Cukání motoru 620SDi
Cukání motoru 620SDi
Zdar chlapi. Prolezl jsem forum, ale nenasel jsem odpoved na muj problem. Bylo reseno jenom cukani kolem 2 000 pokud jsem dobre nasel.
Jenze me to dela presne naopak. Mam auto rok a pul a fungovalo naprosto bezproblemu. Pred 14ti dny, kdyz jsem na to slapl, tak mi najednou zacukal motor. Pri pozdejsim pozorovani jsem zjistil, ze mi zacne cukat motor po 2700-2800 otacek a kdyz tomu pritnu, tak nad 3 000 otacek to proste nevyleze a haze to s celym autem. Cuka to stylem, jako by dochazela nafta nebo motor nemel co spalovat. Uberu, klesnou otacky, a motor zase brumla v naproste pohode dal. Dela to jen s zarazenou rychlosti. Na volnobeh (zkousel jsem i pres spojku) muzu tocit treba 4 000 a motor ani necukne. Tzn, ze s autem nemuzu jet rychleji nez 110-120, protoze na 5ku to je uz kolem 2800 otacek. Zkousel jsem vymenit palivovy filtr, vycistit konektor k cerpadlu i natankovat u jineho prodejce . Bez uspechu. A k tomu vsemu mi stoupla spotreba na cca 9-10 litru pri hooooodne klidne jizde (normalne se pohybuju mimo mesto 5-6 litru). 15 litru nafty na 130-150km <- HROZNE (Tolik papala moje V6, ktere jsem se prave kvuli toho zbavil).
Jestli nekdo ma nejakou radu nebo zkusenost, tak prosim poradte, fakt nevim, co s tim mam delat. Kontrolka na pulbce zadna nesviti.
Dííky
Jenze me to dela presne naopak. Mam auto rok a pul a fungovalo naprosto bezproblemu. Pred 14ti dny, kdyz jsem na to slapl, tak mi najednou zacukal motor. Pri pozdejsim pozorovani jsem zjistil, ze mi zacne cukat motor po 2700-2800 otacek a kdyz tomu pritnu, tak nad 3 000 otacek to proste nevyleze a haze to s celym autem. Cuka to stylem, jako by dochazela nafta nebo motor nemel co spalovat. Uberu, klesnou otacky, a motor zase brumla v naproste pohode dal. Dela to jen s zarazenou rychlosti. Na volnobeh (zkousel jsem i pres spojku) muzu tocit treba 4 000 a motor ani necukne. Tzn, ze s autem nemuzu jet rychleji nez 110-120, protoze na 5ku to je uz kolem 2800 otacek. Zkousel jsem vymenit palivovy filtr, vycistit konektor k cerpadlu i natankovat u jineho prodejce . Bez uspechu. A k tomu vsemu mi stoupla spotreba na cca 9-10 litru pri hooooodne klidne jizde (normalne se pohybuju mimo mesto 5-6 litru). 15 litru nafty na 130-150km <- HROZNE (Tolik papala moje V6, ktere jsem se prave kvuli toho zbavil).
Jestli nekdo ma nejakou radu nebo zkusenost, tak prosim poradte, fakt nevim, co s tim mam delat. Kontrolka na pulbce zadna nesviti.
Dííky
Re: Cukání motoru 620SDi
Jeste dodam, ze kdyz jedu z kopce a necham tam rychlost bez plynu, tak motor toci i 3500 a tez neskytne..ale jakmile se dotknu plynu, tak zase zacne kuckat...
Asi to s tim nesouvisi, ale mam diru v tlumici vyfuku velikosti golfoveho micku, menit budu pristi tyden, ale na chod motoru to asi nebude mit vliv
Asi to s tim nesouvisi, ale mam diru v tlumici vyfuku velikosti golfoveho micku, menit budu pristi tyden, ale na chod motoru to asi nebude mit vliv
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: Cukání motoru 620SDi
S tou spotřebou nevím, ale jinak ten popis mi hodně připomínal vadný podtlak turba, co sme měl u tíčka. U mého benzínu to začlo taky ve vyšších otáčkách a pouze na asfaltu, kde to mělo odpor, na volnoběhu,nebo trávníku a štěrku sem mohl hrabat do 7tis a dobrý. Ale na asfaltu to při těch 4tis začlo trhat celým autem, ale když sem přidával pozvolna, tak to šlo normálně točit, myslím. To by jsi mohl zkusit tu membránku v tom podtlaku, jestli neni prasklá. Vede do něho tenká hadička a pokud do toho de fouknout, popřípadě nasát, je špatná. Je to ten podtlak, který řídí klapku ve výfukové části turba a když díky prasklé membránce nemůže tu klapku otevřít, tak to pak snad odpojuje palivo, či co. U nafty je k tomu turbu krásnej přístup, tak za škoužku nic nedáš, můžeš mít taky jenom zpuchřelé hadičky k tomu podtlaku...anebo to je taky něco úplně jiného...
Tady máš článek, když sem se v tom plácal já. Podle mě to může bejt dost pravděpodobně ono, ať je to benzín, nebo nafta, musí to pracovat na stejným principu... viewtopic.php?f=8&t=616
Tady máš článek, když sem se v tom plácal já. Podle mě to může bejt dost pravděpodobně ono, ať je to benzín, nebo nafta, musí to pracovat na stejným principu... viewtopic.php?f=8&t=616
2x Rover 620ti
-
- Příspěvky: 269
- Registrován: úte led 05, 2010 12:09
- Bydliště: Letohrad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru 620SDi
Mě to dělala nejdřív zásuvka od prvního vstřikovače, stačilo prostříkat konkorem. Potom byl špatný snímač otáček, cca 1000 kč a mam klid.
Rover 620 Sdi už je u Olsona
Rover 400 Tourer
Rover 25 1,4
Rover 400 Tourer
Rover 25 1,4
Re: Cukání motoru 620SDi
Díky za tipy. K hrabání do auta se dostanu v pátek, tak na to zkusim mrknout. Nicméně teď jsem jel z prace (cca 7km) a zkousel jsem zrychlit plynule s lehkou nohou na plynu az k tem 3 000 otacek, jestli to taky bude cukat. No motor necukal a to jsem to na tu trojku dotocil do 3 700. Jakmile jsem zeslapl vic, tak opet zacukal. A k tomu vsemu mi zacala svitit kontrolka motoru. Rozne se u 2200 - 2300 a dokud otacky neklesnou pod tuto hranici, tak sviti, pak zhasne. Ale zatah to ma stejny a turbo jede, dokud to nezacuka, akorat se rozne kontrolka od 2 200...Nechapu nic...
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: Cukání motoru 620SDi
To vypadá, že to budeš mít to samé. Jestli jó, budeš muset někde sehnat tu regulaci, některý vrakoviště jí nechtějí prodávat samostatně, tak to budeš muset kdyžtak obvolat. Mě stála tenkrát 1500,- ale naftovejch je mnohem víc, tak by to mohlo bejt lacinější... S tou kontrolkou nevím, jestli to začlo až teď, může to bejt ještě něco dalšího.
2x Rover 620ti
Re: Cukání motoru 620SDi
Taky by to mohla dělat váha vzduchu,možná ne,ale taky alternativa.Při plynulém přidávání není průtok vzduchu najednou tak velký, jako když na to dupneš a motor je tím pádem v zátěži,váha to neumí vyhodnotit a dělá to paseku,ale netvrdím,že je to ono.
R 400 SDI 99
Re: Cukání motoru 620SDi
Odpoledne uz jsem mel na to auto nervy a kdyz jsem nechal to auto pocukat a nesundal nohu z plynu a vycukalo se to na 3 400 otacek, tak potom to uz necukalo dale, takze novinka pro me. Kazdopadne zitra rano se v tom budu hrabat s kamosem mechanikem, tak uvidime. Napisu co a jak, pokud se to vyresi. Pokud ne, budu spamovat dal Kazdopadne dekuji za rady roveraci
Re: Cukání motoru 620SDi
Zdar. Takze co se tyce zavady. Delali jsme (teda z 90% delal mechanik kamarad) dohromady na tom mesic. Testy postupne podle navodu co jste poradili a udelali jsme temer vse. A vse bylo ok. Krome diagnostiky, na te jsem nebyl a testy vahy vzduchu jsem nedelal. Cely problem byl v turbu, kde jsme zkouseli krok za krokem ale problem porad byl. Tak to turbo cele rozebral a slozil (ze stejnych soucastek) a motor jede ok. Jestli nejaky kontakt nebo nejaka blbost, nevim, on sam nevi, ale auto jede zase jako hodinky.
Každopádně díky za rady chlapi!
Každopádně díky za rady chlapi!
- Dragon
- Příspěvky: 149
- Registrován: pát zář 21, 2007 8:23
- Bydliště: Piešťany - SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru 620SDi
Zdar roveráci,
nemá te niekdo skušenost s kolísaním otáčok na volnobehu na 620sdi? Kolísajú ale až tak jak keby chcel zdechnout a potom sa otačky zodvihnú a tak dokola. ked mu trošku dvihnem otáčky ide všetko parádne. Okolité diagnostiky si neškrtnú už som chcel ísť do Dunajskej stredy ale ked som sa objednaval tak mi povedali, že pokial mám ročník pod 97 tak mi to s testbookom nebude komunikovať a že prídem zbytočne .
Tak kdo má nejaku skušenost poprosím radu. Dakujem
nemá te niekdo skušenost s kolísaním otáčok na volnobehu na 620sdi? Kolísajú ale až tak jak keby chcel zdechnout a potom sa otačky zodvihnú a tak dokola. ked mu trošku dvihnem otáčky ide všetko parádne. Okolité diagnostiky si neškrtnú už som chcel ísť do Dunajskej stredy ale ked som sa objednaval tak mi povedali, že pokial mám ročník pod 97 tak mi to s testbookom nebude komunikovať a že prídem zbytočne .
Tak kdo má nejaku skušenost poprosím radu. Dakujem
2x Rover 620 Sdi
Re: Cukání motoru 620SDi
4 Fischbone. nevim presne, zda jsem tvoji zvadu pochopil dobre. Co jsem pred casem resil ja (najdes v zpetne zde na foru)
Pri jizde me jakoby prestal fungovat plynovy pedal. Na nizsi otacky jelo auto v pohode, pri seslapnuti plynu jakoby nechtelo jet. Prudsi kopec jsem mel problem vysplhat. K tomu se rozsvitila kontrolka motoru. Takto se zavada objevila obcas. Nekdy to prestalo po ujeti par kilometru a pak treba tyden pokojoj a casem se to opet objevilo. Pak treba tri mesice nic a opet to same. Zkousel jsem jako ty vse mozne. Az jsem jednou zajel k panu Meredovi na diagnotsiku, kde mi vycetl zavadu na podtlakovem cidlu. (to uz ti tu nekdo radil). Nasledovala vymena z jineho auta a od te doby mam pokoj. Pokud to dobre chapu, tak cida ovladaji prave turbo. Je pravda, ze se obcas stalo, ze jsem pred vymenou prave ty cidla poklepal a kontrolka zhasla. Neslo to ale takhle pokazde, takze jsem tomu do vycteni zavad nevenoval pozornost.
Pri jizde me jakoby prestal fungovat plynovy pedal. Na nizsi otacky jelo auto v pohode, pri seslapnuti plynu jakoby nechtelo jet. Prudsi kopec jsem mel problem vysplhat. K tomu se rozsvitila kontrolka motoru. Takto se zavada objevila obcas. Nekdy to prestalo po ujeti par kilometru a pak treba tyden pokojoj a casem se to opet objevilo. Pak treba tri mesice nic a opet to same. Zkousel jsem jako ty vse mozne. Az jsem jednou zajel k panu Meredovi na diagnotsiku, kde mi vycetl zavadu na podtlakovem cidlu. (to uz ti tu nekdo radil). Nasledovala vymena z jineho auta a od te doby mam pokoj. Pokud to dobre chapu, tak cida ovladaji prave turbo. Je pravda, ze se obcas stalo, ze jsem pred vymenou prave ty cidla poklepal a kontrolka zhasla. Neslo to ale takhle pokazde, takze jsem tomu do vycteni zavad nevenoval pozornost.
R 620 SD r.v. 1998
www.tomsfoto.xf.cz
www.tomsfoto.xf.cz
Re: Cukání motoru 620SDi
Fischbone píše:Zdar. Takze co se tyce zavady. Delali jsme (teda z 90% delal mechanik kamarad) dohromady na tom mesic. Testy postupne podle navodu co jste poradili a udelali jsme temer vse. A vse bylo ok. Krome diagnostiky, na te jsem nebyl a testy vahy vzduchu jsem nedelal. Cely problem byl v turbu, kde jsme zkouseli krok za krokem ale problem porad byl. Tak to turbo cele rozebral a slozil (ze stejnych soucastek) a motor jede ok. Jestli nejaky kontakt nebo nejaka blbost, nevim, on sam nevi, ale auto jede zase jako hodinky.
Každopádně díky za rady chlapi!
Dar vsetkym,
takze by som povedal ze mam podobny problem. Ja vsak niesom az tak auto maniak opravar.
Momentalne nejazdim. ale toto su nove info takze zajtra skusam tu membranku hadam ju najdem.
Ak Nie budem musiet zohnat asi vsetko niekde na vrakaci na SK vsak nepoznam moc nic normalne.
Taktiez by som sa chcel opytat na diagnostiku viem ze to robia v dunajskej strede ale napr kamos ma diagnostiku doma akurat ze nevedel mi povedat ci vie spravit aj na rovera. Pred roverom som mal oktavku a tam nebol problem. vie koncern Wv vsetky auta ale rover neskusal a ja som ani dlho nevedel ze to ma zasuvku ktoru budem hladat cez vikend.
dufam ze to bude nejaka drobnost bo turbo by som nerad menil
inac dakujem za nakopnutie