Stránka 1 z 1

Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...

Napsal: úte lis 10, 2015 11:32
od 11AA
Dlouhodobě se potýkám se závadami na našem nejpoužívanějším autě.

Vše začalo už dávno, půl roku zpět (možná víc). Pokusím se zde popsat co se během té doby událo.

- již od koupě (před čtyřmi roky a 50 tisíci kilometry, najeto 170kkm) se občas při ustálených otáčkách rozsvěcuje kontolka Engine. Stačí ubrat či přidat a zhasne. Na jízdu a chod motoru nemá vliv, takže jsme to nechali být s tím, že se to do budoucna nějak projeví.
- auto jezdilo bez problémů, servisované Lenhamem (rozvody, brzdy, ...).
- před 10kkm (na jaře, 210000km) při výměně oleje jsme začali řešit netěsnosti na nafrovém čerpadle (pouze z důvodu loužiček na nové dlažbě, jinak bych to asi nijak zvlášť neřešil, protože než jsem odstranil ten nasáklý molitan v podmotoráku, tak to stíhal absorbovat on). Rosilo to pod okem s dutým šroubem na přívodu do čerpadla, dali jsme nové Cu těsnění. A rozhodli se, že nebudeme vracet podmotorový kryt a před další výměnou oleje umeju motor wapkou (za tech 15let je na nem nánosů ...) abychom viděli jestli je vše OK.
- během času jsme z jiných důvodů měnili napínací kladku (řemen na klimu s alternátorem, ...), chladič vody - nic co souviselo s čerpadlem)
- čerpadlo teklo někudy stále, takže jem koupil sadu těsnění z Ebay a vyměnili vše co se dalo (kromě gufera na hřídeli)
- auto při vyšších otáčkách nadměrně černě kouří, postupně hůře startuje za studena (po delším stání).
- ted přišel čas na umytí motoru (ted je jako "nový") a výměnu oleje. S tím i na seřízení čerpadla tak aby startovalo a nekouřilo, a na kontrolu netěsností.
- seřízení se nedaří, startování nevyřešila ani výměna žhaviček (dvě nežhavily), demontáží čerpadla zjištěn únik nafty přes gufero hřídele, takže nové, znovu šeřízení, znovu bez úspěchu.
- zkusilo se přehodit řemen i zub na obě strany a chová se to stejně blbě ...

Ted bude následovat na zkoušku výměna celého čerpadla za jiné, které by mělo být určitě dobré.

Nějaké jiné nápady? Jediné co jsme v čerpadle nevymněnili a co by cenově asi šlo bezbolestně udělat je čidlo teploty, ale nevím jestli může mít na to co popisuju vliv. Sehnat jiné čerpadlo z nejakého solidního zdroje, případně nějaký repas? Existuje něco s dobrou referencí a cenou?

Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...

Napsal: úte lis 10, 2015 16:59
od J0hny
Přívod paliva jste určitě nějak už řešili? Zanesený ventily v něm, děravá hadička sající vzduch. Špatnej kontakt na přívodním konektoru, nastavení předvstřiku (je to neuvěřitelně citlivý), co EGR?

Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...

Napsal: úte lis 10, 2015 18:32
od 11AA
S predvsrikem si právě hraje už poněkolikáté. Ale protože bylo potřeba vyřešit i to startování, postupně se odstranovali další věci (zhaveni, gufero) a tím se jakoby zhoršil zase predvstrik...buď sotva nastartuje s bílým dymem, nebo je hrozně ostrý. Nic mezi.

Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...

Napsal: stř lis 11, 2015 12:44
od J0hny
Podle čeho seřizujete?

Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...

Napsal: stř lis 11, 2015 17:27
od 11AA
Cit a sluch.

Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...

Napsal: čtv lis 12, 2015 12:39
od J0hny
Tak to se nedivte :-D

Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...

Napsal: čtv lis 12, 2015 17:33
od 11AA
Už chybu našel, a se serizovanim predvstriku jak jsem popsal chyba není. To je až důsledek. Po konečném vyřešení dám vědět... pro začátek, není o-kroužek jako o-kroužek (nemyslím rozměr) - originálním dílům 3x zdar. [WINKING FACE]

Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...

Napsal: čtv lis 12, 2015 17:58
od Trunda
Jo O kroužky, se to zdá jako banální věc, kterou koupíš za rohem.... jenže ten rozměr právě klame, protože z toho původního ho tak leda odhadneš a kolikrát špatně. Jenže ty správné rozměry nikde nezjistíš...

Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...

Napsal: čtv lis 12, 2015 18:16
od 11AA
Rozměr byl Ok, ale materiál přes deklarovanou naftě odolnost ne. Ještě jsem to neviděl, ale prý se to chová jako sýrové korbace - trhá se to jako na nitě. Bohužel už to je kdesi v čerpadle.

Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...

Napsal: čtv lis 12, 2015 18:19
od 11AA
Další bohužel je, že originál sadu kroužků jsem tehdy ještě neměl. Tu jsem začal řešit až když to teklo i pod vickem kde je spesl tvar. Teď by nebyl problém ho vyměnit, ale bůh ví jestli se podaří nějak dostat ten sajrajt ven.

Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...

Napsal: pon lis 23, 2015 16:07
od 11AA
Tak hotovo, těsnění vyměněno, seřízeno. Motor jde hladce, nekouří, otáčky na volnoběh nekolísají, ... Veškerý problém byl v použití o-kroužku z nevyhovujícího materiálu (zřejmě neodolný naftě), který se začal po čase "sypat a trhat", tím šla nafta někam kam neměla a proto to bylo neseřiditelné.

Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...

Napsal: úte lis 24, 2015 14:01
od J0hny
Takze serizeno na cit? :D

Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...

Napsal: úte lis 24, 2015 14:34
od 11AA
A víš co? Něco s tím udělám, aby to bylo serizeny na správný hodnoty. [WINKING FACE]

Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...

Napsal: pát lis 27, 2015 21:52
od J0hny
:D