Příspěvek
od AnderN » pon úno 25, 2008 16:04
No vidim, ze se tady siri myty, tak si dovolim zasahnout:
- v Roverech 200/400/600 se objevoval konstrukcne jediny motor o objemu 2.0 litru, ktery se montoval ve dvou vykonovych verzich - slabsi varianta o vykonu 63kW se montovala pouze do R200/R400, silnejsi 77kW take do R600. Jediny rozdil mezi nimi je v mezichladici stlaceneho vzduchu. Pokud nekdo nekdy videl slabsi verzi v R600, nejspise se jednalo o premontovany motor z jineho vozu R200/R400, coz bych osobne ve svem aute neakceptoval. Silnejsi verze dosahuje vykonu 77kW pri 4200 rpm a kroutici moment vrcholi hodnotou 210 Nm pri 2000 rpm.
- padla tu take zminka o rozdilnem oznaceni Di/SDi -- mam za to, ze se jednalo pouze o rozdilnou vybavu, verze Di je chudsi a prodavala se predevsim v Belgii/Nizozemi. Motor je alespon v R600 urcite stejny.
- spravne bylo receno, ze tesneni pod hlavou K-serie neni zadna tragedie, ostatne tato soucast odchazi take na mnoha dalsich motorech jinych vyrobcu. U motoru Rover je hlava prisroubovana dlouhymi srouby, ktere se musi spolu s tesnenim bezpodminecne vymenit take.
- co se tyka rozdilu v jizdnim projevu atmosferickeho benzinoveho a preplnovaneho dieseloveho motoru, je to pomerne jasne. Benzinovy motor ma vetsi rozsah otacek, ale kvuli absenci turba nedisponuje tak vysokym krouticim momentem jiz od nizkych otacek. Je proto potreba motor vice vytacet a casteji radit, coz ale nemusi byt vzdycky na skodu.
Osobne mam take 620 SDi a jizda s nim je jiste pohodlna. Je pravdou, ze neni nejtissi, ale oproti Octavii TDI je to porad oaza rajskeho klidu. Ma pomerne lehke prevody, coz mu dava velkou silu, ale ve svem zivlu jsme oba (ja i motor) predevsim na okreskach. Na dalnici by mu slusel 6. prevodovy stupen, pri 130 km/h toci uz kolem 3000 rpm a to je na diesel dost. Se stoupajici rychlosti pak uz neprijemne stoupa hluk i spotreba (nicmene dlouhodobych 160 km/h se s tim take da jet). Dlouhodoba spotreba je u me okolo 6,2 l/100 km, ale jezdim bohuzel prevazne dalnice a mesto.
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @

Ex.
Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @
