Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...
Napsal: úte lis 10, 2015 11:32
Dlouhodobě se potýkám se závadami na našem nejpoužívanějším autě.
Vše začalo už dávno, půl roku zpět (možná víc). Pokusím se zde popsat co se během té doby událo.
- již od koupě (před čtyřmi roky a 50 tisíci kilometry, najeto 170kkm) se občas při ustálených otáčkách rozsvěcuje kontolka Engine. Stačí ubrat či přidat a zhasne. Na jízdu a chod motoru nemá vliv, takže jsme to nechali být s tím, že se to do budoucna nějak projeví.
- auto jezdilo bez problémů, servisované Lenhamem (rozvody, brzdy, ...).
- před 10kkm (na jaře, 210000km) při výměně oleje jsme začali řešit netěsnosti na nafrovém čerpadle (pouze z důvodu loužiček na nové dlažbě, jinak bych to asi nijak zvlášť neřešil, protože než jsem odstranil ten nasáklý molitan v podmotoráku, tak to stíhal absorbovat on). Rosilo to pod okem s dutým šroubem na přívodu do čerpadla, dali jsme nové Cu těsnění. A rozhodli se, že nebudeme vracet podmotorový kryt a před další výměnou oleje umeju motor wapkou (za tech 15let je na nem nánosů ...) abychom viděli jestli je vše OK.
- během času jsme z jiných důvodů měnili napínací kladku (řemen na klimu s alternátorem, ...), chladič vody - nic co souviselo s čerpadlem)
- čerpadlo teklo někudy stále, takže jem koupil sadu těsnění z Ebay a vyměnili vše co se dalo (kromě gufera na hřídeli)
- auto při vyšších otáčkách nadměrně černě kouří, postupně hůře startuje za studena (po delším stání).
- ted přišel čas na umytí motoru (ted je jako "nový") a výměnu oleje. S tím i na seřízení čerpadla tak aby startovalo a nekouřilo, a na kontrolu netěsností.
- seřízení se nedaří, startování nevyřešila ani výměna žhaviček (dvě nežhavily), demontáží čerpadla zjištěn únik nafty přes gufero hřídele, takže nové, znovu šeřízení, znovu bez úspěchu.
- zkusilo se přehodit řemen i zub na obě strany a chová se to stejně blbě ...
Ted bude následovat na zkoušku výměna celého čerpadla za jiné, které by mělo být určitě dobré.
Nějaké jiné nápady? Jediné co jsme v čerpadle nevymněnili a co by cenově asi šlo bezbolestně udělat je čidlo teploty, ale nevím jestli může mít na to co popisuju vliv. Sehnat jiné čerpadlo z nejakého solidního zdroje, případně nějaký repas? Existuje něco s dobrou referencí a cenou?
Vše začalo už dávno, půl roku zpět (možná víc). Pokusím se zde popsat co se během té doby událo.
- již od koupě (před čtyřmi roky a 50 tisíci kilometry, najeto 170kkm) se občas při ustálených otáčkách rozsvěcuje kontolka Engine. Stačí ubrat či přidat a zhasne. Na jízdu a chod motoru nemá vliv, takže jsme to nechali být s tím, že se to do budoucna nějak projeví.
- auto jezdilo bez problémů, servisované Lenhamem (rozvody, brzdy, ...).
- před 10kkm (na jaře, 210000km) při výměně oleje jsme začali řešit netěsnosti na nafrovém čerpadle (pouze z důvodu loužiček na nové dlažbě, jinak bych to asi nijak zvlášť neřešil, protože než jsem odstranil ten nasáklý molitan v podmotoráku, tak to stíhal absorbovat on). Rosilo to pod okem s dutým šroubem na přívodu do čerpadla, dali jsme nové Cu těsnění. A rozhodli se, že nebudeme vracet podmotorový kryt a před další výměnou oleje umeju motor wapkou (za tech 15let je na nem nánosů ...) abychom viděli jestli je vše OK.
- během času jsme z jiných důvodů měnili napínací kladku (řemen na klimu s alternátorem, ...), chladič vody - nic co souviselo s čerpadlem)
- čerpadlo teklo někudy stále, takže jem koupil sadu těsnění z Ebay a vyměnili vše co se dalo (kromě gufera na hřídeli)
- auto při vyšších otáčkách nadměrně černě kouří, postupně hůře startuje za studena (po delším stání).
- ted přišel čas na umytí motoru (ted je jako "nový") a výměnu oleje. S tím i na seřízení čerpadla tak aby startovalo a nekouřilo, a na kontrolu netěsností.
- seřízení se nedaří, startování nevyřešila ani výměna žhaviček (dvě nežhavily), demontáží čerpadla zjištěn únik nafty přes gufero hřídele, takže nové, znovu šeřízení, znovu bez úspěchu.
- zkusilo se přehodit řemen i zub na obě strany a chová se to stejně blbě ...
Ted bude následovat na zkoušku výměna celého čerpadla za jiné, které by mělo být určitě dobré.
Nějaké jiné nápady? Jediné co jsme v čerpadle nevymněnili a co by cenově asi šlo bezbolestně udělat je čidlo teploty, ale nevím jestli může mít na to co popisuju vliv. Sehnat jiné čerpadlo z nejakého solidního zdroje, případně nějaký repas? Existuje něco s dobrou referencí a cenou?