Žrout

Odpovědět
Uživatelský avatar
rafan1415
Příspěvky: 68
Registrován: stř zář 18, 2013 10:27
Bydliště: Brno

Žrout

Příspěvek od rafan1415 » pát bře 07, 2014 11:08

Nechápu to, když jsem začal jezdit žralo to kolem těch osmi litrů. Teď jsem jel cestu Brno-Praha-šolichačka po Praze a zpět Brno.
Šolichačka po Práglu byla 22km v plynulém provozu. Přesto jsem do Brna přijel s úplně prázdnou nádrží na rezervě a na tachometru 463km.
Nechápu to a všímám si že to auto prostě čím dál víc žere. Je to Rover 416 SI rv.1996 82Kw. Má to někdo stejně, je to normální nebo už to je moc?
popřípadě kde se dá co změřit? Měl jsem to u 3 mechaniků ale ani jeden neměl tu přípojku aby to auto dokazal napojit :-( Chtěl jsem to vyřešit sám ale bohužel se mi to nepodařilo. Proto teď velice spoléhám že nějaké řešení bude mít Pan Trunda nebo Pan Hombre a další. Palivovej filtr byl měněn a ostaní filtry taky. Jedíné co jsem nezkoušel je tankování na nějaké jiné benzince, tankuji u soukromníka. Díky
Rover 75 2.0 V6 r.v. 2001 Průměrná spotřeba kolem 11Litrů
http://rafan1913.rajce.net/Muj_Rover_75

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Žrout

Příspěvek od Trunda » pát bře 07, 2014 11:32

Co to je "úplně prázdná" nádrž? Podstatné je kolik jsi pak nabral benzínu po hrdlo nádrže.
Několik věcí, co na to mohou mít vliv...
Benzín u soukromníka.
Špatné čidlo teploty chladící kapaliny (byly by větší volnoběžné otáčky u zahřátého motoru)
Špatné čidlo teploty vzduchu v sání.
Špatná lambda...
Ale klidně i špatné svíčky, které blbě pálí, lambda pak nějak vyhodnocuje a způsobuje to sycení směsi...

Co udělat? Zajet k Lenhamovi na diagnostiku (Autoservis DS v Brně by to měl tak připojit) a ten zjistí, jestli nějaké čidlo není KO...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Žrout

Příspěvek od Hombre » pát bře 07, 2014 13:18

Každopádně napřed natankuj zase plnou a asi zjistíš, že prázdná nádrž na nule u 416ky znamená, že jsi vyjel 40 litrů benzínu (a 15 litrů tam ještě je), což po 463 km znamená spotřebu asi 8.6 l/100km. No a to je podle mě za dvě jízdy po dálnici a poskakování na dvojku po Praze normální spotřeba. Takže jediná možnost jak zjistit spotřebu je - natankovat dvakrát po sobě plnou a množství natankovaného benzínu při druhém tankování vydělit stovkami kilometrů ujetými mezi prvním a druhým tankováním. Takže v tvém případě 40:4,63=8.639...
No a samozřejmě benzín od soukromníka na spotřebě rozhodně neubere, u mě třeba benzín z Polska znamenal nekompromisních 0.5 litru navíc. Stačí rozkliknout tu spotřebu pod mým příspěvkem a podívat se na spotřebu v listopadu a prosinci 2011.
Kromě toho co psal Trunda dále zvyšují spotřebu
- špatný termostat (motor se nezahřeje na provozní teplotu po zhruba 1.5 km jízdy, ale za dýl)
- zimní pneu (s tím se nedá nic dělat, než to porovnat se spotřebou na letních)
- špatně nahuštěné pneu (změřit a dofoukat)
- zatuhlá některá brzda (kolo trvale přibržďuje - zvednout postupně každé kolo a zkusit, jestli jde volně rukou otáčet)
- vzduchový filtr - pokud je starší než dva roky nebo 20 tisíc km tak ho vyměň.
Napřed bych teda zkusil vyloučit tyhlety prkotiny a pak, když na nic zásadního nepřijdeš, nové svíčky a diagnostika, eventuelně měření emisí taky hodně napoví.
Jinak s tou přípojkou se jen všichni blbě vymlouvali - Rover má naprosto standardní přípojku na diagnostiku, jako většina aut.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Žrout

Příspěvek od Trunda » pát bře 07, 2014 15:05

... jinak jen tak jako perličku můžu oponovat Hombrého bodu se špatným termostatem - už měsíc s ním jezdím, motor se mi sotva zahřeje tak, že se dostane tak do čtvrtiny rozsahu, ale spotřebu mám paradoxně lepší, nebo nejhůř stejnou :lol: ... možná na to bude mít vliv to, že s tím kvůli tomu jezdím opatrněji ;-)
Ale jinak jak píše Hombré - vyloučit ty prkotiny.

Hombré - staré Rovery do roku 1992 nemají ODBII, ale jakési svoje rozhraní, které běžná diagnostika nepřečte. Ale ano, konektor je myslím kompatibilní, ale pouze on.... nebo se pletu?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Luigi65
Příspěvky: 5
Registrován: pon črc 01, 2013 23:52
Bydliště: Praha 4

Re: Žrout

Příspěvek od Luigi65 » sob kvě 03, 2014 10:24

Tak to máš ještě dobrou spotřebu. Já měl přes zimu, takovou drbku- kluka do školky a zpět(dohromady 10km) akorád jsem ohřál vodu a spotřeba kolem 14l nafty :cry: :D
Rover 420d L-series 63KW 96

paci
Příspěvky: 444
Registrován: čtv bře 18, 2010 22:22
Bydliště: Reichenberg v Sudetech - převážně

Re: Žrout

Příspěvek od paci » sob kvě 03, 2014 13:59

Ahoj tak pohledej a zkus podle předchozích psaní a jen tak pro porovnání mě 416 Si 82 Kw , nalítáno cca 230tis km tak když se necourám a "jedeto " a na dálku cca 6.5l /100 , po městě tak 7.5 a když někdy šlehnu E 85 s N 95 tak cca 8,5- 11 dle stylu. :roll: a 45ka 1.8 myslím že to je 86 KW tak dálka při necourání - 6,0l /100km .. list:

Odpovědět