Ti - demontáž turba

snaker
Příspěvky: 84
Registrován: stř lis 25, 2009 7:28
Bydliště: Keřkov (okr. Havlíčkův Brod)
Kontaktovat uživatele:

Ti - demontáž turba

Příspěvek od snaker » čtv led 14, 2010 22:17

Ahoj všichni, rozhodl jsem se k radikálnímu kroku a prosím o radu. Můžete mi někdo zevrubně popsat postup demontáže turba? Rozhodl jsem se, že se budu o víkendech mazlíkovi věnovat a chci si překontrolovat některý díly. Nebo mě navést na nějakej odkaz, kde to je popsaný. V RaveRover jsem nic nenašel. Nejsem znalej angličtiny, ale jímá mě podezření, že tam se zrovna tíčku nevěnujou. Předem díky moc za případnou pomoc.

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 9:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Ti - demontáž turba

Příspěvek od seba » čtv led 14, 2010 22:32

Jojo věnujou se mu.Ale neboj Roman ti to popíše:-D.Co na tom chceš kontrolovat?
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

snaker
Příspěvky: 84
Registrován: stř lis 25, 2009 7:28
Bydliště: Keřkov (okr. Havlíčkův Brod)
Kontaktovat uživatele:

Re: Ti - demontáž turba

Příspěvek od snaker » pát led 15, 2010 7:36

Kamaráde, spíš se bojím, že je v prdeli. Sice běží, ale kolem 2000ot, jakmile se dostává do tahu (hlavně ve stoupání nebo při ostřejším rozjezdu) začne neuvěřitelným způsobem a velice nahlas "zpívat". Kvílet, houkat, hvízdat - tahle směs zvuků. Nedovedu přesně popsat, to se musí slyšet. A 2x či 3x jsem už dokonce na okamžik zaslechl otevřeným okýnkem, že tam na pár vteřin i jako o něco zadrnčí (jako když brnká kov o kov - samozřejmě ve vysokých otáčkách). Netuším a ještě ani nemám 100% jistotu, že to je turbo, ale skoro bych si na to vsadil.

Jentak pro informaci, abych věděl jak moc mám bejt v depresi: kolik vlastně turbo stojí? Respektive, co se s tím dá případně dělat?

Uživatelský avatar
Welinka
Příspěvky: 1857
Registrován: pon zář 17, 2007 21:07
Bydliště: Liberecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Ti - demontáž turba

Příspěvek od Welinka » pát led 15, 2010 7:43

snaker píše:Kamaráde, spíš se bojím, že je v prdeli. Sice běží, ale kolem 2000ot, jakmile se dostává do tahu (hlavně ve stoupání nebo při ostřejším rozjezdu) začne neuvěřitelným způsobem a velice nahlas "zpívat". Kvílet, houkat, hvízdat - tahle směs zvuků. Nedovedu přesně popsat, to se musí slyšet. A 2x či 3x jsem už dokonce na okamžik zaslechl otevřeným okýnkem, že tam na pár vteřin i jako o něco zadrnčí (jako když brnká kov o kov - samozřejmě ve vysokých otáčkách). Netuším a ještě ani nemám 100% jistotu, že to je turbo, ale skoro bych si na to vsadil.
Tak tohle znám..sice u dvoustovky,dieselu...ale taky bylo slyšet,víc a víc..pronikavé pískání,ale ...až :roll: Zabíralo,ale moc vysoko..to jsou první známky toho že není fit. Když mi pak při 140km rychlosti na dálnici odešlo do věčných lovišť, myslela jsem že hoří celé auto. :cry: . Zkontrolovala bych nejenom turbo,ale i přívod..

snaker
Příspěvky: 84
Registrován: stř lis 25, 2009 7:28
Bydliště: Keřkov (okr. Havlíčkův Brod)
Kontaktovat uživatele:

Re: Ti - demontáž turba

Příspěvek od snaker » pát led 15, 2010 7:45

Jo, záběr má asi od 3000ot, ale hvízdat začíná na 1900-2000ot. A musí jít do záběru. V garáži stojící to neudělá.

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 9:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Ti - demontáž turba

Příspěvek od seba » pát led 15, 2010 10:57

Hale, hvizdani muze byt bud praskla hadice ale to asi ne to bych neresil.
Drnceni vyresis po precteni tohoto. viewtopic.php?f=8&t=178&st=0&sk=t&sd=a& ... %9Bn%C3%AD řešení je ke konci..
No a zere ti to olej?Muzes oddelat hadici vychazejici z turba a kouknout jestli sou cerny od oleje.

Podle em s tim turbem nic nemáš.Jen ho trochu pritáhni a ono bude pekne tlacit vic.navod je v tom topicu vys.
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 9:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Ti - demontáž turba

Příspěvek od seba » pát led 15, 2010 10:58

A odkad jsi?
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Ti - demontáž turba

Příspěvek od Tommi_82 » pát led 15, 2010 11:45

Havl. Brod, má to v profilu.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

snaker
Příspěvky: 84
Registrován: stř lis 25, 2009 7:28
Bydliště: Keřkov (okr. Havlíčkův Brod)
Kontaktovat uživatele:

Re: Ti - demontáž turba

Příspěvek od snaker » pát led 15, 2010 13:58

Hadice jsem prohlížel, tam fakt asi problém nebude. Tipuju fakt na vnitřek turba. Budu na tom dělat o víkendu. Jelikož jsem to ještě nedělal, bude mi to chvilku trvat. Ale snad to dopadne ok a aspoň zjistím, kde je problém. Nejhorší je nejistota.

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 9:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Ti - demontáž turba

Příspěvek od seba » pát led 15, 2010 14:06

OMG precti si ten topic.To tvoje dreni lopatek o housing je ve skutecnosti drnčení volné wastegate!!!!!!!!!!!!!!!!!!!S turbem nic nebude.Kdyz to mas volny tak to je i duvod proc to netahne.

Jo tohle turbo sezenes za 5-6000kc
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

snaker
Příspěvky: 84
Registrován: stř lis 25, 2009 7:28
Bydliště: Keřkov (okr. Havlíčkův Brod)
Kontaktovat uživatele:

Re: Ti - demontáž turba

Příspěvek od snaker » pát led 15, 2010 14:22

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zatraceně kluci, vy jste mladý a váš jazyk je pro mě někdy nesrozumitelnej. :oops:
Nechci vypadat jako zabedněnec, ale přelož mi výrazy housing a wastegate. Topic přečtu a ještě jednou vše pořádně projdu.

U mě ani tak nejde o drnčení, to zdrnčelo asi třikrát, u mě jde spíš o táhlý houkání a kvílení v zátahu. A hodně hlasitý. Ale rozhodně to večer prostuduju.
A všem díky za rady.

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: Ti - demontáž turba

Příspěvek od Roman620ti » pát led 15, 2010 16:56

snaker - Turbínu jetou z vrakárny tipuju kolem 7000tis, to už by bylo možná lepší tu svojí zavést nějakým odborníkům na stolici, co s ní vlastně je. Jinak výměna neni zase tak hrozná a nebudeš na ní potřebovat žádné přípravky.

Delal jsem to několikrát, pač sem je vzájemně zkoušel prohazovat, ale je to už dlouho... Začni sundáním spodního krytu a vypustění chladící kapaliny, pak sundej všechny hadice turba (dej pozor na ty podtlakové hadičky, předpokládám, že je budeš mít ztrouchnivělé na prach, takže zm,ěřit a koupit nové v metráži. Dále rozeber a následně vyndej z motorového prostoru kompletní airbox, je na dvou šroubech, baterku, pak alespoň pravej ventilátor chladiče. Teď už bys tam měl mít alespoň trochu místa. Povol 3 matice příruby turba a prvního dílu výfuku + držák výfuku u oil vany a možná budeš potřebovat sundat ty gumové držáky váfuku, aby se podařilo ten první díly prověsit a sundat ze šteftů turba. Tam pak budeš muset povolit dvě matice nerezové trubky (vracečka oleje z turba do vany) a trubku povytáhnout ze šteftů vany. Te´d ještě musíš povolit převlečnou matici na přívodu oleje u turba, ta bude zřejmě přirezlá, tak můžeš zatím povolit tu u bloku motoru, kde to jde lépe a tamtu až bude turbína venku rozchodíš. Ještě nezapomenout rozdělat konektor lamdy a už ti zbejvaj jen 4 matičky ve tvaru hvězdiček na přírubě výfukových svodů a turba. Na ně přesně pasuje prstýnková 10ka, na některé je blbej přístup a otáčíš je mo milimetrech, dobrý je i poupravit klíče, desítek má věčinou každej několik, tak se může nějaká zprasit :lol: Kupodivu jdou pěkně povolit. Pak už je turbínka volná a budeš jí muset všemy různejma pohybama dostat horem ven. ě
Já když to dělal poprvé, vyndaval komlet chladiče, to byla mr*dárna největší, ale zase byl ke všemu lepší přístup a šlo vše vycídit. Už mě nic nenapaá...
2x Rover 620ti

snaker
Příspěvky: 84
Registrován: stř lis 25, 2009 7:28
Bydliště: Keřkov (okr. Havlíčkův Brod)
Kontaktovat uživatele:

Re: Ti - demontáž turba

Příspěvek od snaker » pát led 15, 2010 21:51

Díky za popis, ale když to vidím, tak nevím nevím. Tenhle víkend to určitě dělat nebudu. Ale rozhodně vymontuju baterku a vzduch filtr, abych překontrolovat celou cestu do a z turba a měl k tomu aspoň trochu lepší přístup..

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: Ti - demontáž turba

Příspěvek od Roman620ti » pát led 15, 2010 22:04

Pokud máš k dispozici garáž, bude to hračka, já když sem je přehazoval, tak sem ml v garáži jen jedno a druhý chudák stálo venku a mohlo to trvat tak 4 hodinky...myslím a te´d si vzpomínám, že když už sem to zase obě turba tenkrát vrátl žpět do aut, jak byly a stříbrného sem celého dodělal, chtěl jsem trošku nadzvednout tu tenkou hadičku na chlazení turba do chladiče a jak sem za ní vzal a byla ztvrdlá stářím, ulomil sem si tu plastovou hubičku na chladiči...díky tomu sem ho musel odtlačit na silnici, abych z toho druhej den neměl rozkopanej vrak a musel chladič lepit. Trpělivost s lepením sem měl asi rok, pak sem koupil chladič novej, TAKŽE NA TUHLE SVI*NI SI DEJ VELKÝHO MAJZLA :-D
2x Rover 620ti

snaker
Příspěvky: 84
Registrován: stř lis 25, 2009 7:28
Bydliště: Keřkov (okr. Havlíčkův Brod)
Kontaktovat uživatele:

Re: Ti - demontáž turba

Příspěvek od snaker » sob led 16, 2010 17:02

Tak jsem se dnes uklidil do garáže a odstrojil jsem částečně auto. Baterii, kastlík na filtr a všechny hadice. Všechny hadice, svorky jsou ok. Netknutý. Pak jsem konečně mohl nakouknout do turba. Otáčí se naprosto volně, i když určitá vůle na osičce je. Ale asi nic, co by mě mělo znepokojovat. Tak nevím, asi to stejně bude kvílet a houkat dál, což poznám v pondělí až pojedu do práce. Dál budu plašit chodce...
Kdybych měl čím naplnit chladič, možná bych to turbo i sundal. Jenže jí sám bych stejně neposoudil, co je tam případně špatně, tak raději počkám, jak se to bude projevovat dál.

Zítra budu dělat zrcátko, tam to bude v pohodě.

Už jsem se psychicky srovnal s tím, že případně budu kupovat turbo nový. Do repasu se mi nechce, nějak jsem u těchto dílů nedůvěřivej k jakýkoliv náhradě. Jen jsem narazil na to, že to turbo má jiný značení. Není to Garrett T25, ale má na sobě Garrett 48M27. Ale to snad je ok. Je to nějakej ekvivalent? Ty se v tom vyznáš...

Odpovědět