!!

Re: Topení R416 - Akutní!

Napsal: pon led 27, 2014 10:52
od Hombre
Pokud je ručička teploměru po zahřátí stále v jedné poloze (mezi 1/3 - 1/2 zdvihu) zkontroluj kohout topení - (zhruba uprostřed mezi motorem a kabinou, vede k němu lanko), jestli je při nastavení teploty vzduchu na nejteplejší nadoraz v krajní poloze. Pokud ano, nezbývá, než kontrolovat další možnosti - ucpaný radiátor, špatně nastavené klapky topení atd. Vadný termostat , pumpa nebo těsnění by se mělo projevit na tom teploměru.

Re: Topení R416 - Akutní!

Napsal: pon led 27, 2014 21:50
od J0hny
Celou dobru co jsem měl 220SD, v zimě netopila, na dálnici trochu jo. Po prodeji to známej začal řešit, vyměnil vodní pumpu, tý nic nebylo, vyměnil termostat a auto topí jak kráva. Budík teploty ukazoval pořád stejnou (provozní teplotu) a po výměně termostatu ukazuje pořád stejnou hodnotu, jen s tím rozdílem, že auto topí :D

Re: Topení R416 - Akutní!

Napsal: pon led 27, 2014 23:09
od AnderN
L-series topit musí ... jezdil jsem s ním zimy pět let a topil krásně (samo že u diesela to chvíli trvá, než začne).

Re: Topení R416 - Akutní!

Napsal: pon led 27, 2014 23:52
od Austin
Dost možná termostat, stejně bych ho vyměnil.

Re: Topení R416 - Akutní!

Napsal: úte led 28, 2014 8:51
od Trunda
Jojo... termostat se hodí vyměnit. Sám teď řeším, že mi to netopí a ručka mi cestuje podle toho, jak mi fouká na chladič... to je ale asi možná trošku jiný případ, nicméně jsem názorný případ toho, že termostat se má měnit PREVENTIVNĚ ;-)

Re: Topení R416 - Akutní!

Napsal: úte led 28, 2014 9:32
od AnderN
Nemyslím, že je potřeba to dělat preventivně.

Re: Topení R416 - Akutní!

Napsal: úte led 28, 2014 10:42
od Trunda
No.... řekněme to jinak... podívejme se do servisního rozpisu, zda-li tam byla jen kontrola funkčnosti, nebo po určitých km či letech jeho výměna... bohužel servisní plán k tomuhle autu nemám....
Jde o to, že když k tomu dojde takto v zimě, tak je to celkem nepříjemný problém (netopí, motor je zatížený v neprovozní teplotě a víc žere, protože je pořád v zahřívacím režimu s bohatší směsí), není to taky výměna hotová za pár minut na počkání a prostě dá se předpokládat, že ten termostat po tolika letech už nebude v dobré kondici...

Re: Topení R416 - Akutní!

Napsal: čtv úno 06, 2014 1:25
od cmoud22
Mám podobný problém. Rover fouká pouze na stupeň 3 a 4, a i při zahřátí motoru fouká pouze vlažný větřík. Zjistil jsem, že mi praskla ta oporová pružinka co je před ventilátorem, mohlo by to být tím?

Re: Topení R416 - Akutní!

Napsal: čtv úno 06, 2014 6:19
od Hombre
Ta pružinka souvisí pouze s rychlostí ventilátoru, ale pokud je teplota nastavená nadoraz v červeném, vzduch by měl foukat teplý, ať je rychlost ventilátoru jakákoli.
Pokud ale není proud vzduchu nastaven na poloze do kabiny (ale třeba na okna, na nohy), z prostředních výdechů může mírně foukat studený vzduch. Ale z výdechů do kterých je foukání nastaveno by měl jít teplý.

Re: Topení R416 - Akutní!

Napsal: čtv úno 06, 2014 12:49
od paci
JJ mrkni na termostat , u jednoho rovříka co jsme pořídili byl termostat špatně "vpolohován " a nefungoval správně motor studený , stačilo ho jen správně osadit a funkční pak mrkni na to ovládání kohoutu topení , neb 416 tka topí docela dobře ba i brzy a také je slabinou to ovládání větráku topení - ale na 3 a 4 stupeň fungují ..
Také nesdílím názor preventivně měnit to a támhlento pak tudleto , to bychom se pořád místo ježdění jen navyměňovali cosi.. takové manuály na kontrolu termostatu, uhlíků starteru , ložisek bv kolech, brzdového obložení, promazat listové pero .. takový plán po cca 3tis. km tu mám ještě když jsem měl Š 110, Š105 a Š110 R a u také Fiata 600 a F 850 to dávali u aut 60-70roky /- To když jsem třeba měsíčně najížděl 4tis km tak nevím jak bych každý 3tí týden trávil čas preventivní kontrolou .. vzek:
Myslím, že výměny rozvody ,oleje, filtry , žhavičky , tak ještě destičky ty v intervalech ale to ostatní až je potřeba..

A ještě zkušenost nynější - na 416tce přicpaný a trochu prosakující chladič a v otáčkách motoru pod 2tis. moc netopí.. Čeká mne výměna chladiče tak uvidíme hi:

také jsem nenašel plán kdy se má měnit manželka :D ještě že to nečte .. ml:

Re: Topení R416 - Akutní!

Napsal: čtv úno 06, 2014 12:59
od Trunda
Rodiče mě učili, že manželka se mění pouze po konci životnosti a hodlám se toho držet ;-)

Re: Topení R416 - Akutní!

Napsal: čtv úno 06, 2014 13:22
od 11AA
Trunda píše:Rodiče mě učili, že manželka se mění pouze po konci životnosti a hodlám se toho držet ;-)
Jaká se uvádí? [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Mě když to netopilo , bylo málo kapaliny v expanzce.

Re: Topení R416 - Akutní!

Napsal: čtv úno 06, 2014 16:51
od Trunda
Životnost je dost různá a hlavně nepředvídatelná... ;-)

Re: Topení R416 - Akutní!

Napsal: čtv úno 06, 2014 22:40
od paci
Trunda píše:Životnost je dost různá a hlavně nepředvídatelná... ;-)
Rovrů ? nebo snad našich lepších já? necháme se překvapit jestli nám i rodiče trochu nekecali.. :D :D