Stránka 1 z 2
ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001
Napsal: sob lis 07, 2015 13:40
od vajbic
Zdravím, mám již nějaký čas problém s mým Roverem 45, nicméně teď se to razantně zhoršilo. Dříve byl problém, že cca do 2500ot/min sem tam při akceleraci "škubl", nad tyto otáčky jel jako víno. Měl jsem podezření na MAP senzor, ale příliš jsem to neřešil. Nyní začal cukat již v celém rozsahu otáček. Dá se s ním jezdit, nicméně je potřeba pomalu přidávat plyn, jakmile přidám trochu víc, nedej bože dám plný, auto cuká - zrychluje, ale strašně pomalu a do toho to škubání, snad jako by tam šlo málo šťávy?? Sem tam, většinou na 1 a 2 stupeň střelí i do výfuku a taky na volnoběžné otáčky občas "zakopne", to předtím nedělal. Připadá mi, jako by to začalo potom, co jsem zkusil odpojit MAP senzor, ale to se mi zdá jako blbost, když to dělá i když ho znovu zapojím.
Zatím jsem vyměnil palivový filtr, svíčky, zkusil natankovat 1/2 nádrže 100 oktan, vyčistil klapku a krokový motorek volnoběhu, ale beze změn. Tento motor je již bez rozdělovače, má dvě zap. cívky.
Chci se zeptat, než objednám cívky, kabely a MAP senzor, zda se dá MAP nějak doma proměřit pomocí multimetru? Případně co další to může být? Diagnostika žádné chyby neukazuje. Lambda? Snímač vačky/teploty? Ucpané vstřiky??
Moc všem děkuji za postřehy !!!!!
Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001
Napsal: sob lis 07, 2015 14:00
od Trunda
V první řadě bych zkontroloval nastavení rozvodů....
Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001
Napsal: sob lis 07, 2015 14:31
od vajbic
Rozvody jsem měnil max. 1000km zpět, i s vodní pumpou. Po výměně vše fungovalo jako předtím. Pokud by přeskočily, šel by motor s*at, nebo se mýlím? Tady to podle mě nebude...
Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001
Napsal: sob lis 07, 2015 19:22
od Trunda
Nemusí nutně být motor KO, když jsou blbě... ale stačí aby byly třeba o zub vedle a může to mít takové projevy. A kor, jestli se měnily nedávno, tak o to je podezření větší a hodí se je překontrolovat. Není to nic složitého...
Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001
Napsal: ned lis 08, 2015 9:47
od AnderN
Píše, že to dělalo už předtím. Proměřil bych odpory kabelů a zkusil vyměnit ty cívky. To bývají obvyklé příčiny cukání.
A opět, jako skoro u každého, netušíme, odkud jsi. Napiš si do profilu aspoň rámcově bydliště a určitě se ozve někdo z okolí, kdo s tím pomůže, nebo aspoň doporučíme vhodného mechanika.
Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001
Napsal: ned lis 08, 2015 12:04
od vajbic
Asi blbá otázka, ale jak zjistím správné odpory kabelů? A měřit předpokládám normal multimetrem? Zkusím nejspíš koupit zatím jednu cívku, popřípadě dokoupím druhou.
Bydliště doplněno

Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001
Napsal: ned lis 08, 2015 15:48
od AnderN
Správné hodnoty můžeš dohledat tady na fóru, někde tady byly.
Nechceš si někdy udělat výlet na kafe do Brna? Mohli bychom přemontovat z mého auta jak cívky tak kabely a věděl bys hned, jestli je to něčím z toho.
Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001
Napsal: pon lis 09, 2015 18:50
od vajbic
Tak mám nové poznatky! Dnes jsem znovu projížděl auto diagnostikou a ukázala následující chybičky: P0340 Camshaft Position Sensor "A" Circuit - což je podle mě vadný snímač vačkové hřídele a dál P0313 Misfire Detected with Low Fuel, ale tohle nějak nemůžu přelouskat

Poradíte oč se jedná? A budou tyto chyby řešit můj problém? Děkujii
Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001
Napsal: pon lis 09, 2015 18:54
od vajbic
Jinak, do Brna občas jezdím, tak bych se někdy stavil, ale raději až bude Rover OK, teď je to spíš otrava s ním někam jet

Pokud si ale nebudu vědět rady, přijedu si určitě nechat poradit

Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001
Napsal: pon lis 09, 2015 19:11
od Trunda
Ten misfire (vynechané zapálení) by mohl být už důsledek problému s čidlem vačky. Takže první na řadě bych poléčil čidlo... proměřit kabeláž, konektor, čidlo, kostřící body můžou být špatné... toho je hromada. Jestli nejsi znalý elektriky a auto-mechaniky, tak bys to měl dát nějakému profíkovi. S tímhle doma laborovat bez potřebných znalostí to je ztráta času...
Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001
Napsal: pon lis 09, 2015 21:28
od AnderN
Na druhou stranu ten senzor pozice vačky by měl zvládnout vyměnit každý normální mechanik. Chci tím říct, že to nepratří mezi závady, při jejichž "opravě" mechanik neznalý těchto motorů napáchá víc škody než užitku.
Pokud se závada nevyřeší výměnou toho senzoru, tipoval bych zřejmě vstřikovač na válci, který hlásí misfire (diagnostika toto píše).
Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001
Napsal: úte lis 10, 2015 8:39
od Trunda
Tak pokud mu někdo čidlo půjčí.... ale jako koupit nové čidlo a pak zjistit, že to tím nebylo, to je cesta do pekel. Takovému způsobu řešení problémů nefandím

Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001
Napsal: úte lis 10, 2015 9:35
od AnderN
No, třeba s takovým servisem DS v Brně se dá většinou normálně domluvit a tyhle věci jako různá čidla, volnoběžné ventily apod. tam zpravidla mají a mohou vyzkoušet. Jen tip, nikomu nenutím konkrétní servis. Třeba máš někoho blíž někde u Břeclavi, kdo by byl schopen čidlo prohodit a vyzkoušet.
Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001
Napsal: úte lis 10, 2015 14:58
od vajbic
To Trunda: Bohužel nemám žádného známého, co by mi "na počkání" proměřil čidlo, případně poradil, a nechat auto někde v servisu si nemůžu dovolit, musím jezdit do práce, žejo (pro rýpaly: na dvě auta pořád nemám a MHD = minimálně 2,5h, a ve 3 ráno vstávat nehodlám

). Nezbývá mi teda nic jiného, než koupit čidlo a doufat, že je to ona příčina

Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001
Napsal: úte lis 10, 2015 15:42
od AnderN
Pokud je pro tebe auto tak kritické, tak co budeš dělat, pokud ti přestane jet úplně? Mimochodem, snímač otáček vačkové hřídele se v ČR prodává za cenu kolem 3500 Kč, co tak koukám do katalogů. Můžeš zkusit ten senzor odpojit, jestli se chování změní tak je vysoká šance, že je to tím. Nebo to zkus prohodit z jiného motoru, který jede dobře, už jsem ti to nabízel.