Stránka 1 z 2

škubání motoru 16K4F -Rover 416Si

Napsal: stř srp 26, 2015 18:00
od tomobu57
.....poraďte:
pouze při otáčkách 1000-2000 a to pouze při zařazeném prvním rychlostním stupni, při volnoběhu vše OK
-vyměněny svíčky, palivový filtr, palec i víčko rozdělovače
-přeměřeny odpory kabelů
-na diagnostice u HOS Jihlava vše OK.....projel mi za mojí přítomnosti celou diagnostku až k ID k VINU...:-)
.....ale stejně, jak dám nohu z plynového pedálu při zařazené jedničce nebo jak se dostanu k 1000 ot. začne mi skákat jak koza.......
prostě už nevím co s tím, skoro 200000 km a 15 let mi věrně odsloužil....a do kopru ho poslat nechci, nikdy mě nenechal ve štychu
prosím poraďte,
díky
Tom

Re: škubání motoru 16K4F -Rover 416Si

Napsal: stř srp 26, 2015 18:18
od Trunda
Kabely bych vyměnil, jestli jsi je neměnil víc jak pět let, tak si to stejně zaslouží. Změřením odporu nezjistíš to, že už mají zdegradovanou izolaci a třeba v momentě, kdy se kabel přiblíží ke něčemu kovovému, tak začne jiskra přeskakovat ven. S tímhle jsem se na svém autě taky potýkal...

Re: škubání motoru 16K4F -Rover 416Si

Napsal: čtv srp 27, 2015 5:59
od Hombre
Zkusil bych ještě vyčistit krokový motorek volnoběhu, od 1500 ot. dolů začíná regulovat otáčky, tak jestli není nějaký zasviněný/zatuhlý.

Re: škubání motoru 16K4F -Rover 416Si

Napsal: čtv srp 27, 2015 10:49
od KDB
Začal bych kostrou - minimálně proměřit jaké je kde napětí. Začít od baterky, altíku....
Ohledně kabelů - směroplatnější u nich jsou kilometry, než čas (pokud to není 20let...
V každém případě pro jistotu dát nové svíčky i kabely a prohlédnout víčko rozdělovače, pokud se nedá zkusit jiné fční.
Jinak kostra je základ, to už mě do hlavy vtloukal táta a v dnešních autech to platí dvojnásob.
A chce to důkladně očistit, i když to na první pohled vypadá dobře klidně to hodí úbytky 1V a víc. ŘJ je z toho pak zmatená.

Jaké jsi dal svíčky ?

Re: škubání motoru 16K4F -Rover 416Si

Napsal: čtv srp 27, 2015 11:03
od tomobu57
Hombre píše:Zkusil bych ještě vyčistit krokový motorek volnoběhu, od 1500 ot. dolů začíná regulovat otáčky, tak jestli není nějaký zasviněný/zatuhlý.

..ten jsem vyčistil, a to důkladně ještě před diagnostikou....byl pěkně zasviněný.....ale nepomohlo to......

Re: škubání motoru 16K4F -Rover 416Si

Napsal: čtv srp 27, 2015 11:06
od Hombre
A zkusil si ho nechat vyjet ze závitu a vyčistit i závit a jestli se neprotáčí ten kužel?

Re: škubání motoru 16K4F -Rover 416Si

Napsal: čtv srp 27, 2015 11:10
od tomobu57
KDB píše:Začal bych kostrou - minimálně proměřit jaké je kde napětí. Začít od baterky, altíku....
Ohledně kabelů - směroplatnější u nich jsou kilometry, než čas (pokud to není 20let...
V každém případě pro jistotu dát nové svíčky i kabely a prohlédnout víčko rozdělovače, pokud se nedá zkusit jiné fční.
Jinak kostra je základ, to už mě do hlavy vtloukal táta a v dnešních autech to platí dvojnásob.
A chce to důkladně očistit, i když to na první pohled vypadá dobře klidně to hodí úbytky 1V a víc. ŘJ je z toho pak zmatená.

Jaké jsi dal svíčky ?
svíčky jako minule...NGK.....

taky mě napadlo, nemůže-li to být zasviněnýma ventilama a sedly......
.....tak jsem u Shell dal do prázdné nádrže Natural Nitro +.......a pěkně jsem ji rozšoupl ....sice zvuk motoru a akcelerace jako z "jiného světa".......ale nepomohlo to.......60 km při 140 km/h..........stále při prvním rychlostním stupni mezi 1000-2000ot. skáče......

Re: škubání motoru 16K4F -Rover 416Si

Napsal: čtv srp 27, 2015 11:15
od tomobu57
KDB píše:Začal bych kostrou - minimálně proměřit jaké je kde napětí. Začít od baterky, altíku....
Ohledně kabelů - směroplatnější u nich jsou kilometry, než čas (pokud to není 20let...
V každém případě pro jistotu dát nové svíčky i kabely a prohlédnout víčko rozdělovače, pokud se nedá zkusit jiné fční.
Jinak kostra je základ, to už mě do hlavy vtloukal táta a v dnešních autech to platí dvojnásob.
A chce to důkladně očistit, i když to na první pohled vypadá dobře klidně to hodí úbytky 1V a víc. ŘJ je z toho pak zmatená.

Jaké jsi dal svíčky ?
..elektrika je OK....zkusím ještě vyměnit kabely ke svíčkám....
...prostě mě mate, že je to jen při rozjíždění !!!!!...pak už si jen vrní...... drive: krokáč vyčištěn, kužel OK, víčko i palec nové....prostě na volnoběh OK...ale jak se zařadí první rychlostní stupeň......konec.....

Re: škubání motoru 16K4F -Rover 416Si

Napsal: čtv srp 27, 2015 11:27
od Hombre
Tak snad ty kabely, mě to kdysi dělaly svíčky, jak jsem dal nové, problém zmizel.

Re: škubání motoru 16K4F -Rover 416Si

Napsal: čtv srp 27, 2015 12:07
od KDB
Na dvojku to v těch otáčkách vůbec nedělá ?
Elektriku jsi prošel ? Žádné ůbytky ??
Svíčky dávám Brisk DR15YC.

Re: škubání motoru 16K4F -Rover 416Si

Napsal: čtv srp 27, 2015 13:14
od Trunda
Ono kolikrát stačí kouknout jak jsou vedené kabely... nesmí být jen tak halabala, nesmí být natolik volně, aby při zrychlení cestovaly a nesmí se dotýkat ničeho, co je ukostřené. Zkus třeba kabely jen přeorganizovat. Potažmo jestli máš rozdělovač, tak se víceméně bavíme jen o tom kabelu k cívce...

Re: škubání motoru 16K4F -Rover 416Si

Napsal: pát srp 28, 2015 16:01
od tomobu57
Hombre píše:A zkusil si ho nechat vyjet ze závitu a vyčistit i závit a jestli se neprotáčí ten kužel?
....díky, ale to jsem udělal už při prvním jeho vyčištění....to jsem si tu našel...."vyjet závit a zkontrolovat kužel - protáčení"...

Re: škubání motoru 16K4F -Rover 416Si

Napsal: pát srp 28, 2015 16:07
od tomobu57
..nemohly by to být zakarbonované ventily??.....třeba na jenom jednom válci?
kabely elektriky OK.....vyměněno vše, co má souvislost se zapalováním ...a kostrou......i od cívky k rozdělovači..a od rozdělovače do válců...all inn...tedy vše.....

Re: škubání motoru 16K4F -Rover 416Si

Napsal: pát srp 28, 2015 16:46
od Trunda
A? Výsledek tedy žádná změna?
Zakarbonované ventily to by byla blbá komprese a to by se rozhodně neprojevovalo takto...
Tohle mi přijde opravdu jako problém někde v elektrice. Zkusil bych překontrolovat stav čidla na klice, konektor a dráty, jestli nejsou nějaké načaté...

Re: škubání motoru 16K4F -Rover 416Si

Napsal: pát srp 28, 2015 19:18
od AnderN
Pozor já měl podpálené ventily na dvou válcích 18K4F a ani jsem to na provozu nepoznal, kromě špatných studených startů, ale to mělo i další příčiny. Chci říct, že špatnou kompresi dovede K-series dobře maskovat korekcemi ECU.