Stránka 1 z 1

únik vody z chladícího systému

Napsal: pon čer 30, 2008 11:27
od Inferland
Tak, máme tu nový týden a je tedy čas na nový zádrhel. :lol:

V rámci vrtání se ve vozítku a vyřešení problematiky vadné stahovačky okna u řidiče (viz. pár témat níže), se mi podařilo zjistit, že mi někde nějakým způsobem mizí voda z chladícího systému.

Před cca 3 týdny jsem v rámci údržby doléval vodu do nádrže chlazení. Jaké však bylo mé překvapení, když jsem tento víkend zjistil, že už je tam vody zase jen po dně. I nelenil jsem, dolil jsem vody na max po příslušnou rysku, ujel cca 30 km a po vychladnutí motoru zjistil, že tam chybí asi 1 cm pod dolitou hladinu. Na zemi nic mokrého nebylo, z té plastové nádržky to typuju taky neteče, resp. ničeho jsme si tam nevšiml.

Mi příjde, že se to pořád vrací (uniká) do nějaké hladiny a pak to funguje z toho co tam je, páč co se týče kontrolky teploty vody na budíku, tak tam nepozoruju žádnou změnu. Nicméně bych rád v létě ujel 1000km do Chorvatska a zpět, a nerad bych ho tam chuděru někde zavařil. Méte nějaký typ na to, jak vysledovat problém sám?

Děkuju I.

Re: únik vody z chladícího systému

Napsal: pon čer 30, 2008 12:04
od Tommi_82
Těsnění pod hlavou (ale to snad asi ani ne).

Pumpa(ta to dokonale rozstříká a odpaří se to a zjištíš to až když teče jak potok, když sundáš rozvodovej kryt tak bys to měl vidět = ten kryt bude dole mokrej) .

Nezašroubil jsi vzduchotěsně víčko(a vodička ti vyvařila).

Teče to někde jinde (jen když motor běží a je tam tlak, ale tím že je tam teplo tak se to odpaří = typicky u napojení chladícího okruhu na blok motoru) Taky už se to jednomu mechanikovi podařilo a taky nikde voda vidět nebyla prostě se odpařila.

Každopádně buď klidnej už se mi 2x podařilo jet 130 km do servisu se spotřebou 7 litrů benzínu+5 litrů vody/100 km (jednou v zimě když mi praskl obal termostatu a asi dva měsíce po tom, když mi odešla pumpa). A dojel jsem zdárně!!!

Re: únik vody z chladícího systému

Napsal: pon čer 30, 2008 12:10
od Roman620ti
no pokud je v chladivu obsažena nemrznoucí kapalina, tak to má nechávat barevnou stopu v místě úniku. (modrá, červená)Třeba mě kapaly hadice nad výfuk. svody a tím se to hned odpařilo a louže pod autem nebyla. Chce to pořádně zkouknout z vrchu i ze spoda, jestli nebude někde patrná stopa úniku. Pokud je v systému jen voda, bude to horší vypozorovat.

Re: únik vody z chladícího systému

Napsal: úte črc 01, 2008 6:21
od Hombre
Nezoufej, já jsem na tom ůplně stejně: doleju po rysku a během 200. km to klesne asi o 1 cm ale tam už to zůstane napořád. Asi je to vinou staršího slabšího přetlakového ventilu ve víčku nádržky, který už nedokáže udržet určitý tlak, takže voda (pára) se přes něj upustí až se hladina sníží na tu mez, kdy je tlak při provozní teplotě takový, že ho víčko udrží. Pak už dál neklesá. Pokud tobě klesá pořád, doporučuju zkontrolovat okolí sacího potrubí v místě příruby u hlavy u 1. a 4. válce. Tam mi to už teklo, mezi sáním a hlavou je jen gumové těsnění a navíc se sací potrubí nedotýká hlavy, ale je tam mezera (dutinky pro šrouby jsou vyvýšené), takže se radši už o sání ani neopírám.

Re: únik vody z chladícího systému

Napsal: úte črc 01, 2008 11:15
od Inferland
Dík zy ty rady pánové. Budu to hlídat a do Chorvatska si s sebou vezmu flašku destilky. :lol:

Jinak, myslíte, že je nutné tam lít destilku nebo stačí obyč voda? Brněnská je poměrně tvrdá.

Re: únik vody z chladícího systému

Napsal: úte črc 01, 2008 12:30
od Hombre
Raději destilku-vodní kámen to je prevít. I když ve směsi s ethylenglykolem asi nemá šanci se usadit. Ale raději destilku.A na podzim změřit, a dolít nemrzku abys nezamrzl.