Po zaslepeni EGR ventilu auto taha ako nikdy predtym
Re: Po zaslepeni EGR ventilu auto taha ako nikdy predtym
koukal jsem na video a na 140km je 3050-3100 otáček,a nemáš tolik zahřátej motor.Natoč video za měsíc,to je přesně jak jsem psal že když vyčistím EGR tak po nastartování mně ukazatel spadne z 900 na 800-820 otáček.
řekl bych že to je jako když si dám novej KN filtr nebo blow ventil.Takže šetři na výfukové svody
řekl bych že to je jako když si dám novej KN filtr nebo blow ventil.Takže šetři na výfukové svody
Rover 45 ,2.0 ITD 74Kw,r.v.2000 ,5dv.
Re: Po zaslepeni EGR ventilu auto taha ako nikdy predtym
Bil zohriaty ... teplota motoru je nalavo, napravo je stav paliva
Rover 620SDI
Rover 75 2.0Tourer
Rover 75 2.0Tourer
Re: Po zaslepeni EGR ventilu auto taha ako nikdy predtym
Můj R620 SDi jede na pátý rychlostní stupeň při 2000 ot./min. rychlostí 90 km/hod, při 3000 ot./min. je to 130 km/hod. A takto je to správně. Jestli je EGR ventil zaslepený nebo ne, na to opravdu vliv nemá. Pokud bych ale natočil video, tak by tam bylo vidět, že mi to ukazuje 2000 ot./min. při 100 km/hod a 3000 ot./min. při 140 km hod. Tedy to samé, co nyní ukazuje i Janesovi. Proč? Tachometr mi totiž z nějakého důvodu ukazuje o 10 km vyšší rychlost. Dlouhodobě, stabilně, v celém rozsahu. Je to přesně o 10 km/hod víc, mám to potvrzeno jak z radarů, tak i např. při předjíždění aut jedoucích po dálnici ustálenou rychlostí 130 km/hod. Proč to tak je nevím. Pneumatiky mám předepsané, převodovku originální. Možná chybný převod impulsů ze snímače rychlosti na otáčky, možná mechanicky posunutá ručička tachometru na hřídelce, zatím jsem to nezkoumal. Už jsem si na to zvykl. Dost možná ale nejsem jediný, ty videa 3000/140 by tomu nasvědčovaly. Má někdo podobnou zkušenost?
Také v manuálu pro R600 je pro převodovku PG1 S4 FTU uváděna na pátý rychlostní stupeň při 1000 ot./min. rychlost 41,6 km/hod, tedy 1 ot./min. = 0,0416 km/hod. Vynásobením tohoto údaje příslušnými otáčkami nám to pak dá tyto údaje:
při 2000 ot./min je rychlost 83,2 km/hod
při 3000 ot./min je rychlost 124,8 km/hod
Respektive obráceně, když požadovanou rychlost podělíme tím samým údajem, dostaneme tyto otáčky:
při 90 km/hod jsou otáčky 2164 ot./min.
při 120 km/hod jsou otáčky 2885 ot./min.
při 130 km/hod jsou otáčky 3125 ot./min.
při 140 km/hod jsou otáčky 3365 ot./min.
A těch 125 ot./min navíc při rychlosti 130 km/hod znamená, že ručička otáčkoměru by měla být nepatrně víc vlevo, přesněji v polovině mezi čárkou 3000 a následující čárkou. Dělení stupnice otáčkoměru od údaje 1000 ot./min. je po 250 (od nuly do 1000 jde po 333).
Janesovi poradím dvě věci:
1. Zkus se nad tím v klidu zamyslet a krok po kroku si ty vztahy a závislosti rychlosti na otáčkách projdi.
2. Pokud Ti to před zaslepením EGR ventilu skutečně ukazovalo 3000/130, zkontroluj si kalibraci tachometru a otáčkoměru. Tachometr nejlépe na nějakém spolehlivém radaru, v rámci objektivity raději na několika. Otáčkoměr v servisu. Pak si projdi elektroinstalaci, nutně mi z toho vychází závěr, že Ti kecá otáčkoměr nebo tachometr, a to právě shodou okolností od okamžiku, kdy jsi zaslepil ten EGR. Možná jsi při tom pohnul s nějakým konektorem na kabeláži apod. v motorovém prostoru. Obecně to ale může být závada kdekoli na trase: snímač-konektory-kabeláž-řídicí jednotka-přístroj. Už se mi stalo, že kecal i otáčkoměr. Jednou chvíli ukazoval otáčky nižší i vyšší asi o 500 oproti skutečnosti. Po "prohýbání" konektorů zase fungoval normálně. Už je to asi rok a od té doby klid.
Na tom videu jsem si všiml takového poskočení ručičky tachometru v čase 0:05, což mi neodpovídá reálnému zrychlení, a i potom je ručička nějak nestabilní. Mohlo by to značit, že po drátech něco nechodí tak jak by mělo.
Také v manuálu pro R600 je pro převodovku PG1 S4 FTU uváděna na pátý rychlostní stupeň při 1000 ot./min. rychlost 41,6 km/hod, tedy 1 ot./min. = 0,0416 km/hod. Vynásobením tohoto údaje příslušnými otáčkami nám to pak dá tyto údaje:
při 2000 ot./min je rychlost 83,2 km/hod
při 3000 ot./min je rychlost 124,8 km/hod
Respektive obráceně, když požadovanou rychlost podělíme tím samým údajem, dostaneme tyto otáčky:
při 90 km/hod jsou otáčky 2164 ot./min.
při 120 km/hod jsou otáčky 2885 ot./min.
při 130 km/hod jsou otáčky 3125 ot./min.
při 140 km/hod jsou otáčky 3365 ot./min.
A těch 125 ot./min navíc při rychlosti 130 km/hod znamená, že ručička otáčkoměru by měla být nepatrně víc vlevo, přesněji v polovině mezi čárkou 3000 a následující čárkou. Dělení stupnice otáčkoměru od údaje 1000 ot./min. je po 250 (od nuly do 1000 jde po 333).
Janesovi poradím dvě věci:
1. Zkus se nad tím v klidu zamyslet a krok po kroku si ty vztahy a závislosti rychlosti na otáčkách projdi.
2. Pokud Ti to před zaslepením EGR ventilu skutečně ukazovalo 3000/130, zkontroluj si kalibraci tachometru a otáčkoměru. Tachometr nejlépe na nějakém spolehlivém radaru, v rámci objektivity raději na několika. Otáčkoměr v servisu. Pak si projdi elektroinstalaci, nutně mi z toho vychází závěr, že Ti kecá otáčkoměr nebo tachometr, a to právě shodou okolností od okamžiku, kdy jsi zaslepil ten EGR. Možná jsi při tom pohnul s nějakým konektorem na kabeláži apod. v motorovém prostoru. Obecně to ale může být závada kdekoli na trase: snímač-konektory-kabeláž-řídicí jednotka-přístroj. Už se mi stalo, že kecal i otáčkoměr. Jednou chvíli ukazoval otáčky nižší i vyšší asi o 500 oproti skutečnosti. Po "prohýbání" konektorů zase fungoval normálně. Už je to asi rok a od té doby klid.
Na tom videu jsem si všiml takového poskočení ručičky tachometru v čase 0:05, což mi neodpovídá reálnému zrychlení, a i potom je ručička nějak nestabilní. Mohlo by to značit, že po drátech něco nechodí tak jak by mělo.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Po zaslepeni EGR ventilu auto taha ako nikdy predtym
Výborně. Nejpřesnější vysvětlení. Zpravidla to tak bývá: Montuješ něco, klič ti spadne někam a při lovení se něčim pohne.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: Po zaslepeni EGR ventilu auto taha ako nikdy predtym
No docela sem se při sobote pobavil. Jinak všimněte si jednoho jevu u téhle pristroju, a to je hystereze! Když jedu padesát a zrychlim plynule na sto, bude mi gps ukazovat třeba 96. Když pojedu stopadesat a plynule pribrzdim na sto, bude mi gps ukazovat třeba 104. Tenhle jev je hodně znát na mechanickejch budikach, a to jak na tachometru tak na otackomeru. Prito se můžou otáčky i rychlost rozlejzat, ale nebejva to o tolik. Nehledě na to že roveri tachometr funguje na principu dvou o 90' potocenych vinutich buzenych pwm signálem, kdy se střída jednoho a druhýho signálu prepocitava pomocí sin a cos znacne zjednodušenou elektronikou, takže tachometr i otackomer promeruje při různých rychlostech různě. kontrola ukazatelů podle radaru u silnice je holá blbost, většina z nich snímá pod ruznym úhlem, a korekce který to napravujou nejsou bůhví jak přesný. Nejlepší je dlouhá rovinka a gps.
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165
Re: Po zaslepeni EGR ventilu auto taha ako nikdy predtym
A tiez som si vsimol, ze tachometer ukazuje o nejakych 10km/h viac nez je realna rychlost, vsimol som si to na radaroch.
Rover 620SDI
Rover 75 2.0Tourer
Rover 75 2.0Tourer
Re: Po zaslepeni EGR ventilu auto taha ako nikdy predtym
S měřením rychlosti pomocí GPS nemám zkušenosti, ale mám pocit, že dosažená přesnost nebude nějak výrazně lepší než u stacionárních dopravních radarů. Tedy aspoň co se týče civilních aplikací GPS. Dnešní radary doznaly značného pokroku co se přesnosti měření týče. Ano všechny snímají jedoucí vozidlo mimo optimální směr, kterým je podélná osa vozidla, tedy pod určitým úhlem. Tento úhel je však velmi ostrý, na větší vzdálenosti - 50 m a více činí jen několik málo stupňů a vzniklá chyba tak není nějak zásadně vysoká. Mám vysledováno, že na většině radarů (z nichž je každý umístěn vždy v jiné vzdálenosti i výšce od trajektorie projíždějícího vozidla) při rychlosti 50 km/hod se zobrazený údaj liší od údaje tachometru maximálně o +-1 km/hod. Samozřejmě najdou se i vyjímky, vím i o radarech, kde výrobce nemá dostatečně vyřešenu teplotní kompenzaci a zobrazovaný údaj je tak silně závislý na teplotě okolí. A třeba přímo u nás máme radar, který při jízdě předepsanou rychlostí 50 km/hod. nejprve ukáže první údaj třeba 66 km/hod, pak druhý údaj zase naopak třeba 37 km/hod. a až třetí údaj je např. 52 km/hod. Někdy ovšem ten třetí údaj nestihne zobrazit dřív než jej míjíte. Tak taková zařízení jsem samozřejmě neměl na mysli.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po zaslepeni EGR ventilu auto taha ako nikdy predtym
Takových radarů je bohužel dost ... přesnost GPS není závislá na použité aplikaci, když budu mít zařízení (např. mobilní telefon s GPS modulem) a použiju několik různých navigačních aplikací nebo aplikací pro zobrazování údajů GPS, budou všechny ukazovat stejná data. Jediné negativum, se kterým je u GPS nutné počítat, je to, že správný údaj zobrazí se zpožděním v řádu jednotek sekund (typicky 1-2 s).
Jinak tvé vysvětlení má hlavu i patu, sám jsem se 620SDi měl naprosto stejné zkušenosti.
Jinak tvé vysvětlení má hlavu i patu, sám jsem se 620SDi měl naprosto stejné zkušenosti.
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po zaslepeni EGR ventilu auto taha ako nikdy predtym
Tohle je naprosto jednoduchej příklad PLACEBO efektu!
Příklad č. 1 - vyměním si olej - auto jede víc
2. umeju si auto - auto jede víc
Příklad č. 1 - vyměním si olej - auto jede víc
2. umeju si auto - auto jede víc
Re: Po zaslepeni EGR ventilu auto taha ako nikdy predtym
J0hny píše:Tohle je naprosto jednoduchej příklad PLACEBO efektu!
Příklad č. 1 - vyměním si olej - auto jede víc
2. umeju si auto - auto jede víc
v com umyvas?
Rover 620SDI
Rover 75 2.0Tourer
Rover 75 2.0Tourer
Re: Po zaslepeni EGR ventilu auto taha ako nikdy predtym
Jenom doplním, že na všech autech ukazuje tachometr více, než je skutečná rychlost. Je to proto, že je to nařízeno předpisem EHK č.39, kde se píše, že rychlost udávaná rychloměrem nesmí být menší, než skutečná rychlost vozidla. A aby to vyhovělo za všech podmínek (alternativní rozměry pneumatik, sjeté/nové pneumatiky, prázdné/naložené vozidlo), je tam ještě určitá rezerva.
Při homologační zkoušce s nenaloženým vozidlem musí s hlediska přesnosti rychloměr vyhovět dle následujícího vztahu:
0 ≤ (V1 - V2) ≤ (0,1 V2 + 4 km/h)
kde V1 je rychlost udávaná rychloměrem a V2 rychlost skutečná. Z tohoto jednoduchého stavu lze vyvodit, že třeba při skutečné rychlosti 40 km/h může vyhovující rychloměr ukazovat od 40 do 48 km/h, při rychlosti 80 km/h je to 80-92 km/h a při rychlosti 120 km 120-138 km/h, (při těchto třech rychlostech se provádí homologační zkouška u vozidel s maximálkou nad 150 km/h).
Při homologační zkoušce s nenaloženým vozidlem musí s hlediska přesnosti rychloměr vyhovět dle následujícího vztahu:
0 ≤ (V1 - V2) ≤ (0,1 V2 + 4 km/h)
kde V1 je rychlost udávaná rychloměrem a V2 rychlost skutečná. Z tohoto jednoduchého stavu lze vyvodit, že třeba při skutečné rychlosti 40 km/h může vyhovující rychloměr ukazovat od 40 do 48 km/h, při rychlosti 80 km/h je to 80-92 km/h a při rychlosti 120 km 120-138 km/h, (při těchto třech rychlostech se provádí homologační zkouška u vozidel s maximálkou nad 150 km/h).
Re: Po zaslepeni EGR ventilu auto taha ako nikdy predtym
Tak už i při těch 40 km/hod je to hodně, ale 120 vs. 138, tak to už je teda fakt dost.
Že tachometr ukazuje rychlost minimálně shodnou, ale spíš větší než je skutečná, je obecně známý fakt, ale netušil jsem že ty rozdíly mohou být až takto vysoké. Díky za vzorec.
Že tachometr ukazuje rychlost minimálně shodnou, ale spíš větší než je skutečná, je obecně známý fakt, ale netušil jsem že ty rozdíly mohou být až takto vysoké. Díky za vzorec.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R