Stránka 1 z 2
hydroštely
Napsal: sob bře 12, 2016 0:12
od tomobu57
ahoj,
už mi cvakají dost.....chci je vyměnit, mám 16K4F, 16-ti ventil
hledal jsem tu postup, ale nikde není detailní nit.......a ani nevím, kolik jich vlastně v motoru mám, sorry.....
a taky když už se do toho dám, tak sundám i vanu, vyčistím vč. sítka ol. čerpadla..
čím to pak zatěsnit není-li origo těsnění pod vanu?
díky,
Tom
Re: hydroštely
Napsal: sob bře 12, 2016 10:58
od Trunda
Ahoj,
hydroštelů je stejně jako ventilů - 16 kusů. Dají se tu sehnat nové, ale dají se ty staré zrepasovat, vyčistit, ale je dobré mít pár kousků náhradních, když třeba některý nepůjde rozdělat.
Jinak musí se rozhodit rozvody, sundat víko, povolit malé šrouby držící půlky hlav u sebe a opatrně horní půlku odloupnout nahoru. Vyndáš vačky a pod nimi už jsou vidět hydroštely. Ty jdou třeba přísavkou vyndat ven. Zpátky stejně. Půlky k sobě na nějaký kvalitní tmel (ne ten oranžový hnus) nanesený válečkem. Stejný tmel bys použil i na tu vanu.
Nemá smysl to tu nějak extra rozepisovat. Je to věc, kterou by měl dělat někdo, kdo už to dělal

Re: hydroštely
Napsal: ned bře 13, 2016 23:58
od tomobu57
.....nemáte někdo zkušenost s LIQUI MOLY, přísadou pro hydr. zdvihátka???? (jejich č. LIQ 1009)
Re: hydroštely
Napsal: pon bře 14, 2016 7:41
od Pítrs
Dobrý den,
Liqui Moly nedělají šmejdovské věci, ale než do oleje lít tuhle kapalinu, tak bych spíš volil řešení dekarbonizace motoru a nejen zdvihátka pak poděkují.
Jednorázově zkrátit interval výměny oleje, pak ho pravidelně každý rok měnit, zdvihátka vyčistit, třeba půjdou dát do pucu.
A když ne, tak jdou koupit třebas OEM za rozumnou cenu.
Případně pokud je tlak na cenu, oslovte prodejce s poptávkou, jistě se nějaké najdou.
Re: hydroštely
Napsal: pon bře 14, 2016 9:31
od Trunda
Jako měl jsem rozebranou hromadu hydroštelů a nemyslím si, že by jim jakákoli srajda nějak pomohla. Většinou klapou proto, že jsou ucpané nějakou úsadou, kouskem uvolněného tmelu, šupinkami hliníku. Pokud uvnitř nejsou takto mechanicky blokované, tak se není důvod, aby cvakaly. Takže za mě, pokud opravdu cvakají i po čerstvém oleji a zahřátí, tak nepomůže nic jiného, než jejich repase/výměna.
Re: hydroštely
Napsal: úte bře 15, 2016 16:07
od tomobu57
dík, dám do oleje tedy od LIQUI dekarbonizér...měním olej každý rok nezávisle na tom, kolik ujedu km
a beru vždy olej do motoru pouze pro motory HONDA
ale dík za niť k OEM hydroštelům.-----------
Tom
Re: hydroštely
Napsal: úte bře 15, 2016 16:09
od tomobu57
...p.s. po zahřátí necvakají..ale než se motor zahřeje je to úplný koncert

Re: hydroštely
Napsal: úte bře 15, 2016 16:33
od Trunda
No tak pak je to spíš o tom oleji....
Co přesně tam leješ? .... jak pro motory Honda? Nemáš žádný motor Honda

Re: hydroštely
Napsal: stř bře 16, 2016 19:43
od MarekNiessner
U tech zdvihatek jeste mrkni na tlaky ve valcich a jak vypadaji. Ja si myslel, ze u me 1.4 16v taky klepou zdvihatka. Byl to celkem velkej klepot, po vymene furt to stejne. Nakonec jsem zjistil, ze je vydrenej jeden valec sejdrem a ten to mlatil. Tlak tam byl cca na 7.
Re: hydroštely
Napsal: čtv bře 17, 2016 17:46
od tomobu57
Pítrs píše:Dobrý den,
Liqui Moly nedělají šmejdovské věci, ale než do oleje lít tuhle kapalinu, tak bych spíš volil řešení dekarbonizace motoru a nejen zdvihátka pak poděkují.
Jednorázově zkrátit interval výměny oleje, pak ho pravidelně každý rok měnit, zdvihátka vyčistit, třeba půjdou dát do pucu.
A když ne, tak jdou koupit třebas OEM za rozumnou cenu.
Případně pokud je tlak na cenu, oslovte prodejce s poptávkou, jistě se nějaké najdou.
...nemáš www stránku OEM hydroštelů?
díky
Re: hydroštely
Napsal: čtv bře 17, 2016 17:52
od tomobu57
MarekNiessner píše:U tech zdvihatek jeste mrkni na tlaky ve valcich a jak vypadaji. Ja si myslel, ze u me 1.4 16v taky klepou zdvihatka. Byl to celkem velkej klepot, po vymene furt to stejne. Nakonec jsem zjistil, ze je vydrenej jeden valec sejdrem a ten to mlatil. Tlak tam byl cca na 7.
ano, díky za radu...byl jsem tady v servisu u HOSE (Rover) a mechanik, který má ještě soukromě skvěle zachovalou 400 mi řekl že jsou to hydroštely..ještě si s ním tedy dohodnu změření tlaků v jednotlivých vílcích než je začnu shánět....
mám 416 už léta a vždy byl na něj spoleh, dostal-li co potřeboval...ze současných "nabodovaných aut" s "tužkovými čepy" mám osypky.......

Re: hydroštely
Napsal: čtv bře 17, 2016 17:54
od tomobu57
Pítrs píše:Dobrý den,
Liqui Moly nedělají šmejdovské věci, ale než do oleje lít tuhle kapalinu, tak bych spíš volil řešení dekarbonizace motoru a nejen zdvihátka pak poděkují.
Jednorázově zkrátit interval výměny oleje, pak ho pravidelně každý rok měnit, zdvihátka vyčistit, třeba půjdou dát do pucu.
A když ne, tak jdou koupit třebas OEM za rozumnou cenu.
Případně pokud je tlak na cenu, oslovte prodejce s poptávkou, jistě se nějaké najdou.
taky jen olej pro motor stojí přes 2000,- na výměnu.....žádné hnusy tam neliji....
Re: hydroštely
Napsal: čtv bře 17, 2016 18:26
od Pítrs
Re: hydroštely
Napsal: čtv bře 17, 2016 18:31
od Trunda
OEM neOEM.... na to kašli. Vezmi co kde je k dispozici. Jinak jsou ty ceny celkem šílené #31
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001192
Jinak je toho plný eBay
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... t&_sacat=0
A jak říkám, jestli máš čas na to se s tím mazlit a můžeš nechat motor chvilku rozdělaný, tak si udělej pár hezkých večerů a hydroštely jeden po druhém vyčisti.
Ještě jednou prosím, co tam leješ přesně za olej?
Re: hydroštely
Napsal: pát bře 18, 2016 16:57
od tomobu57
LIQUi MOLY SYNTHOIL 5W/40....... (Tec Doc 1307 )